Jump to content
syntax

Kükk, mis hästi, mis halvasti? (pilt)

Recommended Posts

Delavier väidab, et pikemate jäsemetega (siin on siis mõeldud jäsemete ja kere suhet, mitte üldist indiviidi pikkust) inimestel on deep squat'i reeglina raskem sooritada, lisaks kaldub kere rohkem ette et tasakaalu säilitada (vt pilti), mis annab suurema koormuse seljale. Mis kokkuvõttes ei tähenda, et nüüd pikkade jäsemetega indiviidid sügavalt kükkida ei saaks, vaid lihtsalt rohkem mõtestatud tegevust läheb sinna alla et tehnika tööle saada korralikult.

Üldiselt, back rounding & buttwink on need millega vaja rohkem tööd teha pikk-koibadel, lisaks ka puusaliigese liikuvuse, hamstring'ide ja hüppeliigesega vaeva näha.

Sai võib-olla veidi segane; endal pidevalt kükitehnika parandamine teemaks.

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Delavier väidab, et pikemate jäsemetega (siin on siis mõeldud jäsemete ja kere suhet, mitte üldist indiviidi pikkust) inimestel on deep squat'i reeglina raskem sooritada, lisaks kaldub kere rohkem ette et tasakaalu säilitada (vt pilti), mis annab suurema koormuse seljale. Mis kokkuvõttes ei tähenda, et nüüd pikkade jäsemetega indiviidid sügavalt kükkida ei saaks, vaid lihtsalt rohkem mõtestatud tegevust läheb sinna alla et tehnika tööle saada korralikult.

Üldiselt, back rounding & buttwink on need millega vaja rohkem tööd teha pikk-koibadel, lisaks ka puusaliigese liikuvuse, hamstring'ide ja hüppeliigesega vaeva näha.

Sai võib-olla veidi segane; endal pidevalt kükitehnika parandamine teemaks.

Sa kaldud ette vaid siis kui kükid nagu veidrik ja üritad oma tagumikku tohutult taha ajada. Kui aga teed kükki nagu tõstja ehk et lükkad puusad kandade vahele, mitte kusagile kaugele taha, siis säilib ka ülakeha püstine positsioon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa kaldud ette vaid siis kui kükid nagu veidrik ja üritad oma tagumikku tohutult taha ajada. Kui aga teed kükki nagu tõstja ehk et lükkad puusad kandade vahele, mitte kusagile kaugele taha, siis säilib ka ülakeha püstine positsioon.

Jah ja ei. See eeldab üsna head liikuvust puusaliigesest, asi millega ma ise maadlen ja üritan paremaks saada venituste ja harjutustega. Samuti siis tõenäoliselt veidi laiem jalgade asend vajalik, ma pakun. Noh, eks hommikul saab kohe jälle saalis kükkida ja lihvida seda tehnikat.

Lisaks, Rippetoe näiteks toob mängu ka kangi asukoha kui ühe faktori selja kalde kujunemisel, vt seda joonist (ilmselt tema "Starting Strength" raamatust):

squat_bar_placement.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah ja ei. See eeldab üsna head liikuvust puusaliigesest, asi millega ma ise maadlen ja üritan paremaks saada venituste ja harjutustega. Samuti siis tõenäoliselt veidi laiem jalgade asend vajalik, ma pakun. Noh, eks hommikul saab kohe jälle saalis kükkida ja lihvida seda tehnikat.

Lisaks, Rippetoe näiteks toob mängu ka kangi asukoha kui ühe faktori selja kalde kujunemisel, vt seda joonist (ilmselt tema "Starting Strength" raamatust):

Mitte puusaliigese painduvus vaid hüppeliigese painduvus. Sügavat kükki on lihtsam teha kitsama kui laiema jalgade asetusega.

