Jump to content
Mumm22

Kilpnäärmeprobleemid ja kaalutõus

Recommended Posts

Tere armsad tegelased

Mul on käsil üks tõeline müsteerium seos kaalu alandamisega. Kuna mul endal on mõistus otsas siis ehk oskate teie mind aidata.

Ma kaalun hetkel 87 kg ja pikkust on 168 cm. Igaks juhuks mainin, et mul on ka kilpnäärme alatalitlus.

Alates 2009 aastast olen kaotanud kokku 25 kg. Ilusti aeglasel ja tervislikult toitudes. Samuti tegin regulaarselt trenni 2 korda nädalas( tennis).

2011 aastal jäi aga mu kaal seisma. Esimese asjana suurendasin treeningkoormust, sest keha oli ilmselt selle koormusega juba harjunud. Lisasin spordiklubi rühmatreeningud nagu Corefunks,Stepfunks ja KõhtTuharSelg( lihas ja vastupidavustreeningud). Trenni teen nädalas kokku keskmiselt 3-4 korda ( 2 tennist ja 2 rühmatrenni). Sellises tempos kuskil 4kuud. Kaal ikka sama. Kõigub siin 85-89 vahel aga keskmine on 87.

Nüüd toitumisest. (Joon vett keskmisel 1,5-2l päevas)

Menüü:

Hommik: Kaerahelbepudru moosiga/ Toorsalat kanaga/ võileib ( ilma võita) lahja singiga ja hapukurgiga+lahja majonees

Lõuna: Lahja Caesari salat kanaga/ kapsa-seemnesalat suitsukanaga/ühepajatoit kanaga/ 1pannkook lihaga ning värske kapsasalat, kohupiim või 2 sokolaadikommi

Vahepala enne trenni ( 2h): kohupiim/ suitsukana kodujuustuga, üldiselt söön seda, mis lõunast üle jääb

Õhtusöök: ühepajatoit kanaga/ seljanka/ bors/ Supid hapukoorega

Liha söön ainult koos toorsalatiga. Kala ma ei söö.

Minu nõrkus on igasugused kastmed nagu lahja majonees ja thousand island kaste, kuid mõistuse piires. Samuti ma söön päevas ikka 2-3 sokolaadikommi :D

Keskmine kaloraaz päevas tuleb kuskil 1600-1800 kcal.

Kuna mul on olnud toitumishäired siis igasugused äärmuslikud meetmed mulle ei sobi.Seega on mul päevane menüü kujundatud nii, et otseselt endale midagi ei keela aga päevane kaloraaz ei lähe ka väga kõrgeks. Kui ikka tahan kommi siis söön ka :)

Eesmärk oleks veel vähemalt 20 kg maha võtta.

Kui tei teil on viitsimist ja tahtmist, siis palun kirjutage mida ma valesti võiksin teha. Kas mu toitumine on ehk liiga ühekülgne või olen hoopis valed trennid valinud!

Vahvat päeva!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trenni ja toitumisega kilpnäärme alatalitluse mõju kaalule arvatvasti ei kompenseeri. Kasulikum oleks arvatavasti tegeleda kilpnäärmega.

Natuke lugemist/vaatamist kilpnääre probleemidest: http://www.precisionnutrition.com/thyroid-and-testing,

.

Kui leiad arsti abiga probleemi põhjuse, lahenduse ja kui kilpnäärme hormoonid korras siis alaneb ka kaal lihtsamalt.

Nii palju kui isiklikukt tean siis kilpnäärme probleeme võib põhjustada näiteks gluteeni talumatus ja kilpnäärme kahjustus raskemetallide poolt. Ainuke asi mida ise saad kodus kontrollida on gluteeni talumatus.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma võtan klipnäärme alatalitluse kompenseerimiseks iga päev rohtu.Varsti on uus kontroll aga viimased analüüsid näitasid, et kõik on korras.Loen kindlasti kohe ka su soovitatud materiali.

