Jump to content
andrus

Kofeiin

Recommended Posts

M?isused on ju erinevad.Aju poolkerade suurused on ju inimestel erinevad.Kriitiline piir on aga k?igile üks kindel suurus.Kuidas siis sellest selgitusest aru saada juua v?ib m?istusepiires.Mis m??tühikute süsteemi see kuulub ja kuidas seda siiski m??ta saab.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minu arust läks see kriitiline piir ikka päris mitmekümnetesse tassidesse. Ehk oskab keegi täpsemini kommenteerida...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Meinhard

See asi muutub kahtlaseks juba 4-5 tassi kange kohvi korral.Pidage seda meeles mehed,kui te ei taha sattuda

dopinguküttide v?rku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nüüd hakkas ennast ka huvitama ja surfasin natuke netis.

Tuleb välja, et kasutegureid on mitmeid, kui õigesti tarvitada - aitab rasvu põletada, parandab lühiajaliselt füüsilist jõudlust jne.

Nett on materjale täis, otsi natuke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peale heade omaduste on kofeiinil ka halbu omadusi.Ta on tugev mao ärritaja,tekitab kõrvetisi,kesknärvisüsteemis kutsub esile ülierutuvuse,viib organismist kaltsiumi välja,suurtes kogustes võib esile kutsuda mürgistusnähte,õhtul tekitab uinumisraskusi.Pealegi on kofeiin dopinguainete nimekirjas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to:bohemianrhapsody

Siis sa peaksid hakkama lisa Ca tablette võtma,kuna kofeiin viib organismist kaltsiumi välja.Võib tekkida luude hõrenemine,küüned muutuvad hapraks,hambad hakkavad lagunema.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ise enne trenni joon 0,5-1 L kohvi, päris hea poweri annab sisse. Trennile mõjub ilmselt hästi.

Higistama ei aja?

Ma ei saa enne trenni absoluutselt kohvi juua. Vastasel juhul olen 5 min läbimärg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ära üle pinguta, mingit küünte hapraks muutumist mul pole. See, et ma ise teen nii, ei tähenda ,et teised peavad tegema. Söön piisavas koguses piimatooteid niiet kaltsiumiga ei tohiks probleeme olla, vähemalt siiamaani pole olnud.

Trennis higistan ma üldiselt niikuinii, ei kujutakski ette trenni kuivana?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ära üle pinguta, mingit küünte hapraks muutumist mul pole. See, et ma ise teen nii, ei tähenda ,et teised peavad tegema. Söön piisavas koguses piimatooteid niiet kaltsiumiga ei tohiks probleeme olla, vähemalt siiamaani pole olnud.

Trennis higistan ma üldiselt niikuinii, ei kujutakski ette trenni kuivana?

Ma higistan ka trennis niisamagi :)

Kui kohvi olen enne jonud, siis olen ikka konkreetselt läbimärg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ükskord võtsin hästi kange kohvi enne trenni, ikka korralikult. siis trenniajal kadus power nii ära, et pidin ära lõpetama. liiga palju kohvi korraga pole vist hea. nüüd võtan vähem ja tavaliselt võtan siis kohvi kui enne trenni ei ole kõige suurem power sees, ergutab üles päris hästi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ära üle pinguta, mingit küünte hapraks muutumist mul pole. See, et ma ise teen nii, ei tähenda ,et teised peavad tegema. Söön piisavas koguses piimatooteid niiet kaltsiumiga ei tohiks probleeme olla, vähemalt siiamaani pole olnud.

Trennis higistan ma üldiselt niikuinii, ei kujutakski ette trenni kuivana?

Ma higistan ka trennis niisamagi :)

Kui kohvi olen enne jonud, siis olen ikka konkreetselt läbimärg.

Mul igatahes kohvijoomine higieritust ei mõjuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kofeiin ja rasvapõletus on seotud järgmiselt:

Kofeiin iseenesest rasvapõletust ei stimuleeri, kuid ta blokeerib ära rakkude sh. ka

lihasrakkude adenoretseptorid. Need on retseptorid, millega süsivesikud, enne kui

lihasrakk neid kasutada saab peavad seonduma. Kofeiin, olles blokeerinud need

retseptorid, tekitab olukorra, kus rakk ei saa süsivesikuid energiaks kasutada ning

tuleb abi otsida järgmiselt organismi energiaallikalt, milleks on rasvad.

Kofeiin ja süsivesikud on adenosiinoretseptorite suhtes teatud mõttes konkurendid.

Nii, et lühidalt väljendudes kofeiin takistab süsivesikute kasutamist ja sunnib abi otsima

rasvadest.

Kofeiinist rasvapõletusel on kasu, kui toimida nt. järgmiselt:

Pärast ärkamist juua tass kanget kohvi või 50 - 100 mg kofeiini tableti näol, seejärel,

30 - 40 min. teha hommikune aeroobne, sest siis peaks kofeiin olema imendunud ja

toimima!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kas koos tassi kohviga söödud kerge hommikusöök aeglustab kofeiini imendumist?

Piim kohvi sees pidavat ju kofeiini siduma...muu toit järelikult ka? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
aga äkki seon piimaga rohkem kui teise toiduga

piin on ju sellin neutraalne...

