Jump to content
Sign in to follow this  
Forsteriana

Parim võimalus keha rasvaprotsendi vähendamiseks?

Recommended Posts

Eesmärk pole kaalu langetada ega ka tõsta, mistõttu leidsin, et see peaks sobituma paremini siia. Sooviks eelkõige vähendada keha rasvaprotsenti samas kehakaal võiks jääda samaks (või äärmisel juhul ka pisut lihasmassi kasvu arvelt tõusta). Olen naisterahvas 31.a. kaal kõigub 52-54kg vahel, pikkust 166cm. Trenne sõltuvalt nädalast 4-6, vähemalt 1h (peamiselt jõutreening ja 1-2x nädalas cardio - ujumine, jooksmine vmt). Toitun 5x päevas, 3 põhitoidukorda ja 2 vahepala. Päevane kaloraaž jääb kuskil 1500-1700kcal vahele.

Kuna treenimist soovin jätkata, siis olen kaalunud tsüklilist ketogeenset dieeti, kus süsivesikute kogus viiakse väga madalale ja peamine päevane kaloraaž peaks tulema valkudest ja rasvadest. Kuna pole elus siiani veel ühtegi dieeti pidama pidanud, tundub see üsnagi radikaalne, kuna pole pidanud siiani ühtegi dieeti pidama. Ja eelkõige ka seetõttu, et palju kasulikke toiduaineid sisaldavad üsna palju süsivesikuid nagu näiteks: kaunviljad, quinoa, tatar, paljud puuviljad jne. Siiani leian, et toitun üsnagi tervislikult, enamasti ei söö nisutooteid v.a kui vahel saab tehtud täisterapastat, tarbin minimaalselt rämpstoitu, kuna see pole minu meelest maitsev, tarbin minimaalselt suhkrut ja ka seegi on mee või roosuhkruga asendatud ja muud magusat, söön palju rohelist, puu-ja köögivilju, liha, piimatooteid (suure valgusisaldusega kohupiim, kodujuust, piim, valgurohke juust jne), kala ja mune. Väldin töödeldud toiduprodukte ja toite, teen kogu söögi ise. Kuid siiski tunnen, et korralikult süües ja treenides, justkui polekski tulemust - lihas ei kasva piisavalt kiirelt või on pekipolster olnud äärmiselt suur, et lihas ei paista lihtsalt välja.

Leian, et kehakaal on mul paigas, aga ei suuda vaadata seda võbelevat taguotsa. Lisaks sellele on keha proportsioonist väljas, ülakehas justkui polekski mingisugust massi (rasva), seevastu on kõik see kogunenud ribidest allapoole. Jah, mõni ütleks, et mis sul viga on, sa kaalud vähe ja keha ümbermõõdud pole ka suured, aga minu soov oleks keha trimmi saada. Olen trenni teinud kogu elu. Tõsi, varem põhiline tähelepanu läks cardio treeningule (jooksmine, spinning, bodypump jne), nüüd olen cardio treeninguid tunduvalt vähendanud ja minu trennid mööduvad jõusaalis raskuseid tõstes.

Ehk kas oleks mõtet sellist kardinaalset dieeti proovida-katsetada või alustada millestki, mis pole nii radikaalne, aga millel on ka tulemust keha rasvaprotsendi vähendamisel? Ja kui katsetada, siis kas selline 1-2 kuuline dieet annaks piisavalt tulemust, kui seda näiteks teha 2x aastas? Ja kui suur on oht, et kui naaseda pärast sellist katsetust nn tavapärase tervisliku toitumise juurde tagasi, et need rasvad hakkavad jälle kuskile ladestuma, kui treeningkoormust ei muuda?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa endast pilti ei taha panna siia? Hetkel tekstist jääb mulje, et pigem on probleem liigses enesekriitilisuses.

Tee edasi jõusaali ja anna aega. Muutusteks läheb aega... Kahtlen, et sul on mingit rasvaprotsenti vaja vähendada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luba esmalt off-topic märkus. Su soov oma välimust muuta on arusaadav, kuid kirjelduste järgi oled nõus tooma oma tervise ohvriks oma välimusele (ketogeenne dieet ja kardio vähendamine). Ketogeenne dieet on üsna tõhus, kuid siiski organismile laastav. Selle jutlustajad võivad rääkida mida iganes, kuid aju ja närvisüsteemi toitumine ketoonkehadest on siiski looduse poolt loodud ellujäämis-, mitte normaalse funktsioneerimise mehhanism. Möönan aga, et toimib väga hästi keha välimuse muutmisel. Olen ise katsetanud ja tulemused on puhtalt rasvaprotsendi alandamise mõttes head.
Kardio vähendamine selle eesmärgiga, et jääks puhtalt aega rohkem vaid raskusi tõsta ei ole ka just tervisesõbralik.

