Jump to content
Sign in to follow this  
I12B

Kiire pulss

Recommended Posts

Tere!

Olen 17-aastane neiu ning minu mureks on liiga kiire pulss trenni ajal. Olen tähele pannud juba mõned kuud, et minu pulss läheb trenni ajal liiga kiireks, eriti jooksmisel (160-185 bpm). Ise ma aru küll ei saa joostes, et mu pulss nii kiire on, kuna enesetunne on hea ja kui mitte pulsikella vaadata, siis suudaksin palju kiiremini ja kauem joosta. Kui aga jalgrattaga sõita või muid kergemaid treeninguid teha, siis on võimalik pulssi küll hoida vahemikus 130-150 bpm, kuid siis ei teki peale trenni sellist tunnet nagu oleks üldse trenni teinud. Kevadel ma üritasin iga trenni ajal hoida enda pulssi vahemikus 140-157 bpm. Paar nädalat tagasi hakkasin käima tantsimas 2x nädalas 1,5h. Pulsikella pole julgenud sel ajal kasutada, kuna tean niigi, et seal on pulss eriti kiire (tunde järgi kiirem kui jooksmisel, aga pigem intervalli meetodina). Seetõttu tahaksingi teie arvamust küsida, et ega kiirel pulsil treenimine 2x nädalas 1,5h minu südant kuidagi ei koorma? Kas oleks mõistlik jätkata tantsimist või minna üle kergemale treeningule? Kui aga jätkata tantsimist, kas siis oleks mõistlik muudel päevadel väiksema pulsisagedusega treenida?

Lisaks sellele olen täheldanud, et eriti hommikuti on pulss kiirem ning peale magusa söömist. On see võimalik, et näiteks šokolaad või mõni muu magus asi paneb südame kiiremini lööma? Kas toitumine võib ka mõjutada minu südamelöökide sagedust? Hetkel olen ma 167cm pikk ning kehakaaluks on 68kg. Umbes aasta tagasi kaalusin ma aga 5kg vähem. Kas selline kehakaal või kehakaalutõus võib ka kuidagi minu pulssi mõjutada? Käisin ka 2 aastat tagasi tantsimas, siis aga sellist pulsikiirust polnud... Mida soovitaksite mul teha, et enda pulss korda saada? Kuidagi ei tahaks samas tantsimisest ka loobuda, sest tantsimine on mulle alati meeldinud. Lisaks mainiksin ka selle ära, et mul on halb vereringe. Olen söönud ka mõned kuud selle raviks rohte ning enne vereringe ravimiseks oli mul 6 kuune roaccutane (akne)ravikuur, mis tegi ka minu tervise nõrgemaks. Nüüdseks on aga ravimid võetud ning suvel puhkan organismi.

Tahtsin ka Tartus koormustestile minna, kuid sinna helistades öeldi mulle, et tasuta saavad vaid need noored koormustesti, kes teevad vähemalt 8h trenni nädalas. Mina teadsin, et selleks piiranguks on 5h, mis tuleb mul ilusti täis.. Ja nii see koormustest mul tegemata jäigi.. Olen käinud ka perearsti vastuvõtul ning südamefilm on mul korras olnud ja pulss ühtlane rahuolekus.

Olen tõsiselt mures enda pulsi pärast ning ei tahaks kuidagi loobuda spordist, mis mulle nii väga meeldib. Seega on kõik soovitused ja nõuanded vägagi oodatud.
B.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selleks, et tasuta koormustestile saada, peab minuarust ka mingi spordiklubi hingekirjas olema.

Kehva vormi võib põhjustada nii kehakaalu tõus kui ka 2 aastat lebotamist.

Kui pulss on liiga kiire, on su aeroobne baas vilets ja sa jooksed liiga kiiresti, selle põhimõtte järgi peaksid treenima seni, kuni pulsitsoonid pole koormustestil määratud. Seega võta hoogu maha. Algaja jaoks on trennis kvaliteetselt kasutatud aeg olulisem kui läbitud distants. Seega kuluta oma 1,5 tundi pigem aeglasele aeroobsele ja mitte kiire pulsiga treenimisele. Aeglasema pulsiga aeroobset tehes hakkab vorm jõudsamalt ülesmäge rühkima kui kiire pulsiga tehes.

Proovi jooksu teha normaalse pulsiga ja tantsutrennis ära pulsikella vaata.

Ega tantsutrenn pole ju ka 1,5 tundi järjest pidevat vihtumist, vaid pigem stiilis 3 minutit tantsu ja siis mingi hingetõmbe aeg? Või isegi veel lühemate intervallidena, 10 sek mingi sammu harjutamist ja siis 10 sek treeneri kuulamist. (Kuidas täpselt, eks see sõltub tantsustiilist).

Edited by salasilm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selleks, et tasuta koormustestile saada, peab minuarust ka mingi spordiklubi hingekirjas olema.

Kehva vormi võib põhjustada nii kehakaalu tõus kui ka 2 aastat lebotamist.

Kui pulss on liiga kiire, on su aeroobne baas vilets ja sa jooksed liiga kiiresti, selle põhimõtte järgi peaksid treenima seni, kuni pulsitsoonid pole koormustestil määratud. Seega võta hoogu maha. Algaja jaoks on trennis kvaliteetselt kasutatud aeg olulisem kui läbitud distants. Seega kuluta oma 1,5 tundi pigem aeglasele aeroobsele ja mitte kiire pulsiga treenimisele. Aeglasema pulsiga aeroobset tehes hakkab vorm jõudsamalt ülesmäge rühkima kui kiire pulsiga tehes.

Proovi jooksu teha normaalse pulsiga ja tantsutrennis ära pulsikella vaata.

Ega tantsutrenn pole ju ka 1,5 tundi järjest pidevat vihtumist, vaid pigem stiilis 3 minutit tantsu ja siis mingi hingetõmbe aeg? Või isegi veel lühemate intervallidena, 10 sek mingi sammu harjutamist ja siis 10 sek treeneri kuulamist. (Kuidas täpselt, eks see sõltub tantsustiilist).

Selleks,et tasuta koormustestile saada EI PEA olema spordiklubi nimekirjas. Sa võid olla, harrastussportlased tavaliselt ei ole kusagil spordiklubi nimekirjas.

Pulsitsoonid võivad tõesti olla erinevad inimestel.. seega tulebki vast koormustestil käia ära ja küsida neilt.

Edited by xajez

Share this post


Link to post
Share on other sites

to salasilm
Vorm on mul tõesti kehvemaks läinud, kuid otseselt mingit lebotamist pole küll olnud :) talvel olen ikka teinud lihasharjutusi ning ka spordiklubis aeroobset teinud. Suvel olen olnud rohkem aktiivne, kuna sõidan palju jalgrattaga, ujun, mängin võrkpalli jne ka toitun paremini. Ainult see viimane aasta, kui sõin rohte tegin tunduvalt vähem ka trenni ja nii mu vorm muutuski kehvemaks, kuna enesetunne halvenes ja jälgisin liialt pulssi (joosta isegi eriti ei julgenud). Üritan siiski kuidagi koormustestile ära käia, et saada selgem ülevaade :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui ma eksisin ja klubist midagi ei küsita, pole probleemi: sel juhul tuleb registratuuris enda tegeliku koormuse kohta valetada või siis teha üks nädal 10 tunni jagu trenni (mõttes ekstrapoleerida seda graafikut lähitulevikule) ja minna registreerima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nii täna helistasin uuesti koormustesti asjus ning sain ka endale aja.. tuleb vaid oodata augustikuud, eks siis saan täpsema ülevaate tervisest :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×