Jump to content
Invention

Invention blogi

Recommended Posts

Küll aeg lendab alles kiiresti. Alles ootasin, millal saan massikavaga alustada ja kohe-kohe saab pool sellest läbi. Kaalu tõus on tiba aeglustunud, eile näitas kaal 84,4kg. Eelmine nädal tegin trennis biitsepsile natuke haiget. Otsustasin, et homme ja ülehomme teen puhkepäevad ja annan aega taastumiseks. Kuigi ei käinud mingit metsikut valu läbi, ei olnud tunne ikkagi meeldiv. Eile oli trenni lõpus isegi valus joogipudelit suu juurde tõsta, kuigi otseselt biits koormust ei saanud.

Järgmise nädala lõpust saan uue treeningkava, mis pidi tulema päris karm (9 trenni nädalas), aga samas teen seda ainult 4 korda läbi (süsteemis (6+1+6+5)x2). Eks ole näha, kas jään ellu ^_^

Lisasin eelmisel nädalal menüüsse ka BA. Väga naljakalt ajab sügelema küll, minu puhul eriti näo. Ja pean tunnistama, et BA andis mulle rohkem jõudu juurde kui kreatiin ja eriti suurematele lihasgruppidele. Kui üle-eelmisel nädalal oli maksimaalne kükiseeria 6x80kg, siis viimased kaks trenni on tulnud 6x85kg. Niiet vist toimib ja mitte ainult platseebona.

Olen hakanud natuke mõtlema ka eelseisva dieedi peale (uuest aastast) ja on tekkinud küsimusi just treeningu osas. Eelmine aasta oli dieeti pidada üsna kerge, kuna polnud mingit erilist lihasmassi, mida säilitada. Nüüdseks on midagi juba tekkinud ja tahaks võimalikult palju sellest alles hoida. Seega järgnevad küsimused:

1. Milline trenn säilitab lihast paremini, kas jõule või vastupidavusele orienteeritud (lühikesed/rasked seeriad või pikad/kerged seeriad)? Ning kas pigem tihemini (3-4 korda nädalas ühele lihasgrupile) või harvemini (1-2 korda)

2. Aeroobse kohta olen lugenud väga eriarvamusi (kas eelistada HIIT'i või rahulikul pulsil pikemat trenni). Tahakski nõu inimese käest, kes on ise neid proovinud - kumbaga on tulemused paremad? Või kasutada mõlemat - näiteks 1x HIIT'i nädalas ja 2-3x rahulikku?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Sügiskülv
1. Milline trenn säilitab lihast paremini, kas jõule või vastupidavusele orienteeritud (lühikesed/rasked seeriad või pikad/kerged seeriad)? Ning kas pigem tihemini (3-4 korda nädalas ühele lihasgrupile) või harvemini (1-2 korda)

2. Aeroobse kohta olen lugenud väga eriarvamusi (kas eelistada HIIT'i või rahulikul pulsil pikemat trenni). Tahakski nõu inimese käest, kes on ise neid proovinud - kumbaga on tulemused paremad? Või kasutada mõlemat - näiteks 1x HIIT'i nädalas ja 2-3x rahulikku?

Kas see nädal aega vana küsimus on veel jõus, või juba ära vastatud?

Mina pakuks diskussiooni jaoks omapoolselt sellsied vastused:

1. Dieedi ajal suuri raskusi tõsta pole energiat, ainuvõimalik variant on ainult pikad seeriad. Seega on vastuseks ainuvõimalikult: pikad seeriad.

2. Minule meeldib treeninguid varieerida, ja olen mõlemaid vaheldumisi teinud ja erinevust tulemustes ei märka. Argument, et HIIT omab 1%-kaaluga järel-elu järgmisel päeval, ei oma mingit kaalu. Tehke oma mitte-HIIT tüüpi aeroobsega 100 kalorit rohkem sel juhul, siis olete samaväärses bilansis nagu väidetava HIIT-iga. Ühesõnaga ei näe mingit erinevust neil asjadel, ja ka kirjandus siin-seal seda minu seisukohta toetab.

Alustuseks sellised vastused:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Milline trenn säilitab lihast paremini, kas jõule või vastupidavusele orienteeritud (lühikesed/rasked seeriad või pikad/kerged seeriad)? Ning kas pigem tihemini (3-4 korda nädalas ühele lihasgrupile) või harvemini (1-2 korda)

2. Aeroobse kohta olen lugenud väga eriarvamusi (kas eelistada HIIT'i või rahulikul pulsil pikemat trenni). Tahakski nõu inimese käest, kes on ise neid proovinud - kumbaga on tulemused paremad? Või kasutada mõlemat - näiteks 1x HIIT'i nädalas ja 2-3x rahulikku?

