Jump to content
Fdvk

Igakuine võistlus - Kangikompleks

Recommended Posts

Ott seda kiikumist nimetatakse butterfly pullups'iks, see tehnika on välja töötatud selleks et saaks võimalikult lühikese aja jooksul võimalikult palju kordusi sooritada, seal on nõudmised et alumises faasis käed sirged ja ülemises lõug üle kangi kõrguse. Crossfiti boxides peamiselt kasutatakse tava treenijate poolt tavalist nõksu, aga tehakse ka sirgelt/jõuga lõuatõmbeid, oleneb boxi treeningplaanist.

Agnes väga hea töö!, ainukeseks miinuseks tooks välja kükkide puhul sirutamata puusa, aga eks mis lubatud, mis mitte, otsustab korraldaja.

Enda teise katse proovin neljapäeval ka lindile saada.

Tänud selgitamast, kui kõik teevad nii ,siis ei ole vahet, võidab nagunii kes rohkem kiigub... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mõtlesin ka, et võiks ju proovida, kuid ilmselt jääb ära :( Nimelt on minu jaoks suht võimatu kang peakohal kükkida. Proovisin tühja kangiga ja kuidagi ei sujunud. Kas on asi painduvuses või milles, igaljuhul kang peakohal sügavkükki oli võimatu laskuda. Usun, et pole ainuke selle probleemiga. Kükkides on mul keha liiga ees ja natuke sirgemalt tehes on tunne, et vajun kohe selili. Ootame uue kuu võistlust :D

Kuna mul tossudel erilist talda pole, siis ilmselt mingil määral aitaks ka, kui paneksin kaks õhukest ketast talla alla, see aitaks paremini tasakaalu hoida :)

Võta raskem kang. See on nagu tavalise kükiga, et paljud ei suuda ilma kangita kükki teha, aga kang turjal tasakaalustab.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oi Rellu, Rellu!! ootan!!! :)

See 25 suht kerge raskus, võibolla suudaks isegi 35-40 kiloga teha, aga aeg oleks sellisel juhul poole pikem :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keegi ei osalegi enam?

Nagu arvata ka oli, tappis nii keeruline harjutus, tavaharrastaja vaatenurgast, võistluse ära.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurb on see, et ei mõisteta seda, et mõistlik oleks teha võistlusi, kus ei ole piiranguid (jõusaalis käib ju ülimalt väike hulk inimesi, seda ka siinsest keskkonnast).

Oluline oleks ju kaasata võimalikult palju inimesi ja teha seetõttu võimalikult lihtsaid võistlusi.

Aga loodame, et osalejaid ikka juurde tuleb!

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurb on see, et ei mõisteta seda, et mõistlik oleks teha võistlusi, kus ei ole piiranguid (jõusaalis käib ju ülimalt väike hulk inimesi, seda ka siinsest keskkonnast). Oluline oleks ju kaasata võimalikult palju inimesi ja teha seetõttu võimalikult lihtsaid võistlusi. Aga loodame, et osalejaid ikka juurde tuleb!

Kükk kangiga korduste peale on ka pigem jõusaalis sooritatav ala ju? Kui paljudel ikka kodus kang ja kettad on. Pealegi eelmise kuuvõistluse videotest on näha, et suurem osa on tehtud jõusaalis. Kas siis inimesed lihtsalt enam ei viitsi tegeleda või harjutavad kõvasti, et head tulemust kirja saada.

Ja see kangikompleks ei tohiks ju nii raske harjutus olla? On lihtsalt erinevad kükivariatsioonid ning surumine õlgadele. Väsitav on ta kindlasti, kuid tehniliselt ei tohiks ju midagi keerulist olla? Võib-olla tõesti keha füsioloogia tõttu ei saa teha kang pea kohal kükki, kuid muu peaks ju okei olema? Asi on vast ikka kättevõtmises kinni.

Edited by breakdown
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minul poleks midagi selle vastu, kui keegi tuleks siis äkki uue väljakutsega lagedale :). Miskipärast jah, see variant ei sobi rahvale. Et, kui kellelgi on miskit mõttes, mis seal ikka, siis võib ju uue asjaga ka proovida. Jaanuar alles keskpaigas. Aga, seda soovitan siiski, et igasugused "poole keharaskusega...", see teema ma arvan, et ka ei toimi. Raskused peaksid üheselt mõistetavuse ja igasuguste kahtluste vältimiseks olema valitud absoluutsest skaalast lähtudes - a la lamades surumine kordustele 75 kg - ga või nii. Tuleb arvestada mingitki keskmist ja kui see väljapakutud keskmine on üle jõu käiv, siis lihtsalt ei osale sel korral. Kui seda poolt keharaskust hakata arvestama, siis on vaja tõestada juba kaalumist. Vastasel korral hakkavad mehed ikka võib - olla kergenema ja alati jääb mingi kahtluse võimalus :). Ja mõne asja puhul on juba paar kilogrammi siia-sinna suur asi. Pealegi kisuks asi taas ehk liiga keeruliseks ka.

