Jump to content
krissu135

Kaalust alla

Recommended Posts

Olen 21 aastane neiu.

Mureks nüüd selline asi, et kaal ei taha kuidagi langeda. Teen trenni keskmiselt 4x nädalas, aeroobikat kuskil 1h, vahel sõidan ka 40min rattaga.

Arvutasin oma BAV: 1560kcal, soovitus oli 2200 koormuse juures, tahan alla võtta, siis proovisin süüa 1800 (SV u 45%, V: u 25% R: veidi üle 30%)

Vett joon päevas 2l, toitumist jälgin, aga kaal ei kukkunud.

Proovisin nädalaks langetada 1600 peale, sv-v-r jäi samaks, treeningkoormus ka. aga kaal ikka sama.

Mida peaks tegema, et kuidagi kuhugipoole kaalu liikuma saada?

Pole kõva ülekaalu, aga mõned kilod tahaks maha saada küll.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui pikk ja raske sa siis oled? Täiesti võimalik, et rasvaprotsent on normaalne ja lihaseid pole piisavalt arendatud, sellest

ka mulje, et rasva on liialt. Keha ikka hoiab teatud rasvatasemest kinni ja naljalt sel kaduda ei lase.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaua nii tegutsenud oled? Ma arvan, et alla 2000kcal ei tasu sul väga lastagi kaloraaži. Ootad liiga kiireid tulemusi ilmselt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

2000 kcal juures kaal ei langenud, kui, siis ainult tõusis 100-200 g kaupa

171 pikk ja 66kg.

rasva% hetkel ei tea, lähen kolmapäeval mõõtma.

1800 peale läksin kaks nädalat tagasi ja 1600 proovisin nädal tagasi, et kas annab üldse efekti.

Kas peaksin siis tõstma kaloraazi?

Ma mõtlen, et kui mul välja arvutatud kehakaalu säilitamiseks 2200, kas siiis 2000 kcal tarbmine annab üldse kaalulangetava efekti?

Edited by krissu135

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hetkel küll ei oskaks stressi kahtlustada.

Ise kahtlustan, et kuna viimased 3 nädalat on trennikoormus olnud suurem kui varem (varem käisin 1-2x aeroobikas, nüüd 4x), siis äkki lihas kasvab ja sellepärast kaal ei lange?

Aga samas, riided suuremaks jäänud pole, pigem kitsamaks... Pole ju ka loogiline?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Too oma menüü välja,arvan et põhjus peitub seal.Lisaks sellele tundub et keskendud liialt aeroobsele.Võiksid ka jõusaalis proovida veidi jõutrenni teha.Nt 2 jõutrenni ja 2 aeroobset nädalas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Menüüd improviseerin igapäev enamvähem ühe süsteemi järgi:

Hommikuks söön putru ja joon kohvi piimaga või rohelist teed.

Lõunaks söön kas suppi või eelmise õhtusöögi ülejääke

Pärast trenni söön 200g kohupiima kas banaani või näiteks mustikatega

Ooteks näksin üldjuhul päevalilleseemneid või pähkleid, aga kui olen kodust väljas, siis luban vahel endale ka mõne maiustuse sel ajal (muidugi pisikese batooni)

Õhtuks söön üldiselt praadi, vahel ka suppi. Teen süüa kodus.

1800 puhul nt:

Hommikusöök 7.00: neljaviljapuder 250g, omatehtud õunamoos 30g, mandlid 3g, kohv 200g piimaga 20g (450kcal)

Lõunasöök 11.00: Keedetud makaronid 100g, Bolognesekaste 80g, Juust 10g (285kcal)

Trennijärgselt 14.00: kohupiim 200g, banaan 100g (310kcal)

Õhtuoode 16.00 päevalilleseemned 20 g (120kcal), kismet 55g (280kcal)

Õhtusöök 19.00: Kartulipuder 150g, Viinerikaste 150g, toorsalat 50g, õlikaste salatile 10g (400kcal)

Kokku: 1850kcal (SV 47,3 R:35,3 V:17,5)

See, et ma aeroobset praegu palju teen, on ajutine ja kuni selle nädala lõpuni. Järgmisest nädalast muutub natuke elukorraldus ja ei tea, kas ja kui palju aeroobset enam teha saangi.

