Jump to content
RasmusKo

Algaja

Recommended Posts

Tere kaastreenijad!

Olen siin alles uus ja värske poiss. Mõtlesin, et oleks aeg muutusteks ja ei pidanud patuks tulema küsida targematelt nõu.

Soov oleks siis teada saada, kuidas peaksin hakkama treeninguid alustama? Olen maapoiss ja väiksest peale juba suuri raskusi teinud ja jõudu mul on.
Iga hommikul hakkan varakult jooksmas käima, saalis esmaspäeviti/kolmapäeviti.

Toitumine. Rääkige mulle toitumisest, kuna olen õpilane siis ei saa päevas mitu korda süüa, vaid hommikuti, lõunati ja õhtuti. Mida soovitate?

Proteiin? Uurisin selle kohta ja mul on küsimus, kas on mingisuguseid segusid, kus on kõiksugu vajalikud ühendid sees, et ma ei peaks ostma eraldi näiteks süsivesikuid või selliseid asju? Uurisin ka selle välja, et proteiine on erinevaid, kiirelt lihaseid arendavaid ja aeglasti arendavaid. Kuidas neid segusi teha?Millal?
Olen kindel, et tegemist on ka hinnavahega, kuid sooviksin just kiiret tulemust. Ja olen nõus maksma kallimalt.

Kui midagi on veel mida ma peaksin teadma, siis palun öelge mulle!

Loodan, et suhtute minusse hästi ja ei hakka mingisugust ärapanemist tekitama. Mõistlikku suhtumist palun!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui alles alustad jooksmisega, siis pole pulberdamisel mingit mõtet. 3 korda päevas on täiesti piisav hulk söögikordi.

Olen proovinud nii 5-6 kui 3 söögikorda, ja tulemused olid viimasega paremad. Just seepärast, et ei veetnud poolt käeva köögis ja teist päeva stressates, kas ikka tuleb õige ajavahe söögikordadel.

Prioriteedid paika. Arvuta välja, mis sul vaja on ja jaga see 3 korra vahel ära ja alusta mõtestatud treenimist.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soov oleks siis teada saada, kuidas peaksin hakkama treeninguid alustama? Olen maapoiss ja väiksest peale juba suuri raskusi teinud ja jõudu mul on.

Sõltub sellest millised on eesmärgid. Olenevalt sellest mida soovid saavutada on sobivad erinevad treeningalad, stiilid jms.

Iga hommikul hakkan varakult jooksmas käima, saalis esmaspäeviti/kolmapäeviti.

Kõlab hästi. Kui 2x nädalas jõusaalis üldist kehaarendust teha, siis tundub mõtekas kasutada Full-Body treeningkavasid.

Toitumine. Rääkige mulle toitumisest, kuna olen õpilane siis ei saa päevas mitu korda süüa, vaid hommikuti, lõunati ja õhtuti. Mida soovitate?

3x päevas on täiesti okei. See mida ja kui palju süüa sõltub detailidest.

Proteiin? Uurisin selle kohta ja mul on küsimus, kas on mingisuguseid segusid, kus on kõiksugu vajalikud ühendid sees, et ma ei peaks ostma eraldi näiteks süsivesikuid või selliseid asju? Uurisin ka selle välja, et proteiine on erinevaid, kiirelt lihaseid arendavaid ja aeglasti arendavaid. Kuidas neid segusi teha?Millal?

Olen kindel, et tegemist on ka hinnavahega, kuid sooviksin just kiiret tulemust. Ja olen nõus maksma kallimalt.

Väga vähe on neid tooteid, mis annavad toimet mida tavatoidust ei saa. Ning kui põhitõed pole paigas, siis ei saa ka neist enamasti pikemas plaanis erilist kasu. Logisevale vundamendile pole mõtet kalli hinna eest igasugu tilu-lilu proovida peale ehitada. Valgupulbrid jms on peamiselt sinu elu lihtsustamiseks, kui tavatoitu lihtsalt ei jaksa või ei viitsi niipalju sisse kühveldada - või otsid lihtsalt vaheldust.

Kui midagi on veel mida ma peaksin teadma, siis palun öelge mulle!

On väga palju asju mida peaksid teadma, kuid kõike ei saa sulle lihtsalt mõne sõnaga ette öelda. Vajalik teadmistepagas tuleb aastatepikkuste õppimiste ja kogemuste toel. Kahjuks ei saa kõiki nüansse paari lausega kokku võtta.

