Jump to content
leekas

Toidulisanditega kolesterool alla!

Recommended Posts

Kindlasti on sellest juttu olnud teemades,kuid ilmselt pole kõiki jõudnud lugeda.

Küsimus siis selline,et millistel toidulisanditel on kolesterooli alandav mõju?

Ehk,mida siis koost tervisliku toitumisega võiks kasutada?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kindlasti on sellest juttu olnud teemades,kuid ilmselt pole kõiki jõudnud lugeda.

Küsimus siis selline,et millistel toidulisanditel on kolesterooli alandav mõju?

Ehk,mida siis koost tervisliku toitumisega võiks kasutada?

Kolesterool on vajalik valdava enamiku bioloogiliste organismide elutegevusel.

Inimese organism toodab 1000 - 2000 mg kolesterooli päevas, toiduga saab mõjutada selle tootmist 0-4 %.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Küüslauk tundub olevat hea naturaalne lisand/toit, mis tundub aitavat natukene.

Siis muidugi oleneb milline su ülejäänud toitumine on aga selline üldine soovitus näiteks, et süsivesikuid veidi vähemaks ja mono- ning polüküllastamata rasvu juurde. Transrasvu vältida.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pidasin silmas seda,kui kolesterool on üle normi.LOomulikult on vajalik organismile.

Kõigepealt tuleks välja selgitada, miks toodetakse kolesterooli üle normi ja likvideerida põhjus, mitte tagajärg.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kõigepealt tuleks välja selgitada, miks toodetakse kolesterooli üle normi ja likvideerida põhjus, mitte tagajärg.

Oo mis super nõuanne. Kuhu tulla, et te selle kindlaks teeksite?

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kas me tunneme teineteist? Vana, säilitage väärikus.

Ma võin igast linke ka puistata, ei ole teab mis kunst.

Kes teeb kindlaks, mis on kõrgenenud kolesteroolinäitajate taga, perearst vaid konstateerib, vaevalt, et keegi muugi enam sellele aega kulutab.

Nii et, kes on loll või troll, see vajab selgitamist. On linki ehk ka selle kohta?

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Sügiskülv

Kes teeb kindlaks, mis on kõrgenenud kolesteroolinäitajate taga, perearst vaid konstateerib, vaevalt, et keegi muugi enam sellele aega kulutab.

Arvan sama.

Mis puutub lisanditesse, siis need on võõrad ebalooduslikud ja tihti mürgised asjad, mis kehas tekitavad halbu protsesse, sh ka põletiku-protsesse, seetõttu mingist lisandist abi küll pole mõtet otsida.

Eespool pakutud naturaalne küüsla-auk vms on aga rahvameditsiini tasemel, ja seetõttu sellele panustada ka pole mõtet.

Üldiselt aga arst võib ka nimetada põhjuseks stressi, ja seda aluspõhjust likvideerida niilihtsalt ei saa. Ses mõttes need arsti juurde käigud ei pruugi midagi lahendada, nagu MarxE mõista ka andis.

Mingit naiivset makrode tasakaalu muutust mina isiklikult küll ei usu, sellesse usub ainult ja ainult väga väike teadus-kauge valdkond ühiskonnast: fitnessi arvamusliidrid.

Mina soovitaks proovida kergematele toitudele elustiil viia. Juurviljad, puuviljad peamiselt ja teha sporti elukestvalt. Enamikel taimetoitlastest sportlastel on verenäitajad väga head, luud tihedad, ja kolesterool okaa. Ka Mercola ütleb, et sport on tõhusam meetod, kui mingi toit. Muidugi Mercola ise sporti ei tee, ei osanud ta suvisel spordi propaganda videos, isegi kükke teha, oli esimest korda elus jõusaalis. Aga teised sportlased kinnitavad tema paljusid seisukohti- sport toob head verenäitajad kergetoidulistele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nii tobeda "abi" võiks täiesti postitamata jätta.

Teoorias oleme kõik kõvad kärbsed.

Causes of a high total cholesterol with poor ratio
  1. Diet high in sugar and refined carbohydrate
  2. Poor anti-oxidant status. See Antioxidants
  3. Vitamin D deficiency. Cholesterol is the raw material which, through the action of sunshine on the skin, is converted to vitamin D. If the body perceives the deficiency in vitamin D3, and this is almost universal in our low sunshine climate, then the liver pushes out more cholesterol so that when sunshine does land on the skin there is plenty of substrate for vitamin D3 to be made. Vitamin D3 deficiency is itself a major risk factor for arterial disease.
  4. The wrong sort of exercise. See Exercise - the right sort
  5. Borderline hypothyroidism. Indeed 30 years ago a raised cholesterol was almost routinely treated with thyroid hormones. See Hypothyroidism
  6. Vitamin B3 deficiency. B3 is essential for the metabolism of cholesterol and deficiencies are common. The converse is also true - high levels of vitamin B3 bring cholesterol levels down. The only problem is that the form of B3 which does this has a tendency to cause flushing. The body does acclimatise to this and so one needs to start off with small doses, such as 100mgs three times daily, and build up gradually.
  7. Iodine deficiency. See [1]
  8. Low levels of DHEA
  9. High levels of trans fatty acids in the diet
  10. Copper deficiency. There is an inverse relationship between cholesterol levels and copper - so the higher the copper in the blood (so long as it is in the normal range) the lower the cholesterol and vice versa. The best test of copper is to measure superoxide dismutase (SODase), another vital anti-oxidant, since this is a good functional test of copper (and, incidentally, also of zinc and manganese levels).

