Jump to content
KurtnaMeelis

Hädas kaalust juurde võtmisega!

Recommended Posts

Tervist kallid foorumlased!

Pöördun Teie poole suure murega! Nimelt olen kohe-kohe saamas 18. aastaseks ja muret valmistab mulle minu kehakaal. Olen 185cm pikk ja minu kehakaaluks on 63,5kg. Ma tean, et üheks suureks probleemiks on toitumine. Ma toitun väga valesti ja see mõjutab kehakaalu kohe kindlasti.

Minu palve oleks selline, äkki leidub siin kedagi, kes aitaks mul koostada kergema toitumiskava. Mul on juba pikemat aega olnud plaan see endale raha eest soetada, aga kahjuks on hetkel peres rahalised probleemid. Kui siin leidub keegi, kes oleks nõus mind aitama, siis ma oleksin väga-väga tänulik! Mulle öeldakse alati: " Söö rohkem, siis võtad juurde". Aga mul puudub söögiisu ja peres valmistatavad toidud ei ole kohe kindlasti sellised, mis sisaldavad vajalike aineid. Aga nüüd olen valmis ennast kätte võtma ja toitumiskava järgi toituma.

Aitäh,

Meelis!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juurde võtad, kui sinu päevane kulutatud kaloraaž on väiksem, kui see, mis sa sisse sööd. Kasuta abimeestena koguste välja selgitamiseks neid:

http://struktuur.net/kcal/ - saad teada oma päevase kalorivajaduse.

http://www.fitness.ee/kaloriarvuti - saad teada, kui palju miski toiduaine sisaldab toitaineid ja kaloreid.

Usu mind, ise natukene uurides on asjast palju rohkem tolku, kui keegi sulle kava ette teeb. Jõudu! ;)

EDIT:

Keskmine inimene võiks arvestada sellise toitainete kogusega päevas:

Valk 2g/kg kohta

Rasv 1g/kg kohta

Süsivesikuid nii palju, kui soovitud kaloraažist puudu jääb.

Edited by Invention

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ega siin midagi keerulist tõesti ei ole. Söö rohkem siis võtad juurde - tead ju küll kuidas asi käib :D Sõbral oli sama mure, oli väike poiss, tellis toitumiskava ja seal on ikka söö söö söö. Pead ennast lihtsalt sundima hakkama, kui tahad juurde võtta pead ka rohkem sööma hakkama. Kes tahab lihastesse minna, PEAB ka trenni tegema. Tee omad järeldused. Üks ei tule ilma teiseta, kõik on mõtlemises kinni. Sa PEAD oma keha tagant sundima, kui sa oled terve elu kesiselt toitunud siis keha ei tahagi muutuda. Ta on oma mugavustsoonis ja sealt välja tulemiseks tuled sina mängu. Sina pead olema see, kes ütleb oma kehale mida ta tegema peab.

Loodan, et suudad sööma hakata, sest muud moodi ei saa see kaal tõusma hakata.

Muidugi võid hakata jõusaalis käima, äkki tõuseb kaal lihase arvelt. Kui oled kondine ja rasvatu, siis tuleb ilusat kuiva lihast juurde. Ehk sa ei pea muretsema rasvase lihase pärast ja saad trennist otse lavale minna kui selline soov peaks kunagi tekkima ;)

post-29847-0-50309300-1364457602.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Invention - natuke liiga üldine nõu, antud juhul tähendaks see ju 63 g rasva päevas ja 126 g valku päevas. See on ca 1200 kcal ja siis lisa soovitad süüa süsivesikutest, et siis kuskil 500 grammi süsivesikuid lisaks?

Antud juhul soovitaks ma küll rohkem tõsta kaloraaži KA rasvade-valkude arvelt, nt 100-120 g rasva päevas, 200 g valku päevas ning 3-400 g süsivesikuid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Invention - natuke liiga üldine nõu, antud juhul tähendaks see ju 63 g rasva päevas ja 126 g valku päevas. See on ca 1200 kcal ja siis lisa soovitad süüa süsivesikutest, et siis kuskil 500 grammi süsivesikuid lisaks?

Antud juhul soovitaks ma küll rohkem tõsta kaloraaži KA rasvade-valkude arvelt, nt 100-120 g rasva päevas, 200 g valku päevas ning 3-400 g süsivesikuid.

Üldiselt on see 2g valku ja 1g rasvu nö. soovituslik miinimum. Ülejäänu kalorite arv, mis puudu - võib tulla kõigist kolmest toitainest aga soovitavalt enamuses süsivesikutest kui tegemist aktiivse inimesega.

Olen nõus, et sinu numbrid on paremad - aga nagu ütlesin, et ma usun, et mõeldigi lihtsalt soovituslikke miinimumi ja ülejäänud kalorite arv ei pea ainult rangelt süskaritest tulema. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sellepärast paningi sinna juurde "keskmine inimene" ;) Jõusaaliharrastaja võiks seda natuke omal soovil ja tulemuste põhjal altereerida jah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aitäh vastuste eest!

Äkki keegi viitsiks mulle mingi toitumiskava teha/anda, mille ma saaksin oma vanematele edastada, et nad poes käies teaksid mida osta.

Oleksin väga tänulik!!

Edited by KurtnaMeelis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Söö võimalikult päris toitu piisavalt suures koguses. Toitumiskava selle sõna klassikalises tähenduses on minu meelest tarbetu vaev ajule:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Söö võimalikult päris toitu piisavalt suures koguses. Toitumiskava selle sõna klassikalises tähenduses on minu meelest tarbetu vaev ajule:)

Mis toimub? :o

Igal asjal on oma koht vastavalt kontekstile. Algaja võib nõnda koguda näiteks tarbetult palju rasva.

Edited by htilga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×