Jump to content
Sarge

Taavi Merisalu Blogi

Recommended Posts

Hei!

Annan endast märku vahepeal. Lihased kõik ülivalusad ja raske ennast liigutada. :D

Kükis surin, sest 142,5kg 4x6 oli üliraske. Viiendat seeriat ei hakkanud tegemagi. Pärast seda veel 100kg eeskükki peale 4x8.... no, siis oli juba surm silme ees. :D Terve trenn lootsin, et kui ilusti lõpuni kestan, siis järgmine trenn peaks juba kergem olema. Kuigi raskused ei ole suured.

Eile surumisel 110kg 4x5 + 1x6 kutsusin igaks juhuks kellegi taha, sest kang ei tundunud kerge. Muidu teen ilma julgestajata selle raskusega. Õnneks tehnika oli ilus ja tagumik ei liikunud. Järgmine nädal loodan vähemalt 5x6 teha, kui isegi mitte rohkem. :) Biitsepsile panin kolmandas harjutuses kogemata 10kg rohkem peale ehk Z-kangiga scotti pingil käsivarte kõverdamine. Oli plaanis 30kg teha, aga tegin 40kg x8, x7, x5. No, ei ole kerge kolmanda harjutusena sellist raskust liigutada. Viimane seeria jäi surnud punkti kang seisma 10 sekundiks ja sealt edasi ei liikunudki. :D

Kui nüüd ühel kutil vaba aega tekib, siis saame Nõos rööbaspuude puki ka kitsamaks keevitada ja võib-olla hakkan raskustega ka suruma seal. Umbes 3 aastat tagasi sai 60kg 4x6 tehtud, aga kuna tegin liiga sügavale, siis rinnakusse lõi valu ja pärast seda ei ole eriti rööbaspuudel surumist teinud. Kuna ma niikuinii püramiidis üles ei lähe raskustega, siis Imre ja Oti raskusteni ma ei jõua. Aga kui saaks ära teha vana raskusega seeriaid, siis võiks juba rahul olla. :)

Läks nüüd jutt pikaks, aga mõnus on jälle trenni teha. Veel mõnusam on liikuda, sest kõik kohad nii valusad. :D

Tegin omale uue kava ka 2-1-2-1 süsteemis. Kõiki lihaseid ühe korra nädalas läbi.

Olge tublid ja treenige targalt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei

Ei ole kaua pildis olnud. Fasti tiimis enam ei ole, aga pean ikka blogi edasi. :)

Sai mõnda aega trenni tehtud tugevalt ja isegi kükis normaalseid numbreid kükitud. Aga siis tabas mingil määral ka mind see gripi laine, sest peres olid kõik gripis peale minu, aga mingi hetk viskas mul ka kerge palaviku üles ja ei hakkanud igaks juhuks treeningutega riskima. Kahju on see, et Kädyl jäi selle tõttu ka Euroopa MV ära. Mõned on veel haiged olnud, aga õnneks mitte gripis. :)

155kg 5x4 ja teise harjutusena eeskükk 100kg x8, 110kg x6, 120kg x6 ja 130kg x4.

Viimane trenn oli 4. veebruar ja sai tehtud rinda 125kg 5 seeriat.

Täna käisin trennis, aga trenni ei teinud. Tegin kergelt kolm harjutust rinnale ja ühe biitsepsile. Kusjuures jõudsin 90kg ainult 12 kordust teha. :D Ma olen sama palju korduseid 110kg teinud. :P

Järgmine nädal hakkan vast juba raskusi ka liigutama ja vaikselt progresseeruma ning võimalik, et varsti hakkab ka rohkem videomaterjali tulema. :) Idee on juba mitu aastat olnud, et korralik YouTube kanal teha, aga pole olnud aega selleks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei

Olen ka rahulikult nüüd esimese raskema trenni teinud. Tegin rinda ja pigem keskendun hetkel pikematele seeriatele, et liigestele oleks vähe sõbralikum. Hakkasid need juba hellaks minema, aga nüüd tundub, et asi korras. Miinimum korduste arv on 8 ja seda ainult üks harjutus. Iga järgnev harjutus on 2-3 korduse võrra rohkem. Näiteks 1. harjutus 4x8, 2. harjutus 4x10, 3. harjutus 4x12, 4. harjutus 4x15. Jalal tuleb neid harjutusi rohkem ja vaatab, mis tunne täna on ja mitme korduseni välja lähen.

