Jump to content
Guest Küsimus toitumise kohta

Puuvili vs proteiinitoode

Recommended Posts

Guest Küsimus toitumise kohta

Tere

 

Teen regulaarselt trenni ja üritan toituda tervislikult, hoida kalorid kontrolli all ja pisut kaalu kaotada. Päeval pärast lõunat tekib aga näjatunne. Kas eelistada sellisel juhul vahepalana puuvilju, proteiinikohupiima/pudingit või proteiibibatooni? Miks? Kalorsuselt peaksid kõik olema enam-vähem võrdsed.

 

Tänud selgitamast

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides

1. Üks asi on kalorid, teine on makrod (süsivesikud, rasvad, valgud) - Kas oled nendega tuttav, jälgid neid? Saad sa päeva jooksul piisavalt valku või jääb väheks? jne

 

2. Jättes hetkeks esimese punkti kõrvale ning vaadeldes küsimust ainult kõhu täitmise poole pealt, siis valgurikkad toidud (eelmainitud proteiinitooted) hoiavad kõhu omajagu kauem täis kui mingid puuviljad - lihtsalt seedimise poolest.

Puuviljad sisaldavad enamasti lihtsalt vett ja suhkrut ning sinu keha omastab/seedib need kiiresti ära, valgurikaste toitute seedimisprotsess on suhteliselt aeglane.

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
14 tundi tagasi, Henrikix ütles:

 

Puuviljad sisaldavad enamasti lihtsalt vett ja suhkrut ning sinu keha omastab/seedib need kiiresti ära, valgurikaste toitute seedimisprotsess on suhteliselt aeglane.

 

 

Kiudainete sisalduse poolest ei ole isegi võrrelda midagi - laias laastus zero vs palju ning kiudainete olemasolu on sama tähtis, kui mitte tähtsamgi veel kui seedimise kiirus, "täiskõhutunde" tekkimise juures.

 

Vitamiide/mineraalidega kipub ka nii olema, et valgutoode/puuvili - omajagu puuvilja kasuks.

 

Aga, jah, tasakaalustatud võiks olla, mitte valida üht. Kui "palju" ei mahu, võta kummastki osa.

 

 

Muudetud kasutaja MaPo poolt

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
Guest Guest

Mõtlesin samuti kiudainete peale... Makrosid jälgin natukene. Päevane valgukogus on paras või isegi üle, rasvu söön ilmselt liiga vähe ja süsivesikuid liiga palju. Et liigsed süsikaid vältida peaks ilmselt eelistama valgukat. Kas hommikune puder katab päevase kiudaine vajaduse?

 

 

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
Guest Külaline

Kas kiudainel ja kiudainel on vahe ka? Kui vaatan nt proteiinibatoonide koostist, siis mõni neist sisaldab väga palju kiudu. Kas keha omastab seda kuidagi teistmoodi, kui naturaalset kiudu (nt pudrust v puuviljast pärinevat kiudu?)?

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
6 tundi tagasi, Guest Guest ütles:

 Kas hommikune puder katab päevase kiudaine vajaduse?

 

 

 

 

Ei usu, kui see on selline tavaportsjon tavatoorainest.

 

Kiudainel ja kiudainel võiks mingi vahe ikka olla. (peast, ilma täpsemalt süvenemata) Sõltub ka mis mõttes vahe - mikrotoitainete kontekstis kindlasti. Selles mõttes, et kas kiudainenormi täidab - mitte nii palju.

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
9 hours ago, MaPo said:


Kiudainete sisalduse poolest ei ole isegi võrrelda midagi - laias laastus zero vs palju ning kiudainete olemasolu on sama tähtis, kui mitte tähtsamgi veel kui seedimise kiirus, "täiskõhutunde" tekkimise juures.

Siinkohal ei saanud nüüd aru kumba sa rohkema kiudainete sisaldusega toiduks mõtled. Sest nagu ka Guest siin mainis, siis paljud batoonid sisaldavad ikka omajagu kiudaineid.

Kui nüüd mõtlesid, et puuviljad sisaldavad palju rohkem kiudaineid, siis see sõltub paljuski puuviljast ja söömismeetodist. Kui võrrelda nüüd väga kiudainerikast puuvilja ja valgubatooni, mis on rohkem šokolaaditüüpi kui midagi muud, siis kindlasti on siinkohal täistkõhutunne hoopis puuvilja kasuks.

Muudetud kasutaja Henrikix poolt
teksti muudatus

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides

Ikka puuvili on rohkemaga, kui tavaline valgutoode. Valk - "zero" - nii.  Batoon ei ole tavaline. Aga ka siis jääb vast KESKMINE batoon alla, kui teda on rikastatud "kunstlikult" kiudainetega, tavaliselt. Sõltub ka puuviljast, selge see.

