Jump to content
Acee

Kaalust alla

Recommended Posts

Ehk on kellegil veel nõuandeid kuidas nagu effektiivsemalt kaalu langetada? Mitu tundi ratast litsuda kisub vägagi igavaks kuid homme lähen proovin esimest korda aeroobset treeningukava kuhu olen sisse paigutanud 20 minutilise HIITi mille olen jaganud kaheks. Võib see effektiivseks muutuda kui paigutan jõusaalide vahele selle kava?

Tegemist selle kavaga: http://www.fitness.ee/treeningkavad/64

Tegemist on naistele mõeldud kavaga, on tark muuta neid seeriate numbreid seal?

Edited by Acee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehk on kellegil veel nõuandeid kuidas nagu effektiivsemalt kaalu langetada? Mitu tundi ratast litsuda kisub vägagi igavaks kuid homme lähen proovin esimest korda aeroobset treeningukava kuhu olen sisse paigutanud 20 minutilise HIITi mille olen jaganud kaheks. Võib see effektiivseks muutuda kui paigutan jõusaalide vahele selle kava?

Tegemist selle kavaga: http://www.fitness.ee/treeningkavad/64

Tegemist on naistele mõeldud kavaga, on tark muuta neid seeriate numbreid seal?

Kui su spordiklubi võimaldab, siis mitmed rühmatreeningud on selleks hea vaheldus (mõned ka spetsiaalselt intervalltreeningu laadi).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selline küsimus, kui süüa õhtul peale kodujuustu veel veidike puuvilja või muud eksootilist vilja kas see rikub kogu selle kaalulangetamise?

Natuke uuendusi ka, alustasin 104.6KG-a

Tänase seisuga 100,4KG ning peeglist kergelt muutusi näha

Edited by Acee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ei näksiks õhtul süskareid, kui ma kaalu alandada sooviksin :)

Tobedus.

Ma pulli pärast tegin paar nädalat järjest iga päev video, kuidas vahetult enne magamaminekut sõin mingi 100g erinevaid kiireid süskareid ja nii iga päev. Kaal kukkus nagu nalja, kui kaloraaži negatiivi viisin. Ja nii toimub see ka iga teise puhul, kui just mingid haigused vahele ei sekku.

Ma tean, et sa oled väga palju treeneri-koolitusel omandatut südamesse võtnud, kuid üldjuhul räägitakse seal meetoditest, mis töötavad, aga mitte niiväga detailidest.

Paljudel on õhtune süskarite tarbimine viinud ülekaalulisuseni kuna ei suudeta piiri pidada. Seni kuni vaimujõudu jagub võiks ükskõik mida süüa ja rasva põletada nagu nalja.

Loe vahepeal Fred Antsoni sõnavõtte sellel teemal ning temagi soovitab lausa kogu päevane süsivesikute hulk pm. õhtul süüa. Päeva esimeses pooles vähe, ja enamik õhtul, peale trenni enamasti.

Kuna süsivesikute rasvadeks salvestamiseks läheks vajalik koguseid, mida naljalt "kogemata" sisse ei söö (Sadu gramme süskareid), siis ei pea muretsema, et rasva juurde tekib või selle põlemine aeglustuks alakaloraažis päeva lõikes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

".....

Õhtusööki tuleks valida samal põhimõttel, kui on vajadus töötada, treenida või olla lihtsalt aktiivne - süüa valgud ja rasvad koos vähese süsivesikusisaldusega toiduga, et türosiin saaks vajalike hormoonide tootmiseks mõjule pääseda.

Kui aga on tegu õhtusöögiga peale päevaseid töid, toimetamisi ja treeninguid, siis on lõpuks ometi omal kohal süsivesikurikas (tärkliseid sisaldav) toidukord koos valkude ja mõõduka rasvaga, mille toimel organism toodab serotoniini, mis aitab meil lõõgastuda ja taastada kulutatud energiavarusid. Ülekaalulised kõhnujad ei saa mõistetavatel põhjustel endale sellist naudisklemist lubada, sest on ju liigne rasvamass tekitatud süsivesikuid pikema aja jooksul nautides. Lubatud on ainult aeg-ajalt üks tärkliserikas õhtusöök ennetamaks katuse lendutõusmist....." F.Antson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arch kuidas sa ikka nii täpselt enda seda päevast kulu ja selle järgi miinust arvutada oskad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

".....