Tänan kommentaari eest!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nii imelik kui see ka ei tundu, aga sinu treeningkoormuse ja kaalu juures kas 1600 kalorit ei ole juba näljutamine?Sest mulle tundub see ikka vaevu vaevu täitvat sinu BAV, eksisteermiseks kuluv enerida. Nii et äkki tasuks hakata natuke täpsemalt toitumist paika panema. Kasulikke rasvade ja proteiini kogust ka suurendada. Lihas on see mis aitab sul ka puhkeolekus rohkem energiat kulutada!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui kilpnääre korras, siis on jah - Loogiline põhjus, et oled näljutamisega ainevahetuse kokku jooksutanud ning kaalu langetamiseks oleks vaja veelgi enam näljutada. See aga oleks tobe.

Seega, mõneks ajaks 2-4 nädalat kaloraaž uuesti üles, normaaltaseme lähedale. Annad kehale aega ainevahetus ja hormoonid kõik ilusti norm tasemele saada ning siis hakkad tasapisi pekki põletama jälle.

Mu tüdruk oma 68kg juures põletab rasva 2000kcal dieedi juures. Ning ta on istuva eluviisiga ning kõigest 2x jõutrenni nädalas. Seega sinu 87kg ja kaks korda rohkem trenne ning ometigi tunduvalt väiksem kaloraaž ja kaalu püsimine räägib väga selget keelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tere armsad tegelased

Mul on käsil üks tõeline müsteerium seos kaalu alandamisega. Kuna mul endal on mõistus otsas siis ehk oskate teie mind aidata.

Nüüd toitumisest. (Joon vett keskmisel 1,5-2l päevas)

Menüü:

Hommik: Kaerahelbepudru moosiga/ Toorsalat kanaga/ võileib ( ilma võita) lahja singiga ja hapukurgiga+lahja majonees

Lõuna: Lahja Caesari salat kanaga/ kapsa-seemnesalat suitsukanaga/ühepajatoit kanaga/ 1pannkook lihaga ning värske kapsasalat, kohupiim või 2 sokolaadikommi

Vahepala enne trenni ( 2h): kohupiim/ suitsukana kodujuustuga, üldiselt söön seda, mis lõunast üle jääb

Õhtusöök: ühepajatoit kanaga/ seljanka/ bors/ Supid hapukoorega

Liha söön ainult koos toorsalatiga. Kala ma ei söö.

Minu nõrkus on igasugused kastmed nagu lahja majonees ja thousand island kaste, kuid mõistuse piires. Samuti ma söön päevas ikka 2-3 sokolaadikommi :D

Keskmine kaloraaz päevas tuleb kuskil 1600-1800 kcal.

Vahvat päeva!

Kas see kaloraaž on hinnanguline või saadud toiduportsjoneid täpselt kaaludes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Archangel- selle peale nüüd poleks küll tulnud, et ma liiga vähe söön. Üldiselt ju soovitatakse kuskil 1200 kcal süüa. Milline on sinu arust normaalne kaloraaz millega peaksin katsetama?

ROtter- see kaloraaz on üsnagi täpne, sest täitsin toidupäevikut sellises kohas nagu nutridata. See programm näitab ka väga täpselt milline on rasvade, süsivesikute ja valkute osakaal toidus. Mul kõikusid vahekorrad umbes sellises suhtes: süsiveskud 30, rasvad 40, valgud 30.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nutridata on sedavõrd täpne, kui täpsed andmed sinna sisse lööd. Nutridata on kalkulaator. ROtter küsis, millele sa ei vastanud - kas kõik toidud on kaalult üle lastud? Ka minus tekitab kahtlusi nt. lause "Minu nõrkus on igasugused kastmed nagu lahja majonees ja thousand island kaste, kuid mõistuse piires." Üldiselt inimesed, kes on tõesti oma kõik kogused ära kaalunud, oskavad ja annavadki neid ka grammi täpsusega. Kui ise olen retsepte koostanud, siis ikka täpne köögikaal taarafunktsiooniga abiks. Taldrik peale, taara nulli. Lusikatäis majoneesi sisse, näit paberile, taara nulli. Järgmine koostisosa sisse jne.

