Jump to content

R.Tamm

Kasutajad
  • Content count

    482
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by R.Tamm

  1. veresoonte lupjumisest.

    Bulking'u all moistetakse massitsukli dieediosa- suuakse rohkem, kui keha kulutab. Tulemuseks on kehakaalu tous.
  2. Tere! Sooviks teada, milline on inimese skeletilihaste aminohappeline koostis. Hea, kui lisaks nimetustele teaks keegi kirjutada ka erinevate aminohapete osakaalu (suhtarvudes) lihastes. Ette tanades.
  3. Kaal ei lange

    Usun, et kysija ei pidanud "ise moistmise" all silmas seda, et loeb toituiskavalt, mida, kunas ja kui palju sooma peab. Pigem tahab ta aru saada sellest, miks uhe voi teise eesmargi saavutamiseks on vajalik just nii voi naa toituda. Toitumiskava tellimine voib ju omal kohal kull olla, kuid siiski on hea, kui tellija asja konseptsioonist ka ise aru saaks.
  4. Surumissärkidest ...

    Ei urita su arvamust tehnikaspordist kull muuta, kuid valgustaks sind ikkagi pisut: motokross on naiteks uks enim tehnilisi oskusi ja fuusilist voimekust noudev spordiala. See ei ole ainult minu seisukoht, kuid siiski voin seda ka omadest kogemustest kinnitada (vordlusmoment mitme teise spordialaga on olemas).
  5. Söömiskava JA rasv rinnal ja kõhul

    Selle grammatika-temaatika kohta. Sama silmas pidasingi, millele hehee tahelepanu juhtis. Ei ole mul paraku hetkel eesti keele grammatikaopikut kaeparast ega oska vastavat reeglit ka peast defineerida, kuid olen usna kindel, et "olgugi" ja "et" vahel vaidluse all olevas lauses on koma. Ja minupoolne kiiduavaldus Aile Kuuda poolt nimetatud keeleteadlastele nende saavutuste eest, kuid on teisigi. Ja tuliseid vaidluseid analoogsete teemade ule on ajast aega peetud ka tunnustatud keeleteadlaste endi vahel.
  6. Massilisajad ja proteiinid.

    Vabandan, kui su mottest pisut valesti aru sain, kuid kui sa pole hardkainer, aga oled kiire ainevahetusega (mis enamike puhul oleks vastuoluline paljuski), siis oled sa suuresti geneetiliselt soositud tegelema kulturismiga (voi ka mone teise spordiala huvides lihasmassi kasvatama), pikalt ja/voi pidevalt pead ja keha vaevamata rasvapoletustsuklitega. Kui toesti nii, siis jaab ule sulle onne soovida ja kadedust tunda. Lisamata jai vastus sellele, mida teada taheti: peaksid toesti massilisaja poole kalduma.
  7. Põhjalikumalt toitumisest

    Vahetult enne trenni ei soovitata enamasti midagi suua. Ja susivesikud, eriti mis puutub lihtsusivesikutesse, tostavad insuliini taset veres kiiresti ja treeningueelselt ei ole see hea.
  8. Söömiskava JA rasv rinnal ja kõhul

    Vabandan, et ka mina teemast pisut mooda kirjutan, aga kui juba "tahenarimiseks" laks: 5)"...m6istlik tegu, olgugi et ka su isa seda teeb;" Kas nii on ikka oige? PS! Ja minu puuduvaid tapitahti pole motet uritada narida, kuna pole lihtsalt, mida narida
  9. Kas ja millist jooksurada valida?

    Selle asjaga on jah tosised lood. Minu tutvusringkonnas paris mitmel jamasid olnud nende valediagnoosidega;monel lausa korduvalt. Toepoolest, ei ole piisavalt arenenud ilmselt oigustunne eesti rahva seas, et midagi ette voetaks. Tervis on koige kallim vara, nii iganenud toena, kui see ka ei tundu. Mistahes muu eksimuse korral nuhtleb uhiskond ja kohtususteem sageli hoolega, kuid nimetatud suurima varaga hooletult umberkaimist peetakse loomulikuks kaoks. Annan au arstidele, kuna nende amet on hadavajalik ja inimesed, kes selle tee valinud-kiitus! Kuid see ei tahenda, et inimesele tervise voi elu maksnud eksimus "tagasisideta" peaks jaama. Tervist!
  10. jooksmine talvel

    Moned aastad tagasi kaisin usna palju jooksmas. Tavaliselt kaisingi oosel voi varastel hommikutundidel (02:00-06:00). Tuleb tunnistada, et tegemist on vaart ettevotmisega, kuid esineb oht liigeste porutamiseks, eriti, kui pole kaua aega jooksmisega tegelenud. Seega soovitaks siiski monda liigestele pehmemat spordiala voi joosta sellise rulluva sammuga ja liigestest voimalikult palju vetruda lastes. Varustuse kohapealt ei ole ise eriti muule tahelepanu pooranud talvistes tingimustes kui sellele, et voimalikult suur osa kehapinnast oleks kaetud. Olen tahele pannud, et ei oma kuigivord suurt tahtsust sealjuures see, kui paks on riiete kiht. Mingil maaral see muidugi varieerub vastavalt ilmale. Nii on mugav ja tervislik, leian mina. Kommentaariks utleksin veel, et jooksmine sellisel kellaajal, kui ollakse tavaparaselt magamas, on miskiparast enam vaimu ergastav kui muul ajal vabas ohus liikumine.
  11. Higistamine.