Õhtusööki tuleks valida samal põhimõttel, kui on vajadus töötada, treenida või olla lihtsalt aktiivne - süüa valgud ja rasvad koos vähese süsivesikusisaldusega toiduga, et türosiin saaks vajalike hormoonide tootmiseks mõjule pääseda.

Kui aga on tegu õhtusöögiga peale päevaseid töid, toimetamisi ja treeninguid, siis on lõpuks ometi omal kohal süsivesikurikas (tärkliseid sisaldav) toidukord koos valkude ja mõõduka rasvaga, mille toimel organism toodab serotoniini, mis aitab meil lõõgastuda ja taastada kulutatud energiavarusid. Ülekaalulised kõhnujad ei saa mõistetavatel põhjustel endale sellist naudisklemist lubada, sest on ju liigne rasvamass tekitatud süsivesikuid pikema aja jooksul nautides. Lubatud on ainult aeg-ajalt üks tärkliserikas õhtusöök ennetamaks katuse lendutõusmist....." F.Antson

Seda polegi enne kuulnud. Kahju mehest, kui sellist soga ajab aga mida teha. :(

Mõtlen mida ta neile vaestele paksukestele Eskimotele soovitaks, kes terve elu pm. ainult valke ja rasvu söönud on. Mida nemad vaesekesed kärpima oma menüüst peaksid? :rolleyes:

Arch kuidas sa ikka nii täpselt enda seda päevast kulu ja selle järgi miinust arvutada oskad?

Enda puhul lihtne. Istuv eluviis ja rutiin. Köömes kaloraaži arvutada.

Aga ka teiste inimeste puhul pole see ju keeruline. Vaja lihtsalt toitumispäevikut mille järgi arvestust pidada. Valid kindla kaloraaži iga päev ning lased oma 1-2 nädalat jutti. Selle ajavahemiku peale jääb enamasti kõiksugu planeeritud ja mitte-planeeritud aktiivsused. Seega, kui kaal ja visuaalne pilt liigub sinna suunda kuhu vaja, siis on hea. Kui mitte, siis vastavalt korrigeerida. Pole midagi üleliia keerulist IMO.

Probleemid tekivadki siiski neil, kes ei pea arvestust ning umbkaudu rapsivad oma toidukogustega. Kord niipalju ja siis niipalju - omamata mingit ettekujutust palju üks või teine asi sisaldab.

Keegi ei käsi elu lõpuni iga toidu puhul numbreid lugeda. Ise lasen juba kõik peast ja usun, et 100-200kcal kõikumisega saan iga päev oma kaloraažile pihta ning rohkem polegi vaja suhteliselt täpsete muudatuste esilekutsumiseks.

Vaja lihtsalt mingit aega endale neid täpseid arve sisestada. Sest jällegi - selle 1-2 nädala jooksul peaks menüüst läbi käima pm. kõik toidud, mida sa reaalselt igapäevaselt tarbid. Seega on harv juhus, kui ostad midagi tulevikus mida sa enne kunagi söönud pole, pole aimugi, mida sisaldab ja isegi pakendi peal kirjas pole.

Edited by Archangel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tobedus.

Ma pulli pärast tegin paar nädalat järjest iga päev video, kuidas vahetult enne magamaminekut sõin mingi 100g erinevaid kiireid süskareid ja nii iga päev. Kaal kukkus nagu nalja, kui kaloraaži negatiivi viisin. Ja nii toimub see ka iga teise puhul, kui just mingid haigused vahele ei sekku.

Ma tean, et sa oled väga palju treeneri-koolitusel omandatut südamesse võtnud, kuid üldjuhul räägitakse seal meetoditest, mis töötavad, aga mitte niiväga detailidest.

Paljudel on õhtune süskarite tarbimine viinud ülekaalulisuseni kuna ei suudeta piiri pidada. Seni kuni vaimujõudu jagub võiks ükskõik mida süüa ja rasva põletada nagu nalja.

