Jump to content
eliisabetheliisa

Küsimus treeningu kohta- kas nii lihas kasvab?

Recommended Posts

high rep leg training can work wonders and lead to extremelyfast muscle gain. Most times I keep the reps at around 20-25, but sets of up to 50 or even 100 reps can work quite well also. Tom Platz built some of the freakiest legs ever seen and was a huge advocate of extremely high rep leg training. I’ve had the pleasure of discussing training with Stone Cold Steve Austin a few times and he has also noted that he was a big fan of squatting for high reps somewhere in the range of 30-50.

Tom Platzi ja algajat neiut võrrelda on nagu võrrelda siga ja kägu.Intensiivsuse koha pealt.Ja ma ei ütle siin,et kõrged kordused ei tööta,vaid see asi peab selleks piisavalt intensiivne olema.Kust see piir algab pole vist tõstatud,aga kui neiu teeb 2 kiloste hantlitega 100 kükki,siis ma ei usu,et see on piisav intensiivsus mingiks märgatavaks lihaskasvuks.Jah,kui ta on algaja staadiumis,siis võib olla piisav,edaspidi ei usu...... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kusjuures, siin on "targemad" vastupidi kirjutanud : et see suuremad kordused koos väiksemate raskustega võivad olla edasijõudnutele arendavaks.

Minu point on VAID see, et lõpetaks selle kõikide ühe mõõduga mõõtmise ja retseptivabriku, mis iga "haiguse" vastu sama rohtu soovitab, vaikselt koomale tõmbaks.

Edited by MaPo

Share this post


Link to post
Share on other sites

high rep leg training can work wonders and lead to extremelyfast muscle gain. Most times I keep the reps at around 20-25, but sets of up to 50 or even 100 reps can work quite well also. Tom Platz built some of the freakiest legs ever seen and was a huge advocate of extremely high rep leg training. I’ve had the pleasure of discussing training with Stone Cold Steve Austin a few times and he has also noted that he was a big fan of squatting for high reps somewhere in the range of 30-50.

Tom Platz kasutas steroide.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otter, mis see asjasse puutub? Võtta kogu jutust selline "oluline" detail , selle asemel, et midagi toekamat poetada?

You can do better.

Üks on aga kindel, kui sa ei ole just üliandekas jõutreeninguga alustaja, tee oma kehale just keharaskusega "selgeks", kuidas mingid liigutused käivad, mitte ära hakka leiutama max raskustega. Ja sõltuvalt inimesest, võib see algbaasi omandamine väldata kuid ja kuid, enne kui oleks mõistlik minna tõeliste raskuste kallale. Pealegi - kiiret ei ole sellega kuhugi.

Vaidleb keegi vastu?

Edited by MaPo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otter, mis see asjasse puutub? Võtta kogu jutust selline "oluline" detail , selle asemel, et midagi toekamat poetada?

You can do better.

Üks on aga kindel, kui sa ei ole just üliandekas jõutreeninguga alustaja, tee oma kehale just keharaskusega "selgeks", kuidas mingid liigutused käivad, mitte ära hakka leiutama max raskustega. Ja sõltuvalt inimesest, võib see algbaasi omandamine väldata kuid ja kuid, enne kui oleks mõistlik minna tõeliste raskuste kallale. Pealegi - kiiret ei ole sellega kuhugi.

Vaidleb keegi vastu?

Eksid, steroidide kasutamine tegigi selle võimsa lihaskasvu ja suured treeningmahud võimalikuks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kusjuures, siin on "targemad" vastupidi kirjutanud : et see suuremad kordused koos väiksemate raskustega võivad olla edasijõudnutele arendavaks.

Minu point on VAID see, et lõpetaks selle kõikide ühe mõõduga mõõtmise ja retseptivabriku, mis iga "haiguse" vastu sama rohtu soovitab, vaikselt koomale tõmbaks.

