Jump to content

Recommended Posts

Mul on selline küsimus, et miks esimene nädal tuleb 20g kreatiini tarbida ja peale seda ainult 5g ja et mis vanuselt seda kreatiini üldse tarbima tohib hakata? Kui on kirjas, et kreatiin on ohutu, kas siis võib seda võtta ka nt. 15-17aastane inimene?

See 20g oleks laadimisperiood. Et kehas olev kreatiinitase võimalikult kiiresti maximumi peale saada ning siis edasi 5g doosidega seda taset juba hoida.

Võid vabalt ka iga päev 5g võtta ning tõuseb sul ka lõpuks kreatiini tase samale kõrgusele, kuid võtab lihtsalt rohkem aega.

Kreatiini võib vabalt 15-17 aastane võtta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Huvitav fakt: trennivabadel päevadel võib kreatiini nt rosinakohupiimaga ära segada. Annab mekki juurde kergelt ja krõmpsub mõnusasti hamba all. Proovige! :)

hehee, mul just oli trennijärgne toidukord täna juhtumisi selline - kreatiin kohupiimaga (no natuke oli seal ikka muud ka loomulikult).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaatasin oma kohaliku jõusaali pulbrite leti poole, leidsin sealt mingi pea poole kilose musta värvi pakendis Creatine FX monohüdraadi, mis maksab ainult 14 euri. Kas tegemist on saastaga või korraliku tootega?

Edit: Leidsin tolle netist ka üles: http://sportshack.ee/index.php?page=shop.p...t&Itemid=57

Edited by tykonu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vaatasin oma kohaliku jõusaali pulbrite leti poole, leidsin sealt mingi pea poole kilose musta värvi pakendis Creatine FX monohüdraadi, mis maksab ainult 14 euri. Kas tegemist on saastaga või korraliku tootega?

Edit: Leidsin tolle netist ka üles: http://sportshack.ee/index.php?page=shop.p...t&Itemid=57

On ka odavamaid...

Share this post


Link to post
Share on other sites
CMPure. Aga ilmselt mitte mikroniseeritud. Creatine FX on mikroniseeritud.

Viitsid ütle lühidalt, mis vahe on? Kumb kasulikum või effektiivsem? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Viitsid ütle lühidalt, mis vahe on? Kumb kasulikum või effektiivsem? :lol:

mikroniseeritud peaks minu teada tähendama lihtsalt tseda, et kreatiiniosake on väiksem, st et pulber on peenem. selle tõttu mikroniseeritud töötab vist paremini ka, imendub lihtsamini vms.

see põhineb isiklikel kogemustel - esiteks kasutasin fasti monohüdraati, mis oli mikroniseeritud, seejärel ostsin cmpure mikroniseerimata ja see on tuntavalt jämedama olekuga. kumb paremini töötab ei oska oma nahal öelda, sest üldiselt kipub kahjuks mulje jääma, et mina olen üks neist õnnetutest, kellele kreatiin mõhkugi ei tee.

loodan, et oli pisutki abiks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tervist,

Tahaks alustada siis nendest energiageelidest ja jookidest? Rademaris on neid päris mitmeid müügil ja ise olen proovinud ainult maxim sports nutrition energy gely`i ja on tekkinud küsimusi. Olen ujuja ja enne starti tahaks seda energy gely ära süüa siis mitu min. enne starti ma peaksin seda tegema?

Millised energiasüstid on parimad? Geel?Vedelik? Või üldse see Fitness.X-ploder?

Kreatiinist :

Mulle on öeldud, et kreatiine on erinevaid. Üks on rohkem massi lisamiseks ja teine on plahvatusliku jõu jaoks? Kui jah, kumb on kumb?

+Kuidas tuleks süüa kreatiini plahvatusliku jõu lisamiseks ja palju dextrot peaks lisama?

Loodan, et minu küsimused on väärt uut teemat.

Aitäh,

fortuna.9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kreatiin etüülester ei anna sulle vee massi. Monohüdraat annab sulle massi vee arvelt.

Ma ei soovitaks sul enne starti üldse midagi süüa.. 45 min enne starti max.

Ise olen tegelenud ka ujumisega ja treener ei lubanud 60 min enne starti üldse midagi süüa, kui siis enne seda ja kergelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kreatiin etüülester ei anna sulle vee massi. Monohüdraat annab sulle massi vee arvelt.

Ma ei soovitaks sul enne starti üldse midagi süüa.. 45 min enne starti max.

Ise olen tegelenud ka ujumisega ja treener ei lubanud 60 min enne starti üldse midagi süüa, kui siis enne seda ja kergelt.

33.3g geeli ja kaks lonksu vett ei tee paha.

Ootan täpsemaid vastusi eriti kreatiini kohta:)

Edited by fortuna.9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui on võistlus, siis võib geelid käiku lasta jah, aga mina ei tarbiks kiireid süsivesikuid väga vara enne trenni. Mingi alla poole tunni enne ütleks ma. Põhiline energia peaks sul olema kehasse salvestatud juba päevad varem, sh kohe pärast trenni tarbitud süsivesikud sheigist vms.

Kreatiine selles mõttes erinevaid ei ole. Kreatiin annab ikka plahvatuslikku jõudu. Kui ta väga suure koguse süsivesikute ja valkudega segatud on, siis eks see kompott annab massi ka, aga siis pole asi enam kreatiinis.

