Annika Pärtel

Annika Pärteli BLOGI

577 postitust selles teemas

  • Tere!

    Olen siin foorumis olnud tegev alates 2004. aastast, nagu profiil näitab (juhhuu, järgmisel aastal on juubel! ;)), ja kuna vahepeal sai eksisteeritud mujal, siis alustan nüüd taas, tänu paljudele küsijatele siin oma blogiga.

    Trenni olen teinud alates 1999. aastast: alguses keskkooli jõusaal, seejärel kõrgkooli oma. Lisaks tuli aeroobika, läbisin ka aeroobikatreenerite kursused ning andsin mõnda aega tundegi. 2005-2006a. Tartus elades tantsisin lisaks tantsuklubis Shaté. Alates 2006a. sügisest jäi ainult jõusaal. Alates 2008a. võistlesin bodyfitnessi kategoorias +163 cm (minu pikkus erinevate mõõtmistel 167-167,5cm, so üsna piiripealne järgmisele kategooriale).

    Minu saavutused bf-s:

    2008: EMV 2.koht

    2009: EMV 3.koht

    2010: EMV 3.koht

    2010 Põhjamaade MM 16.koht

    2011: EKV 2. koht

    Möödunud kevadel tegi minu elu totaalse kannapöörde, paremuse poole ;) Eelmise aasta juulis rasedusest teada saades tuli ka senised treeningud ümber planeerida. Olin üsna suures segaduses, sest kõik arstid keelasid totaalselt jõusaalitreeningud, vaatamata sellele, et tervis oli mul väga hea ja seletasin, milega tegelenud olen. Öeldi: "Ise teate, ise vastutate! Ujuma peate minema ja rasedate joogasse!" Konsulteerisin veidike (tänud siinkohal Gerbel Mikk-Poortmansile, Signessa Kalmusele ja Andra Kingile, kes ka samal ajal titat ootas ja kellega sai mõtteid veidi vahetatud), vahetasin osad harjutused ringi ja jätkasin oma treeningutega ikkagi, lähtudes enesetundest. Olgu mainitud, et näiteks kükke tegin veel 8-kuul, kõhulihaste harutused jätsin ära aga 4-kuul, kuna muutusid ebamugavaks. Treenisin süsteemis 1 ülakeha päev, 1 alakeha päev, 1 vaba (vabal päeval sõitsin kodus veloergomeetril). Viimane jõusaalitreening õnnestus teha 1 päev enne sünnitust- sünnituse päev lihtsalt juhtus olema ettenähtud puhkepäev minu treeningplaanis ;) Kaalu tuli juurde kuskil 15 kg, millest 10 jäi sünnitusmajja, üleäänu kadus mõne nädalaga. Hetkel kaalun 5 kg vähem kui möödunud kevadel enne rasedust.

    Esimene trenn peale sünnitust toimus 12ndal päeval. Maikuust saati, kui ilmad olid juba piisavalt soojad, alustasin igahommikuse aeroobse treeninguga lisaks jõusaalile. Sel ajal saab beebi magada ja mina põletan edukalt rasvu ;) Enne aeroobset ma ei söö, joon vaid kohvi piimaga. Raseduse ajal ei tarbinud ma ühtegi toidulisandit, kuni siiani- nädalake tagasi sai ostetud esimene valgutünn, sedagi rohkem rikastamaks toidulauda, sest oli tunne, et treeningutest ei taastu piisavalt ära. Aga- olen ostnud mõned FAST valgupudingud ja üsna tihti rändavad minu treeningkotti ka GIANT batoonid! Kuniks last veel rinnaga toidan, ei plaani ma ka midagi eriti rohkemat tarbima hakata lisanditest, kuna ei tea, kuidas see lapsele mõjub.

    Trennis käime nii, et tütar on mul turvahälliga saalis kaasas. Kuna treenime abikaasaga enamasti samal, siis on selline variant hetkel parim, eriti kuna laps hetkel veel ringi ei liigu. Poole trennist on laps kõhuli matil, siis saab ka tema nö trennist omamoodi osa ;) Saal, kus me käime, on väike, ja enamasti oleme treenimas vaat et täiesti omapäi- nii ei sega meie kedagi ja on ka lapsel ohutu. Treeningud on hetkel jagatud nii, et 2 trenni, 1 vaba. Igal hommikul kärutan beebiga u 10 km ringi, ka nö trennivabal hommikul. Maksimume pole proovinud, kuid kükki tuleb hetkel näiteks 4x90 kg. Lapse toitmine seab veel omad piirangud ja täie võimsusega ei plaani niipea treenima hakata, teen rohkem enda jaoks ja nö vormisolemise eesmärgil.

