Jump to content
Samakamees

Vitamiinid dieedi ajal.

Recommended Posts

Mis vitamiine mul oleks vaja juurde võtta , kui mu päeva toit koosneb riis , kana , tomatimahl , muna , tatar , maitsestamata jogurt , vahest natuke värsket (kurk , kapsas) , kohupiim ja rasvata keefir ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rasvlahustuvaid, kalaõli lahusena. Ja ära õliga koonerda B)

Nohh ja E-vitamiini seapeki koostises võiks ka võtta...

Edited by blind12

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mis vitamiine mul oleks vaja juurde võtta , kui mu päeva toit koosneb riis , kana , tomatimahl , muna , tatar , maitsestamata jogurt , vahest natuke värsket (kurk , kapsas) , kohupiim ja rasvata keefir ?

Sisesta oma päevamenüü: http://www.ampser.ee/index.php?page=18&amp...a1a341c158b7eca

siis saad teada, palju päevas tarbid vitamiine.

Edited by OldMan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aga kus ma teada saan , kas sellest piisab või mitte ? B)

Arvuta ära, siis ma ütlen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aga kus ma teada saan , kas sellest piisab või mitte ? B)

Kui võtta sealt saidilt

Menüü

ja täita sektsioonid ära, umbes nii:

Toiduaine Kogus

HOMMIKUSÖÖK

1. Muna, kanamuna, keedetud 150 grammi Eemalda

LÕUNASÖÖK

1. Redis 100 grammi Eemalda

VAHEPALA

1. Rabarber 100 grammi Eemalda

ÕHTUSÖÖK

HILISÕHTUNE LISAPALA

Ja sis ivajutad nuppu

Analüüsi all.

Siis näed veergu "Soovitatav" paremal. Seal peakski olema soovituslik kogus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miks on su menüüs riis samal ajal kui seal on nii vähe aedvilju?!? Ja siis imestad vitamiinipuuduse üle B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

See ei sisalda 8munavalget + 1kollane , ei sisalda rasvata maitsestamata jogurtit(sp , et seda igapäev ei pruugi saada) , ei sisalda rasvata keefirit 0.5l

A 1544.3 microgrammi (on vist micro see eest pikema sabaga m)

D 1.02mg

E 11.33mg

C 96.2mg

B1 2.21mg

B2 1.02

Niatsiin 59.33mg

B6 2.85mg

B12 3.04 microg.

Naatrium 4844.43 mg

Kaalium 4383mg

Kaltsium 367.4mg

Magneesium 351.35mg

Fosfor 1290.1mg

Raud 13.39mg

Tsink 11.35mg

Jood 45.9microg.

Seleen 74.89microg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Miks on su menüüs riis samal ajal kui seal on nii vähe aedvilju?!? Ja siis imestad vitamiinipuuduse üle B)

Ma ei imesta veel millegi üle B) Kohe saan teada , mida ma muutma pean :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
See ei sisalda 8munavalget + 1kollane , ei sisalda rasvata maitsestamata jogurtit(sp , et seda igapäev ei pruugi saada) , ei sisalda rasvata keefirit 0.5l

A 1544.3 microgrammi (on vist micro see eest pikema sabaga m)

D 1.02mg

E 11.33mg

C 96.2mg

B1 2.21mg

B2 1.02

Niatsiin 59.33mg

B6 2.85mg

B12 3.04 microg.

Naatrium 4844.43 mg

Kaalium 4383mg

Kaltsium 367.4mg

Magneesium 351.35mg

Fosfor 1290.1mg

Raud 13.39mg

Tsink 11.35mg

Jood 45.9microg.

Seleen 74.89microg.

Päevased normid:

A 800 mikrog

D 5-10 mikrog

E 10 mg

C 60 mg ?

B1 1,4 mg

B2 1,3 mg

B3 18 mg (niatsiin)

B6 1,5 mg

B12 1,5 mikrog

Na 1600 mg

K 3500 mg

Ca 1000 mg

Mg 300 mg

P 550 mg

Fe 14 mg

Zn 15 mg

I 150 mikrog

Se 75 mikrog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Päevased normid:

A 800 mikrog

D 5-10 mikrog

E 10 mg

C 60 mg ?

B1 1,4 mg

B2 1,3 mg

B3 18 mg (niatsiin)

B6 1,5 mg

B12 1,5 mikrog

Na 1600 mg

K 3500 mg

Ca 1000 mg

Mg 300 mg

P 550 mg

Fe 14 mg

Zn 15 mg

I 150 mikrog

Se 75 mikrog

Suured tänud B) Pisikesed muudatused tuleb teha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OldMan - kas sa ei arva, et eriti füüsiliselt aktiivsele inimesele on FDA poolt RDA C vitamiinile 60 mg ikka naeruväärselt vähe. Tõsi, see on kogus, mida on vaja selleks, et skorbuuti ära hoida, ent nagu skorbuudi ärahoidmine pole veel normaalne funktsioneerimine:)

Nii palju, kui mina olen lugenud, siis normaalseid tõendeid on kuni 500 mg päevas C vitamiini kasulikkuse kohta.

500-1000 mg kasulikkust näitavaid uuringuid on juba vähem ning on mõned, mis kehtivad erijuhtudel (näiteks gripisümptomite leevendamine).

1000-8000 mg propageerivad ka mõned allikad, aga nende esitatav info on juba kahtlane.

