Jump to content
Sign in to follow this  
Black

Algaja + hantlel

Recommended Posts

Juba pea aasta tagasi plaanisin jõusaali minna, kuna suhteliselt kondine olin. Pidevalt polnd aega. Siis soovitati kõigepealt normaalselt sööma hakata, et oleks kuskile lihast kasvatada ning nüüd ongi juba kõht ees ning uueaastalubaduseks oli end vormi saada. Küll aga pole ikka aega. Ostsin siis 15kg (hetkel alustan harjutusi 5kg, poole pealt panen 7,5kg peale) hantli (leidsin, et kahega pole suurt midagi teha , korteris ei mahu väga vehkima) ning hakkan kodus trenni tegema. Seni 4 päeva olen u. 25 minutit õhtul erinevaid harjutusi kätele, rinnale, kõhule, õlgadele teinud, kuid kõik suhteliselt suvaliselt - pole kindlat kava. Kas tasub teha kõiki loetud kehaosasid ühel õhtul või jaotada ära? Kas tohib teha iga õhtu?

Lisaks mõtlesin, kas mingeid toidulisandeid on mõtet kasutada või on see rohkem edasijõudnute teema? Ühesõnaga asjalikud nõuanded tulnud.

PS: Vanust 20, pikkus 183cm ja kaal 75kg.

PS2: Kõhulihaste treenimise kohta... räägitakse et trenni ajal peab vett tarbima jne kuid kõhulihaseid tehes hakkab vesi rõvedalt kõhus loksuma ju, see sisikonda segi ei keera? B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jõusaalis käimiseks aega pole, aga kodus jõuad trenni teha? kummaline, aga eks ise tead. ühe hantliga sa midagi suurt nüüd küll ei saavuta ja toidulisandeid poleks vist alguses küll mõtet võtta...söö lihtsalt valgurikkadi toite ja kogu moos.

alguses võid küll kõik kehaosad ühel päeval läbi treenida, aga tasapisi võiks jaotama hakata ( kaheks jaotatud, siis kolmeks jaotatud jne).

Share this post


Link to post
Share on other sites
jõusaalis käimiseks aega pole, aga kodus jõuad trenni teha? kummaline, aga eks ise tead. ühe hantliga sa midagi suurt nüüd küll ei saavuta ja toidulisandeid poleks vist alguses küll mõtet võtta...söö lihtsalt valgurikkadi toite ja kogu moos.

alguses võid küll kõik kehaosad ühel päeval läbi treenida, aga tasapisi võiks jaotama hakata ( kaheks jaotatud, siis kolmeks jaotatud jne).

Kuna elan linnast eemal, siis tõesti mahu jõusaal päevakavasse. 25 minutit trenni enne magamaminekut võtab oluliselt vähem aega.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kuna elan linnast eemal, siis tõesti mahu jõusaal päevakavasse. 25 minutit trenni enne magamaminekut võtab oluliselt vähem aega.

okei...siis arusaadav B) ....aga päeval nii tihe programm, et ei jõua jõusaali kuidagi? see kodus treenimine pole just parim lahendus

Share this post


Link to post
Share on other sites
okei...siis arusaadav B) ....aga päeval nii tihe programm, et ei jõua jõusaali kuidagi? see kodus treenimine pole just parim lahendus

Kahjuks küll. Kui siis alles suvel. Aga mõtlesin, et enne võiks "sooja" teha, kuna esimene õhtu hantliga oli küll valju liigeseragina saatel - IT inimene, ei liigu eriti üldse B) Nüüd 4 päevaga juba liigesed rohkem lahti läinud.

Kuid siiski, oskab ehk keegi konkreetseid harjutusi välja tuua mida teha? Seni teinud:

Bitseps - istudes hantli ülestõmbed, küünarnukk vastu reit

Tritseps - ühe külje käsi ja põlv alusele toetatud, etepoole kalgu, küünarnukk paigal, tõsted tahapoole

Õlad - otse tõsted üles

Rind - selili, sirge käega küljelt otse üles ja tagasi

Rind 2 - rinnalt üles surumine

Kõht - kehatõsted

Selg - etepoole kaldu, sirge käega küljele tõsted

Kas üleüldse nii treenib rinda/selga, kui teha ühe ja teise käega kordamööda? Mõtlesin algul et saab ühega hakkama, kuid siiski vist mitte.

Lisaks pole jalgadele midagi teinud...

Edited by Black

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hangi endale lõuatõmbe toru uksevahele. Koduseks treenimiseks hea asi.

Selline pisikese trenni puhul võid vabalt kõik lihased ära teha, iseasi palju 15kg neid läbi saab.

Ainult igapäev ei maksa teha.. vast ülepäeviti.

Ja hea on kui leiad raha sangpommi jaoks.´

Kätekõverdused.. Küki saad ka teha.

Eks see natuke ikka vormi parandab, liigutamine ei tee kunagi paha...

Toidulisanditel pole mingit mõtet sinu puhul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänud senistele vastustele kuid seni pole veel vastatud küsimustele, et kas sel mingid miinused ka on, et teen neid harjutusi mis harjutustepangas 2 hantliga näidatud, ühe hantliga (kordamööda erinevate kätega)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tänud senistele vastustele kuid seni pole veel vastatud küsimustele, et kas sel mingid miinused ka on, et teen neid harjutusi mis harjutustepangas 2 hantliga näidatud, ühe hantliga (kordamööda erinevate kätega)

Minu arust seal küll mingit miinust ei ole, kui teed alguses ühe käega seeria ära ja siis teise käega seeria ära. Lihtsalt 2 hantliga koos tehes jõuab kiiremini ja saab ühe korraga mõlemale käele seeria kohe ära teha. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
PS2: Kõhulihaste treenimise kohta... räägitakse et trenni ajal peab vett tarbima jne kuid kõhulihaseid tehes hakkab vesi rõvedalt kõhus loksuma ju, see sisikonda segi ei keera? B)

Ega sa ennast täis tankima ei pea, jooma peab niipalju, et janu kaoks mitte niipalju kui magu mahutab :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ega sa ennast täis tankima ei pea, jooma peab niipalju, et janu kaoks mitte niipalju kui magu mahutab :P

Täiesti nõus! Sellepärast ongi hea trennis just vett juua, mitte mingeid magusaid jooke, mis tekitavad just rohkem janu juurde. Vesi siiski kustutab kõige paremini janu ära või mis B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tekkis järgmine küsimus. Olen lugenud siit foorumist, et kõigepealt tuleks suuri lihaseid treenida. Kuid millised on need suured?

