Jump to content
Guest whiteheadsmatter

Valgu tarbimine ja neerud

Recommended Posts

Guest whiteheadsmatter   
Guest whiteheadsmatter

 

J6lgin siinseid ja v6lismaiseid v6istlejaid, ja ise yritanud vaikselt lihasmassi t6sta. Igalpool soovitatakse ca. 1gr x 1kg kogu kehamassi kohta, noh umbes. Teised r66givad j6lle, et 1g lihasmassi kohta. Kyll aga p6ris paljud sportlased tarbivad lausa 120-180g valku p6evas (naised just), mis iseasi absurd - 60% lxheb otse rasvaks ju?

Milleks ma seda ajan - hiljuti yhel tuttaval l6igati v6lja yks neer. Dieet, mis talle v6lja kirjutati lausa keelab talle meeletuid koguseid valku syya - arstid ajavad, et yleliigne valk koormab neerusid jne. Yleliigset valgu tarbimist saab ta ka ise tunda, erinevad symptomid. 

 

Siit ka kysimus: paljud teist - sportlastest, j6lgivad oma tervist ja k6ivad arsti juures kontrollimas? V6i j66te parima peale lootma? :D 

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
MaPo    23

 

Olen täiesti kindel, et sedalaadi teemasid on siin mitmeid juba ees - ja ikka tulevad sama teooriaga uued targad peale.

 

Foorumis võiks olla *otsing* - äkki on ka?

 

Arstid ajavad kahjuks jama. See on nagu linnalegend, mis sai alguse mitukümmend aastat tagasi ja ei saa ega saa otsa.

Uued põlvkonnad , isegi, ei viitsi end faktide ja uuringutega kurssi viia - laiskus, mugavus või "autoriteetide" (kes siinkohal on siis need arstid" mõju on nii suur.

 

Ei ole olemas universaalset "üleliigset valku" - i.e. mitte keegi ei saa öelda, ilma teadamata, missugune on inimese tegevus/eesmärgid,  kui suur on tema norm.

 

Kindel on aga see, et alla 1g/kehakg kohta - ei ole mingit põhjust seda hoida - see on küll universaalne miinimum. 

 

Optimaalseks peetakse, keskmist inimest arvestades,  1 - 1,5 g kg kohta.  

 

Mis pudutab neere ja valku - kui inimesel ei ole teadaolevalt eespool mainitutega seoses mingeid kõrvalekaldeid, diagnoositud puudulikkust, ei ole ka põhjust rääkida "valkude negatiivsest toimest neerudele" või et "neerud peavad tegema üleliigset tööd" - need kogused oleks juba nii suured, et meiesugustel sellele mõelda ei ole tarvis.

 

 

Ja mis võiks inimestele omaseks saada - kui keegi, olgu see siis kasvõi arst,  midagi väidab, tuleb küsida, millel põhineb see väide.

Väitja peab tõestama teaduspõhiselt enda öeldut, eriti, kui tegemist on meditsiiniga seotud inimesega. See, et keegi n kunagi omandanud mingi hariduse, ei ole piisav. Eriti puudutab see just meditsiinivaldkonda, kus toimub pidev arusaamade uuenemine, ümbervaatamine.

 

 

  • Antonio J, Ellerbroek A, Silver T, et al. A high protein diet has no harmful effects: a one-year crossover study in resistance-trained males. J Nutr Metab. 2016b

https://www.hindawi.com/journals/jnme/2016/9104792/

 

However, the fact that they increased their protein intake by ~32% and still had no deleterious side effects is further evidence that a high protein diet in exercise-trained individuals is indeed safe.

 

 

Prolonged intake of a large amount of protein has been associated with potential dangers, such as bone mineral loss and kidney damage.

 

In otherwise healthy individuals, there is little evidence that high protein intake is dangerous.

 

https://www.cambridge.org/core/journals/proceedings-of-the-nutrition-society/article/efficacy-and-consequences-of-veryhighprotein-diets-for-athletes-and-exercisers/E4773A654FFC8F640299821A13D1A368

 

Jne jne.

 

 

Muudetud kasutaja MaPo poolt

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
MaPo    23
Guest Kylaline   
Guest Kylaline

Ma vyin sulle vene keeles artikleid siia toppida, kas sa hakkad neid lugema? Aga saksa? Mida sa mulle seda inglise jama siia topid, ometi r66gime eesti keeles.. need ameerika teadlaste uuringud k6iguvad ka vastavalt sellele, kes seal peasponson on. (Piima ja soja sulle n6iteks).