Loe vahepeal Fred Antsoni sõnavõtte sellel teemal ning temagi soovitab lausa kogu päevane süsivesikute hulk pm. õhtul süüa. Päeva esimeses pooles vähe, ja enamik õhtul, peale trenni enamasti.

Kuna süsivesikute rasvadeks salvestamiseks läheks vajalik koguseid, mida naljalt "kogemata" sisse ei söö (Sadu gramme süskareid), siis ei pea muretsema, et rasva juurde tekib või selle põlemine aeglustuks alakaloraažis päeva lõikes.

Paraku toodab ühiskond stressi sellisel määral, et minnaksegi maigu suhu saades üle piiri. Olles viimasest tingitud tulemuste tõttu veelgi mornimad, väheneb vaimujõud veelgi ning üsna pea ollaksegi nagu orav rattas, kus liigutakse soovitust vastupidises suunas. Niisiis on tihtipeale etem konkreetsem ja rangem elimineerimine :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mõtlen mida ta neile vaestele paksukestele Eskimotele soovitaks, kes terve elu pm. ainult valke ja rasvu söönud on. Mida nemad vaesekesed kärpima oma menüüst peaksid? ....

Esmajoones hundijalavett arvatavasti...

Ei leia sa tänapäeval enda kirjeldusele vastavat eskimot..... kahjuks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esmajoones hundijalavett arvatavasti...

Ei leia sa tänapäeval enda kirjeldusele vastavat eskimot..... kahjuks

Eskimotest veel niipalju , et ylekaal ja rasvumine on ka nende puhul kalli kauge tsivilisatsiooni kingitus. On ka oponente ja seda ka eskimote ehk inuitide endi hulgas.M6ned autoriteetsemad isikud , samaanid v6i nn "vanemad" on avaldanud arvamusi ,et ylekaal v6ib olla tingitud lesknaiste liigvarajasest suguelu jätkamisest peale lesestumist , t6ukude söömisest jne. Kui tuua välja vaid m6ned asjalikumad m6ttekäigud. Arvamus, et eskimod olid pontsakad paksukesed juba iidsetel aegadel v6ib tuleneda sellest, et elukeskonna survest tingituna on nad jässakamad ja lyhemad kui inimlikumate tingimustega asunikud.M6ningast valgust sellesse teemasse v6iks heita ehk vanade polaaruurijate ja seiklejate päevikud kes inuite kylastades eriti suure austuse pälvinuina on veetnud perenaise sängis yhe armastusest tiine öö. Kuigi miski ytleb mulle, et valdav enamik neist on selle seiga suurest tagasihoidlikkusest yles tähendamata jätnud.Kes kunagi näiteks m6nes nepaali onnikeses nobedatest, kuid kasimata näpukestest halliks värvunud keedukartuleid suus keerutades on yritanud kohaliku vanaema armunud pilke vältida suudab sellist tagasihoidlikkust kahtlemata m6ista...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eskimod..

Parandage mind kui ma eksin, aga eskimote esmane eesmärk pole kindlasti rasva põletada ja maksimaalselt lihast kasvatada, ja kas nad on üldse nii heas vormis, et neid pidevalt eeskujuks tuua?

Ma pole ise neid alasti näinud, aga piltidelt on tavaliselt üsna pontsakad ja pigem ikka keskmise-kõrgema rasvaprotsendiga, tulenevalt veidi karmimast kliimast. Või olen ma midagi täiesti valesti aru saanud ja neil on tegelikult pontsakade põskede juurde näidata sellised sixpackid, millega saaks porgandeid riivida?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paraku toodab ühiskond stressi sellisel määral, et minnaksegi maigu suhu saades üle piiri. Olles viimasest tingitud tulemuste tõttu veelgi mornimad, väheneb vaimujõud veelgi ning üsna pea ollaksegi nagu orav rattas, kus liigutakse soovitust vastupidises suunas. Niisiis on tihtipeale etem konkreetsem ja rangem elimineerimine :)

Effektiivsem lühiajaliselt kindlasti jah. Aga ühiskond, kui selline ei saagi kunagi areneda, kui lihtsalt rangelt elimineeritakse seda ja teist. Inimesed zombistatakse ära. Keegi ei mõista lõpuks enam mitte midagi, kui nähakse maailma ainult mustas ja valges.

