Jump to content
LiblikAlice

Minu salenemis lugu, ja mis edasi teha ?

Recommended Posts

Eks lihtsalt läheb natuke aega ja küll suhteliselt kiirelt harjumused ka ümber kujunevad. Eks sul muidugi tundub see menüü päris nutune ka enda omaga võrreldes. Võin sulle ühe suvalise päeva enda toitumisest siia panna - äkki jääb midagi huvitavat silma. Faili leiab aadressilt http://www.filedropp...itumisprogramm.

Kokku siis 191gr/valku, 95gr/rasva ja 140gr/süsivesikuid

Ehk siis 764kcal valgust, 855kcal rasvadest, 560kcal süsivesikutest (kokku 2179kcal).

Ehk ~35% valku, ~39% rasvu ja ~26% süsivesikuid.

Kas see on mõistlik? Vaevalt :)

Edited by htilga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen ka nüüd seda nutridatat täitnud 3-4 päeva ja kuigi oma kcal olen lubatud piiridesse jätnud, siis rasva % on mul mõni päev juba hommikusöögiga üle lubatud normi. Mul kipub ta tulema nii 35-40% , samas valkusid ei õnnestu üle 15% saada. Süsivesikud on kõik päevad u. 50%. Eriti muutnud ei ole midagi v.a. see et üritan nüüd mitte igapäev lõuna ajal magusat kohvi kõrvale võtta. Ning kohvi ja tee sisse panen nüüd mett.

Samuti käin jooksmas ülepäeviti 5km. Ripper x- i olen kah nüüd 4päeva teinud, lisaks tõmbasin programmi Insanity, mis on oma nime tõesti väärt :D . Võrreldes Ripper X- ga on see minuarust ikka tõsine katsumus.

Eesmärk on siis vähemasti 1kuu aga ideaalis 2kuud neid asju natuke järgida ja trenni teha ja tahaks täitsa näha kas kõhuga mingeid muutusi toimuma hakkab või mitte :rolleyes: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehk siis 764kcal valgust, 855kcal rasvadest, 560kcal süsivesikutest (kokku 2179kcal).

Ehk ~35% valku, ~39% rasvu ja ~26% süsivesikuid.

Kas see on mõistlik? Vaevalt :)

saan aru et mul peaks olema 15% valku ja 20% rasva , millise toiduga seda kontrolli all nii hoida, ?

Edited by LiblikAlice

Share this post


Link to post
Share on other sites

saan aru et mul peaks olema 15% valku ja 20% rasva , millise toiduga seda kontrolli all nii hoida, ?

Siis jääb ju tervelt 65% süsivesikuid, palju pole?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siis jääb ju tervelt 65% süsivesikuid, palju pole?

Oleneb eesmärgist, näiteks selle raamatu järgi ( http://pood.rahvaraa...oitumine/827078 ) just taolist jaotust tavainimesele soovitataksegi (Audentese professori kirjutatud). Samas jõualaga tegelejatele soovitatakse seal 25% valku, 25% rasva ja 50% süsivesikuid. Edited by htilga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siis jääb ju tervelt 65% süsivesikuid, palju pole?

AGa kas neid peab olema 65 =? Neid ma ju täis sööma ei pea. Mis ma siis panen süsivesikud valgu arvele v :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oleneb eesmärgist, näiteks selle raamatu järgi ( http://pood.rahvaraa...oitumine/827078 ) just taolist jaotust tavainimesele soovitataksegi. Samas jõualaga tegelejatele soovitatakse seal 25% valku, rasva ja 50% süsivesikuid.

Kaalu langetamiseks pean tarbima päevas 1800kcal, umbes. sealhulgas siis 20% rasva 15% valku , valku tavaliselt saab palju rohkem kui 15 , ei teagi kas see halb või hea. See on mu eesmärk :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

AGa kas neid peab olema 65 =? Neid ma ju täis sööma ei pea. Mis ma siis panen süsivesikud valgu arvele v :D

Nii, nii: protsentuaalne jaotus ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No pigem palju süsivesikuid on hullem, sest selle ohvriks on kergem langeda ja sinna ka jääda (aga proportsionaalses mõttes ikka, mitte üks-ühele numbritest ma ei räägi).

Edited by htilga

Share this post


Link to post
Share on other sites

AGa kas neid peab olema 65 =? Neid ma ju täis sööma ei pea. Mis ma siis panen süsivesikud valgu arvele v :D

Sa võtad oma protsente praegu oma planeeritud kaloraazi arvelt.

