Jump to content
david

Taimne valk: soja, sojavalk, sojajahu

Recommended Posts

kumb oleks siis nagu parem kas soja või vadaku valk

Lihaste kasvu kohapealt loomulikult vadak, aga ka soja on väga olululine valk!!! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soja valk on oluline naistele, kuna sojast saadava taimse östrogeeni mõjul tõuseb organismis östrogeeni tase. Meestel ei tasuks teda nii väga tarvitada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Palun öelge, kuidas asi tegelikult on:

Kas taimne valk on lihaskasvu silmas pidada kasulik või mitte? Olen aru saanud, et loomne valk lihase kasvatamiseks asendamatu, kuid kas siis taimset valku ei peaks üldse toidukorra puhul arvestama? Küsin just seepärast, et paljudes pastatoodetes valgusisaldus suur.

PS. minumeelest foorumi otsing ei funktsioneeri korralikult :S

Annuse valgujutust leidsin siis sellise lõigu :

Valke, mis sisaldavad kõiki nn. asendamatuid aminohappeid, nimetatakse täisväärtuslikeks. Sellised on kõik loomse päritoluga valgud (liha, piim, munad).

Enamikus taimsetes valkudes on üks või mitu asendamatut aminohapet puudu, kuid siit ei maksa teha järeldust, et taimseid valke poleks mõtet süüa.

Ehk siis tõstatan küsimuse nii, et kas pastatooteid on mõtet arvesse võtta päevase valgukoguse arvutamises?

Edited by Semmi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Palun öelge, kuidas asi tegelikult on:

Kas taimne valk on lihaskasvu silmas pidada kasulik või mitte? Olen aru saanud, et loomne valk lihase kasvatamiseks asendamatu, kuid kas siis taimset valku ei peaks üldse toidukorra puhul arvestama? Küsin just seepärast, et paljudes pastatoodetes valgusisaldus suur.

PS. minumeelest foorumi otsing ei funktsioneeri korralikult :S

Annuse valgujutust leidsin siis sellise lõigu :

Valke, mis sisaldavad kõiki nn. asendamatuid aminohappeid, nimetatakse täisväärtuslikeks. Sellised on kõik loomse päritoluga valgud (liha, piim, munad).

Enamikus taimsetes valkudes on üks või mitu asendamatut aminohapet puudu, kuid siit ei maksa teha järeldust, et taimseid valke poleks mõtet süüa.

Ehk siis tõstatan küsimuse nii, et kas pastatooteid on mõtet arvesse võtta päevase valgukoguse arvutamises?

ära unusta sojat!!! :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kas pastatoodetes olev valgusisaldus ei tule ka mitte munast :o

Krt jah, kui keegi teab kuidas see makaroni/nuudlitootmine täpselt teab, siis võiks miskit kommenteerida.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taimsed valgud ei sisalda vajalikul hulgal asendamatuid aminohappeid. Valgusüntees allub põhimõttele - "kas kõik või mitte midagi" ja toimub ainult vajalike aminohapete olemasolu korral. Mitmesuguste toidukombinatsioonide korral võib saada vajalikud aminohapped. Parima toiteväärtuse annab loomse ja taimse valgu kombinatsioon.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kas pastatoodetes olev valgusisaldus ei tule ka mitte munast :o

Krt jah, kui keegi teab kuidas see makaroni/nuudlitootmine täpselt teab, siis võiks miskit kommenteerida.

Osad pastatooted on koos munaga, osad ilma. Pakendi pealt tuleb vaadata. Need, mis on munaga, need on tavaliselt kallimad.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Palun öelge, kuidas asi tegelikult on:

Kas taimne valk on lihaskasvu silmas pidada kasulik või mitte? Olen aru saanud, et loomne valk lihase kasvatamiseks asendamatu, kuid kas siis taimset valku ei peaks üldse toidukorra puhul arvestama? Küsin just seepärast, et paljudes pastatoodetes valgusisaldus suur.

PS. minumeelest foorumi otsing ei funktsioneeri korralikult :S

Annuse valgujutust leidsin siis sellise lõigu :

Valke, mis sisaldavad kõiki nn. asendamatuid aminohappeid, nimetatakse täisväärtuslikeks. Sellised on kõik loomse päritoluga valgud (liha, piim, munad).

Enamikus taimsetes valkudes on üks või mitu asendamatut aminohapet puudu, kuid siit ei maksa teha järeldust, et taimseid valke poleks mõtet süüa.

Ehk siis tõstatan küsimuse nii, et kas pastatooteid on mõtet arvesse võtta päevase valgukoguse arvutamises?

ära unusta sojat!!! :o

Sojatooted tõstavad meestel östrogeeni taset, ei ole mõttekas kasutada.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Palun öelge, kuidas asi tegelikult on:

Kas taimne valk on lihaskasvu silmas pidada kasulik või mitte? Olen aru saanud, et loomne valk lihase kasvatamiseks asendamatu, kuid kas siis taimset valku ei peaks üldse toidukorra puhul arvestama? Küsin just seepärast, et paljudes pastatoodetes valgusisaldus suur.

PS. minumeelest foorumi otsing ei funktsioneeri korralikult :S

Annuse valgujutust leidsin siis sellise lõigu :

Valke, mis sisaldavad kõiki nn. asendamatuid aminohappeid, nimetatakse täisväärtuslikeks. Sellised on kõik loomse päritoluga valgud (liha, piim, munad).

Enamikus taimsetes valkudes on üks või mitu asendamatut aminohapet puudu, kuid siit ei maksa teha järeldust, et taimseid valke poleks mõtet süüa.