    Võibolla teed tubli intensiivsusega trenni. Oma osa mängib kindlasti ka Eesti augustikuule omane niiske-lämbe ilm. Mina higistan ka üldiselt palju trennis. Trenni alul on raskem, kuna siis ei ole veel higi voolama jõudnud hakata, aga mida trenn edasi, seda enam tunnen, et inimese vedeljahutussüsteem teeb oma tööd hästi. Muidugi tuleb palju vett juua ja kui trenni jooksul 2-3 korda WC-s käia, siis järelikult tarbid vedelikke trenni jooksul piisavalt (arvestades muidugi trenni pikkuseks 1-1,5h). Kui tunned ennast hästi, siis usun, et kõik OK selle higistamisega. Aga kui väike kahtlus, et "äkki on ikkagi viltu miskit", siis võta oma arstiga kasvõi "südamerahu" huvides ühendust. Edu!
  12. Keskmine kalorite põletamise hulk (umbes)

    Täpsustaks veidi: kuigi lihased on need, mis kaloreid põletavad, mängib olulist rolli siiski ka üldine kehamass ja rasva hulk, mida inimene enesega kaasas peab vedama. Seega nt 70 kg inimene, kellel on sama palju lihast kui nt 140 kg inimesel, kulutab samade karakteristikutega kehalise tegevuse juures siiski vähem kaloreid kui viimane.
  13. Jõu- ja massitsükkel

    Ei pea üldse kuuridena tegema. Võid mõlemal treeningperioodil kreatiini kasutada. Aga sellisel juhul on soovitatav kasutada pakendi etiketil märgitud päevasest annusest pisut väiksemat kogust (enamasti on juhendites selgitatud kuuridena tarbimist).
  14. Tähed massiajal.Kes on pildid?

    Muideks, kas keegi teab selle mehe senisst käekäigust midagi? Pean silmas just seda, kas ta veel ka kehaehitamisega tegeleb ja millega mees hetkel üldse tegeleb?
  15. Tähed massiajal.Kes on pildid?

    Jean Pierre Fux
  16. Õhtune valk

    Ahjaa. Vastus sellele, mida konkreetselt küsisid tegelikult: õhtuseks valguks sobib hästi kaseiinvalk om apikaajalise imendumise tõttu. Kaseiini sisaldab nt kohupiim, mis ei peakski olema kuigivõrd rasvavaba, kuna rasv pikendab imendumiseaega veelgi ja lihased ei jää pika öö vältel nii kergesti nälga.
  17. Õhtune valk

    Tere! Esmalt soovitaks siiski tähelepanu pöörata ka alakehale, mitte pelgalt ülakehale. Teiseks: lihasmassi kasvades lisandub paratamatult ka jõudu ja see, kas oled võistlussportlane või mitte, ei tohiks ometigi rolli mängida soovis omada lisaks heale välisele vormile ka senisest enam jõudu. Kolmandaks: massi lisamine lihaste arvel on võimalik ka koduste vahenditega, mis, olenevalt koduse treeninginventari võimalustest, end mõne aja pärast üha enam ammendab. Kui soov tõsiselt lihasmassi kasvatamisega tegeleda, siis tasuks peagi sammud jõusaali (võhiku puhul ka treeneri) manu astuda. Aga loomulikult on see reegel ja seega on ka erandeid kodus treenijate kodustes võimalustes ja pealehakkamises. Neljandaks: õige see on, et lisaks treeningule on vaja ka õigesti toituda ja lisaks veel ka puhkamise, millele tuleb tähelepanu pöörata (traditsiooniliselt propageeritud 8h-d öösel tuleks ikka magada. Või enamgi tunde.). Kuid sööma peab kogu päeva jooksul (nii enne kui peale treeningut). Ja tähelepanu: ära trenni liialt õhtusse lükka, kuna min 2 h-d peaks ikka treeningu ja magamamineku vahel aega olema (hea une ja hormonaaltasakaalu huvides). Söö nt 5 einet päevas (või enamgi). Et asja mitte liialt keeruliseks ja aeganõudvaks (kuna aega Sul ju vähe, nagu aru sain) ajada, siis jälgi igal toidukorral seda, et eine sisaldaks nii valku, süsivesikuid kui rasva. Samuti toorsalatit ja aedvilju. Ole selles osas loominguline, et mitte liialt rusuvasse rutiini langeda. Ja olenevalt sellest, kas oled üle, -ala või normaalkaalus, on soovitatav oma toidukogustega, kuid ennekõike süsivesikute kogustega "mängida". Kuid taaskord, et mitte asja ülemäära aega-vaevanõudvaks ajada Sinu kui ajanappuses vaevleva inimese jaoks, siis jälgi, et: -kui oled alakaaluline, siis olgu kõht alati täis. Tühja kõhtu tunda ei tohi. -kui oled ülekaaluline, siis väike tagasihoidlik näljanäpistus on omal kohal. -kui oled normaalkaalus, siis leia kesktee nende kahe vahel ja vastavalt kaalunäidule korrigeer oma menüüd ja koguseid. NB!Kuid kiire lihasmassi kasvatamise huvides peaksid siiski toituma olenemata rasvaprotsendist nii, nagu soovitasin alakaalu puhul. Ja veel: kasuta otsingut siinsamas lehel. Edu!
  18. Tahaks teada

