Jump to content
Kirsi-Mari

Ainult jahutooted tekitavad täiskõhutunde

Recommended Posts

Alati, kui väldin nisujahutooteid ning toitun teadlikult võimalikult tervislikult ( palju värkseid salateid, köögiviju, kodujuustu, kanafilee jms. ) ja jätan vahele ka suhkru ( kommid, poe magusad jogurtid...) on mul pidev näljatunne ja nõrkus, kuigi portsud on suured tegelikult. Aga kui söön ära näiteks 3 küpsist või tükikese omatehtud õunakooki tassi piimaga, on kõht mitmeks tunniks nii täis ja energiat palju nagu oleks terve hobuse ära söönud.

Kas see on minu organismi eripära või miks see nii on?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kirjutasin sellest just artikli aga see ilmub alles järgmine nädal. :D

Lihtsalt öeldes vajab su keha näljatunde parimaks rahuldamiseks kõiki toitaineid. Valke, rasvu ja süsivesikuid. Kõik panustavad omal moel erinevate hormoonide eritumistele ja keha reaktsioonidele, mis puudutavad näljatunnet, isusid ja energilisust. Ainult kõhu täitmisest ei piisa - see on kõige lihtsam asi.

Soovitan süüa mitmekülgselt ning mitte arbitraarselt igasugu toite vältima hakata, sellel pole eriti mõtet. Milleks nisujahutooteid vältida, milleks suhkrut? Keegi ei käsi lusikaga paljast suhkrut süüa aga õunakook ja piim pole küll ühegi nurga alt asjad mida vältima peaksid. Ega ka küpsised.

Tundub, et su keha on meeletus rasva ja süsivesikupuuduses ning see on tervisele lausa ohtlik, rääkimata pidevalt närivast näljatundest ja energiapuudusest. Ära karda rasvast, ära karda magusat. Mõõdukalt tarbides ei ole neis mingit probleemi.

Edited by Archangel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rasva ma ei väldi kindlasti, kuid jahu ja suhkrut tõepoolest.

Seega on suure tõenäosusega päevane süsivesiku tarbimine suhteliselt madal. Praktikas võid sa kõikuda ketoosi-seisundi piiri lähedal ning see ei ole üldjuhul kõige mugavam koht kus olla. Muidugi ei käsi keegi jahu või suhkrut süüa, aga paaniliselt vältida pole ka väga mõtet. Mõni puuvili juurde, mõni magusam piimatoode, shokolaad - mida iganes ning tunned end kindlasti palju paremini. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ei saa aru, kuidas kulturistid enne võistlusi püsti püsivad, kui süsivesikud menüüst ära jätavad? :-D

Lihtsalt huvitav teada.

Ei jätagi menüüst ära - vähemalt targemad ei jäta. Ma sõin eile näitaks liitri jäätist, käisin hesburgeris söömas, sõin makarone jms. Ning hetkel pean toitu juurde lisama, sest kaal kukub liiga kiiresti. :)

Muidugi on neid, kes jätavad ja tunnevad end jubedalt ning piinlevad ja eks mõni on ka laval kokku kukkunud. Kuid mina selles pointi ei näe. Äärmisel juhul võib viimase paari päeva jooksul süskaritega ekstreemselt mängida, kuid mitte sellises mahus, et suremas oled. Selline enesetunne peegeldub tihti ka laval visuaalse külje alt ning kõndiv surnu esikohti enamasti ikka ei võta. :D

Edited by Archangel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hommikuti söön kaeraputru üldjuhul või 2 röstitud rukkijahust nö saia juustu, suitsuvorsti, kala vms. Ka paar puuvilja päevas luban endale, ei saaks öelda, et süsivesikuid ei saa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei jätagi menüüst ära. Ma sõin eile näitaks liitri jäätist, käisin hesburgeris söömas, sõin makarone jms. Ning hetkel pean toitu juurde lisama, sest kaal kukub liiga kiiresti. :)

Täiesti arusaamatu :-D Sellise toitumise juures kaal kukub? :-D :-D

Mul võiks ka jäätist ja makarone süües kaal kukkuda :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hommikuti söön kaeraputru üldjuhul või 2 röstitud rukkijahust nö saia juustu, suitsuvorsti, kala vms. Ka paar puuvilja päevas luban endale, ei saaks öelda, et süsivesikuid ei saa.