Milline asi sul üle jõu käib?

1) Süsivesikuid ja suhkrut menüüs saad vähendada - saad.

2) Antioksüdante saad menüüs suurendada - saad.

3) Vitamiin D3 taset saad vereanalüüsiga kontrollida - saad.

4) Igapäevaselt füüsilist koormust saad kehale anda - saad.

5) Kilpnääret ja hormoone saad vereanalüüsiga kontrollida - saad.

6) B-rühma vitamiine saad lisaks menüüle võtta - saad.

7) Vajaliku koguse joodi päevas saad ka juurde võtta - saad.

8) Kalaõli 1 tl päevas saad võtta - saad.

9) Transrasvu menüüs saad miinimumini viia - saad.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selline nõuanne "Kõigepealt tuleks välja selgitada, miks toodetakse kolesterooli üle normi ja likvideerida põhjus, mitte tagajärg."

KOOS SELLE

" Kes teeb kindlaks, mis on kõrgenenud kolesteroolinäitajate taga, perearst vaid konstateerib, vaevalt, et keegi muugi enam sellele aega kulutab. " lausega.

Peaks funktsionaalse lugemisoskusega mehele jõukohane olema. Või käib üle jõu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arvan sama.

Mis puutub lisanditesse, siis need on võõrad ebalooduslikud ja tihti mürgised asjad, mis kehas tekitavad halbu protsesse, sh ka põletiku-protsesse, seetõttu mingist lisandist abi küll pole mõtet otsida.

Eespool pakutud naturaalne küüsla-auk vms on aga rahvameditsiini tasemel, ja seetõttu sellele panustada ka pole mõtet.

Üldiselt aga arst võib ka nimetada põhjuseks stressi, ja seda aluspõhjust likvideerida niilihtsalt ei saa. Ses mõttes need arsti juurde käigud ei pruugi midagi lahendada, nagu MarxE mõista ka andis.

Mingit naiivset makrode tasakaalu muutust mina isiklikult küll ei usu, sellesse usub ainult ja ainult väga väike teadus-kauge valdkond ühiskonnast: fitnessi arvamusliidrid.

Mina soovitaks proovida kergematele toitudele elustiil viia. Juurviljad, puuviljad peamiselt ja teha sporti elukestvalt. Enamikel taimetoitlastest sportlastel on verenäitajad väga head, luud tihedad, ja kolesterool okaa. Ka Mercola ütleb, et sport on tõhusam meetod, kui mingi toit. Muidugi Mercola ise sporti ei tee, ei osanud ta suvisel spordi propaganda videos, isegi kükke teha, oli esimest korda elus jõusaalis. Aga teised sportlased kinnitavad tema paljusid seisukohti- sport toob head verenäitajad kergetoidulistele.

Taaskord hämmastavalt idiootne jutt sinu poolt. Palju õnne, saad jälle kuskile kriipsu juurde teha ning keegi sirgeldab endale samuti märkmikusse juurde, et mitu hoopi sulle tänaval lisaks annab.

Sinu argumentatsioon on hale. Lisandid on võõrad ja ebalooduslikud ja tihti mürgised asjad? Maailma kõige mürgisamad asjad on pärit loodusest. Looduses võivad pooled asjad suhu pistes sind haigeks teha või tappa. Lisandid on köömes selle kõrval.

Küüslauk on üks enim uuritud toiduaineid/lisandeid maailmas ning seda võib hetke teadmiste baasil pidada maailma pm. ainukeseks "supertoiduks". Aitab ravida lugematuid haigusi ja haigusnähte, samas praktiliselt puuduvad kõrvalnähud mida tavaliselt ravimitega kaasa tuleb.

Sina oled ainuke kes siin makrode tasakaalu muutustesse ei usu. Need, kes toitumisalaseid teadmisi mujalt, kui oma hallukatest omandavad saavad aru küll, miks makrode suhe on tähtis.

Sporti võid sa ju soovitada, kuid taimetoitlusega pea piiri. Taimetoitlastel on veel eraldi terve posu erinevaid haigusnähte suurema tõenäosusega küljes, sest enamik, sarnaselt sinule, ei oska oma menüüd korrastada nii, et tervis püsiks korras.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Sügiskülv

Taaskord hämmastavalt idiootne jutt sinu poolt. Palju õnne, saad jälle kuskile kriipsu juurde teha ning keegi sirgeldab endale samuti märkmikusse juurde, et mitu hoopi sulle tänaval lisaks annab.

Sinu argumentatsioon on hale.