Kohvi on küll äärmiselt populaarne, kuid olgem ausad, ega inimesed kohvi ja kofeiini

olemusest ja toimetest teaduslikumas valguses ei tea.

Kui siin küsiti, et kas hommikusöögi kõrvale tass kohvi juua?

Tegelikult olen lugenud päris mitmeid artikleid, kus selline toimimine üsna valeks

loetakse ja teades kohvi toimemehhanisme organismile, siis nii see tegelikult ka on!

Hommikusöök ja kohvi tuleks võimaluse korral teineteisest lahus hoida, kohvi tuleks

juua 1.5 - 2 tundi enne või pärast hommikusööki. Hommikul on oluline end siiski

toitainetega päevaks laadida ja nende imendumist ei tohiks miski segada. Kui siin

räägiti, et kaltsium seob endaga kohvi, et siis ei ole asi nii hull!

Nii see päris ei ole, et joon küll toidu kõrvale kohvi ja kui võtan kõrvale peotäie

caltsiumi tablette või panen tilga piima peale, siis on kofeiini toime neutraliseeritud.

Tass kohvi, eriti kange või siis tbl. näol on üsna võimas erguti.

Eriti veel käib eelnev jutt sportlaste kohta:

Vähe sellest, et kofeiin takist. süsivesikute imendumist, takistab ta nt. kreatiini,

absoluutselt kõikide vitamiinide ja glutamiini imendumist. Selline lisandite kompleks on

aga iga tõsisema spordimehe päeva algus!

Tulles tagasi kaltsiumi juurde, siis teadmiseks et see mineraal on oma “vendadega”

üsna negatiivses interaktsioonis, mis tähendab seda, et kaltsium ise takistab nt. fosfori,

raua, magneesiumi ja tsingi imendumist.

Nii, et kes plaanib hommikul võtta ühe kange kohvi, sinna kõrvale multivitamiini,

kreatiini ja seejärel keha kinnitada, siis see ei ole päris hea variant.

Ka siinkõneleja on päris suur kohvi fänn, aga katsun ta söömisest ja lisandite võtmisest

paar tundi ära eraldada!

Ja teada on ju, et kui on häiritud süsives. imendumine, siis on häiritud ka aminohapete ja teiste toitainete transport rakkudesse!

Share this post


Link to post
Share on other sites

uskuge või mitte aga mind teeb kofeiin ja kohv nii uniseks et jube! kui väsimusega olen võtnud mõne kofeiini baasil energiajoogi või siis tassi kanget kohvi siis ei tea mis sellise unega teha! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
uskuge või mitte aga mind teeb kofeiin ja kohv nii uniseks et jube! kui väsimusega olen võtnud mõne kofeiini baasil energiajoogi või siis tassi kanget kohvi siis ei tea mis sellise unega teha! :)

See, et kofeiin teeb mõnda uniseks ei ole ka ime, oleme ju kõik erinevad indiviidid ja erinevad ained /droogid mõjuvad meile erinevalt!

Olgu näiteks öeldud, et kofeiin ja kohvi pidavat ka söögiisu tekitama, siinkõnelejal aga hoopis vastupidi - söögiisu väheneb pärast kohvi joomist!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mina igatahes võtan 300mg kofeiini 2-3 tundi enne trenni ja ei higista rohkem kui tavaliselt ja kui aus olla siis ei tunne ka et mingi eriline power sees oleks...

aga tiba parem on küll...

Edited by erko87

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma olen lugenud, et kofeiinist on kasu siis, kui kohvi juua ilma suhkru ja kooreta. Nii et kui joote kohvi, siis parem oleks, kui see oleks must ja ilma suhkruta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kofeiinist võib ka sõltuvusse jääda. Minul on organism lihtsalt harjunud, et igal hommikul saab "oma laksu" kätte. Ja kui kohvi ei joo, sisi on jube kehv enesetunne - pea on juskui paks, uimane olek, pahur meeleolu, mõtlemisvõime on kehv (matemaatika ülesandeid ei suudaks raudselt edukalt lahendada :D ). Aga õnneks ma joon ainult hommikul ja nüüd ka vähendasin kogust (ostsin spetsiaalselt väiksema tassi). Ilmselt siin on mitu tegurit, mis sellest nii raske on lahti saada. Üks asi on muidugi kofeiini sõltuvus ja eks lisaks sellele on veel see nö. kohvitamise traditsioon. Mõnus on ju hommikul tööl võtta tass värsket kohvi ja lugeda uudiseid. See on nagu kohustuslik päeva alustamise traditsioon. Eks nii see sõltuvus tuligi, et kõigepealt oli lihtsalt mõnus traditsioon, aga nüüd on nii, et ilma ei saagi B)

Elagu kontoritöö :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ma olen lugenud, et kofeiinist on kasu siis, kui kohvi juua ilma suhkru ja kooreta. Nii et kui joote kohvi, siis parem oleks, kui see oleks must ja ilma suhkruta.

piim või koor lahjendab kofeiini mõju. kellel on eesmärk kofeiini abil rasvkudet kiiremini lõhkuda, see võiks juua tõesti ilma piimata kuid niisama joomiseks sobib väga hästi ka piima/koorega. suhkur minuteada kofeiini mõju ei vähenda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×