Jump to content
david

Taimne valk: soja, sojavalk, sojajahu

Recommended Posts

Tere. Mul jällegi üks küsimus. Nimelt, selle otsisin vanast foorumist välja, et sojavalgu imendumiskoefitsent on 74, kuid ma olen kuulnud ka sellist juttu, et sojavalk ei pruugigi üldse kõigil inimestel imenduda... vähemalt sellisel kujul, mil vajalik (lihastesse). Kas sel on ka tõepõhja all?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui Te mõtlete imendumise all nii seeditavust kui bioloogilist väärtust, siis valgu seeditavus sõltub mingil määral inimese seedeelundkonna valke lõhustavate ensüümide aktiivsusest.Ja see, mis ei seedu, ei saagi imenduda.See osa seedunud valgust, mis kasutatakse uute kehavalkude sünteesiks, peaks olema kõigi inimeste jaoks sama, juhul kui on kaetud energia vajadus(vastasel korral võib tegelik biol.väärtus olla oluliselt madalam, sest osa aminohappeid kasutatakse energia tootmiseks). Imendumiskoefitsient 74 on tingitud suures osas sellest, et sojavalgus on vähe metioniini(http://www.ajcn.org/cgi/content/abstract/32/12/2460?maxtoshow=&HITS=10&hits=10&RESULTFORMAT=&fulltext=soy+protein%2Bbioavailability&searchid=1009958890903_360&stored_search=&FIRSTINDEX=50&journalcode=ajcn )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Üritan vastata natuke lihtsamalt, et oleks parem aru saada. Kindlasti on sellel tõepõhi all, sest on ju üldteada, et kõigile ei sobi ühesugused toiduained, nii on ka valkudega. Üldjuhul on inimene harjunud rohkem loomsete valkudega, sest neid kasutame me igapäevaselt; piim, kohupiim, liha, munad jne. suurem tõenäosus on, et su organism võtab paremini vastu kas vadakust või kaseinaadist valmistatud toidulisasid. Ausalt öeldes, ei tea ma ühtegi tippsportlast, kes teeks oma võistlusvormid sojavalgu pealt, sest üldjuhul eelistatakse eelpool nimetatuid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aga kuidas tegelikult sojatooded valguallikana mõjuvad? Nt on ühed soojatooded, mida keedetakse vees ja seejärel praetakse, hautatakse jne järgmise sisaldusega 45g valk, 2g rasv ja süsivesikud 20g. Ühest foorumist lugesin, et soja tõstab östrogeenitasemeid, aga nt naistele päevase valguvajaduse katmiseks?

Share this post


Link to post
Share on other sites

See teine teema "Silk soymilk" on saadud orgaanilistest sojaubadest ja rikastatud kaltsiumi ja vitamiinidega (hea maitsega).

Kui sa vaatad teiste kulturistide söögiplaani nt. mine vaata www.jaycutler.com ja sealt sa näed et tema menüüs on beans (oad). Ehk siis kuuluvad oad kaunviljade hulka ja ühes ETV hommiku programmis Argo ka mainis et kaunviljad oleks üheks valgu allikaks. Samas ei pea sa sojaproteiini hommikust õhtuni sööma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

See östrogeeni jutt on nii ja naa. Oli aeg, kus mõningate uurimiste puhul järeldati seda. Tänapäeval siiski ei ole see enam nii ühemõtteline. Soomes vähemalt soovitatakse aegajalt sojaisolaati lisaks. Meestele ka soovitatakse!

Pealegi on olemas taimetoitlastest bodybuilderid, kelle toit peamiselt sojale ongi ülesehitatud. Mulle soja maitseb küll, kui abikaasa viitsib selle kallal veidi "möllata". Aga sojapiim ei lähe küll mitte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

et sojavalk on erinev kui whey valk, ja ma usun et mitmekülgsus kulub kehale ikka ära, ise söön ka sojavalku vahepeal lisaks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kas keegi oskab öelda , miks peetakse sojavalku teistest valkudest kehvemaks valguks. Aminohapete sisalduse poolest peaks kõik ju nagu õige olema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kõndisin ükspäev tavalises toidupoes, vaatasin tervisetoodete rea vahele! Seal oli Soja jahu, mingi Eesti toodang, maksis alla 20ne. Vaatasin ja uurisin seda pakki. Taga oli kirjas et sisaldab 50% sojavalku, 30%süsivesikuid jne!

Et ma nüüd ei oska mingit seisukohta võtta! Et kas põhimõtteliselt võib seda sojajahu kah kasutada ?heigi valmistamisel???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei jäänud klimpi, lahustus ?heikeris samamoodi nagu iga teine valgupulber. lisasin teda nagu vadakuvalgupulbrile ja oli nagu valgu?heik ikka. Aga jah peale oli kirjutatud Soja Jahu. ta oli mingi 250g ja alla 20ne maksis. et ma ei tea vadakuvalguga võiks ju teda segada küll idee järgi, sest soja valk imendub ju aeglaselt. Aga talle oli ikkagi peale kirjutatud jahu. Et ei tea ikkagi. Oskab keegi midagi arvata sellest?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah aga biolab võtab selle toote eest 200.- Toda soja jahu saab mingi 70.- kilo

Ja ega ja vaatasin järgi see biolabi toodang on kah sojavalgust mitte vadaku omast. Aga ma arvan et natukene tuleks ikka sojavalku kah süüa

Share this post


Link to post
Share on other sites

sojavalk on taimne valk, mida lihase kasvatamise kohapealt pole mõtet süüa. sojavalgu alla pole mõtet oma raha investeerida. osta parem piima või mune selle raha eest ja saad korralikult valku ja lihas kasvab

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sojavalk ei ole halb, aga vadakuvalk näiteks on parem, kergesti seeditav ja ei sisalda looduslikke östrogeenilaadseid aineid.Pealekauba , kui keeduvorsti sööd , siis saad oma sojalaksu ka kätte. Sojavalku juurde söö siis , kui oled naine , pidavat korrastama nende hormonaalsüsteemi,või kui tahad seda tarvitada tema tervistavate omaduste pärast või kui sul tõesti muud varianti ei ole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah ja mina omalt poolt küsiks, et kas naisterahvale, kes lihasmassi kasvatada ei taha, vaid lihtsalt tervislikult toituda sobib seesama sojajahu valguallikana? Kui on ka teada, et kaalu alandamiseks 2g valgu iga keha kg kohta vaja on, kas siis soja valk võiks siia sobida, ikka naisterahvale ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×