Sest muidu koguneb neid "mõistlikkuse piires" olevaid asju ikka parajalt ja hõlpsasti 200-400 lisa kcal jagu. Ja "nälgimisena" tunduvad 1700-1800 kcal-st saab ühel hetkel täiesti ok 2200-2300kcal.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuna tegemist kilpnäärme alatalitusega, siis menüüs vähendada süsivesikuid (kindlasti välja jätta moos, kommid) ja suurendada valkude osakaalu ning tõsta kiudainete kogust 30 g. Samuti oleks hea tõsta füüsilist koormust, mis kiirendab ainevahetust.

Üks link kiudainete kohta:

http://retseptid.cma.ee/index.php?lang=est&main_id=48

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jummel...veel rohkem trenni kui 4 korda nädalas :D Kiudainete ja valgukoguse suurendamisega olen nõus.

Olen proovinud kosmonautide dieeti. Pidasin vastu kolma nädalat, kaalukaotust umbes 5kg. Süsivesikute osakaal oli väga väike ning peale kolme nädalat hakkas aga see mõistusele. Nagu ikka, et kui miskit on keelatud siis seda rohkem sa seda ihaldad.

Ühest asjast ma ei saa aru. Kas siis minu puhul see ei toimi, et söön vähem kui päeva jooksul kaloreid kulun ja kaal langeb?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jummel...veel rohkem trenni kui 4 korda nädalas :D Kiudainete ja valgukoguse suurendamisega olen nõus.

Olen proovinud kosmonautide dieeti. Pidasin vastu kolma nädalat, kaalukaotust umbes 5kg. Süsivesikute osakaal oli väga väike ning peale kolme nädalat hakkas aga see mõistusele. Nagu ikka, et kui miskit on keelatud siis seda rohkem sa seda ihaldad.

Ühest asjast ma ei saa aru. Kas siis minu puhul see ei toimi, et söön vähem kui päeva jooksul kaloreid kulun ja kaal langeb?

Ainevahetust kiirendab füüsiline töö ja treening, mida intensiivsem, seda rohkem. Süsivesikuid alla 100 g päevas tekitab tõesti paljudel peavalu, loidust.

Kilpnäärme alatalitusega ongi kaalu vähendamine väga raske. Kui päevane kaloraaž viia väga madalale, siis hakkab organismil nappima mineraalainetest ja vitamiinidest.

Kuidas veresuhkruga lood on?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samas, kui testid näitavad, et Kilpnääre on korras - nagu teema-algataja juba mainis, siis tundub probleem olema ikkagist sama, mis kõigil teistel. :)

Ei suudeta leida õiget kaloraaži ning toitainete vahekordi arengu jaoks soovitud suunas. Puudub püsivus ja kannatus, minnakse ekstreemsuste kallale ning lõpuks keeratakse ainevahetus nii pea peale, et keegi ei saa enam sotti.

Seega minu soovitus on korras kilpnäärme puhul sama, mis enne. Toituda nii, et keha suudaks taastada nö. "naturaal-oleku", kus toitu on piisavalt, et keha ei peaks oluliselt ainevahetust ei allapoole ega ülespoole reguleerima. Kus see punkt asub on kõigil erinev. Aga alla 2000kcal see küll vaevalt on. Pigem 2200-2500kcal.

Edited by Archangel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mul on suhteliselt sama teema, olen 191 pikk ja kaalusin kuni 2003 aastani 80kg ringis, siis tekkis lambist kilpnäärme äge autoimmuunreaktsioon ja ma võtsin 2 kuuga 20 kg juurde. Kui kilpnääre hakkas suurenema, läksin arsti juurde ja hakkasin saama asendusravi türoksiiniga. Kuigi testid näitavad et T4 tase on normaalne, pole mul mingi nipiga õnnestunud kaalu endise taseme lähedalegi saada. Vahet pole, kuidas söön või palju trenni teen, ikka kaal alla 95kg ei lange. Mingi aeg, kui haige olin, sõin nädala jooksul 2000 kcal kokku heal juhul aga kaal ei langenud 1 kg ka mitte. Niiet kui on kilpnäärmeprobleemid, ei ole asi nii lihtne, et oli probleem-nüüd saad türoksiini-näitajad on normis-nüüd oledki sama terve kui enne. Ma pole kindel kas seda mõõdetakse meil, aga võiks testida RT3 taset. http://www.stopthethyroidmadness.com/reverse-t3/ Liigkõrge tase võib vabalt takistada kaalulangetamist.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veresuhkur on täitsa korras.