Ehk siis tõstatan küsimuse nii, et kas pastatooteid on mõtet arvesse võtta päevase valgukoguse arvutamises?

ära unusta sojat!!! :o

Sojatooted tõstavad meestel östrogeeni taset, ei ole mõttekas kasutada.

wow!

siin võib tõesti targaks saada:P

no more sojajahu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Palun öelge, kuidas asi tegelikult on:

Kas taimne valk on lihaskasvu silmas pidada kasulik või mitte? Olen aru saanud, et loomne valk lihase kasvatamiseks asendamatu, kuid kas siis taimset valku ei peaks üldse toidukorra puhul arvestama? Küsin just seepärast, et paljudes pastatoodetes valgusisaldus suur.

PS. minumeelest foorumi otsing ei funktsioneeri korralikult :S

Annuse valgujutust leidsin siis sellise lõigu :

Valke, mis sisaldavad kõiki nn. asendamatuid aminohappeid, nimetatakse täisväärtuslikeks. Sellised on kõik loomse päritoluga valgud (liha, piim, munad).

Enamikus taimsetes valkudes on üks või mitu asendamatut aminohapet puudu, kuid siit ei maksa teha järeldust, et taimseid valke poleks mõtet süüa.

Ehk siis tõstatan küsimuse nii, et kas pastatooteid on mõtet arvesse võtta päevase valgukoguse arvutamises?

ära unusta sojat!!! :o

Sojatooted tõstavad meestel östrogeeni taset, ei ole mõttekas kasutada.

Mina nii rangelt ei suhtuks sojasse, kuigi meeste puhul võib see antud hormooni taset tõsta, kuid vältida seda ei maksaks. Soja on ka kõige valgurikkam teravili ja sojavalk inimorganismile kõige paremini ja kergemini omastatav. Naiste puhul on aga see väga vajalik. Samuti aitab soja vähendada soolade ladestumist ja haigestumist veresoonkonna haigustesse, samuti sobib diabeetikutele, tasakaalustades veresuhkrut ja insuliinitaset jne jne. Oluline on ta ka kaalujälgijatele! Ma ei alahindaks sojat, aga see on minu arvamus!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oldman ajab muidu küll tarka juttu, kuid seda ma küll nii tõsiselt ei võtaks. Selleks peab ikka seda väga väga metsikult sööma et sul tissid kasvaksid või ma ei tea mis naiselikud tunnused. Steroididega võib ka nii juhtuda, nendest hoidu küll. Kuid sojast ei pea loobuma. Muidu sojaproteiini ei müüdaks ju, sest kui ostjatel oleksid vähimatki naiselikud tunnused, ei ostaks nad enam seda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, mul tuli aru pähe tagasi, mõtlesin veidi

et tegelt on ju nii, et mida rohkem erinevaid, seda parem, ses suhtes, et igaühel on omad plussid ja miinused

Share this post


Link to post
Share on other sites
SIIN on suures valikus sojavalku, vadakuvalku ja "öövalku", mida arvate?

päris hea lehekülg,ei teadnudki ennem sellist :D

need turbo valgud jäid kohe silma,tundub hea kraam olevat...keegi proovind pole?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Need turbovalgud tunduvad ahvatlevad, aga siiski, need soja omad, need ju taimsed valgud. Kas taimseid valke on mõistlik lihase arengu koha pealt tarbida nt enne magama minekut?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Need turbovalgud tunduvad ahvatlevad, aga siiski, need soja omad, need ju taimsed valgud. Kas taimseid valke on mõistlik lihase arengu koha pealt tarbida nt enne magama minekut?

Võid ikka, soja imendub aeglasemalt!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Need turbovalgud tunduvad ahvatlevad, aga siiski, need soja omad, need ju taimsed valgud. Kas taimseid valke on mõistlik lihase arengu koha pealt tarbida nt enne magama minekut?

Loomulikult võid. Ainus "viga" on jah taimsetel valkudel see, et kõiki aminohappeid ei ole neid olemas. Kui mitmekesiselt toituda, siis ei ole see probleem, saab kõik aminohapped kätte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mis teie arvate soja jahust,kui rikkast proteiini sisaldavast lisandist või nii.

mina isiklikult just hakkasin sööma seda.võtan ühe 400g jogusti kallan sojajahu kuhjaga pääle segan ära ja lasen heal maitsta.

aga tahaks just teie komentaare selle kohta kas on se hea,halb või hoopis midagi muud:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kumba siis eelistada ja miks?

Esimese kuuri tegin ma Tai Kane Protein No1-ga. Nüüd kasutan Biolab Megaprotein Champion 8-t(sojavalguisolaat + munaalbumiin).

See hakkab otsa korrale saama ja kavatsen uue paki osta. Mida siis osta? Väga kallis ei tohiks olla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kle aga millised su ylejaanud 4-5 toidukorda on? Nagu siin varemgi oeldud, et prot. sheigid pole imerohi, kyll aga on neid h6lpsam manustada kohe peale trenni!

Kui mul pole vaga kiired ajad ,siis söön tavatoitu peale trenni, vajaliku/6ige koguse sysikaid, valke ja rasvu(minimaalselt loomulikult) ja tulemused on samad vaata et paremadki, eriti dieedi ajal!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisavalku tarbin ainult enne ja peale trenni, trenni teen nädalas 3 korda. Muidu söön kodujuustu, kohupiima, liha - igasugust kodutoitu. Ja söön 4-5 korda päevas.

Tahaks just teada, kas sojavalk on halvem kui vadakuvalk.

Edited by linkin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×