Ilmselt hakkan siis 1-2 korda käima jõusaalis ja üritan kodus 2 korda vähemalt veloergomeetriga sõita ja 2x nädalas käia pikematel jalutuskäikudel (5-6km), hetkel väljas jooksmas käia ei saa, mul on jalatrauma ja kõva pinnase peal joosta ei kannata. Ehk millalgi tulevikus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mul on teisipäev kaalumispäev ja kui kaal on siiani seisnud või tõusnud, siis kui eelmisel nädalal kaalusin 66,8 siis täna 66,2

Pole küll väga suur muutus, aga 0,5kg nädalaga tegelt päris hea tulemus.

Ei tea nüüd, mis täpselt mõjus, aga samas mõtlen, et ei saa ju ka pidevalt kaloraazi vähendada, 1600 on suhteliselt absoluutne miinimum minu jaoks ja tegelt ei tahaks üldse pikalt nii vähe süüa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

2000 kcal juures kaal ei langenud, kui, siis ainult tõusis 100-200 g kaupa

171 pikk ja 66kg.

rasva% hetkel ei tea, lähen kolmapäeval mõõtma.

1800 peale läksin kaks nädalat tagasi ja 1600 proovisin nädal tagasi, et kas annab üldse efekti.

Kas peaksin siis tõstma kaloraazi?

Ma mõtlen, et kui mul välja arvutatud kehakaalu säilitamiseks 2200, kas siiis 2000 kcal tarbmine annab üldse kaalulangetava efekti?

Nädal on nii lühike aeg, et sellega ei juhtu veel midagi, katseta pikemalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suurenda valkude osakaalu süsivesikute arvelt ja eriti päeva teises pooles.Ei näe nagu mõtet õhtul mingit kartuliputru süüa.Ja no šokolad,makaronid.Vahepalana on nt pähklid või kodujuust päris mõnusad.Ühesõnaga rohkem valke ja vähem süsivesikuid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1800 puhul nt:

Hommikusöök 7.00: neljaviljapuder 250g, omatehtud õunamoos 30g, mandlid 3g, kohv 200g piimaga 20g (450kcal)

Lõunasöök 11.00: Keedetud makaronid 100g, Bolognesekaste 80g, Juust 10g (285kcal)

Trennijärgselt 14.00: kohupiim 200g, banaan 100g (310kcal)

Õhtuoode 16.00 päevalilleseemned 20 g (120kcal), kismet 55g (280kcal)

Õhtusöök 19.00: Kartulipuder 150g, Viinerikaste 150g, toorsalat 50g, õlikaste salatile 10g (400kcal)

Kokku: 1850kcal (SV 47,3 R:35,3 V:17,5)

Kindel, et oled asjad kaalult rangelt üle lasknud, mitte ei kirjuta siia tunde järgi? 3g mandleid? See on ju 2 mandlitera. 10g juustu? Üks keskmine viil juustu kaalub 20g. Läheb seega pool viilu? Üks keskmine banaan kaalub veidi enam kui 100g.

Milleks see Kismet hea on?

Õhtusöök paistab küllalt tugev olevat võrreldes teiste toidukordadega.

Kahtlen veidi nendes kogustes, sest tegelikult ei jää ju sul kuskile vedelema banaani küljest ära lõigatud tükke, poolikuid juustuviile ja mandleid ei söö ju kahe tera kaupa? Ütle, kui see tegelikult nii ei ole ja sa oled erand, kes tõesti paneb banaani kaalule, üle 100g viskab aga prügikasti.

Nii et kokku tuleb kaloreid päevas ca 2000 ikka täis ilmselt.

Proovi vahetada ära õhtusöök ja hommikusöök. Ehk söö hommikul ära lõuna ülejäägid ja õhtul pane paika konkreetne kogus, mida ära sööd. Ja hoia see väike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hetkel küll ei oskaks stressi kahtlustada.

Ise kahtlustan, et kuna viimased 3 nädalat on trennikoormus olnud suurem kui varem (varem käisin 1-2x aeroobikas, nüüd 4x), siis äkki lihas kasvab ja sellepärast kaal ei lange?