Kui mul olid söömishäires siis kippusin tõesti kõikuma äärmusest äärmusesse aga need ajad on möödas. Juba aastaid olen tegelikult söönud täisväärtuslikku toitu. Sellest ka 25 kg kaalukaotust.

Ma hakkan nüüd katsetama seda, et söön rohkem ja üritan teha ka rohkem trenni. Kuigi ega üle 5 korra nädalas vist väga ei õnnestu. Lisasin oma treeningkavasse ka jooksmise. Ohh kuidas mulle niisama jooksmine ei meeldi aga tervise nimel olen valmis ära kannatama-ehk hakkan seda veel nautima :)

Jorsik- võtan samuti L-türoksiini asendusravina. Mida sa siis oled mõelnud veel proovida? Ometi ei anna sa ju alla :) Mina küll ei anna. Kuigi oleme ausad, kui ikka rassida jõusaalis, piirata toitumis ja seejuures edusamme ei ole märgata-ajab ikka närvi küll. Eks olen minagi käega löönud...nii mõneks päevaks. Siis hakkab jonn minus võimust võtma...kuidas ma ei saa...teised inimesed on ju saanud ....ega ma mingi hädapätaks ei ole :D

Vahvat sõbrapäeva :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lase mõõta RT3 (reverse T3) taset endal. Kuigi, ega ma pole kindel, kas meie endokrinoloogid sellist asja üldse tunnistavad. Kui see on liiga kõrge, siis annan edasisi juhendeid. Külasta mu ülaltoodud linki ka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minu kogemus (autoimmuune türeoidiit, kilpnääre 90% ulatuses sidekoestunud). Söön samuti iga päev L-Tyroksiini (175mg). Olen hetkel 77kg peal ja paremas vormis kui iial varem, lisaks kaal vaikselt väheneb nagu plaanis ongi. (Algkaal oli 100kg 2008 aastal).

Magus ja puhas sai on välja visatud, süsivesikute kogusi jälgin, valgukoguseid olen tõstnud (sisuliselt sama mis Rotter soovitas) ja kaal langeb ilusti. Kuskil 300-400g nädalas. Trenni teen treeneti käe all 6 päeva nädalas (jooks).

Kokkuvõtteks, saab küll kaalu tagasi alla ja saab küll sporti teha, lihtsalt andke endale rohkem aega ja pühenduge. Olge terved.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tere

Arvake ära mis minu kaalunumber vahepeal teinud on..........mitte midagi pole muutunud :wacko: Täitsa hulluks ajab juba! Käisin organismi diagnostikas mõõtmas palju mul siis rasvaprotsent on. Nagu eelpool mainitud siis kaalun kuskil 86 kg, rasvaprotsent oli 41,3, rasva kogumass 35,6 kg.Natuke naljakas oli see, et mul on paremas käes ja jalas oluliselt rohkem lihast, mis tuleneb ilmselt tennisest.

Rääkides nüüd söömisest, siis proovisin oma päevast kaloraazi suurendada. Päevas tarbisin umbes 2000 kcal kanti. Loodetud kaalukaotust aga ei järgnenud ka selllele muudatusele. Katsetan siis edasi.

Ilmselt seda nüüd heaks ei kiideta aga proovin järgmist. Päeval söön kana, juurvilju, kodujuustu,tuunikala, muna ja üldse kõike sellist, mis sisaldaks vähe süsivesikuid ja häid rasvu. Trennipäeval ( nädalas kuskil 4-5) aga enam õhtust ei söö vaid joon Dietmix jooki. Mul millegipärast sisetunne ütleb, et see hiline söömine peale trenni sobi mulle kohe üldse(tavaliselt 20.00 ajal) Nädalakese proovin ja siis vaatan, mis saab.

Eesmärk on ikka juuliks 7 kg maha saada või siis vähemalt rasvaprotsenti vähendada....kuskil 38 peale ehk?!