Saad aga kui palju? Palju sa seda putru sööd, kuivainena? Palju puuviljad kaaluvad? Keskmine inimene sööb võib-olla heal juhul 50g kuivainena putru, kaks keskmist õuna ning kui need saiakesed juurde panna, siis saadki heal juhul veidi üle 100g süsivesikuid. Kui vähegi aktiivsem elustiil on ning ühelgi muul päeval ekstra ei laadi, siis ei tasu imestada, kui võib väheks jääda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täiesti arusaamatu :-D Sellise toitumise juures kaal kukub? :-D :-D

Mul võiks ka jäätist ja makarone süües kaal kukkuda :-D

Toidu nimetused ei määra kaalu kukkumist, määrab sisu ja see kuidas ülejäänud elustiiliga sobib. Ning jäätis ega makaronid ei koosne mingitest imelistest molekulidest mida teistes toitudes ei oleks. Lihtsalt hoiad kogustel silmad peal ning kohandad ülejäänud menüüga ning korras.

Edited by Archangel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ei saa aru, kuidas kulturistid enne võistlusi püsti püsivad, kui süsivesikud menüüst ära jätavad? :-D

Lihtsalt huvitav teada.

Ega ei olegi mõtet ära jätta.

Mul on ka mõni tuttav kuulutanud, et läheb dieedile. "Kas peab nüüd süsivesikud nulli tõmbama või?" Milleks? Vähenda üldkaloraaži ja söö normaalseid asju edasi.

Hommikuti söön kaeraputru üldjuhul või 2 röstitud rukkijahust nö saia juustu, suitsuvorsti, kala vms. Ka paar puuvilja päevas luban endale, ei saaks öelda, et süsivesikuid ei saa.

No 2 viilu täisterasaia ja 2 puuvilja teeb umbes 60g päevas.

Just tegin ühele neiule toitumiskava ja pakun et kui sul oleks igal toidukorral ca 30-40g süsivesikuid(väga umbes pakkumine, aga võrdluseks) siis võiks juba enam-vähem dieedikava moodi olla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saad aga kui palju? Palju sa seda putru sööd, kuivainena? Palju puuviljad kaaluvad? Keskmine inimene sööb võib-olla heal juhul 50g kuivainena putru, kaks keskmist õuna ning kui need saiakesed juurde panna, siis saadki heal juhul veidi üle 100g süsivesikuid. Kui vähegi aktiivsem elustiil on ning ühelgi muul päeval ekstra ei laadi, siis ei tasu imestada, kui võib väheks jääda.

Kuivainena on helbeid 7-8 spl. Pudrule lisan ka spl moosi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuivainena on helbeid 7-8 spl. Pudrule lisan ka spl moosi.

See ei ütle mulle midagi kahjuks. Hea oleks, kui ära kaaluksid mitu grammi reaalselt mingit toodet on, siis tead palju seal toitaineid sees on. Muidu jäädki umbes arvama ning siis ei tasu imestada, kui toitumine paigast on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 spl=10 gr

Kui mingi 70-80g putru, siis see umbes 50-60g süsivesikuid. Supilusikatäis moosigi vaevalt, et enam annab. Paar puuvilja ka ning ongi napilt üle 100g. Proovi päeva lõikes veidi rohkem saada. Ning kuigi sa ütled, et rasvu tarbid piisavalt, siis pole su menüünäidetest ühtegi rasva allikat veel leidnud. Kust sa neid saad ja kui palju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siin tuleb jälle see imestamise koht:

Holger, kes ei karda kg jäätist, pitsat, ja muud "head-paremat" sinna juurde ette võtta, kaotab kaalu. Teeb sinna juurde (nagu ta ise ütleb) mõõdukate raskustega jõutreeningut, jalutab keskmiseid distantse, nipet-näpet veel. Ei midagi, mis põhjustaks meeletut kadu, eriti, kui võrrelda proffisportlastega.

(palju need siis veel sööma peavad)

On ühes postituses mures, et kaal langeb liiga kiiresti. Teises, seevastu, vahendab hinnangut, et on liiga paks, osalemaks mingitel võistlustel.

Segadust juba kui palju.

Ja mis nüüd veel saab : Naised kuskil teemades ei saa aru, mida peaks tegema, et rasva% vähendada - intensiivsed pumpid vahelduvad muude "aeroobsete" pullidega, ja ollakse hädas kaalu mittelangemisega. Silmaga nähtavaid kehakompositiooni muutusi ka ei ole - mis võiks seletada kaalu.

Sinna on siis vastatud erinevaid versioone: söö rohkem = kaal hakkb langema VS söö vähem, kuna ilma miinuskaloraažita ei ole kaalukadu (rasva% vähenemine) võimalik.

Olles korduvalt analoogsete näidete varal püüdnud üheselt arusaadavat vastust saada, saanud selgituseks vaid segase jutu . Pettumus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siin tuleb jälle see imestamise koht:

Holger, kes ei karda kg jäätist, pitsat, ja muud "head-paremat" sinna juurde ette võtta, kaotab kaalu. Teeb sinna juurde (nagu ta ise ütleb) mõõdukate raskustega jõutreeningut, jalutab keskmiseid distantse, nipet-näpet veel. Ei midagi, mis põhjustaks meeletut kadu, eriti, kui võrrelda proffisportlastega.