Loodan, et suhtute minusse hästi ja ei hakka mingisugust ärapanemist tekitama. Mõistlikku suhtumist palun!

Ärapanemiseks ei lähe, kuid ammendavat vastust on sulle raske anda. Võime tasapisi suunda kätte näidata, kuid ise pead palju aega ja vaeva ettevõtmistesse panustama. Nii vaimu, kui ka füüsist treenima.

Edited by Archangel

Share this post


Link to post
Share on other sites

arch, tee oma e-book ära

Midagi taolist on erafoorumi näol juba tegemisel tegelikult. :)

Aga võistlusplaanid on paljud asjad tahaplaanile surunud. Ütleme nii, et korraga liiga suurt tükki hammustades kipub ära lämbuma. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aga võistlusplaanid on paljud asjad tahaplaanile surunud. Ütleme nii, et korraga liiga suurt tükki hammustades kipub ära lämbuma. :D

Eat big to get big :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eat big to get big :D

Ei saa üle ega ümber tõesti. Niisama sülle ei kuku midagi - tahad suurt tükki, siis hammusta suur tükk :D. Samas ma üritan siiski veel kinni hoida "mõistliku" arengu printsiibist ja seega katsun mitte üle varju hüpata. Muidu maandun lõpuks pagan teab kus. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uurisin ka selle välja, et proteiine on erinevaid, kiirelt lihaseid arendavaid ja aeglasti arendavaid.

Väga huvitaks kuskohast sa sellise asja välja uurisid....

Et siis sheiki teen kohe peale trenni?

Kui tavatoidust kõik vajaliku kätte saad ei pea üldse sheiki tegema.Valgusheik pole mingi imerohi.Pmt võid ühe kohupiima ka ära närida,ise tead kumb lahendus sulle mugavam on.Kõige tähtsam on toitumine tervikuna.Kas mingi sheik teha (või süüa midagi) peale trenni oleneb sinu menüü ülesehitusest .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ärapanemiseks ei lähe, kuid ammendavat vastust on sulle raske anda. Võime tasapisi suunda kätte näidata, kuid ise pead palju aega ja vaeva ettevõtmistesse panustama. Nii vaimu, kui ka füüsist treenima.

Hei Arch, mõni aeg tagasi ma vaatasin, et mis jama Sa suust välja ajad, siis täna olen Sinuga väga ühte meelt paljudes seisukohtades, ilmselt olen arenenud või oled ka Sina paremaid mõtteteri loopima hakanud, igal juhul täna loen huviga Sinu postitusi. Parimat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Küsimus siis selline.
Minu kaalu juures oleks vaja umbes 160g valku, kui ma ei saa toitude valkudest normi täis, siis kas võin seda rohkem proteiini tarvitada, et normi täis saada?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Võib ka nõu anda, mida täpsemalt süüa.
3x päevas on mul maksimum söömiseaeg.
Kolmas kord oleks siis peale trenni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei Arch, mõni aeg tagasi ma vaatasin, et mis jama Sa suust välja ajad, siis täna olen Sinuga väga ühte meelt paljudes seisukohtades, ilmselt olen arenenud või oled ka Sina paremaid mõtteteri loopima hakanud, igal juhul täna loen huviga Sinu postitusi. Parimat :)

Hea kuulda. :) - Eks ma usun, et me kõik areneme vaikselt. Nii mina, kui ka sina.

Ma olen lihtsalt otsustanud vähem jõuga, kiuslikku revolutsiooni korraldada ning pigem tasapisi inimesi suunata ning ergutada neid ise mõtlema ning avastama seda, mis neid enim aidata võiks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Küsimus siis selline.

Minu kaalu juures oleks vaja umbes 160g valku, kui ma ei saa toitude valkudest normi täis, siis kas võin seda rohkem proteiini tarvitada, et normi täis saada?

Valk=proteiin - sama tähendus. Kui tavatoidust ei saa, siis jah - valgupulbrid ongi enamasti selle jaoks mõeldud, et see lünk mugavalt täita.

Võib ka nõu anda, mida täpsemalt süüa.

3x päevas on mul maksimum söömiseaeg.

Kolmas kord oleks siis peale trenni.