Üks naljakas asi veel...mul talje on 5 kuuga vähenenud kuskil 4 cm aga puusaümbermõõt on ikka sama. Kas see on loogiline?

Edited by Mumm22

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tere. Olen 23a ja kaalun palju. Seda seetõttu, et peale lapse sündi hakkas kaal meeletu kiirusega tõusma. Püüdsin süüa korralikult, liikuda palju, kuid sellest hoolimata tuli 6 nädalaga 20kg juurde. Arstil käidud, diagnoos saadud :kroonilisest autoimmuunsest türeoidiidist põhjustatud kilpnäärme alatalitlus. Võtan rohtusi.

Nüüd tahaks natuke nõu toitumise alal saada. Panen oma tavalise menüü kirja, ehk vaatate üle ja parandate, mis valesti on?

H: Kohv, jassi seemneleivaviil, tomat, suitsusingiviil

L: 125g jogurt, müslibatoon, supp(kanasupp, piimasupp, kalasupp)

Õ: Ahjukana (2 poolkoivakest) + värske salat (tomat, kurk, lehtsalat,oliiviõliga).Kõrvale piim, vesi või keefir

Vahepaladeks teen vahest kama, söön õuna, porgandit, pirni või mandariini/apelsini.

Iga päev teen 50 min tempokat kõndi ( 50 min-5km) ja rahulikus tempos veel 2-3km. Liikumise juures tarbin üsna palju vett- u 2l.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pean nutridatas toitumispäevikut ja võtsin sealt välja süsivesikute, rasvade ja valkude osakaalu minu igapäevases toitumises.

Süsivesikuid % Rasvu % Valku %

1) 36,6 - 43,3 - 20,1

2) 37,6 - 43,7 - 18,6

3) 23,2 - 57,6 - 19,2

4) 41,6 - 21,7 - 36,7

5) 29,8 - 37,4 - 32,8

6) 19,4 - 39,9 - 40,7

Viimasele kolmele on lisandunud ka Dietmix jook.

Kaal ikka vapralt sama :wacko:

Oleksin tänulik kui asjatundjad kommenteeriks!

Vahvat nädala algust Teile.

Edited by Mumm22

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ei tea, kas see haakub kuidagi probleemiga, aga ma söön ka kuskil 1600-1700kcal, aga 40% süsivesikute juures (millest enamus tuleb värskest kraamist ja pudrust) ei saa ma kuidagi piisavalt kiudaineid kätte. Palju sa kiudaineid saad?

Küsimus laiale ringile, mida olen ise pikalt mõelnud: kas selliste sv, rasva ja valgu protsentide juures ei peaks pigem natuke rohkem valgule rõhuma ja natuke vähem rasvale (ja vaadata eriti rasvade kvaliteeti) või on nii okei? Ise panin tähele, et kui sv ikka alla 40% läks ja rasva oli pidevalt palju rohkem kui valku, muutus keha lõhn ebameeldivaks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauuu!!!!

Minu jaoks tundub hirmutav, kui ligi 50% oleks rasv mu menüüs. Ootaks asjatundjate kommentaare Mumm22 menüüle :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kroonilisest autoimmuunsest türeoidiidist põhjustatud kilpnäärme alatalitlus. Võtan rohtusi.

Võta rohkem :D

See "rohi" on päris populaarne rasvapõletaja mõnel pool.

Ja TSH ehk türotropiini võiks ikka üsna madalale ajada sellega.

TSH "normaalvahemiku" ülemine ots, üle 2,0 ei ole hea koht kus olla pikas plaanis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma võtan klipnäärme alatalitluse kompenseerimiseks iga päev rohtu.Varsti on uus kontroll aga viimased analüüsid näitasid, et kõik on korras.

Mida see "korras" täpselt tähendab ja mida mõõdeti?

Kui palju sa T4 võtad?

Mis su TSH on, võiks kindlasti alla 2 olla, ja kas rT3 oled mõõtnud mida Jorsik soovitas ?

Loen kindlasti kohe ka su soovitatud materiali.

Põhimõtteliselt on seal kirjas, mis testid tuleks algatuseks teha.

Kuidas seal kirjeldatud sümptomitega lood on?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×