 

Ja otsingut oskan ikka kasutada, aga vot ei leidnud vastust kysimusele - paljud teist reaalselt k6ivad kontrollimas? Ja mis lollus "ei tea mis arst in mida kunagu 6ppinud?" Ise ka loed seda jama, mida sa kirjutad? Usun, et kui arst ravib v6hihaigeid, siis teadmisi peaks tal teadagi rohkem olema, kui internetist googeldaval pseudo-treeneril.. ja usu mind, inimene elas viimase hetkeni symptomiteta.

 

Ei ole vaja ylbitseda ja kyynilisus mind ka v6ga ei aita.. #facepalm 

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
MaPo    23

 

Räusake aga mõnuga ja lugege neis keeltes, milles suudate. Ei saa aru võõrkeelest? Tough luck.

Aga mida see "facepalm" üldse tähendab? Miks tõlget ei ole? 

 

"Ja mis lollus "ei tea mis arst in mida kunagu 6ppinud?" Ise ka loed seda jama, mida sa kirjutad? Usun, et kui arst ravib v6hihaigeid, siis teadmisi peaks tal teadagi rohkem olema, kui internetist googeldaval pseudo-treeneril.. ja usu mind, inimene elas viimase hetkeni symptomiteta."  - kui selline "tsitaat" ja järeldus sellest on kõik, mida "oponent" kokku suudab kirjutada, võiks olla vähemalt niipalju eneseanalüüsi võimekust, mis ei laseks seda avalikkuse ette, isegi anonüümselt mitte, guest kylaline.

 

Päris kahju on küll sellest, tõesti, et teadusartikleid, autorid eesti keelde, kui ühte olulisemasse, ei lase tõlkida, et iga kylaine aru saaks.

 

 

 

 

Muudetud kasutaja MaPo poolt

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
MaPo    23

 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22150425  

 

Our consensus opinion is that leucine, and possibly the other branched-chain amino acids, occupy a position of prominence in stimulating muscle protein synthesis; that protein intakes in the range of 1.3-1.8 g · kg(-1) · day(-1) consumed as 3-4 isonitrogenous meals will maximize muscle protein synthesis. These recommendations may also be dependent on training status: experienced athletes would require less, while more protein should be consumed during periods of high frequency/intensity training. Elevated protein consumption, as high as 1.8-2.0 g · kg(-1) · day(-1) depending on the caloric deficit, may be advantageous in preventing lean mass losses during periods of energy restriction to promote fat loss.

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
ROtter    197

High-protein diets, like the popular Dr. Dukan diet, increase the long-term risk of developing kidney disease and have a negative effect on renal urinary and morphological markers, the study suggests. What's more, they may promote serious pathologies like nephrolithiasis (calcium kidney stones) because they drastically reduce urinary citrate (an inhibitor of calcium salt crystallization) and urinary pH, and increase urinary calcium (to compensate for the metabolic acidity caused by excess protein).

 

https://www.sciencedaily.com/releases/2014/01/140121093006.htm

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
Guest Kylaline   
Guest Kylaline

No tule taevas appi. Opponent? Opponendile pole midagi 6elda? :D Mees, sul k6ik kodus h6sti? See on foorum! Ma ei tulnud siia opponentidega v6itlema, ega hakka kolmandat korda oma kysimust kordama. Arstiteaduskond ja 6-n6dalased Treener Tase 1-2-3 on ikka paralleeluniversumis. Viimastes peale googeldamist v6ga muud midagi ei 6petata. See, mis sa mul siin netist leidnud oled, no ma v6in sulle Hiina, Ukraina, Saksa teadust6id ette n6idata, mis v6idavad vastupidist. T6pselt nagu meie arstid, kelle arvamus ei s6ltu "yhest olulisemast maailma keelest". Mitte, et see oleks selle teema kysimus. Aga ole hea, googelda veel midagi (emakeeles soovitavalt) :) Parema meelega loeks su endi teadust6id, aga neid vist ka pole? 

 

Ja pole vaja nii n6rvi minna - ometigi pole sa selle foorumi haldaja ega omanik ja peale "opponentidega v6itlemist" tahaks loota, et mehel on elu ja kodus on naine, keda kabistada saab - n6rvisysteemile m6jub h6sti. ;)

Ja vastata pole vaja, ebaabonyymne 'MaPo', foorumis on veel teemasid.

 

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
ROtter    197

High-protein diets may be appropriate for some individuals, but not for others; hence, specific individual needs, as well as potential negative consequences, must be considered cautiously before such a diet is adopted. 

 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4424780/

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
MaPo    23

 

Otter, kõik on hästi, ja teada, et sellised artiklid eksisteerivad, nagu ka roti-uuringud 1920-dest, mis leiavad, et valk on kõige kurja juur.