Mida täpsemalt süüa - sellist nõu ei saa anda ilma sinu elulugu teadmata. :D - Menüü detailide paikapanemine nõuab veidi mõtlemist. Laias laastus saab päevased vajadused paika panna, kuid toiduainete valikud on suuresti subjektiivsed ning midagi täpselt ette dikteerida ei ole enamasti mõtet.

Spordijooke tasuks tarvitada trenni ajal või peale trenni juua?

Oleneb joogist.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seda ma teadsin, kuid küsisin igaksjuhuks üle. ;)

No küsin siis parem nii, et kas hommikuti piima ja müsli söömine äkki ka õuna söömine oleks norm? Lõuna ajal keedetud muna, mingi kanaliha? Õhtul peaks sööma pärast trenni midagi kiiresti seeditavat või vastupidi? Kohukesi, kohupiima vms?



No Artic sport joogid jne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Holger, kas plaanid sellega tõsisemalt raha tegema hakata?

Muud põhjust lapsikutele küsimustele vastamiseks näha ei ole. Õpitud abitust kultiveerid teadlikult?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seda ma teadsin, kuid küsisin igaksjuhuks üle. ;)

No küsin siis parem nii, et kas hommikuti piima ja müsli söömine äkki ka õuna söömine oleks norm? Lõuna ajal keedetud muna, mingi kanaliha? Õhtul peaks sööma pärast trenni midagi kiiresti seeditavat või vastupidi? Kohukesi, kohupiima vms?

No Artic sport joogid jne.

Neile küsimustele ei ole jah/ei vastuseid. Kõike võib süüa ning igal ajal. Olulisem on päeva lõikes vajaminev kätte saada. Täpsemad detailid on ka olulised, aga need peavad sobima sinu unikaalsusega.

Ja ma tänan sind pideva nõu andmise ja vastamise eest!

Archangel

Pole probleemi.

Holger, kas plaanid sellega tõsisemalt raha tegema hakata?

Muud põhjust lapsikutele küsimustele vastamiseks näha ei ole. Õpitud abitust kultiveerid teadlikult?

Õpihuvi tuleb stimuleerida. Pigem küsigu ausalt lapsikuid küsimusi, kui et üldse midagi ei tee. Minu vastused ei ole ammendavad ning ainult nendega pole tal midagi teha. Ta peab ise juurde panustama. Ma laon vundamenti, jättes kõik otsad ja valikud lahtiseks - edasine on tema teha. Juurde õppida, arutleda, veel küsimusi küsida. :)

Raha tegemine pole minu eesmärk. Kindlasti asun ma tõsisemalt teisi tulevikus juhendama, kuid siin foorumis küsimustele vastamine ei ole selle pärast. See lihtsalt foorumisuhtluse normaalne osa. Aga samas muidugi - ma ei taha tulevikus endale kliente, kes on omandanud mõtteviisid, et "asjad on nii ja naa ning alati on jah/ei ning must/valge vastused". Pigem näen oma tuleviku klientidena neid, kes on aru saanud, et valikuvõimalusi on lugematu hulk ning miski pole kivisse raiutud, tulemuste saamiseks tuleb lihtsalt palju tööd teha. Jooksvalt asju analüüsida ning treener on siinkohal vaid suunaja/juhendaja rollis, kes toetab info ja kogemuste hankimist, mitte ei dikteeri vastuseid. Seega selles suhtes mingi kaudne tagamõte on ka jah olemas. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Võin öelda, et kaks päeva järjest olen jõukas ja tunne on väga hea ja värske. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma usun, et tegemist ei ole lapsiukute küsimustega, kui ma saaks ja leiaks infot ma teeks seda. Kuid kuna ma seda ei saanud. Tulin siia, kui algaja seda kõike küsima....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma usun, et tegemist ei ole lapsiukute küsimustega, kui ma saaks ja leiaks infot ma teeks seda. Kuid kuna ma seda ei saanud. Tulin siia, kui algaja seda kõike küsima....

Taolisi teemasid on siin foorumis tegelikult tuhandeid.Natuke sirvimist ja saad põhitõed selgeks.Hetkel sa loed üles lihtsalt portsu toiduaineid.Selle infoga pole suht midagi tarka sulle öelda.Kõige tähtsam on päevane kaloraaz mille sisse sööd,makrode suhe ja sinu isiklikud eesmärgid (pole õrna aimugi mis need olla võiks).Pluss veel rida detaile.Kui sa küsid,kas juua üks sheik(või süüa) peale trenni,siis on see ainult üks tükk puslest ja pisidetail.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×