Nüüd hakkame õpilastega maxe proovima ja eile sai ka Sander Põhjala kükk videosse võetud. Võistleb kuni 66kg noorte kategoorias ja eesmärgid on teha suur vigade parandus ning võimaluse korral ka edasiminekut näidata. Sander ka kesise tervisega inimene ja pidevalt haige. Õnneks nüüd terve ja saab korralikult trenne teha.

Kangil 140kg ja superkompensatsiooni arvelt loodame vähemalt 150kg 5. märtsil ära kükkida, mis võib anda isegi väikese hõbemedali kükis (hetke rekordtabeli järgi). Imelik on see, et tal vajub kükk ära sel hetkel kui juba idee poolest peaks fikseerimise moment tekkima ehk raskus on juba peaaegu üleval ja siis järsku enam ei jõua. :D Kui sellest punktist üle saaks, siis oleks eile sama kergelt ka 145kg üles tulnud. Pärast sai veel 140kg x3 peale tehtud, millest 2 viimast olid kerge abiga. Idee ongi hetkel võimalikult palju sportlased ära väsitada ja puhkenädalaga saavutada taastumise tipp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nonii... nüüd on kogu keha läbi tehtud ja ei leia ühtegi lihast, mis ei oleks valusad. :D

Täna puhkan ja homme jälle uue ringiga pihta ja saab vast vähe suuremaid raskuseid kasutada. Koormuse võtsin kätelt maha ja vaatab, mis saama hakkab. Võib-olla ihaldusest saada suuri käsi tegin juba liiga suure mahuga ja tänu sellele võib-olla enam ei arenenud. Kes teab... võib-olla eksin. Aga vaatab, mis saama hakkab.

Tunnen, et lihastesse on elu tagasi tulnud ja tänu sellele ka enesetunne parem. Toitumine on ka enam-vähem korras. Enam-vähem selles mõttes, et ma pigem ei jõua nii palju ära süüa kui plaanis on, aga nö miinimumi saan kätte, et säilitada seda mis on. Sellise muudatuse tegin, et vähendasin valkude osakaalu ja selle arvelt tõstsin rasvade osakaalu, et oleks lihtsam kaloreid täis saada. Umbes 150-160g loomset valku tuleb kokku ja sellest peaks suure kaloraaži juures olema piisavalt ehk ~2g/kg. Lisaks tuleb veel ~50g taimset valku juurde.

Homme lähen jõusaali avamisele, kus siis tutvustan jõusaalis tehtavaid harjutusi, trenažööre, räägin treeningutest ja toitumisest. Õhtul siis juba Sanderi ja Ornellaga nö. proovivõistlus enne EMi ja ise püüan ka selle kõrvalt oma trenni ära teha.

Olgu, pidage vastu ja olge tublid! Edu neile, kes kevadel võistlevad, sest dieet peaks juba ammu käima, kui lavale tahetakse jõuda arvestatava vormiga. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei

Täna võtsin end EMist vabaks, et saaks ka mõned kodused kohustused tehtud ja õhtul tööle minna.

Minu õpilaste jaoks on EM läbi ja mina jäin nendega väga rahule. Ornella ja Sander saavutasid mõlemad 5. koha. Füüsis on mõlemal tugev, aga vaim ei pidanud vastu. Kui oleks tehtud seda, mis trennis, siis oleks Sanderil ka 2 medalit kaelas. Kristel Loorits saavutas suure pronksi ja 3 väikest pronksi. Kükis jäi veel suur varu sisse ning ega tõmmegi ei tulnud raskelt. 170kg on hetkel naistes Eesti suurim tõmmatud raskus. :) Läksime tõmbes hõbedat võtma, aga vastane suutis lõpus rohkem tõmmata. Oleme väga rahul sellega, mis on! Aivar tõmbas samuti omale pronksi ja kogusumma 4. koht. Ei jäänud kaugele ka kogusumma pronks, aga energiat ei jätkunud. Nagu Aivar ise ütles, et jõudu oli, aga energia sai otsa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omal jääb kevadel lavale astumine taas vahele?

Siis ma oleksin pidanud juba 2 kuud tagasi dieedile minema, et kevadeks vormi saada. Aga jah, see kevad jääb vahele. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei

Annan märku ka vahepeal. Olen nüüd pärast EMi ilusti trennilainel. Tehtud on jalad ja rind. Kõndimine ja käte liigutamine on raskendatud, sest lihasvalu on korralik. :D Aga nii meeldibki mulle.