Aga jah, miks mitte siis uut asja välja mõelda...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kindlasti ei tahaks, et selle kangikompleksi pärast see igakuine tore ettevõtmine välja sureb. Aga, nagu breakdown´gi kommenteerib, et mõnes mõttes küll, keerulist ei ole ka ju selle kompleksi korral midagi ja ausalt öeldes, seda kükki pea kohal olen ka ise võib - olla vaid 5 - 6 korda kokku elu jooksul teinud :). Ja toonitan veelkord, et mõte ei olegi ju, et kõik peavad kogu kompleksi järjest ära tegema. Vaadakemgi neid crossfit'i videosid - kangid lendavad pidevalt maha, tehakse puhkepausidega ja vastavalt oma suutlikkusele.

Aga, nagu ütlesin, minul ei oleks miskit selle vastu, kui ka see asi katki jätta ja keegi miskit uut genereerib. Ei tahaks, et vahva igakuine ettevõtmine selle "ulmelise" kangikompleksi pärast katki jääb :D...

Edited by Oskar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minu ettepanek: svung 5min jooksul? jalad ja käed sirgeks, kangi vahepeal maha ei pane, rinnale ja tagasi üles.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lihtsus peaks võti olema. Eriti hea oleks, kui võimalikult paljud harjutused oleksid ka kodus tehtavad vähese inventariga ning vähese vigastusteohuga. Samuti võiks tehnika hindamine olla võimalikult lihtne ja üheselt mõistetav ning pettused keerulised. Üle-eelmine aasta oli päris popp näiteks kätekõverduste tegemine. Tegemist oli harjutusega mida igaüks oskab, igaüks saab teha ning ometigi on ta alates mingist punktist väga raske ükskõik kellele - olgu ta jõutõstja või vastupidavussportlane, ning petta pm. ei anna.

Seega võimegi teha näiteks kätekõverdusi, tavalisi kükke, ühe jalaga kükke, istulitõuse, lõuatõmbeid, rööbaspuudel surumisi, rippumist ning miks mitte nendega kombineerida. Usun, et osavõtjaid oleks igal juhul rohkem, kui kangikompleksi asemel oleks kombo neist harjutustest - näiteks 1 minut per harjutus ja näiteks 5 harjutust. Saaks teha nö. "alavõite" ja kogu ettevõtmise võite.

Keerulisemad harjutused ja kompleksid on huvitavad, aga nagu näha, siis see ei kutsu niiväga osalema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alustan kohe sellest, et ise ei osale sel ettevõtmisel samal põhjusel, mis ka kükkidega oli. Ootan väljakutset, kus korsetilihaseid oleks vähem töös.

Selle väljakutse puhul on tegu lihtsalt baasharjutuste komboga + kang üleval kükkidega, et ma ei saa aru, miks need sellest osa ei võta, kes kükkisid. Põhi on all juba ju :D

Plangu välistaksin ise ka kohe, sest ise ei viitsiks 10 minutit staatilist asendit hoida ja ei viitsiks ka videot vaadata. Lisaks üle 5 minuti plangu hoidmist ei näita põhimõtteliselt midagi ja kasutegur ka peaaegu, et puudub.

Pakuti vist välja ka lamades surumine poole kehakaalu peale ja 5min jooksul - selle välistaks samuti, sest esiteks kehakaalu saab petta (kuigi aususe peale käib võistlus). Teiseks on see, et keegi ei jõua 5min järjest suruda poolt kehakaalu. Pigem võiks teha lamades surumise tühja kangiga (20kg) ja uskuge mind, see on päris mõnus väljakutse endale ning kindlasti ka huvitav, kui tunned, et kang on käes kerge, aga üles ei suuda suruda :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lihtsus peaks võti olema. Eriti hea oleks, kui võimalikult paljud harjutused oleksid ka kodus tehtavad vähese inventariga ning vähese vigastusteohuga. Samuti võiks tehnika hindamine olla võimalikult lihtne ja üheselt mõistetav ning pettused keerulised. Üle-eelmine aasta oli päris popp näiteks kätekõverduste tegemine. Tegemist oli harjutusega mida igaüks oskab, igaüks saab teha ning ometigi on ta alates mingist punktist väga raske ükskõik kellele - olgu ta jõutõstja või vastupidavussportlane, ning petta pm. ei anna.

