Jump to content
Ott Kiivikas

BCAA, leutsiin

Recommended Posts

hetkel võtan trenni ajal BCAAd ja peale trenni valgusheik.

hakkasin uurima valgu koostisosa ja seal kirjas, et sisaldab ka valku. mingi 15-20 protsenti ehk vms. täpselt kirjas polnud. aga samalaadsel tootel oli 23g 100g kohta.

kui ma juba valgust saan üsna palju BCAAd, kas siis on niisama BCAAd vaja võtta üldse?

olen asjast õigesti aru saanud? mõtteid?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hetkel võtan trenni ajal BCAAd ja peale trenni valgusheik.

hakkasin uurima valgu koostisosa ja seal kirjas, et sisaldab ka valku. mingi 15-20 protsenti ehk vms. täpselt kirjas polnud. aga samalaadsel tootel oli 23g 100g kohta.

kui ma juba valgust saan üsna palju BCAAd, kas siis on niisama BCAAd vaja võtta üldse?

olen asjast õigesti aru saanud? mõtteid?

Valk sisaldab valku? Ära sa märgi. :D

Mõtlesid, et valk sisaldab BCAA-d? Jah, muidugi. Valgud koosnevad aminohapetest ja BCAA-d ongi aminohapped, hargnenud ahelaga aminohapped. Kui su päevane valguratsioon on piisav siis jah, BCAA-d saad sa kordades rohkem, kui enamike BCAA lisandite doosid ette näevad. Seega mnjah, what's the point... enamasti polegi.

Paastumise ajal vbl mõtet võtta, vbl neerupuudulikkuse käes kannatajad saaksid rohkem kasu ainult spetsiifiliste aminohapete võtmisest, ei kurna neere nii palju. Trennis võib veidikene rohkem energiat anda kuna aminohappeid lõhutakse ka energiaks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hakkan alles nendesse lisanditesse süvenema, oma kahe aastase jõusaaliaja jooksul olen vaid valgupulbrit kasutanud viimase poole aasta jooksul, kuid mõtlen nüüd BCAA peale. Oskab keegi kommenteerida seda konkreetset toodet? Tagasiside on hea, kuid kui võrdlen koostist Eestis müüdavatega, siis tunduvalt suuremad kogused, natuke tekib hirm, et kas tellida ikka suurelt väljamaalt.

Lisaks see, et olen 20 aastane neiu kui see midagi aitab.

http://www.iherb.com/product-reviews/Universal-Nutrition-BCAA-Pro-Branched-Chain-Amino-Acid-Supplement-100-Capsules/42346/?p=2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Üldiselt valgupulbrites juba on BCAAd (kui oled lugenud potsiku pealt?), vähemalt neis, mis ma tarvitanud olen, mõnes rohkem, teises vähem. Huvitav on, kuidas leiate suht kalleid lisandeid, võta parem pulbrina, maitsenaudingust pole muidugi juttu, aga see pole ka eesmärk. Kui siin tohiks konkureerivat firmat soovitada siis mainiks ära www.myprotein.com.

Samas tekib küsimus, milleks sulle seda vaja? Mis muutused on toimunud selle kahe aasta jooksul, mis on eesmärk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hakkan alles nendesse lisanditesse süvenema, oma kahe aastase jõusaaliaja jooksul olen vaid valgupulbrit kasutanud viimase poole aasta jooksul, kuid mõtlen nüüd BCAA peale. Oskab keegi kommenteerida seda konkreetset toodet? Tagasiside on hea, kuid kui võrdlen koostist Eestis müüdavatega, siis tunduvalt suuremad kogused, natuke tekib hirm, et kas tellida ikka suurelt väljamaalt.

Lisaks see, et olen 20 aastane neiu kui see midagi aitab.

http://www.iherb.com/product-reviews/Universal-Nutrition-BCAA-Pro-Branched-Chain-Amino-Acid-Supplement-100-Capsules/42346/?p=2

FAST Bcaa kapslites on samuti 1g bcaa`d sees, miks välismaalt tellida kui see sama asi on eestis ka olemas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehk hinnavahe pärast?

Ning kui keegi küsis, mis eesmärk on, siis kui varem tegin asja täitsa niisama, siis nüüd tahaks end rohkem push'ida ja ühel hetkel jõuda bikini fitnessi lavale. Mõtlesin, et peaks ehk midagi lisaks sööma, et protsessi nö... tagant utsitada.

Kas imenduvuse poolest on vahet ka, kas võtta tableti või pulbrina?

Valku joon Hera oma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toidus on kõike piisavalt, vadakuvalgus eriti. Valgu koostiosadeks suures ulatuses ongi BCAA-d.