    Toitumise koha pealt on nii, et hetkel on toidukordi 4. Hommikul peale kärutamist (u 10 km) tuleb päeva tähtsaim söök: enamasti korralik omlett singiga, teraleib, juust, natuke kala, kohv piimaga. Edasi sõltuvalt päevas ja trennajast järgnevad proteiinisheik, mingi liha+salat (kuna me ei ela linnas ja ma tahan ikkagi süüa ka sooja toitu päeva jooksul, siis sööme palju väljas), enne und söön tavaliselt maitsestamata kohupiimapastat naturaalse pähklivõi ja paksu maitsestamata jogurtiga. On ka päevi, kus ma võin süüa mune 2-3x päevas, kohe isu on! Peale proteiinipulbri soetamist olen teinud hommikuks ka shokolaadimaitselisi proteiinipannkooke ja ühel hommikul, ku avastasin, et piim on otsas, lisasin proteiini kohvi sisse- väga maitsev!

    Tänaseks tundub, et aitab jutust- lapsel tuleb uneaeg peale ;)

    Lisan lõppu pildikese ka oma hetkevormist:

    post-1184-0-79128900-1382721029_thumb.jp

    Edited by Annika Pärtel

     

    4

    Jaga seda postitust


    Viita postitusele
    Jaga teistes saitides

    Ohoo - tore back in business, vaatasin et ka facebookis ilmusid vanad bodyfitnessi pildid, tundub et plaanid comebacki ja bf hetkeseisu vaatates on see igati tervitatav. Jääme huviga ootama uusi postitusi ja usun ,et nüüd emana on siin palju kellele su blogi lugemine huvi pakub. Tore, et taaselustasid oma blogi! Edu soovides!

     

    0

    Jaga seda postitust


    Viita postitusele
    Jaga teistes saitides

    Lingin su raseduseaegsed videod ka siia (loodan, et sa ei pahanda), väga hea eeskuju oled kindlasti paljudele emadele :)

     

    2

     

     

    Jaga seda postitust


    Viita postitusele
    Jaga teistes saitides

    Tervitused!

    Karm tädi oled ikka, kindlasti annad paljudele rasedatele julgust trenni teha.

     

    0

    Trenn- see on minu alternatiivmeditsiin!

    Jaga seda postitust


    Viita postitusele
    Jaga teistes saitides

    Eesti ajaloos pole varem eriti julgetud raseduse ajal trenni teha. Pole varasemalt selliseid videosid võtta eriti. Seetõttu muidugi väga hea eeskuju ja panus üldse.

    Tore ka näha, et uus blogi nüüd juures siin.

     

    0

    Jaga seda postitust


    Viita postitusele
    Jaga teistes saitides

    Väga huvitav, polegi kunagi samuti näinud rasedaid jõusaalis :)

    Samas tõesti, päris palju teemasid on siin läbi käinud, kus emmeks saanud naisterahvad kurdavad oma kõhu üle:)

    Jään huviga lugema, järgnevaid teemasid.

    Palju edu ja jaksu!

     

    0

    No Pain, No Gain !

    15.09.2014

    Jaga seda postitust


    Viita postitusele
    Jaga teistes saitides

    Kõigepealt tänud kõigile positiivse tagasiside eest! ;)

    Kõhust siis niipalju, et päris nö vormipilti polegi veel teinud, kuna kõva töö käib ;) Aga allpool olevate piltide pealt saab aga ehk mingi ülevaate, kuidas nö vormimuutus toimus. Üksik pilt on tehtud 2 kuud peale sünnitust, pildiseeria esimene pilt 2012 kevadel enne rasedust ja viimane pilt 35 päeva peale sünnitust. Praegu on möödas 7,5 kuud.

    post-1184-0-19298300-1382727395_thumb.jp

    Eks see kõhu teema oleneb paljust: vanus (mina olin 31 kui sünnitasin...), eelnev vorm, naha seisukord, maksimaalsed kaalunumbrid raseduse ajal jpm. Kuna mina enne rasedust võtsin hoopis pea 6kg alla ja siis hakkas kaalu juurde tulema, öeldi ka mulle arsti juures mingi aeg, et oi, kaalu tuleb liiga palju. Ei saa võtta asja alati tabelite ja normide järgi! Toitusin nagu olin harjunud, lisades ainsa muudatusena hommikuse omleti asemel pudru ja muna menüüsse (sõin nii ka esimesed kuud peale sünnitust, et korvata lapse toitmisest tulenevat lisaenergia vajadust) ja treenisin samuti igapäevaselt, nii ei näinud põhjust muretsemiseks. Mingid isud mind ka ei vaevanud, magusat ei tahtnud. Olin üsna kindel, et kõhu kasvades saan omale venitusarmid, sest mul on selleks ka soodumis- aga ei saanud. Kreemitasin hoolikalt terve raseduse aja (Palmers kreemid, oliivõli, kookosrasv), lisaks kuivharjasin kogu keha regulaarselt.