Mitte mingi imeline "rep-range" pole asja (lihasmassi kasvatamise) "võti",vaid tööraskuse-töömahu suhe.High-rep lähenemiste puhul kaasneb tavaliselt ka korralik töömaht.Mingi 100 küki puhul olematu raskusega on asi päris kaugel "tööraskusest",ehk intensiivsus on väike.Teiseks kes on need "targemad",keda ja mida sa võrdled siinkohal?

Ühe mõõduga....jah,sellega olen nõus. :)

Edited by Kang08

Share this post


Link to post
Share on other sites

Võtta kogu jutust selline "oluline" detail , selle asemel, et midagi toekamat poetada?

You can do better.

Üks on aga kindel, kui sa ei ole just üliandekas jõutreeninguga alustaja, tee oma kehale just keharaskusega "selgeks", kuidas mingid liigutused käivad, mitte ära hakka leiutama max raskustega. Ja sõltuvalt inimesest, võib see algbaasi omandamine väldata kuid ja kuid, enne kui oleks mõistlik minna tõeliste raskuste kallale. Pealegi - kiiret ei ole sellega kuhugi.

Vaidleb keegi vastu?

Jah,jutu point on õige,aga jällegi ,keegi pole rääkinud max raskustest,vaid liiga madalast intensiivsusest. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Need olid esimesed ettejuhtuvad näited, mis otsing andis - ma isegi ei tea (kas peaks? miks?), kes on see Platz, lihtsalt , kordan, see oli näide, et igat moodi saab. Miks te selle kallal nüüd võtate? Seal on kaks teksti veel. Kui väheks jääb, leiab juurde.

Miks siinsed tahaks, et see käiks nii nagu nende aju seda on harjunud vastu võtma. On igasuguseid võimalusi.

Aga veel kord - kuidas iga üks vaatab mööda põhilisest , mis jutuks oli - teeks igale oma mõõdu järgi.

I can do better, we all can. 1st of all - just read and think, not just type another insult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eksid, steroidide kasutamine tegigi selle võimsa lihaskasvu ja suured treeningmahud võimalikuks.

Kuidas see valikuline huvi rakendub ? Et vastad vaid teatud (antud juhul täiesti ebaolulistele) detailidega seotud "küsimustele" ?

Teema ei ole steroidid, vaid see, kas noor naine võib piirduda oma keharaskusega harjutustega. Kas ta PEAB tegema nii nagu keskmine jõusaalijõmm on harjunud tegema või mingiks ajaks piisab ka kodustest "kükkidest" ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisaks - kui juba alguses kirjutan:

" Oma keharaskusega tehtavad harjutused on igal juhul vajalikud, eriti siis, kui oled alustanud "jõutreeninguid". Mõne aja pärast püüa progresseeruda, aga mida varem keegi vaatab su harjuste tehnika üle, seda lihtsam/kindlam on edasi minnna. " - on siin valesti midagi?

Mis on edasise vaidluse mõte? Kuni muidugi ei tule üks, järgmise kommentiga, kes taas teab, et see pool h on hommikuvõimlemine ja mõttetu tegevus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otter, mis see asjasse puutub? Võtta kogu jutust selline "oluline" detail , selle asemel, et midagi toekamat poetada?

You can do better.

Üks on aga kindel, kui sa ei ole just üliandekas jõutreeninguga alustaja, tee oma kehale just keharaskusega "selgeks", kuidas mingid liigutused käivad, mitte ära hakka leiutama max raskustega. Ja sõltuvalt inimesest, võib see algbaasi omandamine väldata kuid ja kuid, enne kui oleks mõistlik minna tõeliste raskuste kallale. Pealegi - kiiret ei ole sellega kuhugi.

Vaidleb keegi vastu?

Tehnika õppimine, omandamine, lihvimine käib ikka koos raskuste lisamisega. Ei ole nii, et õpid jõutõmbe tehnika selgeks tühja kangiga ja lähed siis tõeliste raskuste kallale. :) See kõik on igapäevase treeningprotsessi osa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuidas see valikuline huvi rakendub ? Et vastad vaid teatud (antud juhul täiesti ebaolulistele) detailidega seotud "küsimustele" ?