(palju need siis veel sööma peavad)

On ühes postituses mures, et kaal langeb liiga kiiresti. Teises, seevastu, vahendab hinnangut, et on liiga paks, osalemaks mingitel võistlustel.

Segadust juba kui palju.

Ja mis nüüd veel saab : Naised kuskil teemades ei saa aru, mida peaks tegema, et rasva% vähendada - intensiivsed pumpid vahelduvad muude "aeroobsete" pullidega, ja ollakse hädas kaalu mittelangemisega. Silmaga nähtavaid kehakompositiooni muutusi ka ei ole - mis võiks seletada kaalu.

Sinna on siis vastatud erinevaid versioone: söö rohkem = kaal hakkb langema VS söö vähem, kuna ilma miinuskaloraažita ei ole kaalukadu (rasva% vähenemine) võimalik.

Olles korduvalt analoogsete näidete varal püüdnud üheselt arusaadavat vastust saada, saanud selgituseks vaid segase jutu . Pettumus.

Sa ei saa aru, mida Holger kirjutab, sa ei saa aru, mida mina kirjutan. Millest sa üldse aru saad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siin tuleb jälle see imestamise koht:

Holger, kes ei karda kg jäätist, pitsat, ja muud "head-paremat" sinna juurde ette võtta, kaotab kaalu. Teeb sinna juurde (nagu ta ise ütleb) mõõdukate raskustega jõutreeningut, jalutab keskmiseid distantse, nipet-näpet veel. Ei midagi, mis põhjustaks meeletut kadu, eriti, kui võrrelda proffisportlastega.

(palju need siis veel sööma peavad)

Hetkel olen tegelikult aeroobse mahtu veel tõstnud. Ning ei väsi kordamast, et ega ma igapäev liitreid jäätist ei tarbi. 1-2x nädalas mingi veerand päevasest kaloraažist jäätise alla matta, no milles probleem. :) - Mõõdukus eelkõige. Usun, et paljudel oleks probleemi liitrist jäätist korraga äragi süüa, seega enamik saaksid veelgi lihtsamalt läbi. Pisike vau pooleliitrine potsik jäätist on 500kcal. Kord kaks nädalas tarbida pole ju absoluutselt mingi probleem ükskõik kellele - eeldusel et ülejäänud menüü paika kohandatakse. Jäätisepäeval pole ilmselgelt mõtet meeletult süsivesikurikast menüüd veel juurde tarbida.

On ühes postituses mures, et kaal langeb liiga kiiresti. Teises, seevastu, vahendab hinnangut, et on liiga paks, osalemaks mingitel võistlustel.

Jah, võistlemise jaoks olen liiga rasvas ning kaalu langus oli teadlikult sedavõrd kiire, et justnimelt vormi teha. Muret tunnen selle pärast, et sellest ei piisa - rasvakadu ei anna eriti suuremaks pigistada minu hetke vormi juures. Defitsiit on suur ja võiks ka suuremaks ajada, kuid rasva eriti rohkem ei kao - keha ei suuda rohkem kaotada. Minu jaoks pole mingit segadust, ma ei kaota kaalu kogemata. Antud hetkel on kaalukadu nii uskumatu, kui see ka pole, siis grammi pealt paigas. Tegin plaani kaotada 1.2kg nädalas. Esimese nädalaga just nii ka kukkus. Teine nädal 6 päevaga 1.1kg veel maas, ehk kui oleks täna end kaalunud, siis suht kindlalt olekski kahe nädala töö olnud täpselt 2.4kg nagu plaanis.

Segadust juba kui palju.

Ei ole midagi segast tegelikult. Inimesed lihtsalt kipuvad spekuleerima olemasoleva info põhjal, selle asemel, et rohkem juurde uurida. Puuduliku info põhjal ei olegi muud peale segaduse oodata. :)

Ja mis nüüd veel saab : Naised kuskil teemades ei saa aru, mida peaks tegema, et rasva% vähendada - intensiivsed pumpid vahelduvad muude "aeroobsete" pullidega, ja ollakse hädas kaalu mittelangemisega. Silmaga nähtavaid kehakompositiooni muutusi ka ei ole - mis võiks seletada kaalu.

Taaskord. Puudulik informatsioon. Enamik inimesi ei pea isegi arvet oma tegemiste ja toitumiste üle, veel vähem on lootust meiesugustel võõrastel läbi interneti spekuleerida, mis tegelikult toimub. Arvata võime, aga sageli paneme rämedalt mööda, kuna detailid ei ole meile teada.

