Jump to content
407karaati

Tahan ka end vormi saada!

Recommended Posts

Lõin tänase päevamenüü kokku ja tuli mingi eriline rasvalaks- 40,7% (soovituslik on 25-30%). Enamuselt sõin häid rasvu nagu 1 spl linaseemneõli, 1 splk oliiviõli, lõhe, mandlid (~8 tk).. samuti muna, mille rasvade headest ja halbadest külgedest ei tea ma kahjuks midagi... aga sõin ka natuke feta juustu, 4% kodujuustu, kohvile kohvikoort (selle ilmselt jätan edaspidi välja)... Kas häid rasvu võib natuke rohkem tarbida või käib see piir 30% igasuguste rasvade kohta? Nagu juba mainisin, siis kohvikoore jätan edaspidi välja, aga sellest ma arvan, et ei piisa rasvade normi viimiseks... Help?

Superluks. Rasv ongi põhiline energiaallikas ja nii see peabki olema. Fitnessi kalkulaator põhineb vanal teadusel ja ei võta arvesse viimase aja uuringutulemusi. Rasv annab sulle energiat pikaks ajaks, süsivesik lühikeseks, ja isu on kokkuvõttes väiksem. Lisaks reguleerib ta keha rasvavarude tööd, ehk teisisõnu, keha hakkab olemasolevaid rasvarakke vabastama. Tal pole põhjust enam nendest kinni hoida.

Hea uudis: kaloreid siinkohal lugema ei pea. Seda muidugi võib teha, aga ei pea. Kui süsivesikuid on tõsiselt piiratud, hakkab keha ise korralikult tööle.

Edited by nightq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Superluks. Rasv ongi põhiline energiaallikas ja nii see peabki olema. Fitnessi kalkulaator põhineb vanal teadusel ja ei võta arvesse viimase aja uuringutulemusi. Rasv annab sulle energiat pikaks ajaks, süsivesik lühikeseks, ja isu on kokkuvõttes väiksem. Lisaks reguleerib ta keha rasvavarude tööd, ehk teisisõnu, keha hakkab olemasolevaid rasvarakke vabastama. Tal pole põhjust enam nendest kinni hoida.

Hea uudis: kaloreid siinkohal lugema ei pea. Seda muidugi võib teha, aga ei pea. Kui süsivesikuid on tõsiselt piiratud, hakkab keha ise korralikult tööle.

Rasv läheb rasvarakkudesse ka ilma insuliini abita. Las Archangel otsib sulle PubMedi artikli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isegi kui läheb, on enesetunne kokkuvõttes parem. Kui veel kaloraaži piirata, siis langeb ka kaal (kuigi olen jätkuvalt arvamusel, et seda tegema ei pea) ja

lõpptulemus on endiselt hea, nii et mille üle me väitleme? Ootan kannatamatult juba seda Tantsi tagumik trimmi saadet. Robert tegi kõikidele osalejatele

toitumiskava, mis põhines rangelt rasval ja valgul ning kilod sulavad mis jube :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lõin tänase päevamenüü kokku ja tuli mingi eriline rasvalaks- 40,7% (soovituslik on 25-30%). Enamuselt sõin häid rasvu nagu 1 spl linaseemneõli, 1 splk oliiviõli, lõhe, mandlid (~8 tk).. samuti muna, mille rasvade headest ja halbadest külgedest ei tea ma kahjuks midagi... aga sõin ka natuke feta juustu, 4% kodujuustu, kohvile kohvikoort (selle ilmselt jätan edaspidi välja)... Kas häid rasvu võib natuke rohkem tarbida või käib see piir 30% igasuguste rasvade kohta? Nagu juba mainisin, siis kohvikoore jätan edaspidi välja, aga sellest ma arvan, et ei piisa rasvade normi viimiseks... Help?

Mis "piir"?Mida jubedat nüüd juhtuma peaks hakkama?

Minul on taoline rasvade protsent menüüs viimased ~5 aastat.Minule sobib.Ei väida, et madal süsikate ja kõrge rasvade-valkude osakaal on kõigile hea, aga sinu HELP - paanikast kah aru ei saa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Superluks. Rasv ongi põhiline energiaallikas ja nii see peabki olema. Fitnessi kalkulaator põhineb vanal teadusel ja ei võta arvesse viimase aja uuringutulemusi. Rasv annab sulle energiat pikaks ajaks, süsivesik lühikeseks, ja isu on kokkuvõttes väiksem. Lisaks reguleerib ta keha rasvavarude tööd, ehk teisisõnu, keha hakkab olemasolevaid rasvarakke vabastama. Tal pole põhjust enam nendest kinni hoida.

Hea uudis: kaloreid siinkohal lugema ei pea. Seda muidugi võib teha, aga ei pea. Kui süsivesikuid on tõsiselt piiratud, hakkab keha ise korralikult tööle.