Seega võimegi teha näiteks kätekõverdusi, tavalisi kükke, ühe jalaga kükke, istulitõuse, lõuatõmbeid, rööbaspuudel surumisi, rippumist ning miks mitte nendega kombineerida. Usun, et osavõtjaid oleks igal juhul rohkem, kui kangikompleksi asemel oleks kombo neist harjutustest - näiteks 1 minut per harjutus ja näiteks 5 harjutust. Saaks teha nö. "alavõite" ja kogu ettevõtmise võite.

Keerulisemad harjutused ja kompleksid on huvitavad, aga nagu näha, siis see ei kutsu niiväga osalema.

100% nõus. Ka ise plaanisin osavõtta kükkimisest, aga poole peal hakkas nii räme peavalu, et jäigi see tegemata.

Antud kompleksis pole osavõtuks isegi mõtetki tekkinud.

Lõuatõmbed, käte kõverdused jne on lihtsad harjutused, mängureeglid paika ja tuld.

Lisaks siia veel ühe harjutuse mida võiks teha. Rippes kõhulihased, aega on käes piiramatult :D. Sirgete jalgadega, nurk min 90 kraadi, kaamera profiilis

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui pakkuda lihtsam asi, siis selg vastu seina biitsepsitõsted 3 min jooksul (see peaks nii arengu mõttes kui ka füüsiliselt lihtsam olema kui suurte lihaste baasharjutuste tegemine. Ja selg vastu seina jalad toetades ettepoole, välistaks suuresti ka kehaga kaasatöötamise. Raskus meestel 20 kilo naistel 10 kilo. Ja ei ole vaja teab, mis spets vahendeid või võimalusi. Ehk on see teema?

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui pakkuda lihtsam asi, siis selg vastu seina biitsepsitõsted 3 min jooksul (see peaks nii arengu mõttes kui ka füüsiliselt lihtsam olema kui suurte lihaste baasharjutuste tegemine. Ja selg vastu seina jalad toetades ettepoole, välistaks suuresti ka kehaga kaasatöötamise. Raskus meestel 20 kilo naistel 10 kilo. Ja ei ole vaja teab, mis spets vahendeid või võimalusi. Ehk on see teema?

Trennis Tarmoga sai räägitud ja pakkusin ise ka ühe variandina seda, aga siis ta tõi välja selle kuidas selles asendis hakatakse tegema sarnaselt nagu kunagi oli sellel Pärnu ranna biitsepsikuninga võistlusel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trennis Tarmoga sai räägitud ja pakkusin ise ka ühe variandina seda, aga siis ta tõi välja selle kuidas selles asendis hakatakse tegema sarnaselt nagu kunagi oli sellel Pärnu ranna biitsepsikuninga võistlusel.

Hakatakse rohkem õla tagumist osa treenima, kui biitsepsit :D

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nii ei saa vaadata, 3 min on pikk aeg ja kui läheb ikka jamaks siis nö veebikohtunik, kes võiks Janar olla ei arvesta seda sooritust (vähemasti paremate tasemel). Kükkidega oli ju sama, et osa tegid seal vaevalt poolkükke, kuid esimeses otsas figureerisid ikka mehed, kes tegid korralikke kükke. Ükskõik mis harjutuse puhul ei toimu päris ühesuguse tehnikaga tegemist, olgu see siis lõuatõmbed või isegi surumised, kes põrgatab, kes ei suru käsi sirgu jne. Siis ei saa võistlust korraldadagi ,kui nõuda päris ühtemoodi sooritust.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rinnalt surumine pigem 50 kiloga, nii palju kui tuleb, ilma aja piiranguta(Ega see üldjuhul üle 3 min kesta ka või mine tea mõnda :) )

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kindlasti enne võistlust täpsemad reeglid paika. Kaamera nurk, kes on kohtunik kelle sõna loeb jne. Kunagises kätekõverdusmängus olid reeglid näiteks täitsa okeid ning lõpptulemuste osas tegid kohtunikud head tööd ning usun, et saavutati päris hea tehniliselt võrdne võrdluspunkt erinevate võistlejate vahel.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ise näiteks veel harjutan seda kangikompleksi. Minu jaoks suhteliselt raske, aga mulle meeldivad väljakutsed. Kui tuleb soov muuta harjutust siis minugi poolest.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×