Ilmselt oled enda suhtes üsna nõudlik ja/või rahulolematu. Pea silmas seda, et olles kord juba jõudnud selliste vahenditega kehani millest unistad, ei ole sealt tagasipöördumist "tervisliku" toitumise juurde. Sest see tervislik toitumine, mis on kehale loomulikum toob ka keha jälle tagasi normaalsemasse olekusse (vt. kulturiste hooajaväliselt) ja see toob sind omakorda tagasi rahulolematusse olekusse. Ja siis algab üks nõiaring. Kulturistid saavad oma tunded rahuldatud võisteldes, sina aga tahaks ilmselt kogu elu olla võistlusvormis ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

JungaTroll - ketodieeti pidades, milliselt väljendus ebatervislikku? Ehk kui selle läbi tegid, millised muutused siis peale rasvaprotsendi languse tekkisid? Et miks siis pead seda vägagi ebatervislikuks, millel see baseerub?

Cardiost loobuma ei hakka, aga olen seda jah vähendanud, kuna varem tegingi vaid cardiot ja jõutrenni ei teinud üldse, nüüd on treening rohkem kombineeritud ehk teen mõlemat.

Enda suhtes olen tõesti nõudlik, aga ei arva, et oleksin enesekriitiliselt nõudlik. Ka peenikesel inimesel võib tagumikul tselluliit vohada ja taguots olla lodev ning seda ju ikka peamiselt liigsest rasvast teatud piirkondades. Kuna olen ülakehalt õbluke, siis see taguots hakkab kohe eriliselt silma.

Et siitkohalt küsimus, kas väidad, et tervisliku toitumisega ei olegi ilusat vormis keha võimalik saavutada? Kui jah, siis millistel teaduslikel alustel see arvamus tugineb? Või kui väidad, et ikkagi on võimalik saavutada, siis milline meetod siis paremini sobib?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ketogeense dieedi ebatervislikkuse väide põhineb puhtalt sellel, et ei ole tehtud pikaajalisi põhjalikke katseid täiskasvanutel. Laste puhul on seda tõsi, katsetatud ja dokumenteeritud seoses haiguste raviga. Ja laste puhul on saadud selgelt negatiivsed tulemused tervisele, sest lapse puhul on tegemist kasvava organismiga. Nende puhul on olnud ainevahetuse sellise muutmise mõju selgelt negatiivne ja konkreetne.
Täiskasvanute puhul aga ei ole pikaajalisi katseid läbi viidud. Nii et väide põhineb hetkel puhtalt sellel, et oma olemuselt ei ole tegemist päris loomuliku ainevahetuse reziimiga. Seda võib ju tuletada puhtalt sellest, milline on meid ümbritsev keskkond ja millest see koosneb. Nt. meie mao maht, seedesüsteem ja kättesaadava toidu energiatihedus on omavahel kooskõlas. Tänapäeva rasvumisepideemia tuleneb ju puhtalt sellest, et loomulikul kujul ei ole kunagi sellise kontsentratsiooniga toitu sellises koguses olnud kättesaadav. Maakeeli, inimene pole saanud eales iga päev laadida kõhtu täis tordiga. Samal ajal isegi kuskile ronimata.
Ehk siis, võib eeldada, et looduslikult oleme ikkagi suures osas kohanenud süsivesikuid sisaldavale toidule. Inuitid, kellele viidatakse, elasid edukalt verd ja liha süües kuid terviseandmed 70-80 aastastest on pehmelt öeldes üsna lünklikud. Kuid see on ju vanus milleni eeldatavasti soovid tervelt elada?

Mis puutub isiklikku plaani, siis muutus asi otseselt ebatervislikuks sellest hetkest kui tahad samal ajal palju liikuda või on vaja teha rasket füüsilist tööd. Väga raske on hoida sellise dieediga üleval nt. lihasmassi ja samal ajal joosta maratoni. Isegi "normaalselt" söövatel profiratturitel läheb keha energiadefitsiidis lihaste kallale. Samal põhjusel ei ole ketogeensed dieedid ju väga levinud (pehmelt öeldes) kulturistide seas. Vt. siinsamas foorumites võistluseelseid pilte meie tippkulturistide söögilauast. Ma ei ole märganud, et seal oleks näiteks Ott Kiivikal vaid käntsakas liha 3x päevas.

Ilusa vormis keha saavutamine tervisliku toitumisega ja selle teaduslik alus? Seda ju väidad sina, küsides et kui lähed karmile ketogeensele dieedile (sest tunned, et praeguse tervisliku toitumisega seda ei saavuta) ja sealt tagasi tuled, et kas kaotad oma ilusa keha.

Selle peale mina ju ütlengi, et kahtlustan seda, et ehk on ootused liiga ebareaalsed? St. et pead ehk ilusaks seda, mida näed fitnessi võistlustel laval kuid soovid, et oleksid selline kogu aeg. Selline lavavorm ei ole aga ju funktsionaalselt optimaalsem - vt. näiteks tippsportlasi. Nende rasvaprotsent on seinast seina sõltuvalt alast. Sportlastel, kelle rasvaprotsent on väga madal, ei ole samas ka suurt lihasmassi.

Nii et teisest küljest, kui pead ilusa keha all silmas pigem vastupidavusalade esindajate välimust - sale keha, vähe rasva kuid ka mitte suurt lihasmassi siis ilmselt selline on küll saavutatav ka suht tavalise toiduga.

Ja lõpuks võid vaadata ka puhtalt taimetoitlasi, kes samal ajal palju end ei liiguta. Saad tulemuseks nii rasva kui ka lihaste puudumise.

Nii et sa pead ikka esmalt defineerima ilusa vormis keha enda jaoks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×