Jump to content
matjusm

Probleem rebimistehnikaga

Recommended Posts

Ehk on siin mõni klassikalise tõstmise spetsialist kes oskab rebimise tehnika poole pealt nõustada. Nimelt on mul selline probleem et suurematel raskustel (antud video on 95% max´ist) juhtub mul selline asi et enne lõplikku "plahvatust" jään ma nagu seisma, siis tõmban kangi kätega ja siis lennutan ta peakohale. Mul oleks hädasti vaja sellest lahti saada, ehk oskab keegi nõu anda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma püüan. Kui kang on jõudnud põlvede kõrgusele, siis jätka kangi tõstmist ka õlgade tõstmisega, praegu jääb see nn. trapetsite tõstmise faas lühikeseks.. Samuti liiguvad käed küünarnukkidest korraks tahapoole, peavad aga liikuma kogu aeg üles - ettepoole. Ühesõnaga - püüa võimalikult kaua katta küünarnukkidega kangi liikumistrajektoori.

Edited by ROtter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minu üks suurimaid autoriteete Mark Rippetoe seletamas rebimise tehnikat:

Kogu see video on puhas kuld, aga sinu konkreetse probleemi vastus vist on siin 10:55...11:10

Edited by salasilm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänud vastuste ja videote eest. Seda Rippetoe oma (kui ka teisi eksemplare tema loomingust) olen varem ka näinud kuid hetkel ei tulnud meelde. Selle trapetsi tõstmise faasi kohta olen erinevaid asju kuulnud, mõned isegi öelnud vist seda et see on asi mis on pigem tähelepanu õigetelt asjadelt eemale peletav faktor kui et midagi mis nii väga kaasa aitaks. Teiseks, kas see trapetsi värk ei peaks olema viimane asi mida teen ehk et kui põhi pauk on ära olnud, siis kehitan õlgu? Sest muidu on ju effekt sarnane sellele kui liiga vara käed kõveraks tõmmata, vähemalt mulle tundub nii.

Üks asi mida ise avastasin on see et kangi põrandalt aeglasemalt üles tõstes tuleb asi palju paremini välja, üritan sellele rohkem edaspidi keskenduda ning teha veidi rebimistõmbeid ka otsa et tehnikat kinnitada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaata Tommy Kono loenguid youtubes.

Selle kätega tirimise vastu aitab, kui küünarnukid välja keerata ja õlad ette. Samuti on õige see tähelepanek, et alt tulla aeglaselt (päris paljud tipptõstjad rebivad kastidelt rohkem, ehk kangi kiirus allpool põlvi ei anna midagi juurde, pigem lõhub tehnikat).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seda "küünarnukid välja keerata ja õlad ette" näitab ka Rippetoe ülepool olevas videos.

Ma arvan ka, et trapets peab mängu tulema alles siis, kui kang on oma algkiirenduse kätte saanud. Põhi pauk tuleb jalgade ja keha sirutamisest nagu vertikaalsel hüppel, mitte biitsa või trapetsiga tõstmisest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tõstan oma vana teema taas üles.

Olen vahepeal harjutanud ja võtnud raskusi vähemaks ning väike edasiminek on toimunud kuid ikkagi on probleem olemas.

Ma vaatan et kui kang jõuab umbes reie keskosani siis ma lõpetan selja ja jalgadega tõmbamise ja hoopis tõmban edasi kätega. Oskab keegi soovitada kuidas seda parandada? Ehk rohkem rõhutada puusade ette lükkamist, ehk et lähen nendega kangi poole mitte ei tõmba kangi kätega endasse?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma kahtlustan, et siit foorumist saab suurepärast nõu selle kohta, kuidas biceps curle õige tunnetusega teha ja millist kokteili juua enne ja pärast (biceps curle). Rebimise tehnikat ja nõu on paraku otstarbekam küsida mõnest inglisekeelsest foorumist.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tekib, jah, väike paus reie peal ja on näha, et käed pole ka väga sirged.

Kuid see ei ole kõige suurem probleem.

Rohkem mure tekitab, kuidas sa pärast sirutust tegutsed.

1) Allaiste peaks olema teravam - rõhutama jalgade teravust püüdmisel. Löö jalad täiest jõust vastu maad ja mitte varba peale, vaid täistallale. Tulemus: profit stabiilsuses.

2) Püüdmisel ei tohi kang jääda ainult õlalihaste kanda. Suru kang kukla taha, siis ta toetub rohkem trapetsile ja skeletile. Õige tunne on siis, kui raskus vajutab rinnakorvi alaosale, mitte õlgedele ega triitsepsile. Tulemus: profit stabiilsuses ja eXtra profit fikseerimises.

Wave-Loading-for-Olympic-Lifting.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma kahtlustan, et siit foorumist saab suurepärast nõu selle kohta, kuidas biceps curle õige tunnetusega teha ja millist kokteili juua enne ja pärast (biceps curle). Rebimise tehnikat ja nõu on paraku otstarbekam küsida mõnest inglisekeelsest foorumist.

Ma olen sinuga 100% nõus, kuid ometigi kasvas ju kulturism välja klassikalisest tõstmisest, mitte ei tekkinud niisama tühja koha peale. Lootsin et ehk mõni tõstja on ka siia foorumisse ära eksinud.

Vastus su küsimusele võib asuda ka siin:

1_4_12047009.jpg

Paistab huvitav teos olevat, kui ette satub siis tuleb hankida!

Tekib, jah, väike paus reie peal ja on näha, et käed pole ka väga sirged.

Kuid see ei ole kõige suurem probleem.

Rohkem mure tekitab, kuidas sa pärast sirutust tegutsed.

1) Allaiste peaks olema teravam - rõhutama jalgade teravust püüdmisel. Löö jalad täiest jõust vastu maad ja mitte varba peale, vaid täistallale. Tulemus: profit stabiilsuses.

2) Püüdmisel ei tohi kang jääda ainult õlalihaste kanda. Suru kang kukla taha, siis ta toetub rohkem trapetsile ja skeletile. Õige tunne on siis, kui raskus vajutab rinnakorvi alaosale, mitte õlgedele ega triitsepsile. Tulemus: profit stabiilsuses ja eXtra profit fikseerimises.

1) Kas jalgade teravuse all mõtled midagi sellist nagu Milko Tokola teeb?:

2) See on täitsa õige, ma tõepoolest kaotan tihti kangi ette kuid samas vahest saavutan peakohal sellise positsiooni kus kang on tagapool ja tundub palju kergem. Peab õppima seda stabiilselt saavutama.

Kuid minu algse probleemi juurde tagasi minnes: kuidas saaks seda käte tõmmet elimineerida? Äkki tuleneb see sellest et õlad on kangist tagapool, seega olen sunnitud kätega kangi lähemale tõmbama? (ehk lahendus: ole rohkem kangi kohal õlgadega)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×