    Algajate kava (leiad siit lehelt hea vastava kava) teed nii kaua, kuni tunned, et liigesed-kõõlused koormustega taas harjunud ja treening-toitumis-puhkamisrežiim on ilusti paigas. Siis võtad juba järgmise astme treeningkava käsile. Kui kaua selleks kulub: püüa ennast "lugeda" ja oma keha ja vaimu seisundit hinnata. See võib võtta mõne nädala, kuid mõne inimese puhul tuleb ajaühikuks võtta kuu(d). Kõik oleneb konkreetsest inimesest, treeningpausi pikkusest jms. Kui saad praegugi trenni teha, siis kehtivad samad reeglid kui juhul, kui hakkaksid trenni tegema septembris. Ettevalmistus massikogumiseks ongi algajate kava käsilevõtmine, toitumise paikasaamine ja korraliku puhkerežiimi sisseseadmine. Jõudu
  19. Õnnitlused vanematele ja tervist pisitütrele!
  20. Tõsiselt masenduses...:(

    Esmalt annan Sulle soovituse, mida ilmselt ka kõik teised selle foorumi kasutajad annaksid-kasuta otsingut. Aga kuna Su näol on tegemist sellel alal absoluutse algajaga, siis annan mõned vihjed, millest lähtuvalt end harima hakata. Kiireid tulemusi ei maksa loota, kui kavatsed kasvatada lihast. Rasva osakaalu tõstmine on muidugi palju hõlpsam, kuid seda eesmärgiks omaette ei tasuks võtta. Üritades kasvatada lihast ja toitudes vastavalt, kasvab tõenäoliselt rasvaprotsent kehal nagunii. Kindlasti on paigast ära Su toitumine, nii et uuri seda asja, lisaks treeningu ja puhkamisega seonduvale. Lisaks sellelt lehelt võetud treeningkavale võiksid hankida endale ka adekvaatse toitumiskava. Ja kindlasti pööra tähelepanu puhkamisrežiimile-maga 8-10 h-d. Ole aktiivne ja loe asja kohta. Edu!
  21. Protein No1

    Tallinnasse tulen nädala pärast, aga siis ei pruugi enam alles olla. Kas on ette näha, et kas ja millal NO1-te oleks võimalik nt elektroonilisel teel tellida. Minu arvates on selle toote näol tegemist hea kombinatsiooniga vadaku- ja kollageenvalgust.Ette tänades!
  22. Dennis Wolf nädal enne New York Pro -d

    Sorry! Minu viga. Juba leidsin. Oled täitsamees.
  23. Dennis Wolf nädal enne New York Pro -d

    Nonii. Hr Rebane kustutas vist nüüd pooled sõnavõtud ära. Mõneti mõistan, miks seda tegi (suuresti räägiti teemast mõõda). Samas oleks siiski võinud inimestele jätta võimaluse oma seisukohti kaitsta. Ei leia, et diskussioonis midagi taunimisväärset oleks, kuna nii selgub sageli tõde või saavad diskuteerijad ja lugejadki lihtsalt näha erinevaid vaatenurki antud teemast. Kui asi läheb väga isiklikuks ja ebakonstruktiivseks, siis võiks osapooli korrale kutsuda, aga arvamuseavaldusi mingil teemal tervikuna piirama hakata - kas ikka on õige tegu?
  24. Ilus hommik

    Mitte küll külm, kuid jahe jook või ka poolsulanud jäätis on minu puhul just töötanud kõige parema kurguvalurohuna.
  25. VAADAKE PILTE!

    Väga huvitav, et keegi peab enese eksponeerimist taunitavaks, eriti veel antud kontekstis. Kui inimene on hea kehaga, siis miks mitte seda teha ja tunnustust otsida. Täiesti inimlik. Rõhutaks siinkohal, et tegemist on ju kulturismiga ja keha näitamine on üks selle oluline osa.
×