Jump to content
Indrekk91

Hinnang treeningkavale seoses eesmärgi ja mahuga

Recommended Posts

Tervist,

Olen 23-aastane, 182 cm pikk ja ~81 kg kaaluv mees.

Olen viimased poolteist kuud tegelenud aktiivsemalt trenniga ning sooviksin arvamusi praeguse treeningkava kohta. Eesmärk on rasvaprotsendi vähendamine ja mõõdukas lihaskasv - eesmärk ei ole rafineeritud keha, vaid korralik vorm nii väliselt kui vastupidavuselt.

Hetkel üritan ennast trenni mõttes liigutada nii 5 päeva nädalas järgnevalt:

2 korda nädalas 1-1,5h ujumist. Krooli, konna, selili - üldiselt ühtlases tempos, kuid aegajalt vahele kiiremaid/intensiivsemaid otsi.

1-2 korda nädalas jõusaali - tavaliselt 30-45 minutit (soendust sisse ei arvesta) 3-4 harjutust kolmes korduses.

Lisaks proovin ka hetkel http://hundredpushups.com/ challenge'it teha. Kolm päeva nädalas korralikke kätekõverdusi.

Samuti 2-3 korda nädalas teen õhtuti lõõgastavamaid venitus-/joogaharjutusi enne magaminekut. Tavaliselt umbes 30 minutit kord.

Treeningutel varieerin harjutusi vastavalt tundele. Näiteks, kuna kätekõverduste challenge treenib käsi ja ülakeha, siis ujudes ja jõusaalis keskendund rohkem kõhule ja alakehale.

Söömisest niipalju, et hommikuti söön tavaliselt 2-3 korralikku võileiba ja ühe muna või pudru. Lõunal eraldi praadi ei söö, harjumuseks on saanud süüa mõned puuviljad ja pähkli/rosinate segu. Õhtul tugev praad, kuhu kõrvale puu- ja juurvilju ning lisaks tsinki, omega-3 kapsel ning kanepiõli (sisuliselt sama, mis omega 3).

Trenni teen tavaliselt õhtul. Söön tunnike enne ja 15-30 minutit peale trenni.

Eelnevast tulenevalt siis küsimus, kas selline treeningkava ja toitumine täidavad eesmärki: mõõdukas lihaskasv ja tugevnemine ning rasvaprotsendi vähenemine? Samuti, kas äkki on treeningkava liigselt koormav? Hetkel küll taastusmisega probleeme ei tundu olevat, kuid olen tähendanud, et kui pole treeni teinud 3-5 päeva, siis jõuan sooritusi märksa tugevamini ja rohkem teha. Iseenesest lihaskasv on juba nähtav - eriti õlgades ja rinnas.

Täiendavalt mainin, et mul on üsnagi kiire metabolismi tase ning treeningud ei ole üleliia koormavad. Peale trenni tunnen, et lihased on kergelt läbi, kuid mitte nii, et jalad trepist kõndides väriseksid ning lusikaga suppi ei saa süüa, sest enne suu juurde jõudmist on kõik maha rappunud :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eelnevast tulenevalt siis küsimus, kas selline treeningkava ja toitumine täidavad eesmärki: mõõdukas lihaskasv ja tugevnemine ning rasvaprotsendi vähenemine? Samuti, kas äkki on treeningkava liigselt koormav? Hetkel küll taastusmisega probleeme ei tundu olevat, kuid olen tähendanud, et kui pole treeni teinud 3-5 päeva, siis jõuan sooritusi märksa tugevamini ja rohkem teha. Iseenesest lihaskasv on juba nähtav - eriti õlgades ja rinnas.

Sinu kirjutise põhjal tundub,et kõik nagu toimiks.Ehk ise küsid ja ise vastad. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iseenesest jah, lihaskasvu saan jaatada, aga rasvaprotsendi vähenemise kohta ei oska midagi hetkel öelda. Kaal on stabiilselt sama olnud. Kas võib olla tingitud, et lihtsalt ärakulutatud rasva asemel on kaal tekkiva lihase najal samaks jäänud? Ja kas selline 5, vahest ka 6 päeva nädalas treenimine on mõistlik või oleks parem 3 korda nädalas pikemaid/intensiivsemaid treeninguid teha. Näiteks 3x nädalas trenni, kus üks päev 2 tundi ujumist, teine päev poolteisttundi jõusaali ja kolmas päev poolteisttundi siis venitusi/joogat/body-weight exercise'i?

Lisaks, kas trennipäevad oleks mõistlik jätta rutiinselt samale päevale või annab trennipäevade vahetamine midagi ka juurde?