Bitseps

Tritseps

Rind

Kõht

Õlg

Küünarvarred

Alaselg

Ülaselg (või kuidasiganes seda ei nimetata)

Kükid (ei ole süvenenud, milliseid jalalihaseid need täpselt treenivad, kuna see on vist ka ainus harjutus, mida kodus jalgadele teha annab)

Treenin hetkel neid kõiki ühel päeval. Mis järjekorras tuleks harjutusi teha?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tekkis järgmine küsimus. Olen lugenud siit foorumist, et kõigepealt tuleks suuri lihaseid treenida. Kuid millised on need suured?

Bitseps

Tritseps

Rind

Kõht

Õlg

Küünarvarred

Alaselg

Ülaselg (või kuidasiganes seda ei nimetata)

Kükid (ei ole süvenenud, milliseid jalalihaseid need täpselt treenivad, kuna see on vist ka ainus harjutus, mida kodus jalgadele teha annab)

Treenin hetkel neid kõiki ühel päeval. Mis järjekorras tuleks harjutusi teha?

No eks suured lihased ole suured lihased nagu näiteks rind on suurem kui biitseps. Harjutusi teed selles järjekorras, et enne suured lihased, siis väiksemad. Järjestus näiteks: Selja lailihas(see ülaselg), rind, õlg, biitseps, triitseps, käsivars. Siis liigud jala juurde, teed reie nelipealihast ehk siis kükki, lõppu alaselga ja kõhulihaseid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paneks siis üles harjutuste kava, mida sooritan. Kritiseeriga või kiitke (ilmselt enamasti ikka esimest) :D Kõik lihtsalt selle järgi kokku pandud, kuidas jõuan. Kuid oskate ehk öelda, mida peaks kindlasti muutma.

Lailihas (etepoole kaldu mööda külge üles tõsted) 2x10 2x8

Rind (horisontaalselt) 3x 10

Rind (positiivne kalle) 2x10

Ületõmbed 2x10

Õlg (peopesad etepoole) 2x10

Õlg (peopesad vastakuti) 1x8

Õlg (tõsted kõrvale) 1x8

Bitseps (istudes) 2x10 1x8

Bitseps (seistes) 1x8

Tritseps (etepoole kaldu, küünarnukist taha tõsted) 2x8

Käsivars (seistes rinnani tõsted) 2x10 1x8

Kükid lisaraskusega 3x10

Kõhulihased (istukile tõusud) 1x25 1x20 1x15

Alaselg (kõhuli maas käte-jalgade tõsted) 3x10

Trenni teen ülepäeva.

Kõiki harjutusi teen hetkel 7,5kg hantliga (no comments :D ), kuid leian, et sellest piisab. Viimaste seeriatega võtab ikka väga läbi. Harjutusi teen suhteliselt aeglaselt. Või on parem kasutada suuremat raskust ning rohkem "tulistada"?

Kommenteerige natuke mu söömist kah.

8:30 - kausitäis maisihelbeid piimaga, puuvili

12:00 - praad, tavaliselt snitsel üleküpsetatud kartulitega ja rohelise salatiga vms

17:30 - praad, enamasti samasse kanti mis eelminegi, põhitoiduks tavaliselt snitsel

20:00 - paar leiba singiga vms, puuvili

22:00 - trenn, peale trenni puuvili

Varem olin McDonaldsi püsiklient, kuid püüan vaikselt burksi-söömisest üle saada. Vahest tuleb veel ette, et nädalas korra-kaks söön burgerit, kuid muidu mitte. Lisaks eemaldasin menüüst saia, või ning piiran magusat. Olen lugenud et friikartulid on saatanast. Kas seda ka üleküpsetatud kartulid? Neid tehakse ju vist ka fritüüris.

Edited by Black

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kükid (ei ole süvenenud, milliseid jalalihaseid need täpselt treenivad, kuna see on vist ka ainus harjutus, mida kodus jalgadele teha annab)

Mina mingi spets pole aga mulle tegi Fred Antson jõusaalikava ning seal on sees kolm harjutust jalgadele, mida saab hantlitega teha. Mingeid jõusaali masinad ei pea jalgadele üldse kasutama. Need on kükk hantlitega etteastes, kükk - käed puusas ja ettekallutused hantlitega käes. Läbi võtavad nii reie ees-, taga kui ka siseküljelihased. (kindlasti on neil lihastel tegelikult peenemad nimetused, mis mul meelde ei tule). Ja need pidid nii tõhusad harjutused olema, et piisavat suisa vaid kahest seeriast (2x10-12) Ja pingutust nõuavad need kõvasti tõesti! Ikkagi Fredi soovitus! :D Aga vat ma ei, kuidas sulle neid siin nö joonistada ette. Ehk leiad need kuskilt harjutuste pangast või saad kellegi käest abi. Kahtlustan, et neid harjutusi võidakse teha ka body pumpingus, kuid kontrollinud ma seda pole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×