Sissesöödud rasva keha oluliselt energiaks ei kasuta. Selleks enne pea kogu rasv salvestatakse ning siis läheb energiaks, kui on vajadus. Keha üldiselt kasutab rasvu ja süskareid sama-aegselt. Selle jaoks ka tore asi nagu veresuhkur, mis katab suure osa päevasest energiavajadusest. :)

Rasv ei oma erilist mõju isule. Suhteliselt neutraalne. Aeglustab seedimist omajagu ning seetõttu koos teiste einetega koos võib küll täis kõhule hästi mõjuda. :)

Keha rasvavarude tööd nüüd oluliselt ei reguleeri. Sissesöödud rasv mõjutab rasvade oksüdeerumist minimaalselt. Keha otsustab rasvade põletamise hulga siiski peamiselt päeva üldisest kaloraažist ja makrode ülesehitusest ning aktiivsusest.

Mitte rasva suurem tarbimine ei põhjusta suuremat rasvade kasutamist vaid Rasvade suur kogus menüüs tähendab, et teisi toitaineid on tunduvalt vähem ning keha lihtsal PEAB rohkem rasva kasutama energiaks.

Samas suht ebaoluline sest kui ka põletad rohkem, siis ju ka sööd rohkem sisse. Matemaatika. :)

Süsivesikute piiramine nüüd keha "korralikult" tööle vaevalt ajab. Süsivesikud siiski keha lemmikenergia-allikas üldiselt. Ketoos on kaitsemehhanism, mitte soovituslik toitumisstiil. :)

Aga muidu Soovitus pole sul paha, aga sisu veidi logiseb. :)

Rasv läheb rasvarakkudesse ka ilma insuliini abita. Las Archangel otsib sulle PubMedi artikli.

Ah ei viitsi. Nii laialt tuntud tõde, et ei viitsi isegi tõestada. :D

Isegi kui läheb, on enesetunne kokkuvõttes parem. Kui veel kaloraaži piirata, siis langeb ka kaal (kuigi olen jätkuvalt arvamusel, et seda tegema ei pea) ja

lõpptulemus on endiselt hea, nii et mille üle me väitleme? Ootan kannatamatult juba seda Tantsi tagumik trimmi saadet. Robert tegi kõikidele osalejatele

toitumiskava, mis põhines rangelt rasval ja valgul ning kilod sulavad mis jube :rolleyes:

Enesetunne võib tõesti parem olla. Veresuhkru kõikumine tõesti pigem väheneb ning samas on suht kindlalt garanteeritud ka hormoonide hea töö, kui rasvu on piisavalt.

Kuid seda ei saa universaalselt võtta. Mõni funktsioneerib väga hästi madal rasv ja kõrge süskar peal. See on iga inimese end spetsiifilises hormoonide balansis kinni mis kõigub päris mitmete faktorite tõttu teinekord päris palju ja seega läheb raskeks raudkindlaid väiteid selles suhtes teha. :)

Edited by Archangel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minu jaoks on oluline, et:

a) unisust ei tekiks

b.) aju töötaks täismahus, kuna see on mu töövahend

c) energiat ja jõudu jaguks terveks päevaks ning seda 3 toidukorra juures

d) tujude kõikumine oleks minimaalne

Kokkuvõttes: enda peal olen kindlaks teinud, et süsivesikud ei taga ühegi punkti ladusat tööd.

Edited by nightq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ega sa sellest toitumise teemast kuigi palju ei tea, kui midagi liialt tarbid/piirad, siis varem/hiljem tuleb tasaarveldus :)

Valgu/rasva toitumine pole tasakaalustatud toitumine, aga sellest peagi lähemalt.

Ps. Tahaks näha kuidas sa saates osalejate toitumiskavaga funktsioneerid ja kaua, olen sellega kursis ja mul oleks nädalaga unetus öösel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaatan, et siia teemasse pole ammu postitatud, aga jäin seda lugema, kuna teemaalgataja lugu on üsna sarnane minu omaga :)

Tahtsin seda koogiga premeerimist kommenteerida. Ma arvan, et kord nädalas võib süüa ükskõik mida ainult siis, kui ülejäänud 6 päeva on täielik süsivesikute piiramine. Lugesin selle kohta raamatust "The 4-Hour Body". Muul juhul toetan seisukohta, et pigem väga vähe ja siis kui tõesti väga vaja.

Ja kodus treenimise kohta tahan öelda, et eespool mainitud bodyrock.tv (selle kohta otsimisega ma siia teemasse jõudsingi) on suht geniaalne asi kodus treenijale ;) Ise olen seda teinud juba 8 kuud. Ja muidu aastaid kodus või õues treeninud, spordiklubides väga ei käi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×