Jump to content
Sign in to follow this  
canibus

Kükkide tegemine - hingeldamine

Recommended Posts

Hakkasin mõni aeg tagasi kükke tegema. Kui tihti ja palju neid peaks tegema? Kas iga päev on ok või peaks üle päeva tegema? Mis mind nende kükkide tegemise juures kõige rohkem häirib on hingeldamine. Korraga ei jõua 30 tk teha. Peale 10-t juba hingeldan. Huvitav milles asi. Tundub see normaalne?

Edited by canibus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Üks kuni kaks korda nädalas on piisav, muidu ei taastu ära.

Kui just mitte jõudu kasvatada, siis piisab täitsa näiteks 4x10-15 tk, võib ka rohkem.

Hingeldamine normaalne, eriti peale seda kui nii pikki seeriaid teha, aga võib-olla ka siis raskus liiga suur või tempo kiire, et ajab hingeldama, kükkimisel on tähtis õige hingamine ja tempo.

Edited by eliviielo
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oleneb eesmärgist :D

Kui lisaraskust pole (või oled algaja ja tahadki tehnikat parandada) siis võib ikka suhteliselt palju ja tihti kükitada

Share this post


Link to post
Share on other sites

30 kükki seerias - mis eesmärki see täidab? Ümarate tuharate saavutamiseks võiks neid kükke seerias olla nii 5-15. Ja aeroobse trennina võib teha ka midagi huvitavamat kui kükke...

Kangiga küki juures peaks minuarust hingama umbes järgmiselt: püstiasendis hingad sügavalt sisse, pingutad kõhulihased (kui kasutad vööd siis surud kõhu vastu vööd), pingutad kegeli (junni poolitamise) lihased, ja siis laskud hinge kinni hoidas võrdlemisi kiiresti kükki ning tõused üles. Välja hingad ja lihased lõdvestad siis kui oled uuesti kas täiesti püsti või vähemalt mingi 75% ulatuses püsti. Seistes võid teha paar hingetõmmet ja siis uuesti.

Kui kükkimine ilma raskuseta ajab hingeldama, siis vast rapsid liiga kiiresti ja sel juhul võib tehnikas muidki asju tuksis olla, kui hingamine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Võib-olla oleksin pidanud mainima, et ei tee neid mitte jõusaalis, aga kodus ja ilma kangita ;) 30 vast parem ikka kui mitte midagi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tee rahulikult,hea vormiga ilusad sügavad kükid. :) Kodus keharaskusega teed,siis võid kas või iga päev kükkida kui tunned et ära taastud.30 läheb suht aeroobseks ära jah.Teinekord võid kasvõi seljakotti nt mingi raskuse aretada,ühel jalal proovida teha,või siis jõusaali külastada. :) Kui keharaskusega teed,siis jaota seeriateks ära ja tee nt 3 15-20st seeriat hästi ilusa vormiga aeglaselt. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Võiksid kaaluda ka kükist üles hüppeid ja selliseid küki variatsioone, mis rõhuvad rohkem ühele jalale korraga (heal lapsel mitu nime: hack-kükk, split squat, lunge squat, side split squat, kossack squat).

Kõikidel küki variatsioonidel on hingamine ja kõik muu sama, kui kangiga kükkides.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tee rahulikult,hea vormiga ilusad sügavad kükid. :) Kodus keharaskusega teed,siis võid kas või iga päev kükkida kui tunned et ära taastud.30 läheb suht aeroobseks ära jah.Teinekord võid kasvõi seljakotti nt mingi raskuse aretada,ühel jalal proovida teha,või siis jõusaali külastada. :) Kui keharaskusega teed,siis jaota seeriateks ära ja tee nt 3 15-20st seeriat hästi ilusa vormiga aeglaselt. :)

Teen teen :) Võtsin täna ühe 2kg-se hantli ka raskuseks. Alguseks käib küll :D "Läheb suht aeroobseks ära"? Mis see tähendab? Et nii pole lootust tagumikku/kintse vormis hoida? Pm. teen nii nagu see tädi seal video alguses:

Edited by canibus

Share this post


Link to post
Share on other sites

See on poolkükk.Proovi täiskükki,harjutus muutub kohe effektiivsemaks.Aeroobseks all mõtlen seda,et kui teed jõutrenni,siis las olla jõutrenn,kui võhmatrenni,siis võhmatrenn.30 kordust läheb selliseks kergeks võhmatrenniks juba. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

See on poolkükk.Proovi täiskükki,harjutus muutub kohe effektiivsemaks.Aeroobseks all mõtlen seda,et kui teed jõutrenni,siis las olla jõutrenn,kui võhmatrenni,siis võhmatrenn.30 kordust läheb selliseks kergeks võhmatrenniks juba. :)

Olen proovinud täiskükki, aga see koormab põlvi liigselt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eeldan,et pigem on see harjumatu ja seega ebameeldiv.Ma olen siiani teadnud ,et vastupidi poolkükk rikub rohkem põlvi.Olen seda ka enda puhul tundnud.Olid ajad mil tegin ainult poolkükki,põlved muutusid veidi valulikuks.Samas täiskükk tundus algul ebamugav sooritada,aga ajapikku harjus ära ja põlveprobleeme pole enam esinenud.Sellised lood olid siis kui väga roheline olin. :) Proovi venitada.Üks lihtne venitus näiteks on lihtsalt minna täisküki asendisse ja hoida seda asendit mingi aeg. :)

Mingi video ka kus see vana seletas sarnast olukorda.... :)

http://www.youtube.com/watch?v=w19IbWAK3sY

Kiire otsimisega leidsin mingi sellise tekstijupi kah...

http://www.rangeofmotion.net.au/blog/half-squats-are-bad-you

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eeldan,et pigem on see harjumatu ja seega ebameeldiv.Ma olen siiani teadnud ,et vastupidi poolkükk rikub rohkem põlvi.Olen seda ka enda puhul tundnud.Olid ajad mil tegin ainult poolkükki,põlved muutusid veidi valulikuks.Samas täiskükk tundus algul ebamugav sooritada,aga ajapikku harjus ära ja põlveprobleeme pole enam esinenud.Sellised lood olid siis kui väga roheline olin. :) Proovi venitada.Üks lihtne venitus näiteks on lihtsalt minna täisküki asendisse ja hoida seda asendit mingi aeg. :)

Mingi video ka kus see vana seletas sarnast olukorda.... :)

http://www.youtube.com/watch?v=w19IbWAK3sY

Kiire otsimisega leidsin mingi sellise tekstijupi kah...

http://www.rangeofmotion.net.au/blog/half-squats-are-bad-you

Tegelt vist on nii, et kui emba kumba valesti teha, siis rikub põlvi. Olen vaadanud erinevaid videoid jms. ja arvan, et ma ei tee valesti :) See poolkükk on selle onu jutu järgi hull siis kui kasutad raskusi.

Edited by canibus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei väsi kordamast, et ei ole olemas täiskükki või sügavkükki, vaid selle nimi ongi KÜKK. Ülejäänud "tilulilud" on kas siis veerandkükk või poolkükk.

Kükk on ohutum põlvedele, sest põlvedelt kaob koormus ja osa koormusest võtab endale puusad ja tuhar. Lisaks jõuad sa kasutada väiksemat raskust.

Poolkükis on ja jääb pidev pinge põlvedesse (üles tulles kohtuvad ekstsentriline ja kontsentriline faas, mis annab veel eriti jõhkra koormuse) ja lisaks suudad sa kasutada suuremat raskust, mis eeldab veel suuremat koormust.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×