Jump to content
Sign in to follow this  
Kxf

Motokross ja calisthenics

Recommended Posts

Hei!

Olen 16 aastane poiss, üsna kondine, kuid sportlik. Tegelen motokrossiga ja nüüd viimasel ajal ka calisthenics'iga ehk üritan teha vabas õhus oma keharaskusega trenni. Probleem on nüüd selles, et kuna motokross on eriti head füüsilist vormi nõudev, siis ma pean midagi tegema ka lihtsalt sõitmise kõrvale. Praegusel hetkel ei ole mul võimalust väga tihedalt sõita tsikliga, kuid üldfüüsist saan iga päev teha. Olen üritanud ise mingit kava koostada või rutiini, mida iga päev järgida. Mure selles, et ei suuda neid läbi teha korralikult... Mitte et ma ei suuda neid teha, vaid ei jõua lihtsalt. Näiteks ma võin puhta tehnikaga teha 15 lõuatõmmet või 5 muscle upi, aga kui ma pean need harjutused jagama ära seeriateks ja kordusteks, siis kriips peal. Olen proovinud madbarzi appi, kus sees näiteks selja ja biitsepsi workout, väheste kordustega ja umbes 4 seeriaga ning ma ei saa hakkama. Pärast 1. seeria ära tegemist tunnen, kuidas käed on paksud (verd täis ilmselt, tekib ka tsikliga sõites), pea käib ringi, süda paha ja enesetunne on ka halb. Halb tunne on nii trenni ajal, kui ka pärast trenni lõpetamist. Et ma võin teha mingit harjutust vabalt, aga kui ma neid kombineerin kokku mingiks trenniplaaniks, siis ma ei suuda pooltki läbi teha. Kuigi ma olen tegelenud sellega talvest peale.

Üldse on nii, et sport teeb mu enesetunde halvaks, v.a motokross. :rolleyes: Lihtsalt mina ei saa aru, miks inimesed räägivad, et nii hea on käia joosta mõni päev või end liigutada. Samas olen teinud pea esimesest klassist peale sporti (saalihoki, jalgpall, kergejõustik, poksis natuke, motokross, rattasõit). Nüüd paar aastat olen asja veidi rahulikumalt võtnud ja pole spordile nii palju keskendunud, kui varem. Teen iga päev jõuharjusi ja mõnel päeval lähen ka jooksma, muidu ise suht liikuv.

Küsimus ongi nüüd, et mida ma peaks tegema? Ilmselt on mul probleeme vastupidavusega, kuna mulle ei sobi trenni tegemine pika aja vältel. Aga mida teha selle vastu, kui enda liigutamine tekitab mul halva enesetunde? Ja palju peaks ma päevas kangi peal turnima, et ka tulemust oleks? Eesmärgiks on mul treenida lihast sitkemaks, jõudu juurde saada, paremat koordinatsiooni saavutada ja vältida vigastusi. Viimse pooleteise aasta jooksul on mul olnud probleeme põlvega, hüppeliigestega, randmega ja seljaga. See vist tingitud vähesest liikumisest, et keha ei suuda ära hoida ega vastu panna vigastustele? Enda arust tunnen ma, et ei pinguta piisavalt oma võimetele, kuid samas keha üritab vastupidist öelda...

Seega tahtsin teiste arvamust kuulda oma loo kohta. Kas liigutan liiga vähe end ja teretulnud oleks ka nõuanded, mida ja mis koguses ma peaksin suutma teha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuna keegi ei vasta, siis ma pakun midagi välja. Kiire väsimine peale esimest seeriat viitab lihaste vähesele glükogeenivarudele, ehk vähe oled süsivesikuid söönud. Halb enesetunne võib olla sellest, et pole lihtsalt ammu trenni teinud ja närvisüsteem pole selliste koormustega harjunud. Eriti kui veel nii tugev põhi varasemast all. Kui oleksid tavaline algaja, siis tõmbaksid 3x1 lõuatõmmet ja ei oleks mingit halba enesetunnet.

Samas võib mingisugune seos olla ka su alaga, motokrossis on tõenäoliselt pidev adrenaliinilaks ja keha on kuidagi sellega harjunud toimetama. Mingi hormoonivärk näiteks. Kindlasti mitte midagi ohtliku, vaid närvisüsteem on harjunud teistsuguse stimulatsiooniga.

Hakkad rahulikult trenni tegema, osades algajate kavades on näiteks nii, et esimesed kaks nädalat teed igat harjutust 2 seeriat ja väga kerge koormusega. Näiteks kui jõuad 15 lõuga, siis teed 2x8. Närvisüsteem kohaneb ja 2 nädala pärast paned 3 seeria juurde. jne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuna keegi ei vasta, siis ma pakun midagi välja. Kiire väsimine peale esimest seeriat viitab lihaste vähesele glükogeenivarudele, ehk vähe oled süsivesikuid söönud. Halb enesetunne võib olla sellest, et pole lihtsalt ammu trenni teinud ja närvisüsteem pole selliste koormustega harjunud. Eriti kui veel nii tugev põhi varasemast all. Kui oleksid tavaline algaja, siis tõmbaksid 3x1 lõuatõmmet ja ei oleks mingit halba enesetunnet.

Samas võib mingisugune seos olla ka su alaga, motokrossis on tõenäoliselt pidev adrenaliinilaks ja keha on kuidagi sellega harjunud toimetama. Mingi hormoonivärk näiteks. Kindlasti mitte midagi ohtliku, vaid närvisüsteem on harjunud teistsuguse stimulatsiooniga.

Hakkad rahulikult trenni tegema, osades algajate kavades on näiteks nii, et esimesed kaks nädalat teed igat harjutust 2 seeriat ja väga kerge koormusega. Näiteks kui jõuad 15 lõuga, siis teed 2x8. Närvisüsteem kohaneb ja 2 nädala pärast paned 3 seeria juurde. jne.

Tänan vastamast!

Mul on viimasel aastal hakanud liigesed ragisema ja ka palju on lihaste äratõmmamist ning ka valusid kohati. Ainuke, mida tarbinud olen, on magneesium, kuna ilmselt on mul selle puudus. Seega esineb mul tihti kas krampe või kangeid lihaseid ja muu sellega seonduv. Kas see tähendab, et peaksin muutma toitumist või ehk on mul millestki defitsiit?

Üldiselt selliseid asju ei tohiks väga olla, vanust nagu polegi ja ülekaalu mul ka pole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×