Jah, Rippetoe mõte on õige: madala kangiga kükkides pead sa paratamatult rohkem ette kalduma harjutuse mehaanika tõttu, samas aga kõrge kangiga kükkides (nagu enamus inimesi niikuinii teevad) on keha rohkem püsi ning eesküki puhul kohe väga püsti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitte puusaliigese painduvus vaid hüppeliigese painduvus. Sügavat kükki on lihtsam teha kitsama kui laiema jalgade asetusega.

Jah, Rippetoe mõte on õige: madala kangiga kükkides pead sa paratamatult rohkem ette kalduma harjutuse mehaanika tõttu, samas aga kõrge kangiga kükkides (nagu enamus inimesi niikuinii teevad) on keha rohkem püsi ning eesküki puhul kohe väga püsti.

Nii puusa- kui hüppeliigese painduvus. Hüppeliigese painduvus võimaldab tasakaalu ettepoole kanda, et p-seli ei kukuks, puusaliigese painduvus võimaldab alaselga sirgelt hoida.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mida siis teha, kui mõlema liigese liikuvus on väga väike? Põlv läheb mul napilt üle varvaste ja sirgete jalgadega kummardudes jääb kätel isegi kumera seljaga päris palju varvastest puudu. Nii ei ole ju võimalik normaalselt kükkida?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kirjeldad detaile, mis väga korrektsesse küki asendisse vist suurt panust ei anna.

Põlved ei peagi minema üle varvaste ja kükki tehes ei ole oluline, kui lähedale sa sirgete jalgadega sõrmed varvastele saad.

Kükki teed ikka põlveliigesest kõverdatud jalgadega.Vaagen liigub tahapoole ju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui nende liigeste liikumatus kükile mõju ei avalda, siis äkki oskad seletada, miks ma kükkides selga sirgena ei suuda hoida või üldse selili kukun? Mulle tundub gmasteri jutt loogiline ja seletab selle hästi ära. Põhiküsimus on aga see, kuidas seda liikuvust parandada?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kirjeldad detaile, mis väga korrektsesse küki asendisse vist suurt panust ei anna.

Põlved ei peagi minema üle varvaste ja kükki tehes ei ole oluline, kui lähedale sa sirgete jalgadega sõrmed varvastele saad.

Kükki teed ikka põlveliigesest kõverdatud jalgadega.Vaagen liigub tahapoole ju.

Annavad ikka, olen paar tyypi ainult neid lihaseid mõjutades korrektselt kykkima pannud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kirjeldad detaile, mis väga korrektsesse küki asendisse vist suurt panust ei anna.

Põlved ei peagi minema üle varvaste ja kükki tehes ei ole oluline, kui lähedale sa sirgete jalgadega sõrmed varvastele saad.

Kükki teed ikka põlveliigesest kõverdatud jalgadega.Vaagen liigub tahapoole ju.

Põlved ei lähe üle varvaste? Palun näita mulle täiskükki kus sul ei ole põlved üle varvaste.

See on keha loomulik asend et põlved üle varvaste lähevad sest see võimaldab tuua tagumiku ilusti alla kandade juurde, mitte taha. Mis moodi sa teed sügavat kükki kui puusad alla ei tule?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui nende liigeste liikumatus kükile mõju ei avalda, siis äkki oskad seletada, miks ma kükkides selga sirgena ei suuda hoida või üldse selili kukun? Mulle tundub gmasteri jutt loogiline ja seletab selle hästi ära. Põhiküsimus on aga see, kuidas seda liikuvust parandada?

Liikumisharjutustega, nagu varem öeldud, siis netis materjali üsna palju, lisaks võid otsida ka otsisõnaga hip mobility ja ankle mobility

Täpsustan ka oma nägemusega asjast: kui probleem on müofastsiaalne, ehk siis lihased ja fastsia ongi reaalselt jäigad, siis võib seda mõnede nädalate või kuudega parandada, kui probleem on neuromuskulaarne - näiteks mingi lihas üle-või alakoormuse tõttu inhibeeritud, siis võib õigete meetoditega korra-paariga kükkima saada. Ehk siis lihastasakaalu mõjutamise ja lihasdüsbilansi kõrvaldamise teel.

Edited by gmaster
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×