Teema ei ole steroidid, vaid see, kas noor naine võib piirduda oma keharaskusega harjutustega. Kas ta PEAB tegema nii nagu keskmine jõusaalijõmm on harjunud tegema või mingiks ajaks piisab ka kodustest "kükkidest" ?

Suure korduste arvuga harjutavad vastupidavusalade sportlased nagu maratoonarid, suusatajad, jalgratturid ja nende jalalihased ei ole nii võimsad nagu sprinteritel, tõstjatel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I can do better, we all can. 1st of all - just read and think, not just type another insult.

Same goes for you....

Tead,MaPo,sa oleksid hea poliitik ....minu arust,keerutada sa oskad. :)

Nt- "keharaskus - mõttetu" "peab tegema nagu keskmine jõusaalijõmm".....no please,kes seda siin kusagil väitnud on? :blink: Kui ma väidan,et 100 kükki olematu intensiivsusega pole kõige mõistlikum lihaskasvuks,siis see ei tähenda,et kõik keharaskusega trenn on mõttetu.Igal lähenemisel on koht "tööriistakastis".Kruvikeerajaga maad ei kaeva lihtsalt. :)

Ok,peace! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok,kui 100 kükki on max mis neiu suudab,ehk teebki maximumi oma keharaskusega,siis kustkohast need kükid olematu intensiivsusega on? Viimased kükid tulevad ju sel juhul väga raskelt ja suure pingutusega.

Edited by kivo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok,kui 100 kükki on max mis neiu suudab,ehk teebki maximumi oma keharaskusega,siis kustkohast need kükid olematu intensiivsusega on? Viimased kükid tulevad ju sel juhul väga raskelt ja suure pingutusega.

Raskus millega jõuad teha 100 korduselise seeria pole just kõige ideaalsem lahendus lihaskasvu vaatenurgast(Hypertrophy).Oli teemaalgataja eesmärk ning sellele toetuvalt ma selliseid maratonseeriaid ei soovitaks.Algajale võib muidugi mingi aeg mõjuda,aga üldplaanis pole jätkusuutlik.

Mitte,et taolised lähenemised pahad oleks v midagi,lihtsalt lihaskasvu silmas pidades. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutumehed, võtke keegi plika kaasa, tehke koos paar trenni, jälgige, et ta teeks enam-vähem viisakalt kõike ning siis hakake talle kettaid kangile laduma.

Milleks see kähmlus.

fair enough?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutumehed, võtke keegi plika kaasa, tehke koos paar trenni, jälgige, et ta teeks enam-vähem viisakalt kõike ning siis hakake talle kettaid kangile laduma.

Milleks see kähmlus.

fair enough?

Tehtud. Käin koos abikaasaga jõusaalis. Hämmastavalt tugev on isegi. Esimene kuu oli imestusi kui palju ja iga nädal uued rekordid. :)

Omast arust ei solvanud kuidagi. :) Kui sulle tundus tõesti, et sovasin siis sorry.

Tegelikult miks teha 100 kükki keharaskusega? Viska tühjad pudelid vett täis ja seljakotti. Seljakoti saab panna vastavalt soovile, selga või rinnale ja kükke tegema. Inimene, kes ütleb, et ei saa kuidagi. Näeb ainult probleemi, mitte lahendusi. Ise maal olles olen kõik asjad ise valmis teinud. Palgid ja asjad alati abiks. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tegelikult võiks ju isiklikult veenduda, et kui nt 2 aastat teha 5x100 kükki trennis (nt 1xnädalas), siis on lihased ikka samasugused nagu alguses, ümbermõõdud on samad, kehakaal on sama, peegelpilt vbl on natuke rohkem trimmis (juhul kui tegemist päris algajaga). Siin oleksid väga individuaalsed faktid olemas ja ei peaks siin igasuguseid teooriaid arendama.