    Kõhu treeningust niipalju, et kuskil 4. raseduskuul ma enam kõhtu ei teinud. Ei tundunud mugav, kuidagi loomuvastane hoopis. Tean aga, et paljud on teinud üsna pikalt veel. Mulle ei sobinud. Peale sünnitust proovisin juba haiglas kergelt selili olles kõhulihaseid pingutada, lisaks kandsin mõned nädalad spetsiaalset laia bandaazhi, et kõht paremini tagasi tõmbaks. Ka trimmiv kreem oli kasutusel. Esimene kõhutreening jõusaalis oli aga paras koshmaar, sest ma ei tundnud, et mul üldse selles piirkonnas mingeid lihaseid oleks kunagi olnud :D Tasapisi ja tunde järgi hakkasin uuesti harjutama- esialgu keharaskusega,hetkel siis korraliku lisaraskusega ja superseeriad 2-3x nädalas.

    post-1184-0-49083200-1382727450_thumb.jp

    Edited by lkv

     

    0

    Jaga seda postitust


    Viita postitusele
    Jaga teistes saitides

    Tere kaunist laupäeva varahommikut kõigile!

    Meie preili oli täna üsna varajane (no pool 8 on ikka hirmvara ju), nii pidin minagi end maast lahti ajama. Hommikuste multikate saatel naudin piimakohvi kaneeliga ja küpsetan proteiinipannkooke, et õuest tagasi tulles saaks hea maitsta. Täna on meil ka jõusaalipäev, kavas rind, selg ja kõht.

    Pannkoogid:

    2 spl kaerahelbeid

    kulp maitsega whey proteiini

    5 muna

    törts piima

    praadimiseks kasutasin kreeka pähkli õli, olen teinud ka kookoserasvaga

    Serveerisin oma aia õuntest tehtud sooja õunakastmega (tükeldada ja keeta magusamad õunad, püreerida)

    (kogused on umbes pandud)

    Päikest! ;)

    post-1184-0-41426500-1382765164_thumb.jp

    Edited by Annika Pärtel

     

    0

    Jaga seda postitust


    Viita postitusele
    Jaga teistes saitides

    Lappasin siin kohvitassi taga veel pilte, leidsin ühe suvisema- idee neile emmedele, kes väidavad, et kodust välja ei saa ja käruga käies ei viitsi ka eriti pingutada ning tempot hoida- laps kõhukotti ja õue, trenn missugune!

    post-1184-0-50852200-1382766400_thumb.jp

    Edited by Annika Pärtel

     

    0

    Jaga seda postitust


    Viita postitusele
    Jaga teistes saitides

    Kindlasti hakkan jälgima, tõotab tulla huvitav lugemine ja kindlasti saab ka ise midagi kõrva taha pandud! ;)

     

    1

    Follow me on INSTAGRAM widget_custom_image_2_1370965410.png

    Jaga seda postitust


    Viita postitusele
    Jaga teistes saitides

    Kui rääkisid, et kõhu lihaslik tunnetus jne oli peale sünnitust täiesti kadunud siis milliseks on nüüdseks visuaalne pilt taastunud? Võrreldes nt enne raseduse aegse ajaga.

     

    0

    Jaga seda postitust


    Viita postitusele
    Jaga teistes saitides

    Oo, väga põnev lugemine! Ma arvan, et siit ei saa head nõu mitte ainult noored emad vaid ka minusugused noored sportlased. Kuigi lähima 5-6. aasta jooksul lapsemõtteid pole, siis eeltööd peab ikka ju tegema ja uurima, kuidas sel ajal toimima peaks. Hea, et on olemas keegi jagamas oma nö comebacki pärast seda :)

    Palju edu ja jään põnevusega jälgima!

     

    1

    Hästi tehtud on parem kui hästi öeldud. - Benjamin Franklin -

    Jaga seda postitust


    Viita postitusele
    Jaga teistes saitides

    Kui rääkisid, et kõhu lihaslik tunnetus jne oli peale sünnitust täiesti kadunud siis milliseks on nüüdseks visuaalne pilt taastunud? Võrreldes nt enne raseduse aegse ajaga.