Ehk siis teie arvamus on, et polekski vaja võtta seda ning piisab ainult Herast? Kasutan Herat vaid treeningpäeval trennijärgselt, vabadel päevadel üritan süüa kohupiima, kodujuustu jne, kuid igapäevaselt ma ilmselt toidust täielikult oma valguvajadust kätte ei saa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tasakaalustatud allikatele tuginedes, jah, nii on. Kui menüüs piisavalt valke, ei ole lisa-BCAA põhjendatud. Loetletud piimatooted, juurde muid loomseid valke.

Oleks veel neil lisandina mingi maitseelamus vms, aga sedagi ei ole, et saaks öelda, et hea vaheldus - mida puddingite puhul plussidena kiputakse mainima.

Siinsetest blogidest võib küll lugeda kuidas tuntavat mõju kirjeldatakse aga karta on, et tegelikkuses see nii ei ole.

Edited by Marxengel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tasakaalustatud allikatele tuginedes, jah, nii on. Kui menüüs piisavalt valke, ei ole lisa-BCAA põhjendatud. Loetletud piimatooted, juurde muid loomseid valke.

Oleks veel neil lisandina mingi maitseelamus vms, aga sedagi ei ole, et saaks öelda, et hea vaheldus - mida puddingite puhul plussidena kiputakse mainima.

Siinsetest blogidest võib küll lugeda kuidas tuntavat mõju kirjeldatakse aga karta on, et tegelikkuses see nii ei ole.

Kuid BCAA tõestatud toime efektiivselt hävitada talje piirkonnast rasva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuid BCAA tõestatud toime efektiivselt hävitada talje piirkonnast rasva?

Esimest korda kuulen, et BCAA abil saab lokaalselt rasva hävitada.

Kui su menüü on valgurikas, siis ei ole mõtet sinna BCAA alla raha matta.

Paljud, kes ostavad, muidugi kinnitavad sulle, et vahe on sees, kuna kes see ikka oma "sitta ostu" tunnistada tahaks.

Arvad, et ma ise ei tarvitaks BCAA-d kui sest märgatavat kasu oleks? :)

Toidulisandite näol kahjuks selliseid shortcut-e pole, mida paljud loodavad/eeldavad.

Arvan, et paljude menüüs ja treeningus on suuremaid "auke" kui sellele 1% keskenduda, mida lisandite abil võimalik pushida.

Edited by SKG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuid kui võtta näiteks fakt, et mitmed treeningu aegsed joogipulbrid on BCAAga, siis kas selline variant oleks tõhusam kui mu praegune variant, mis on siis vesi+ lihtsalt kihisev tüüpiline vitamiinitablett?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuid kui võtta näiteks fakt, et mitmed treeningu aegsed joogipulbrid on BCAAga, siis kas selline variant oleks tõhusam kui mu praegune variant, mis on siis vesi+ lihtsalt kihisev tüüpiline vitamiinitablett?

Sõltub. Mida enne trenni sööd? Kui rasked on treeningud? Kas vajad üldse turgutust? BCAA-d trenni ajal võivad aidata, kindel see, aga kui sa enne trenni oled korraliku eine söönud, siis tulevadki sellest einest niigi juba BCAA-d sinu verre. Eraldi kalleid pulbreid või tablette juurde võtta ei oma nagu pointi.

Paljud treeninguaegsed joogipulbrid nagu Fast Intra sisaldavad lisaks BCAA-dele veel mitut tähtsat ühendit, mis treeningväsimust edasi lükkavad ning ainult BCAA mõjuks seda pidada ei saagi.

Pead aru saama, et BCAA-d lisatakse praktiliselt kõikjale tänapäeval kuna ta on niivõrd tugevalt seostatud lihasvalgusünteesiga, ehk lihasmassi arendamisega. Kuid mida tavainimestele eriti ei selgitata on see, et valgurikkad toidud on juba loomu poolest BCAA-sid täis ning ühes kotletist saad ka rohkem BCAA-sid, kui mõnest spets kallist BCAA lisandist.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paljud, kes ostavad, muidugi kinnitavad sulle, et vahe on sees, kuna kes see ikka oma "sitta ostu" tunnistada tahaks.