Mis C vitamiini puhul on hea on see, et see on ka tabletist hea omistatavusega ning tõepoolest palju uuritud ning tegemist on ühe kahjutuma asjaga üldse - üledoseerimisega organismile kõhulahtisusest püsivamat kahju tekitada on võimatu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mul otseselt rasvlahustuvaid vaja pole B) Vaja on , et keha vitamiinipuudusesse ei jääks B)

Rasvavaba menüü puhul esiteks rasvlahustuvaid söögis ei ole ja teiseks nad ei imendu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
OldMan - kas sa ei arva, et eriti füüsiliselt aktiivsele inimesele on FDA poolt RDA C vitamiinile 60 mg ikka naeruväärselt vähe. Tõsi, see on kogus, mida on vaja selleks, et skorbuuti ära hoida, ent nagu skorbuudi ärahoidmine pole veel normaalne funktsioneerimine:)

D-ga on sama lugu, norm on rahhiidi ärahoidmiseks, aga immuunsüsteemi edukaks toimimiseks on palju rohkem vaja. Mina tean uuringuid, mis näitavad, et 2-3x päevanorm on parem kui 1x, organismi suvine omatoodang on aga kuni 25x päevanorm ja seda max suvist omatoodangut ka mõned spetsialistid propageerivad. Võimalik et neid suuri 10000 IU annuseid toetavad ka mingid uuringud. Hüpervitaminoosiks on vaja ulmelisi koguseid, nii et seda pole vaja karta.

Võimalik, et sarnane tulemus tuleks paljude vitamiinidega välja. A-ga küll on probleeme kopsuvähi riskigruppidel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mis vitamiine mul oleks vaja juurde võtta , kui mu päeva toit koosneb riis , kana , tomatimahl , muna , tatar , maitsestamata jogurt , vahest natuke värsket (kurk , kapsas) , kohupiim ja rasvata keefir ?

Mul on sama menüü pm,.. ja mul oli kerge b vitamiini vajadus ja moni oli veel puudu..

Multivitamiini õgin. seal peaks saama kõik vajaliku kätte.

Laup ära siis enne trenni mine kui ma ka tulen:B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mul on sama menüü pm,.. ja mul oli kerge b vitamiini vajadus ja moni oli veel puudu..

Multivitamiini õgin. seal peaks saama kõik vajaliku kätte.

Laup ära siis enne trenni mine kui ma ka tulen::D

Sa paned multit jah B) Ma pean uurima palju seal mida sees on :P Seda trenniaega räägib veel , lepime kokku , mis kell kohale roomame B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
OldMan - kas sa ei arva, et eriti füüsiliselt aktiivsele inimesele on FDA poolt RDA C vitamiinile 60 mg ikka naeruväärselt vähe. Tõsi, see on kogus, mida on vaja selleks, et skorbuuti ära hoida, ent nagu skorbuudi ärahoidmine pole veel normaalne funktsioneerimine:)

Nii palju, kui mina olen lugenud, siis normaalseid tõendeid on kuni 500 mg päevas C vitamiini kasulikkuse kohta.

500-1000 mg kasulikkust näitavaid uuringuid on juba vähem ning on mõned, mis kehtivad erijuhtudel (näiteks gripisümptomite leevendamine).

1000-8000 mg propageerivad ka mõned allikad, aga nende esitatav info on juba kahtlane.

Mis C vitamiini puhul on hea on see, et see on ka tabletist hea omistatavusega ning tõepoolest palju uuritud ning tegemist on ühe kahjutuma asjaga üldse - üledoseerimisega organismile kõhulahtisusest püsivamat kahju tekitada on võimatu.

C-vitamiinil (eriti suurtes doosides) on olnud külmetushaigusi ärahoidva ja raviva vahendi reputatsioon rohkem kui 30 aastat. Soovitus kasutada C-vitamiini suuri doose külmetushaiguste profülaktikaks ja raviks pärineb Linus Paulingilt, kes oli keemik ja kahekordne Nobeli preemia laureaat – ta on pälvinud Nobeli keemiapreemia 1954. aastal keemilisi sidemeid käsitlevate uuringute eest ning Nobeli rahupreemia 1962. aastal nõudmise eest keelustada tuumarelva katsetused. Oma 1970. aastal ilmunud raamatus “Vitamin C and the common cold” soovitas L. Pauling võtta külmetushaiguse esimeste sümptomite tekkimise korral vähemalt 1000 mg C-vitamiini päevas; kui aga sümptomid ei taandu, siis kuni 10 g päevas. Ta postuleeris, et C-vitamiini regulaarne tarvitamine annuses 1000 mg päevas võiks vähendada külmetushaiguste episoodide arvu 45% võrra. (30.) Tänu suurele isiklikule autoriteedile levis Linus Pauligi soovitus kasutada külmetushaiguste puhul C-vitamiini väga laialdaselt, ehkki iseenesest põhines see soovitus vaid ühel väikesemahulisel suusalaagris viibivate koolilaste hulgas tehtud uurimusel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maratoonaritel hoiab 1 g C-d kortisooli kontrolli all ja vähendab ka immuunsüsteemi nõrgenemist, kas siis selle kortisooli kaudu või kuidagi teisiti, aga teistel ta vist eriti dramaatiliselt ei mõju...

Lugesin et verevalumite puhul ja muudel vaba raua organismi sattumise juhtudel võib isegi kahjulik olla.

Muidu mõned söövad jah mitu grammi päevas ja kiidavad...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×