 

Söömismeetodist? No kõik, mis on söömiseks mõeldud (banaanikoored mitte nii väga, kuigi - ka neid mõned söövat). Ahjaa - tsitruselised muidugi ka - seal on võimalus väga puhtalt viljaliha süüa, kuigi ise eelistan "karvast" mitte ära visata. Arbuusiga tegelikult samamoodi - mu jaoks on ka see osa, mis jääb punase ja koore vahele täiesti täisväärtuslik toit.

 

Nii et, õigus - söömisviis mõjutab märkimisväärselt tõesti.

 

" Kui võrrelda nüüd väga kiudainerikast puuvilja ja valgubatooni, mis on rohkem šokolaaditüüpi kui midagi muud, siis kindlasti on siinkohal täistkõhutunne hoopis puuvilja kasu " - ja seda ma just silmas pidasingi. Võimalik, et sõnastus on keerulisevõitu kui ei süvene, vabandust.

Muudetud kasutaja MaPo poolt

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
On 16.3.2017 at 16:48, Guest Küsimus toitumise kohta ütles:

Tere

 

Teen regulaarselt trenni ja üritan toituda tervislikult, hoida kalorid kontrolli all ja pisut kaalu kaotada. Päeval pärast lõunat tekib aga näjatunne. Kas eelistada sellisel juhul vahepalana puuvilju, proteiinikohupiima/pudingit või proteiibibatooni? Miks? Kalorsuselt peaksid kõik olema enam-vähem võrdsed.

 

Tänud selgitamast

 

 

Kui nii väga tahad seda vahepeala, võta õun või pirn,saad kiudaineid ja hoiab seedimise korras (suur õun 80 g - 36 kcal). Valio ProFeel proteeinijogurt 200g - 122 cal(positiivse poole pealt - suhkrut ei ole lisatud). Kuna ütlesid, et sul toitumine tervislik siis pole vaja neere koormata selle lisavalguga. Proteiinibatoonides on enamustes palju suhkrut (Näit. "Luxus Mint" 75g- 280 kcal, 14g suhk. - see on veel päris heade näitajatega). Antud tooted tõin näiteks kuna on ka hetkel toidulaual. 

Tahad kaalu kaotada - siis peavad kalorid ikka natuke miinuses olema. Kui tahad rohkem süüa ja soovid kaalu pisut kaotada, siis tuleb ka rohkem liigutada. 

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
17 minutes ago, FitMan ütles:

 

 siis pole vaja neere koormata selle lisavalguga

 

 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4617900/  

Conclusion

Consuming a high protein diet (3.4 g/kg/d) in conjunction with a heavy resistance-training program may confer benefits with regards to body composition. Furthermore, there is no evidence that consuming a high protein diet has any deleterious effects.

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
18 minutes ago, FitMan ütles:

 

 Proteiinibatoonides on enamustes palju suhkrut (Näit. "Luxus Mint" 75g- 280 kcal, 14g suhk. - see on veel päris heade näitajatega).

 

 

Lihtsalt objektiivsuse nimel - on batoone, kus ei ole õieti üldse suhkrut

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/2327-6924.12447/full  

 

Only 5% of adults consume the recommended level of dietary fiber. Fiber supplements appear to be a convenient and concentrated source of fiber, but most do not provide the health benefits associated with dietary fiber.

 

 

The physical effects of fiber in the small intestine drive metabolic health effects (e.g., cholesterol lowering, improved glycemic control), and efficacy is a function of the viscosity of gel-forming fibers (e.g., psyllium, β-glucan).

 

On vahe.

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
On 3/17/2017 at 8:41 PM, FitMan said:

 

Kui nii väga tahad seda vahepeala, võta õun või pirn,saad kiudaineid ja hoiab seedimise korras (suur õun 80 g - 36 kcal). Valio ProFeel proteeinijogurt 200g - 122 cal(positiivse poole pealt - suhkrut ei ole lisatud)


Lihtsas selguse mõttes- kes toite kaalunud siis teavad, et ükski SUUR õun ei kaalu 80g, pigem ikka 180-200g ja siis on kohupiimaga peaaegu et  võrdne kaloraaz ka :)


Teemaalgatajale aga- kui ülevaadet oma päeva makrotoitainetest ei ole siis on keeruline öelda, kumba Sul rohkem vaja on, valku või süsivesikut. Kui tahad puusalt tulistada siis võta kordamööda :) Ise eeslistan neid kombineerituna koos vahepalas süüa.

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
Külaline
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Vasta sellele teemale...

×   Pasted as rich text.   Eemalda formaat

  Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Viimati Sirvimas   0 liiget

    Ühtegi registreeritud kasutajat ei vaata seda lehte.

×