Edited by Indrekk91

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iseenesest jah, lihaskasvu saan jaatada, aga rasvaprotsendi vähenemise kohta ei oska midagi hetkel öelda. Kaal on stabiilselt sama olnud. Kas võib olla tingitud, et lihtsalt ärakulutatud rasva asemel on kaal tekkiva lihase najal samaks jäänud? Ja kas selline 5, vahest ka 6 päeva nädalas treenimine on mõistlik või oleks parem 3 korda nädalas pikemaid/intensiivsemaid treeninguid teha. Näiteks 3x nädalas trenni, kus üks päev 2 tundi ujumist, teine päev poolteisttundi jõusaali ja kolmas päev poolteisttundi siis venitusi/joogat/body-weight exercise'i?

Lisaks, kas trennipäevad oleks mõistlik jätta rutiinselt samale päevale või annab trennipäevade vahetamine midagi ka juurde?

Et kas oleks vahet, kas sa teed mingit trenni üks nädal teisipäeval ja järgmine nädal kolmapäeval? Ei, sinu keha ei saa aru, mis päev parasjagu on ;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iseenesest jah, lihaskasvu saan jaatada, aga rasvaprotsendi vähenemise kohta ei oska midagi hetkel öelda. Kaal on stabiilselt sama olnud. Kas võib olla tingitud, et lihtsalt ärakulutatud rasva asemel on kaal tekkiva lihase najal samaks jäänud? Ja kas selline 5, vahest ka 6 päeva nädalas treenimine on mõistlik või oleks parem 3 korda nädalas pikemaid/intensiivsemaid treeninguid teha. Näiteks 3x nädalas trenni, kus üks päev 2 tundi ujumist, teine päev poolteisttundi jõusaali ja kolmas päev poolteisttundi siis venitusi/joogat/body-weight exercise'i?

Lisaks, kas trennipäevad oleks mõistlik jätta rutiinselt samale päevale või annab trennipäevade vahetamine midagi ka juurde?

Ära mõtle trenni koha pealt üle.Hetkel kõik ju toimib - arengut on näha,taastumine on ok,meel on hea.See,kuidas kava jaotada on niivõrd individuaalne.Pole olemas mingit "imelist kava",mis toodab ülikiirelt tulemust igale indiviidile väikese aja jooksul.Kui oled leidnud millegi,mis sulle hetkel sobib,siis jätka sellega.Kui arengut enam ei näe,siis analüüsi oma tegemisi ja muuda midagi veidike siin-seal.

Rasvaprotsent on kinni puhtalt toitumises.Hetkel oled sa kirjutanud toitumise lahti väga üldiselt."Praad","võileib" jne ei ütle tegelikult ju mitte midagi.Kaloraazi ja makrodena oleks asjakohasem,aga üldiselt tundub,et hetkel midagi päris paigast ei ole.

Lisaks veel ka selle,et oled tegelenud kusagil 1,5 kuud.See on väike aeg.Ära otsi ülikiireid lahendusi,need asjad võtavad aega ja järjepidevus on võti. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ainult kaloraaž ei ütle midagi. Makrode osakaal on ilmselt sama tähtis (kui mitte tähtsam). Õhtune tugev praad koos puuviljadega ei ole küll eriti tõhus (loe: töötab vastupidiselt soovitud efektile) rasva % alandamiseks, sest õhtul on aktiivsus null. Kaks korda nädalas jõutreeningut lihaskasvule ilmselt jääb väheks ning kolm toidukorda samuti (siin on see koht, kus paljud väidavad, et toidukordade rohkus ei ole seotud toidu termilise efektiga).

Lisaks ei saa ma sinu toitumise kirjeldamisest täpselt aru. Väidad, et sööd hommikul võileivad ja muna/puder,lõunaks puuviljad ja pähklid/rosinad ning õhtul praad/puuviljad - samas väidad, et sööd enne ja peale trenni ning treenid õhtuti ( õhku jääb see, mida sa enne trenni sööd ) ?

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma arvan kyll, et kaloraazist oleneb..

Ei oma tähtsust kas sööd hommikul tugevamalt, 6htul v6i l6unal. Tatrast ja jäätisest, m6lemast on v6imalik, end p6rsax syya : o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Õhtune tugev praad koos puuviljadega ei ole küll eriti tõhus (loe: töötab vastupidiselt soovitud efektile) rasva % alandamiseks, sest õhtul on aktiivsus null.

Krt küll. Jälle teen ma kõike valesti. :(

Edited by Archangel
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×