Jump to content
Sign in to follow this  
fitnesswoman

Jooksmise asemel??? Palun soovitage!

Recommended Posts

Mul probleem järgmine - ei saa joosta (pean silmas sörki), pea hakkab valutama ja valutab veel 1 h peale jooksmist. See on nii suvel kui talvel nii. Keegi rääkis midagi, et kõigile lihtsalt ei sobi jooksmine :)

Kas on mingeid alternatiive (kiirkõnd jne)??? :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kõndi harrastan isegi! Kuna mul kodus on võimalik jooksulinti kasutada, siis on hea vahel musa põhja panna ja tunnike kimada:) Nii ikka korraliku tempoka kiirusega. Ega suurt vahet polegi rasvapõletuse suhtes, et joosta või kõndida, lihtsalt pulss tuleb rasvapõletuse faasis hoida.

Kõnni suur pluss on see, et põrutus põlvedele jääb ära ning kui pole spets jooksutossu vaid tavalisem spordijalats, siis kahju (no jälle põrutus näiteks) pole jalgadele ka nii suur.

Kel kaaluga probleeme (on nats palju)või pole ammu trenni teinud, siis kõnd ongi esialgu kõige parem variant-ei maksa jalgu traumeerida.

Share this post


Link to post
Share on other sites

TO MIIN:

ma ei usu et mul see probleem kaob, olen katsetanud kauemat ning lühemat aega jooksmist ning erinevatel aastaaegadel, tagajärg ikka tugevalt pistev peavalu. Spordiarst arvas, et ei sobi lihtsalt ja kõik. :P

Aga mis te arvate sellisest soovitusest - pidi pulsi järsult kõrgele viima ning veel rohkem kaloreid põletama kui ühtlane sörk:

5 min kõndi ja 2 min sprinti (kiirjooksu), 5 min kõndi ja taas 2 min sprinti jne jne jne järjest kasvõi tund aega või niipalju kui jõuad?????? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pulsi järsk kõrgeleviimine ei ole hea. Kuid, kui selleks soovi on, peaks kindlasti enne südant kontrollima hoolikalt. Ja, seni kuni jõudu on, ei maksa midagi teha, tuleb lõpetada enne kui jõud otsa saab või muidu suurem väsimus peale tuleb. Peavalu jooksmisel VÕIB olla seotud ka vererõhu liigse tõusuga.

Tervise seisukohast oleks targem treenida pidevalt, aga mitte võtta eesmärgiks põletada hirmus palju kaloreid korraga. Kui probleemiks on jalad, pepu, kõht - võib neile teha ka jõusaaliharjutusi, nagu näiteks kükid mõistliku raskusega.

Ja veel üks "pisiasi" - ilma õige toitumiseta ei jõua kuhugi. Võib süüa kõvasti rämpstoitu ja siis joosta seda maha, aga võib ka süüa mõistlikult ja õigesti ning treenida mõõdukalt. Toitumise kohta tuleks pärida härra Kiivikalt :)

Edu! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neist käimisekeppidest rääkides... Kui palju need umbes maksavad? Ma ei ole uurinud...

Ja mis vahe on käimiskeppidel ja neil, millega saab rulluisutada? Kui on vahe...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostsin endalegi velo ergomeetri, väntan siis kaks korda nädalas. See ilmselt vähe tagasihoidlikum jah kui jooksmine. Seal ju pulsimõõtja ka peal, et siis ikka üle 160-ne ei läheks. Aga suvel ikka päris ratta selga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sisetingimustes on sõudmine minu meelest vaieldamatult efektiivseim. Suurim pluss on see, et võtab kogu keha läbi. Kui teha korraliku tempoga, treenib ülihästi vastupidavust.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×