Kahekiloste hantlitega kükke teha?

Kui keegi teeb kükki siis on paigal ainult sääred ja jalalabad + osaliselt reied, liigub kogu ülejäänud keha ja jõudu selleks arendavad jalalihased. Sääred ja jalalabad modustavad umbes 13% kehakaalust, 60 kg puhul seega u 8 kg, ka reite endi puhul ei saa arvestada 100% kaaluga sest osa reiest asub pöörlemistelje lähedal (põlve lähedal) ega liigu praktiliselt üldse. Osa reiest asub teljest aga maksimaalselt kaugel (puusaliigese piirkond). Täpse tulemuse saamiseks peaks integreerima ja arvestama massi jaotuse muutust, mingi lähenduse saamiseks piisab vast kui arvestada reite kaalu koefitsendiga 0,5. Ühe reie osakaal kehamassist on umbes 13%; kokku seega mitteliikuv osa kehakaalust on umbes veerand (sääred + jalalabad 13%, 1 reis 13%) kehakaalust ehk 15kg ja liigub kolmveerand ehk 45kg. Üks jalg arendab jõudu, et tõsta sellest pool, umbes 22,5kg. Lisades 4kg, lisandub protsentuaalselt u 9% (4/45 = 0.08888), üks jalg tõstab 24,5 kg. Kui küki sügavus on vbl 50 cm (vaevalt et algaja iseõppija naisterahvas sügavamat teeb, vähemalt mitte ilma juhendamiseta), 100x kükki tehes on mehaaniline töö, mida peavad tegema lihased, kokku umbes 0,5mx100x49kg = 2500 J.

Kui sama isik läheb trepist üles, siis teevad jalad tööd vaheldumisi. Üks jalg tõstab siis kogu keha + tervet teist jalga, kokku veidi rohkem kui 50kg. kui talvel on riides seljas ja jalanõud jalas + kott asjadega, lisandub vast umbes 10kg; 1 jalg tõstab seega umbes 60kg. See on rohkem kui 2x rohkem kui 2x2kg hantlitega kükki tehes, kuigi amplituud on väiksem ja ka korduste arv on väiksem (mõlemad tõenäoliselt, kuigi mitmekümne suht kõrge astmega trepp ei ole just haruldus ja ka võrreldav mäest ülesminek mitte). Kui igapäevases elus trepist või mäest ülesminek jalalihaseid ei kasvata, siis kas rohkem kui 2x väiksemat jõudu nõudev kükk seda teeb?

Värskes õhus mäest/treppidest ülesminek/jooksmine, sprint, kükist üleshüpped, väljaastekõnd on mõttekamad kui olematu raskusega lõpmatute (pool)kükiseeriate tegemine (ja selleks kuhugi spordisaali peegli ette minek). Tervise ja ajakasutuse mõttes on nendest lõpmatutest kükiseeriatest kasulikum kõndida tänaval, kott käes või seljas ja liftiga sõitmise asemel trepist minna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trepist ülesminekuks pead sa jalga u 20 cm tõstma,kuidas sa seda võrdled kükkide tegemisega.Trepist üles suudab isegi väga suures ülekaalus inimene astuda,aga kas ta kükke suudab teha`,vaevalt küll.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toit on vapper kirjutaja, vahel vaimukalt, vahel päris sisukalt. Siin ei ole ma ka tema mõttele pihta saanud. Vähese kohvi viga ehk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panen siia ühe arutluse juurde - paljujooksmise apologeetidele järada.

http://www.robkingfitness.com/fat-loss/5-reasons-sprinting/

2. Sprinting Takes Very Little Time

kas ei ole õudne, et selleks, et 3 toska kooki ära põletada, peab keegi 4 tundi järjest jooksma. Vahel ka 15 kg seljakotiga.

3. Sprinting RULES For Fat Loss

kellele see osa muret teeb, voila

Eks ta natuke lahmib.. aga kes seda siis ei teeks, et oma perset kiita .

Edited by MaPo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×