Kükis hakkasin kasutama uut asendit. Lihtsalt proovisin ja tundub, et sobib paremini. Põlvedele ei hakkanud ja alaselg ka ei andnud tunda. Muidu kui trapetsil kangi hoidsin, siis tekitas alaseljas ülesirutuse tunde ja see jäi kestma kuni järgmise jalatrennini. Praegu sellist tunnet ei ole. Mul see probleem, et alaselg on liiga nõgus ja ju kang turjal pressis veel rohkem nõgususele peale ja tekitas suurema nõgususe.

Alustasin rahulikult 125kg. Püüan vaikselt järk-järgult raskust tõsta. Eesmärk on hetkel uue asendiga harjuda ja tehniliselt paremini kükkida. Videos viimane seeria. Kükis igaks juhuks on vöö kergelt peal, aga eeskükis seda ei kasuta.
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei

 

Jällegi kõik lihased kenasti valusad ja nädalavahetusel sai ka korvpalliturniir lõpetatud, kus võitsime esimese koha. Anaeroobne vastupidavus on täiesti kadunud, aga õnneks pealtpanek veel probleeme ei valmista. Hakkasingi ühes mängus isegi putback dunki panema, aga vastane niitis kenasti jalust maha. Sain ilusti palli kahe käega kätte ja hakkasin suruma ning järsku kadus rõngas ära ja olin selili maas. :D Tahtsin noortele poistele näidata kuidas ründelauda minnakse. :P

 

Turniir oli üsna kõrge tasemega, sest igal turniiril ikka TÜ/Rocki mehi ei mängi. :) Aga meie meeskonda see ei huvitanud, vaid mängisime oma mängu ja kavatsesime võita.

 

Kas keegi tunneb legendi ka pildilt ära? :)
 

meeskond.thumb.jpg.579efffbc130bddb2af36

 

ise.jpg.6b8a1a1182309f4a9ab3a94c656cb9c2

 

Täna peaks jalg olema, aga kuna korvpallist veel väsimus sees, siis teen rinda.

 

Olge tugevad ja pidage vastu! Ükskõik, mis elus ka juhtub, kõigele on lahendus! Parim teraapia on trenn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei

Vist ei tundnud keegi legendi ära. Ott peaks kindlasti teama. :D Vihjeks nii palju, et oli 6 aastat Eesti koondise mängujuht.

Vahepeal ei olnud mõned päevad söögiisu ja ega magama jääminegi polnud kerge. Aga läheb paremaks iga päevaga ja saan nüüd juba trennis rohkem trennile keskenduda. Võtan trennis mõneks ajaks koormuse maha ja hakkan pikemaid seeriaid tegema. Liiges kannatab pikka seeriat väikese raskusega paremini kui lühikest seeriat suure raskusega. Seljale jätan 2 harjutust kaheksa kordusega, aga ülejäänud harjutused 10+ kordust seerias. Puhkepausid tõmban ka lühemaks, siis raskus veel väiksem. :)

Põhjus on see, et tunnen, et liigesed on suhteliselt piiri peal ja ei ole mõtet piire kombata kuni ükskord midagi katki läheb. Vigastusi ennetada on targem kui pärast neid ravida. :)


Btw, mul on instagram ka. :D Ei tunne seda tänapäeva noorte värki, aga proovin ka sinna vahepeal mingit materjali laadida. :)
https://www.instagram.com/taavimerisalu/
 

Sööge palju juurikaid, tehke trenni mõistusega ja küll suveks ka vormi saab! Tark ei torma!

Edited by Sarge

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Sarge said:

Hei

Vist ei tundnud keegi legendi ära. Ott peaks kindlasti teama. :D Vihjeks nii palju, et oli 6 aastat Eesti koondise mängujuht.
 

 

 

Tunneb ka liht-rahvas Jaanus Liivaku ära :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei

 

Päris mõnus on pikki seeriaid teha. Lamades surumist tegin näiteks 90kg 4x12 ja üsna kerge oli. Esimese seeria jõuaks isegi 100kg ära teha. :) Järgmine trenn vast 92,5kg ja samad seeriad ning kordused.

 

Täna tegin jalgu 15-20 kordust seerias. Süda läks küll pahaks, aga põlved ei andnud tunda ja nii arvatavasti toimetangi mõned nädalad kindlasti. Raskustega siin areneda ei tahaks, vaid pigem püüan lühemaid puhkepause teha. Korvpalliturniiril tundsin juba, et laktaatne vastupidavus on täiega langenud ja raske oli järjest mängida.