    Ütleme nii, et kui enne rasedust oli mu tippkaaluks 73 kg (so siis kuskil 2 aastat tagasi) ja olin "tänu" iganädalastele suurtele kohustuslikele laadimispäevadele, öisele tööle ja stressirohkele eraelule üsnagi paks, siis nüüd hetkel on see 65kg ja enese vormis hoidmine tundub nii lihtne! ;) Taljejoon on taastunud, midagi ei ripu, arme pole, aga muidugi selleks, et see mingis arvestatavas lavavormis oleks (kõht on ka laval olnud mu üks nõrgimaid külgi...), tuleb ikka veel tööd teha...

     

    0

    Jaga seda postitust


    Viita postitusele
    Jaga teistes saitides

    Pole halba ilma, on valesti valitud riietus! Meil on tänase vihmase ilmaga hommikaeroobne tehtud! ;)

    Aeg 1,5 tundi, distants 9,6 km

    post-1184-0-48955000-1382781097_thumb.jp

     

    1

    Jaga seda postitust


    Viita postitusele
    Jaga teistes saitides

    Väga huvitav lugemine ja blogi :) Sellised blogid on kindlasti eeskujuks noortele (tulevastele) emadele, muidu on pigem lihtsalt paljudel rasedatel jutt, et pole isegi mõtet toitumist vaadata ja trenni pole üldse mõtet minna, siis siit tulevad kindlasti uued mõtted ning vabandusi enam ei eksisteeri :)

     

    0

    Jaga seda postitust


    Viita postitusele
    Jaga teistes saitides

    Ei maksa muidugi unustada, et mul oli enne rasedust treeningstaazhi 14 aastat, pealegi ei tea meist keegi ette, mida rasedus kaasa toob. Ma kahtlustan, et seljavalusid jms tüüpilisi hädasid mul ei olnud tänu treenitusele, aga öösiti valutasid näiteks jalatallad (kuskilt kanna alt)- ei aidanud mitte miski: kreemid, kogu keha veealune survemassaazh, jalad üleval pikutamine jms. Arvatavasti vereringest. Lihasööjana polnud mul aga tüüpilisi rauavaeguse probleeme. Kuna käisin poole raseduseni veel mitu ööd järjest tööl, siis "tänu" sellele tõusis ühek hetkel aga vererõhk kiiresti ja ohtlikult kõrgeks- lõpetasin päevapealt töötamise ja kõik normaliseerus. Nii et igal juhul tuleb oma keha kuulata ja võtta aega olemiseks. Igasugune liigutamine tuleb kasuks. Tean, et osasid rasedaid vaevavad vaagnaluu valud on niivõrd tugevad, et nad ei saa liikudagi, trennist rääkimata- eks paljuski olene ka personaalsest anatoomiast. Ujumine on vast üks leebemaid liikumisi sel puhul. Ise jõudsin ka ikka mõned korrad ujulasse, kuigi oleks võinud rohkem. Veealusest massaazhist sai aga minu lemmik ja igakord, kui lapsega ujuma lähen, mõtlen, et võiks ju mingi kord tütre hoopis issiga ujumistundi saata ja ise siis pooleks tunniks vanni lõõgastuma sukelduda... ;)

    Edited by Annika Pärtel

     

    0

    Jaga seda postitust


    Viita postitusele
    Jaga teistes saitides

    Tere taas!

    Täna on meil puhkepäev. See tähendab, et jõusaalitrenni kavas ei ole. Hommikul sai lapsega jalutatud 2 tundi (nii mõnus päikseline ilm!), ülejäänud aeg kulub kodus elamise ümbersättimiseks- tütreke liigub iga päevaga üha aktiivsemalt ringi ja on palju asju, mis võivad muutuda ohtlikuks. Õhtupoole üritan kätte võtta ka veidi kudumist/õmblemist- käsitöö on trenni kõrvalt üks mu meelisharrastusi, kuid sellises vanuses beebi kõrvalt tihti selleks enam aega ei jää nii palju kui tahaks.

    Eile jõudsime trenni suhteliselt hilja ja kellakeeramine viis ka päevakava veidi sassi, nii arvasin, et jalatrennist ei tule suurt midagi välja. Eksisin! Keskendusin kükile (vabaraskusi seekord ei kasutanud) ja kuigi ma pean endale igakord trennis kordama, et max raskusi ei hakka arendama, siis tekkis siiski hasart ja 100kg sai peale laotud lõpuks, kordusi tuli 4. Ka treeningjärgsest proteiinisheigist on olnud kasu, sest pole enam sellist jõuetuse tunnet tükk aega olnud- järelikult taastumine on parem.