 

Aga miks te tsitaadi seal ära lõpetate, kust alles huvitavaks läheb:

 

 

 "A moderate intake of 1.5 g/(kg ⋅ d) may be easily included in the acceptable protein intake range (AMDR 10–35%) for most individuals. However, currently, no objective standard for protein consumption >0.8 g/(kg ⋅ d) exists. It is important to distinguish between the amount of protein that is required to optimize bone and muscle health and the amount necessary to prevent a deficiency. It is also important to note that high-protein diets are harmful to CKD patients; however, for healthy kidney patients, in view of the findings of several studies, the consumption of a high-protein diet appears to be more advantageous than deleterious. In addition, dietary protein seems to play an important role in other metabolic processes, such as satiety, cellular signaling, and thermogenic and glycemic regulation in the body. However, this effect becomes important only when consumption is above the RDI; thus, it seems likely that protein intake above the RDI could be advantageous in many situations. "

 

Esindate ka väga edukalt kirsinoppijat jätkuvalt.

 

 

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
FitMan    11

Vereanalüüsist eGFR väärtus näitab ühe osana neerude seisukorda. Eestis soovitatavalt üle 90 ml/min/1,73. Sõltub ka kreatiniini tasemest.

Valgu hulk veres S,P Urea , Eestis maksimaalne väärtus 7,4 mmol/l (sõltuv vanusest, soost) 

p.s. ma ei ole arst, pigem dr.Google

 

SynLabis ja Lääne-Tallinna haiglas saab tasulisi vereproove teha. Parima lootmisest alati kasu pole.

 

Lihase kasvatamine ei ole tervislik tegevus, aga igaüks teeb oma valikud ja elu on üks kord elada.

 

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
Guest vastus   
Guest vastus

Iga kolme aasta tagant analüüsid - veri, uriin, ekg. Tavaline amatöörsportlane, 40+vanus, 4+ korda nädalas trennis.

Alati saab arstiga enne analüüse nõu pidada, mida ja kui palju uurida, vastavalt kehalisele aktiivsusele ja enesetundele.

Näiteks maratoniks valmistudes tegin ka koormustesti, kuna enam maratone ei jookse, piisab ekg-st.

Aga vastus küsimusele kas käid regulaarselt kontrollis - jah, kolme aasta jooksul korra, kui ei ole muul ajal otseseid kaebusi.

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
MaPo    23
  • Meta-analysis of 17 subgroups from nine studies says you need >1.35 g protein/kg body weight/day to optimize muscle anabolism (Popovich 2017) -- Recently, there have been several studies seeking to quantify the "optimal" protein intake for muscle gains in strength-trained individuals. Greg E Popovich's recent meta-analysis of nine studies that assessed their subjects nitrogen balance is thus a timely review of both, older and novel evidence on the topic. Popovich aimed to
    "[...] statistically analyze previously published nitrogen balance studies to find the model that best describes the relationship between protein intake and nitrogen retention, as well as to elucidate significant variable(s) affecting nitrogen retention" (Popovich 2017).
    As previously highlighted, Popovich found nine studies with at a total of 17 subgroups for his analysis, which included testing nitrogen retention for correlations against 10 independent variables (protein intake, energy intake, energy balance, average reported daily strength-training duration, lean body mass) using multiple models. 
     
    a.png
    Figure 3: Just in case you forgot what the net protein balance is, and why it is important when we're talking about 'gains or no gains', I suggest you (re-)read my 2015 article about "Net Protein Retention and Dietary Protein" |read it!
    Popovich's linear regression model revealed positive correlations between daily nitrogen intake and nitrogen retention (r = .510) which approached significance (p ≤ .06). When normalized for body weight, the correlation became (a) more pronounced (r = .698) and (b) statistically highly significant (p ≤ .006) 

    What may be the most important result of the study is that the RDA of 0.8g/kg body weight is only ~60% of the amount of protein you need to keep the status quo (0-balance). 

    When Popovich writes that "the data suggest that resistance-trained persons consume greater than 1.35 g protein/kg body weight/day to optimize muscle anabolism" (ibid.) the emphasis should be on greater - after all, 1.35g/kg is enough only to maintain the status quo of resistance trainees.

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
MaPo    23

 

 

 

"Popovich's recent analysis of data of the link between protein intake and net protein balance in weight training individuals that confirms two things: (a) there's still way too little data to make definite statements about the existence of something like a saturation effect, and (b) the RDA of 0.8g protein per kg body weight is way below the 1.35g protein per kg body weight, Popovich calculated as the minimum to achieve net protein balance and thus preserve muscle mass (in that, I assume that the net protein breakdown with <1.35g/kg would come from muscle protein - at least in parts)"

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
Külaline
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Vasta sellele teemale...

×   Pasted as rich text.   Eemalda formaat

  Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Viimati Sirvimas   0 liiget

    Ühtegi registreeritud kasutajat ei vaata seda lehte.

×