Millest selline negatiivsus, kas liha söömine teeb tigedaks või?

Mina sünteesin ilma mingi negatiivsuseta teemat, avaldan oma arvamust, mis antud juhul ühtis mingis osas veel ühe arvajaga.

Lisandid on võõrad ja ebalooduslikud ja tihti mürgised asjad? Maailma kõige mürgisamad asjad on pärit loodusest. Looduses võivad pooled asjad suhu pistes sind haigeks teha või tappa. Lisandid on köömes selle kõrval.

Igapäevane looduslik kapsas ja pirn ei mürgita nüüd kedagi. :)

Need, kes toitumisalaseid teadmisi mujalt, kui oma hallukatest omandavad saavad aru küll, miks makrode suhe on tähtis.

Makrosuhete osas miljonid elavad aastakümneid hoopis teistsuguste makrosuhetega, kui fitnessi-tööstus propageerib, ja omavad häid verenäitajaid. Makrode suhet soovitati aastakümneid tagasi püramiidi pildil vastupidiselt tänasele, ja aastakümne pärast tuleb otseloomulikult järgmine makrosuhete püramiid- või saab vana eelmine taas uueks populaarseks taas.

Sporti võid sa ju soovitada, kuid taimetoitlusega pea piiri. Taimetoitlastel on veel eraldi terve posu erinevaid haigusnähte suurema tõenäosusega küljes, sest enamik, sarnaselt sinule, ei oska oma menüüd korrastada nii, et tervis püsiks korras.

Miks mitte vahelduseks soovitada ketot või taimetoitlust või Jäätise-elustiili või miskit muud.

Minu verenäitajad on muidu korras hetkel, aga kui nad ka korrast ära lähevad nagu teemaalgatajal, siis pole võimalik niilihtsalt oletada, et mis aluspõhjuseks on, ja kui välja oletabki, siis ega ravi ei pruugi olla praktiliselt üldse võimalik. Eriti naljakas on veel, kui fitnessi vms välise elukauge valdkonna arvamusliidrid hakkavad meditsiinis nõu andma.

Eespool Toodud Wiki lehekülje pealt mingit juttu küll pole mõtet tõena võtta. Minumeelest selle Wiki lehekülje eesmärgiks on kirjavigaselt propageerida Kiviaja dieeti üldsegi:

  • Dairy and carbohydrates - dairy is pro-inflammatory, refined carbohydrates are high glycaemic index. AStone Age Diet helps prevents obesity and Diabetes

Mida see "AStone Age Diet helps prevents" seal tähendab üldse- mõttetu kirjavigadega kiviaja promoleht seal Wikis.

Edited by Sügiskülv
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

tore arutelu küll,kuid küsimus oli toidulisandite kohta.

Arginiin

CLA

Haikõhre ektrakt

kindlasti on neid veel.

Mitte ühegi nende lisandi kohta ei leia ma ühtegi teaduslikku viidet, mis näitaksid, et nad suudavad kolesterooli taset positiivselt mõjutada. Äkki jagad mõnda? Võimalik, et ma lihtsalt ei ole õigest kohast otsinud, mõned uuringud võivad päris raskesti leitavad olla.

Küüslaugu kohta võib pakkuda mitmeid uuringuid, kus keskmine kolesterooli taseme langus on 10-15%. Peamiselt LDL arvelt.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19060427

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17328819

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9022529

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8942410

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2291748

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8363171

Jne, jne, jne.

Edited by Archangel
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitte ühegi nende lisandi kohta ei leia ma ühtegi teaduslikku viidet, mis näitaksid, et nad suudavad kolesterooli taset positiivselt mõjutada. Äkki jagad mõnda? Võimalik, et ma lihtsalt ei ole õigest kohast otsinud, mõned uuringud võivad päris raskesti leitavad olla.

Jne, jne, jne.

No vot, mis sa kostad.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17903328

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah, uuringute alusel on CLA toime ebakindel ja segane. Teatud uuringutes vist isegi pigem tõstnud kolesterooli või langetanud näiteks HDL'i näitajaid. Teatud loomade puhul tundub päris edukalt rasvamassi vähendavat, kuid inimestel mitte. Igal juhul ei näe sellel lisandil absoluutselt mingit mõtet. Soovitaksin pigem eemale hoida aga kui härra Orgu leidis, et talle mõjus siis mõni vähe julgem võib ju ka katsetada. Igaühe oma tervis siiski.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tegin vereanalyysid, tulemused olid paberil.

Mis doosidena kasutasid? Mis CLA tüüpi? Midagi muud menüüs ei vahetanud välja? Äkki massikava pealt dieedi omale vms? Ma kusjuures ei kahtle su tulemustes aga kardan, et need ei pruugi üldsusele laieneda.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Sügiskülv

Eks tuleb ise katsetada, mis kuida kellele mõjub.

Mina sain pärast pika ahelaga süsivesikute ratsiooni tõstmist IQ-testis 5% parema tulemuse, seejuures verenäitajad muuhulgas kollesterooliga püsisid muutumatuna normaalsel tasemel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×