Kui sa sööd 1800 päevas siis 20% on 360 ja 15% on 270 seega üle jääb süüa 1170 aga kui sa neid täis ei söö nt oled söönud kokku 1500 (vähem siis sv arvelt) muutuvad sul kõik protsendid, seega sinu 360 kcal rasva muutub 1500 puhul hoopis 24%, 270st saab 18% ja ülejäänud 870 on 57%. seega sa oled söönud küll vähem süsivesikuid aga selle tulemusel on su valkude ja rasvade % paigast nihkunud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehk siis 764kcal valgust, 855kcal rasvadest, 560kcal süsivesikutest (kokku 2179kcal).

Ehk ~35% valku, ~39% rasvu ja ~26% süsivesikuid.

Kas see on mõistlik? Vaevalt :)

Mida sa muudaksid? "Samas jõualaga tegelejatele soovitatakse seal 25% valku, 25% rasva ja 50% süsivesikuid."?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mida sa muudaksid? "Samas jõualaga tegelejatele soovitatakse seal 25% valku, 25% rasva ja 50% süsivesikuid."?

Tegeled jõualaga? Kui jah, siis on ju vastus olemas :) Edited by htilga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oot, oot, mis meil eesmärgiks oligi? Kui langetada, siis süskareid ma üle 25% ei tarbiks ja kui kasvatada, siis ka üle 40% ei tarbiks. Valk on lihaskasvu alus ja rasv on energia alus. Süsivesikud on ainsad toitaineid, mida keha otseselt ei vaja, aga kasutab kütusena, kui midagi paremat peale ei anta, nii et, kui keegi soovitab vähem rasvast süüa, siis ma soovitan sel isikul hoopis füsioloogia algtõdesid uurida.

Edited by nightq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oot, oot, mis meil eesmärgiks oligi? Kui langetada, siis süskareid ma üle 25% ei tarbiks ja kui kasvatada, siis ka üle 40% ei tarbiks.

Valk on lihaskasvu alus ja rasv on energia alus. Süsivesikud on ainsad toitaineid, mida keha otseselt ei vaja, aga kasutab kütusena, kui

midagi paremat peale ei anta, nii et, kui keegi soovitab vähem rasvast süüa, siis ma soovitan sel isikul hoopis füsioloogia algtõdesid uurida.

Väga julge arvamus :D

Ka süsivesikud on optimaalses koguses omal kohal(nt. hormonaalsüsteemi tasandil, aju biokeemia) :)

Edited by htilga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Optimaalne on ta vahetult pärast trenni ja/või hommikusöögi ajal, mis tähendab, et üle 50% ei lähe nende osakaal

ühegi valemiga. Hommikusöögiks on ta samuti tegelikult ebasobiv, tekitades kiire veresuhkru tõusu ja hilisema "süsteemi kokkujooksu"

Edited by nightq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Optimaalne on ta vahetult pärast trenni ja/või hommikusöögi ajal, mis tähendab, et üle 50% ei lähe nende osakaal

ühegi valemiga. Hommikusöögiks on ta samuti tegelikult ebasobiv, tekitades kiire veresuhkru tõusu ja hilisema "süsteemi kokkujooksu"

Üks lähenemisviise: http://www.fitness.ee/artikkel/985/toit-ajubiokeemia-ja-rasvapoletus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Süsivesikud on ainsad toitaineid, mida keha otseselt ei vaja, aga kasutab kütusena, kui midagi paremat peale ei anta, nii et, kui keegi soovitab vähem rasvast süüa, siis ma soovitan sel isikul hoopis füsioloogia algtõdesid uurida.

Kuidas endal muidu füsioloogia algtõed selged on?

http://101542.edicypages.com/dieet/tervislik-toitumine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ütlesin ma midagi, mis poleks tõde ning antud lehel räägitud? Ega ma siin ketoosi ei soovita :rolleyes:

Siililegi selge, et ilma süsivesikuteta oleks meil suhteliselt kehv elukvaliteet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Optimaalne on ta vahetult pärast trenni ja/või hommikusöögi ajal, mis tähendab, et üle 50% ei lähe nende osakaal

ühegi valemiga. Hommikusöögiks on ta samuti tegelikult ebasobiv, tekitades kiire veresuhkru tõusu ja hilisema "süsteemi kokkujooksu"

Sul viimasel ajal väga jõulised avaldused. Kas inimesel kellel treening hommikul või ootab ees füüsilne töö on hommikusöögiks süsikad samuti ebasobivad?

Sinu soovitus sobib istuva iseloomuga tööd tegelevatele inimestele või õppuritele.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei ole. Antud juhul oli eelduseks treening kella 14 ajal, ehk mu isiklik elurütm. Muidugi, kui treening/füüsiline töö on hommikul, siis

teine lugu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×