Pigem on see vahe, et monohüdraat seob kehas rohkem vett ja seetõttu võib kaal tõusta. Sulle oleksid ilmselt kasulikumad Kre-Alklayn kreatiinid(Olimp), võid proovida ka Magnesium Creatine kelaati (Olimp). Neid ei pea ka imendumiseks koos süsivesikutega võtma nagu monohüdraati ja need ei vaja laadimist

Kui on väheke pikem distants, siis võiks sulle kasu olla ka beeta-alaniinist. Jooksu näitena on kreatiinist kasu kõige rohkem 100m jooksus jne, beeta-alaniinist seal poolpikkadel distantsidel, kus töövõimet limiteerivaks teguriks eelkõige laktaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kreatiin etüülester ei anna sulle vee massi. Monohüdraat annab sulle massi vee arvelt.

Ma ei soovitaks sul enne starti üldse midagi süüa.. 45 min enne starti max.

Ise olen tegelenud ka ujumisega ja treener ei lubanud 60 min enne starti üldse midagi süüa, kui siis enne seda ja kergelt.

Ma ei taha see onu olla, kes toidulisandeid laidab, vastupidi, aga CEEga tasub ettevaatlik olla. Väga pikalt ei kasutaks, kui üldse.

Olen lugenud neeruprobleemidest just selle kreatiinitüübi lisamisel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reedel alustasin kreatiinikuuriga, ilma laadimiseta, aga nüüd on probleem, et jäin eile haigeks. Ilmselt kõige targem jätkata kuuri kui terveks saan? Vaid 20 grammi tarbisin 3 päevaga ära ning nt. täna ei võtnudki üldse, kuna ise tegelikult arvangi, et peaks jätkama kui terveks saan, aga küsin kindluse mõttes üle!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Reedel alustasin kreatiinikuuriga, ilma laadimiseta, aga nüüd on probleem, et jäin eile haigeks. Ilmselt kõige targem jätkata kuuri kui terveks saan? Vaid 20 grammi tarbisin 3 päevaga ära ning nt. täna ei võtnudki üldse, kuna ise tegelikult arvangi, et peaks jätkama kui terveks saan, aga küsin kindluse mõttes üle!

See laadimine pole kohuslik võid vabalt võtta 5g enne ja 5g pärast trenni ja vabal päeval 5 esimese toiduga. Kreatiiniga ei tasu üle lahmida kui lihasmassi pole piisavalt mis seda salvestaks ja üleliigne creatiin lihtsalt tuleb kusega välja, nii et ära raiska kraami.

Share this post


Link to post
Share on other sites
See laadimine pole kohuslik võid vabalt võtta 5g enne ja 5g pärast trenni ja vabal päeval 5 esimese toiduga. Kreatiiniga ei tasu üle lahmida kui lihasmassi pole piisavalt mis seda salvestaks ja üleliigne creatiin lihtsalt tuleb kusega välja, nii et ära raiska kraami.
Küsimusele jätsid tegelt vastamata. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tere, kui on ka hommikul treening(3x nädalas) ja õhtul samuti (6x nädalas) siis kuidas jaotada ära kreatiini kogused

kas enne hommikust trenni 5g või pärast hommikust trenni 5g, hommikul teen trenni umbes 45min- 1h ?

ja õhtul mõlemat nii enne kui ka pärast trenni ja üks kogus siis lõunaks

Ette tänades!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seoses nende koksi tegemistega.. kui kiire on "peale trenni" koksiga?

1. Kui võtta poole tunni jooksul peale treeningu lõppu, siis on ok või jääb natuke hiljaks (kreatiin, valk, sv)? Või peaks pmst kohe treeningu lõppedes ja ennem muid toiminguid sisse võtma?

2. Kas koksi võib varem kokku segada ja ära lahustada, s. t. sisu omadused ei muutu? Näiteks kui teha kogu koks valmis (pulbrid + vesi) paar tundi ennem trenni, siis see on ok? Kui vett ei või lisada nii vara, siis pulbrite kokkusegamisel ei tohiks küll probleeme olla, s. t. nad ei reageeri omavahel?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Seoses nende koksi tegemistega.. kui kiire on "peale trenni" koksiga?

1. Kui võtta poole tunni jooksul peale treeningu lõppu, siis on ok või jääb natuke hiljaks (kreatiin, valk, sv)? Või peaks pmst kohe treeningu lõppedes ja ennem muid toiminguid sisse võtma?

2. Kas koksi võib varem kokku segada ja ära lahustada, s. t. sisu omadused ei muutu? Näiteks kui teha kogu koks valmis (pulbrid + vesi) paar tundi ennem trenni, siis see on ok? Kui vett ei või lisada nii vara, siis pulbrite kokkusegamisel ei tohiks küll probleeme olla, s. t. nad ei reageeri omavahel?

Tavaliselt soovitatakse kohe peale trenni kuna vist ca. 15-30min pidi see kõige magusam aeg olema millal toitaineid vaja. Kuid pead arvestama, et isegi sheik imendub omajagu aega.

Varem võid muidugi kokku segada. Ise segan alati.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Et teen kodus piimaga sheigi valmis 2h enne ja pärast lihtsalt loksutan veits ja kõlbab??

Piimaga päris ei soovitaks. Soe, seisnud piim - nõks rõve :lol:

Pealegi - miks peaksid sa peale trenni piimaga sheiki tarbima?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×