 

Ilmad on soojemaks läinud ja poole aasta jooksul panin ka esimest korda maika selga. Tundub, et vorm on isegi enam-vähem ja loodetavasti aina paraneb. Ega sellises vanuses ei ole enam lihtne vormi silmnähtavalt parandada, vaid peab lootma, et mõni detail on mõnevõrra paremaks läinud.

 

Olen suutnud kaalu ka nüüd kilo võrra suurendada, aga rõve nuumatud sea tunne on küll. Kaal umbes 86kg +/- 500g. Ma ei kujuta üldse ette, kuidas inimene suudab ennast paksuks süüa, sest organism küsib nii palju kui seda vaja on. Ja kui proovin mõned kalorid üle süüa, siis juba hakkab toit vastu. Kädyl on sama probleem, et toit hakkab vastu. Mõlemal kenasti sixpack väljas ja randa minekut häbenema ei pea. :)

 

Homme trennist vaba ja lähen mopeedi putitama, et kevadet kuulutama minna. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Sarge said:

Olen suutnud kaalu ka nüüd kilo võrra suurendada, aga rõve nuumatud sea tunne on küll. Kaal umbes 86kg +/- 500g. Ma ei kujuta üldse ette, kuidas inimene suudab ennast paksuks süüa, sest organism küsib nii palju kui seda vaja on. Ja kui proovin mõned kalorid üle süüa, siis juba hakkab toit vastu. Kädyl on sama probleem, et toit hakkab vastu. Mõlemal kenasti sixpack väljas ja randa minekut häbenema ei pea. :)

 

Syyakse juuakse kalorirohkeid toite. Eriti just rasvaseid ja magusaid, mis taidavad kohtu vahem kui valgu- ja kiudaineterohked toidud, samas kaloraaz tuleb kokkuvottes kobe. Sinna otsa veel vahene liikumine - autoga uksest ukseni kodust toole jne. Peale tood koju diivanile TV voi arvuti taha. Kuust kuusse, aastast aastasse ja kyll need lisakilod nii grammide haaval kasvavadki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inimene ei saa vahel toidust piisavalt VAJALIKKE mineraale ja vitamiine.. Süües shokolaadi ja šousti kartuliga ei saa erilisi aineid sealt.Sellep rämpstoitu suudetaxegi rohkem süüa kuna keha petetakse väheste mine/vit sisaldusega ära... Ei tasu ainult makrosid ka vaadata, et ala saan valgud ja rasvad kätte ja siis ülejäänud süsivesikud.... Kui paljud inimesed jälgivad, et nende menüü sisaldaks piisavalt tsinki,magneesiumi,seleeni jms? Usun, et enamus mitte. Isegi tänapäeva juurviljad ei sisalda enam samades kogustes mineraale ja vitamiine kui oli seda vanasti. Põhjuseks on muld. See pole enam nii rikkalik. Kuna vanasti põletati mets maha ja sealne maa oli tagajärjel viljakam. Tänapäeva materiaalses maailmas väetavad kemikaalidega ja kasutavad sama kohta aina ja aina. 

Edited by Angelo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pigem nimetaks seda kõike suureks rumaluseks. Visuaalne pilt peaks juba ütlema, et lõpeta ära see pasa söömine ja hakka normaalselt elama + muidugi muud tegevused on raskendatud. Kui ma 90kg kaalusin, oli mul juba raske elada ja liigutada.

 

PS! Inimene ei ole ka kahjuks 100% ise süüdi. Suured rahad liiguvad toidutööstuses ja inimene on selle ohver. Samuti meedia ning puuduv õpetus koolis.

Aga nõustun kõigega - valed valikud ehk vähe valke, vitamiini-ja mineraalide puudus ning vähe kiudaineid. Kusjuures ma ise püüan vältida võimalikult palju kiudaineid, et kõht vähem täis oleks, võistlusperioodil jälle vastupidi. Vitamiinide ja mineraalidega ongi see, et keha küsib toitu juurde, sest ta ei ole oma vajadust kätte saanud. Aga kui pidevalt annad vale kütust peale, siis ei saagi neid täis ja nö isud jäävad rahuldamata.

 

Üldjuhul 400g päevas erinevat värvi juurviljasegusid tarbida peaks enam-vähem vajaduse ära täitma, kui muu toit on ka normaalne. Aga USAs vist jääbki juurviljade/aedviljade jms tarbimine nii paljuks kui palju burksi vahel tomatit ja salatit on. :D

 

Ega ma ise ka ei ole suur liikuja. Sain täna näiteks 4200 sammu kokku ainult ja täna mul rohkem liikumist ei ole. Olen ka istuva eluviisiga. Aga püüan seda viga parandada ja näiteks trenni minnes kasutada pikemat teekonda. Või siis nüüd ilusad ilmad tulekul ja saab rattaga rahulikult sõitma minna.