Aga samas, riided suuremaks jäänud pole, pigem kitsamaks... Pole ju ka loogiline?

Aeroobikaga sa lihast ei kasvata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaalult käivad mul kõik asjad läbi.

juust läks makaroni ja lihakastme peale ja oli riivitud.

Mandleid täpselt 2-3 g, lisan neid purustatud kujul pudrule...

Kismet oli tol päeval lihtsalt seepärast, et olin kodust väljas ja nõrkus tuli peale. Ja vahel võib ju omale magusat ka lubada?

Konkreetsel juhul oligi banaan 100 g ilma kooreta. (kaalusin algul banaani koos koorega ja sõin ära ja kaalusin uuesti).

See menüü oli konkreetselt ühe päeva näide, kus lihtsalt sattusid nii täpsed numbrid. Vahel ka ümardan, aga kui, siis ainult ülespoole (137st saab 140 jne)

Samuti pole kartul igal õhtul laual, kartulit söön nädalas keskelt läbi 2 korda, ülejäänud kordadel on riis, juurikad, vahel pasta või hoopis tatar.

Üldjuhul panen õhtusöögi paika juba varem ja selle järgi vaatan, mis lõunaks üldse söön.

Edited by krissu135

Share this post


Link to post
Share on other sites

Üldjuhul panen õhtusöögi paika juba varem ja selle järgi vaatan, mis lõunaks üldse söön.

Siin võibki olla kurja juur. Et õhtul on ootamas midagi head ja siis päeval veidi nälgin. Proovi vastupidi. Pane paika, mida sööd lõunal ja selle järgi söö õhtusöök. Sellele vihjab seesama Kismet - "nõrkus tuli peale" ja magusaisu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toonitan jällegi, et tegemist oli lihtsalt ühe näitega.

Söön veiseliha (üldjuhul sisefilee) ja ka kana kumbagi enamvähem üle päeva, kord nädalas kindlasti proovin sisse pigistada ka kala. Üldjuhul õnnestub. Igatahes menüü varieerub ja üritan jälgida kõiki päevi eraldi, aga ka 2-3 nädala keskmist toitumist korraga, sest rohkem loeb ju nagunii üldisem pilt, kui konkreetne päev.

Samuti ei ole maiustamine igapäevane tegevus, aga päris keelama ka endale ei hakka. (Samuti viidi just USAs läbi uuring, et vähene šokolaaditarbiminie pidi hästi mõjuma kehakaalule, aga see selleks)

Ma ei tea kui õige see on, aga olen praegu nii teinud, et ühel päeval nädalas ei kirjuta ja ei arvuta oma kaloreid. Muidugi see ei tähenda seda, et ma kõik täitsa vastu taevast laseks ja terve päev otsa õgiks ja pugiks, aga see rohkem nagu oma vaimse tervise jaoks. Tol päeval juhindun söömisel ikka samadest põhimõtetest mis muidu. Muidu tekib kaloritest kinnisidee ja see ka päris mõistlik pole..

Kas see on ok?

Edited by krissu135

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viinerid õhku lasta, ja asendada need reaalse lihaga. Ja tundub et antud päeval Sa sõid 2 korda kastmega toitu, üldiselt tehakse kastmed jahust ju, nii et tee enda järeldused. Ja üks kord nädalas teed toidu kaalumisest puhkuse, ja vb lubad väikese shokolaadi(eeldates tõesti, et üritad tõesti korralikult toituda, ja sööd natukene shokolaadi) siis selline asi tundub mulle täiesti normaalne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käisin täna siis oma keha sisaldust mõõtmas

kaalusin 66,6 kg (njah riietega ja pärast kahte söögikorda ok number)

rasvaprotsent 19,7%

lihasmass 50,8 kg

BMI 22,8

BMR 1610kcal

rasvavaba mass 53,5 kg

masin arvutas ideaalseks kehakaaluks 64,3kg

rasvaprotsent siis masina järgi underfat, bmi täpselt normaalse keskel

visceral fat rating (see vist siseelundite ümber olev) 1

lihase mass siis normi ülemises piiris.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×