    Homme ootab ees õlgade, käte ja kõhulihaste trenn.

    post-1184-0-81617300-1382967591_thumb.jp

    Edited by Annika Pärtel

     

    1

    Jaga seda postitust


    Viita postitusele
    Jaga teistes saitides

    Tere!

    Täna oli TÄIESTI vaba päev üle pika aja. See tähendab, et ei mingit aeroobsetki hommikul. Käisin abikaasa ja lapsega kinos beebihommikul "Dianat" vaatamas:

    Menüüsse kuulusid täna Kiievi kotletid, ohtralt värsket salatit, sea välisfilee, enne und lisaks maitsestamata kohupiimakreem+kulp shokolaadimaitselist proteiini+keefir. Homses trennis ootavad treenimist taas jalad.

    Edited by Annika Pärtel

     

    0

    Jaga seda postitust


    Viita postitusele
    Jaga teistes saitides

    Tere õhtust!

    Eelmise nädala kokkuvõte: 4 jõutrenni, u 70 km aeroobset õues koos tütrega, menüüs igapäevaselt munad, rohkelt liha, rohelist kraami, naturaalne pähklivõi ja india pähklid, rasvainetest oliivõli ja kookosrasv, menüüd oleme rikastanud aegajalt näiteks heeringa, verikäki ja erinevate juustudega. Eilse pühapäeva õhtu puhul valmis puuküttega ahjus sea kaelakarbonaad leiva kattega.

    Täna olime trennis tütrega kahekesi, tegin rinda, selga ja kõhtu, max rõhk seekord rinnal. Smithil max raskus täna viimases seerias 70 kg. Homme plaanis teha jalatrenn, kolmapäev tuleb vaba ja kodune- sh väike tähistamine (tütar saab 8-kuuseks) koos tordiga ;)

    Mõtlesin meenutuseks rääkida veidi oma möödunud võistlustegevusest Minu esimene võistlus toimus 2008 a sügisel. Minu austerlasest treener suhtles kogu 4 kuud kestnud dieedi vältel minuga peamiselt msn-I teel ja eks ta rohkem üks katse-eksituse meetod oli ;) Ka ei olnud mul erilist aimu ei lavameigist ega soengust. Välimus ja vorm said sellised:

    post-1184-0-65073900-1383581253_thumb.jp

     

    1

    Jaga seda postitust


    Viita postitusele
    Jaga teistes saitides

    2009. aastal jätkasime pm sama rida, kuid välimusele, mis on tegelikult ülioluline bf kategoorias võistlemise juures, panin sedakorda suuremat rõhku. Oma esimesed bikiinid ja trikoo lasin õmmelda, 2009. aastal tegin need otsast lõpuni ise. Poseerimist käisin harjutamas Natalia Kiivikase juures.

    Tulemus:

    post-1184-0-42237300-1383581525_thumb.jp

     

    1

    Jaga seda postitust


    Viita postitusele
    Jaga teistes saitides

    2011. aasta sügisel tegin oma senise parima vormi, kui nii võib öelda. Tulemuseks 3. koht. Miks nii? Vahetasin kevadel 2011. treenerit (samuti välistreener), koostöö sujus, kuid jäime muudatustega veidi hiljapeale. Mõni kg üleliiset jäi seega selga. Samuti oleksime võinud varem juba muuta treeningkava, keskenduda nõrkadele kohtadele (tuhar, kõht, reied). Üldjoones jäin siiski rahule. Vaatamata suurele vahemaale sujus koostöö treeneriga samuti hästi. Vahetult enne võistlust õnnestus mul aga saatuse tahtel sattuda dopingukontrolli minejate nimekirja, mis toimus kohe peale kaalumist. Prooviruumis läks aega, minu grimm läks seljas roheliseks ja kuna korteris, kus ma tol ajal elasin, puudus pesemisvõimalus, siis kohe peale proovi andmist tuli kimada otsima pesemisvõimalust, samuti olid võistlusriided kodus (ma ei olnud arvestanud sellega, et nii kaua aega läheb). Tagasi võistluspaika jõudsin 30 min enne lavaleminekut- jõudsin kiirelt riided selga visata, meiki kohendada, mõned soojendusharjutused lava taga teha ja oligi minek :D

    Koos Christina Alevi (1.) ja Jaanika Saarelehega (2.):

    post-1184-0-89654800-1383582457_thumb.jp

     

    1

    Jaga seda postitust


    Viita postitusele
    Jaga teistes saitides

    Please sign in to comment

    You will be able to leave a comment after signing in



    Sign In Now

    • Viimati Sirvimas   0 liiget

      No registered users viewing this page.