Teed sama trenni edasi nagu siiani ainult kaloreid( soovitan süsivesikuid) võtad vaikselt vähemaks iga nädal ja kui ei aja nii kuivaks kui näiteks Imre või Janar või mõni muu kangelane. Siis lihas kadu ei tohiks küll tulla. Kuid kui kuivaks tahad ajada 8-10% ning kui kiirelt alla soov võtta on.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Sügiskülv

Palju üldse hetkel rasva% on? Ja mitu protsenti ühe kuuga soovid madaldada? Bon-foorumis üks andekas väitis, et ühe kuuga ilusti viis 1% võrra alla, ja aasta lõpuks oli 13% peal. Väga hea tempo, aga raske uskuda seda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hetkel pakuks, et kuskil 20% kanti (aga kõhulihased on sama hästi näha, kui olid 12% juures, ribid on küll ära kadunud). Tegelikult ongi aeg piir peale panna vist hetkel kaalutõusule, sama soovitas ka gmaster. Viin kalorid väga õrnalt miinusesse ja hakkan rasva põletama. Kaalu kaotaks maksimaalselt 500g nädalas, kuigi tegelikult on see vist isegi natuke palju. Võtan eesmärgiks 31. mai kaaluda 80kg, hetkel kaal 85kg. Seega 7 kuuga on vaja kaotada 5kg.

Pagana käsi annab ikka tunda. Eriti kehv on see, et ma ei saa täpselt aru, mis asi valutab, kas õlg või biitseps. Ostan omale kummilindi ja teen vaikselt harjutusi rotaatormansetile.

Ootan juba järgmist nädalat, et uue kavaga alustada. Kava eesmärk oleks tekitada väike over-reaching. Selle kohta saab lugeda ka BB foorumist:

http://www.bodybuilding.com/fun/drsquat14.htm

Praegu aga annan käele puhkust nädala lõpuni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sai käidud täna doktor Tiit Ilvese juures. Mai lõpus tõmbasin lõuatõmmet tehes kaela ära ja siiani polnud päris korras. GMasteri soovitusel pöördusin Tiidu poole ja tuligi välja, et üks kaelalüli oli jalutama läinud. Ca. 3 minutit metsikuid rakse ja väänamist ja kõik korras, nii hea pole viimased 5 kuud olla olnud ^_^ See on tõenäoliselt üks põhjustest, miks mu parema käe biitsepsi ümbermõõt hakkas vasaku omale alla jääma. Nüüd peaks mõne ajaga ehk järgi tõmbama.

Uus kava on killer. Täna tegin 3 päeva jooksul neljanda trenni ja üsna laip on juba olla.5 trenni veel see nädal ees, siis päev puhkust ja teine samasugune nädal otsa. Õnneks siis tuleb 5-päevane puhkus. Eks ole näha, kuidas sellel pikemal puhkeperioodil lihas ja jõud kasvavad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei tahtnud midagi, katsus selja- ja kaelalülid läbi ja leidis kohe vea üles. Ütleks küll, et on korras. Saan pea panna asendisse, kuhu veel eile ei saanud...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pole terve igaviku siia kirjutanud.

Eelmise nädala alguses sai eelnev kava läbi. Väga raske oli ja keha oli ikka konkreetselt süsi lõpuks. Seepärast tegin ka korraliku 6-päevase puhkeperioodi. Raskused tõusid päris korralikult selle kuu jooksul. Kui kava alguses tegin kükke 6 kordust maksimaalselt 85kg, siis lõpuks tõusis see 95kg peale. Jõutõmme vastavalt 90kg->110kg.

See nädal alustasin maksimaalse jõu kavaga, mida teen aasta lõpuni. Tegin ka isikliku rekordi kükis, kui tegin seeriaid juba 100kg'ga. Tean, et see pole mingi eriline raskus siin keskkonnas, aga endal oli küll hea tunne lükata üles kolmekohaline number ^_^ Ehk suudan kolme nädala pärast teha ühe korduse 110kg, vähemalt lootus on selline.

Peale toitumise korrigeerimist on kaal lõpetanud tõusmise ja minimaalselt isegi langenud. Tundub, et praegu olen õigel teel, seega jätkan, mida teen.

Nagu ikka, on detsember muusikutele metsikult kiire aeg, aga kuna saan trenne teha hommikuti, siis pole hetkel ohtu, et mingi trenn vahele peaks jääma.

Ilusat jõuluaega kõigile!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×