Edited by Sarge

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samas ma ei kujuta ette kui halb peab menüü olema, et tänapäeval mingi vitamiini või mineraali defitsiiti jääda. See läheb sinna toitumishäire valdkonda juba. Kuna nii paljud toidud on tootmisel rikastatud vitamiinide ja mineraalidega. Sööd vähegi mitmekülgsemalt, mitte samu asju koguaeg, siis pole vaja pead vaevata selle pärast. Ainuke, mida ehk juurde võtaks oleks vast D3 vitamiin ja Omega 3 kapslid. Viimast vist enamus inimesi piisavalt ei tarbi. Tihti sa ikka punast kala, kreeka pähkleid vms sööd. Päevast vajadust ilmselt täis ei saa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei

 

Laupäeval käisin ka Lõuna-Eesti karikavõistlustel, kuid seekord nö. tavainimesena. Ostsin kenasti pileti ja istusin tribüünile maha. :) Korra sai TÜ ASKi sportlasi abistatud, et lava peal oma poose hoiaks või midagi korrigeeriks. Tase oli seinast-seina, aga tublid on kõik, kes lavale jõuavad. Siis saadakse ka aru, kui raske see ala tegelikult on. See kui mõni ütleb, et "Ma oleks vabalt selle kinni pannud", siis see enamasti jääb jõusaali seent toksima ja ei jõuagi kunagi lavale ning jääbki ainult kõvatama, et võidaks ja võidaks. :) Kõik, kes on laval käinud, neid tuleb respekteerida.

 

Endast ka natukene. Kaal siin kõigub 85-86 kandis ja jõudu trennis on. Pikad seeriad hetkel sobivad hästi. Mõnus kõrvetav tunne on seeriate lõpus. ^^,

 

Üks päev tegin kergelt tõmmet ka. Lühikeste puhkepausidega (~90 sek) läksin raskustega üles. Alaselja tõmbas täis küll. Päevikusse märkisin 160x5, 170x5, 180x1, 190x1, 200x1. Hetkel olen reie nelipealt koormuse maha võtnud ja rohkem panustan reie kakspeale. Selle nädala lõpus saan kätte ka ruutkangi ja kaks paari hantleid (2x45kg ja 2x50kg). Siis saab õlale istudes surumises ja kaldpingil lamades surumises progresseeruma hakata. Hetkel kõigest 40kg hantlid kõige raskemad.

 

Eile lõppes taaskord treeningnädal ja lõpetasin oma nädalat seljatrenniga. Lõuatõmbed on hetkel need, mis on progresseeruv harjutus. Eile tegin 15kg lisaraskusega 4x5. Ei olnud raske, aga ei hakka kohe suurt ampsu ka võtma. Palju mõnusam on väikse sammu võrra areneda ja pikas perspektiivis ka vaimule parem. Kui peaks kohe mingi 20kg külge riputama ja 4x5 ära punnima, siis ma usun, et 4x6 oleks järgmine trenn juba kahtlane. Parem tibuhaaval areneda ja kogu aeg nautida seda protsessi ning progressi. :)

 

Üks klõps ka eilsest. Ise pole ka kaua oma vormi näinud, sest maikaga alles 1 nädala trennis käinud. Aga päris positiivne on peegelpilt. Olen suutnud enam-vähem võistlustest ära taastuda.

lailihas.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei

 

Pool treeningnädalast läbi jälle.

 

Üleeile tegin jõutõmmet, 2 harjutust reie kakspeale ja 1 harjutuse kergelt reie nelipeale. Jõutõmbes läksin seekord 210kg välja. Järgmine trenn vast saab juba ruutkangi kasutada. :)

 

Eile oli rannalihaste trenn ehk rind + biitseps. Päris hea minek oli ja kõikidesse harjutustesse jäi kõva varu sisse. Lamades surumist tegin 95kg 4x12. Loodan, et 2 trenni pärast tuleb 100kg 4x12 ära, siis oleks päris kõva juba. :)

Kaal ~86kg ja rasvaprotsent visuaalselt 10-11% kanti. Kõhulihased ja muu lihasseparatsioon on eristatav, siis asi kontrolli all. :)

Edited by Sarge

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×