Sinna on siis vastatud erinevaid versioone: söö rohkem = kaal hakkb langema VS söö vähem, kuna ilma miinuskaloraažita ei ole kaalukadu (rasva% vähenemine) võimalik.

Üritad liialt lihtsustada ning nii tekivad vastuolulised laused. Oluline on rohkem lahti mõtestada. Rohkem süües muutub ainevahetus aktiivsemaks ning sageli suureneb kehaline aktiivsus - teadlik ja mitteteadlik. Ehk põleb rohkem kaloreid ja kaal hakkabki langema. Tegemist ei ole müstikaga vaid meie keha käitub loogiliselt, et kui toitu on vähe, siis me muutume loiumaks, sest keha hoiab energia kulutamist rohkem kontrolli all. Isegi kui oma arust oleme sama aktiivsed edasi, siis praktikas kipub ikka energiat vähem kuluma. Magades kulub vähem, trennis oleme loiumad, vähem intensiivsed ja liigutame väiksemaid raskusi - higistada võime rohkem ja arvata, et täiega "balls to the walls" aga praktikas põletame vähem energiat, kui varem. Ülejäänud päeva oleme samuti alateadvuslikult loiumad. Ei klõbista pastakat, ei värista jalga, ei kõnni ringi, ei tatsuta jalga muusika saatel jne jne. Kõik kokku pannes tähendab, et isegi kui sööme vähem, siis võime juurde võtta kaalus, sest lihtsalt keha reguleerib meie üldist ainevahetust vastavaks toidu kogustele. Mitte kõigil ei ole nii, aga osadel küll. Variatsioon.

Olles korduvalt analoogsete näidete varal püüdnud üheselt arusaadavat vastust saada, saanud selgituseks vaid segase jutu . Pettumus.

Jutt on segane neile, kes teemat ise ei mõista. Muidugi tunnistan, et minu seletusviisid ei ole ka kindlasti kõige paremad, kuid on nagu on. Minu jaoks on asjad selged, loodan, et kunagi sinu jaoks ka. :)

Edited by Archangel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei jätagi menüüst ära - vähemalt targemad ei jäta. Ma sõin eile näitaks liitri jäätist, käisin hesburgeris söömas, sõin makarone jms. Ning hetkel pean toitu juurde lisama, sest kaal kukub liiga kiiresti. :)

Muidugi on neid, kes jätavad ja tunnevad end jubedalt ning piinlevad ja eks mõni on ka laval kokku kukkunud. Kuid mina selles pointi ei näe. Äärmisel juhul võib viimase paari päeva jooksul süskaritega ekstreemselt mängida, kuid mitte sellises mahus, et suremas oled. Selline enesetunne peegeldub tihti ka laval visuaalse külje alt ning kõndiv surnu esikohti enamasti ikka ei võta. :D

Et astud ikka kulturismi kategoorias üless :)

1 spl=10 gr

1 spl. tuleb ikka 20-25g.(vbl mul suurem lusikas )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Et astud ikka kulturismi kategoorias üless :)

Lai mõiste.

1 spl. tuleb ikka 20-25g.(vbl mul suurem lusikas )

See pole siis enam lusikas vaid kulp. 250ml tassitäie jagu kuivainet kaalub alla 100g enamasti. Ning tervet tassi ikka 4-5 lusikaga täis ei pane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Et astud ikka kulturismi kategoorias üless :)

Lai mõiste.

1 spl. tuleb ikka 20-25g.(vbl mul suurem lusikas )

See pole siis enam lusikas vaid kulp. 250ml tassitäie jagu kuivainet kaalub alla 100g enamasti. Ning tervet tassi ikka 4-5 lusikaga täis ei pane.

Tüüpilised jõukamehed ;)

post-29847-0-29753200-1395597909_thumb.j

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutt on segane neile, kes teemat ise ei mõista. Muidugi tunnistan, et minu seletusviisid ei ole ka kindlasti kõige paremad, kuid on nagu on. Minu jaoks on asjad selged, loodan, et kunagi sinu jaoks ka. :)

Mitte mina ei ürita lihtsustada, vaid tsiteerin loetut.

Ja mitte mina ei ole mures, et ma ei sa aru "asjadest" vaid näitan, kui segaselt valdkonna arvamusliidrid käituvad.

Mul ei ole mingit muret, ei kaalu toitu, ei kaalu hantleid. Kõik tuleb loomulikult, nii nagu see kõigevägevama poolt loodud on.

Edited by Marxengel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selle Marxi postitused on t2iesti sisutyhjad ja ta muud ei teekski, kui ainult vinguks ja piriseks. Ma imestan, Archangel, et sa tema puhul nii rahumeelseks oled suutnud j22da.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×