Minu puhul BCAA ja valgupulber oleksid ostud, mis on must be. :D

Päevas on püüan ikka 200+g valke süüa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ossa poiss, 200g... Ma ei ole küll täpselt kursis, aga minu silmis ikka väga vau, suudaks vaid isegi...:D

Vaatasin nüüd siin seda Fast Intrat, päris kena, et 20g valku ka, eriti kui peale trenni üks Hera mix ja et igapäevaselt ma ilmselt oma valguvajadust vähemalt alati täis ei saa. Samas ikka kahtlen, apteegis töötades ikka muutud päris paranoiliseks, et kas ja mida ikka on vaja ja kui palju ja mida ta halba korda võib saata. :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

MInu arust on valgu mitte kättesaamine kuidagi äärmiselt ulmeline. Pakun, et normaalkaalus naisterahval suurt üle 100g päevas polegi vaja saada. See on näiteks tükk liha, pakk kohupiima ja paar võileiba juustu/vorstiga. Kui seda on keeruline kätte saada, siis peab uurima, millest su toitumine koosneb. :D - Ega ometigi puhas suhkur ja oliiviõli? :D

Edited by Archangel

Share this post


Link to post
Share on other sites

MInu arust on valgu mitte kättesaamine kuidagi äärmiselt ulmeline. Pakun, et normaalkaalus naisterahval suurt üle 100g päevas polegi vaja saada. See on näiteks tükk liha, pakk kohupiima ja paar võileiba juustu/vorstiga. Kui seda on keeruline kätte saada, siis peab uurima, millest su toitumine koosneb. :D - Ega ometigi puhas suhkur ja oliiviõli? :D

Iga hommik lasen banaaniga koos pool pakki vaniljega lahjat kohupiima. See muidugi juba pikapeale hakkab vastu, aga mis teha... Ja kodujuustu üritan ka süüa päeva jooksul. Treeneri jutust sain aru, et päevas oleks vaja iga kilo kohta kehakaalus ühte grammi valku, mis teeb siis minu puhul 64 grammi. Või on rohkem ikka vaja, et massi kasvatada tahan? Nagu öeldud, siis treeningpäeval, mis on 3 korda nädalas, on peale trenni valgujook lisaks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iga hommik lasen banaaniga koos pool pakki vaniljega lahjat kohupiima. See muidugi juba pikapeale hakkab vastu, aga mis teha... Ja kodujuustu üritan ka süüa päeva jooksul. Treeneri jutust sain aru, et päevas oleks vaja iga kilo kohta kehakaalus ühte grammi valku, mis teeb siis minu puhul 64 grammi. Või on rohkem ikka vaja, et massi kasvatada tahan? Nagu öeldud, siis treeningpäeval, mis on 3 korda nädalas, on peale trenni valgujook lisaks.

Liiga palju mõtled.64 g tuleb päris kergelt täis.Ühes kohupiimas on umbes 30g ehk siis 2 kohupiima.Kui menüüs on juba liha,kala,piimatooted,muna,siis saad oma valguvajaduse kätte.Lihtsalt tee trenni ja naudi elu.... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iga hommik lasen banaaniga koos pool pakki vaniljega lahjat kohupiima. See muidugi juba pikapeale hakkab vastu, aga mis teha... Ja kodujuustu üritan ka süüa päeva jooksul. Treeneri jutust sain aru, et päevas oleks vaja iga kilo kohta kehakaalus ühte grammi valku, mis teeb siis minu puhul 64 grammi. Või on rohkem ikka vaja, et massi kasvatada tahan? Nagu öeldud, siis treeningpäeval, mis on 3 korda nädalas, on peale trenni valgujook lisaks.

2g/kg kohta öeldakse. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kindlasti on teil kogemusi- kas kõik BCAA'd tekitavad täiesti kohutava hingeõhu(ainult trenni ajaks siis, mitte pikemaajaliselt) nagu Intra? Ongi amino omadus või? :D

Edited by Helerin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sciteci tootega ei täheldanud.

Kuna enam ei näe põhjust neid lisandina tarvitada, ei ole teiste tootjate omadega võrdlust ka tekkimas.

Kui toitud korralikult, ei lähe ka sul neid vaja. Kui kasutad lisaks igapäevaselt korraliku koguse vadakupulbrit, seda enam.

Leutsiini eraldi, aga, võib jätkuvalt soovitada, näitavad uuringud.

+ In terms of price, it seems like 5g of BCAA in BCAA form is always more expensive than 5g of BCAA from complete whey so there is no financial benefit to taking just BCAA.

Edited by MaPo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Üritan toituda, aga siiski üsna kindlalt endiselt päris kogu valku päevasest toidust ei saa kätte. BCAAd kasutan trenniaegselt vee sees. Intra oli enne, aga parseldasin maha, sest haises kohutavalt. Gmaster arvas ka, et ega paha ei teeks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kindlasti on teil kogemusi- kas kõik BCAA'd tekitavad täiesti kohutava hingeõhu(ainult trenni ajaks siis, mitte pikemaajaliselt) nagu Intra? Ongi amino omadus või? :D

Jap, ainult Intra. Kandsin alati nätsupakki kaasas, sest pärast trenni pidin veel inimesi jõusaalis juhendama. :P

EAA ja BCAA puhul ei ole seda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×