Aga raske on inimesele selgeks teha, et näed - veidi pead ise ka ajusid kasutama. Mitte nii, et elimineerid selle ja tolle ning kõik ongi tip-top. Aga inimesed on laisad ja ikka väga raske on selgeks teha, et arengu nimel vaja veidi vaeva näha. :)

Eskimod..

Parandage mind kui ma eksin, aga eskimote esmane eesmärk pole kindlasti rasva põletada ja maksimaalselt lihast kasvatada, ja kas nad on üldse nii heas vormis, et neid pidevalt eeskujuks tuua?

Ma pole ise neid alasti näinud, aga piltidelt on tavaliselt üsna pontsakad ja pigem ikka keskmise-kõrgema rasvaprotsendiga, tulenevalt veidi karmimast kliimast. Või olen ma midagi täiesti valesti aru saanud ja neil on tegelikult pontsakade põskede juurde näidata sellised sixpackid, millega saaks porgandeid riivida?

Eks see Eskimote näide üks kehva õlekõrs ole tõesti. Aga lihtsalt illustreerib pointi, et ka süsivesikute-vaese dieedi puhul võib vabalt rasvamassi koguda ning paljude teiste näideta puhul saab samas väita ei piira süsivesikute-rikas toit rasvade põletamist seni kuni kaloraaž on vastav.

Kas nii optimaalne on? No raske öelda. Kuidas seda mõõta. Enda puhul on tulemused pm. üks-ühele sellega, kas olin dieedil madalate süskarite (aeglaste) peal või nüüd, kus süskareid söön meeletult ning enamik on nö. "kiired". Lisaks veel enne magamaminekut enamus. :D

Tundub, et lihtne tõde koorub päevavalgele, et meie Kehal on Universum välja kaardistatud aga meie üritame talle 2+2'te selgeks õpetada. A'la, söön seda siis ja niipalju ning keha kuidagi maagiliselt põletab rohkem või vähem rasva. :P

Huvitav uuring. Ainult abstract hetkel aga pakub mõtte-ainet:

http://www.ncbi.nlm....pubmed/21475137

"This study was designed to investigate the effect of a low-calorie diet with carbohydrates eaten mostly at dinner on anthropometric, hunger/satiety, biochemical, and inflammatory parameters."

"Greater weight loss, abdominal circumference, and body fat mass reductions were observed

in the experimental diet in comparison to controls"

"It might also be beneficial for individuals suffering from insulin resistance and the metabolic syndrome."

Huvitav värk. Süsivesikute tarbimine pigem õhtul viis paremate lõpptulemusteni. Kuigi siin ei räägita otseselt enne magamaminekut söömisest või ka täpsetest mehhanismidest, mis ja kuidas, siis sellegi poolest huvitav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kas nii optimaalne on? No raske öelda. Kuidas seda mõõta. Enda puhul on tulemused pm. üks-ühele sellega, kas olin dieedil madalate süskarite (aeglaste) peal või nüüd, kus süskareid söön meeletult ning enamik on nö. "kiired". Lisaks veel enne magamaminekut enamus. :D

Rääkides argumentidest, siis tsiteerides sind: "sinu n=1... " ^_^

Edited by gmaster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selline küsimus ka, et milline puder hommikul kõige kasulikum oleks? Viimasel ajal olen neljavilja putru söönud kuid ehk leidub sellest kasulikumatki?

Viimane kaalumine näitas 99,7kg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selline küsimus ka, et milline puder hommikul kõige kasulikum oleks? Viimasel ajal olen neljavilja putru söönud kuid ehk leidub sellest kasulikumatki?

Viimane kaalumine näitas 99,7kg

Isiklikult kaalualandmise perioodil üldse teraviljatooteid ei soovitaks.Mitte mingisuguseid.

Siit ka minu soovitus - tatrapuder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma soovitan süüa seda, mis meeldib. Olgu selleks mistahes puder, munad, peekon või lihtsalt tass kohvi ja kogu lugu.

See "tervislikkus" mida sa taga ajad on pigem seotud mineraal-ainete vajadustega ning nende tarbimiseks ei pea ilmtingimata mingil teatud kella-ajal mingeid teatud asju sööma vaid pigem lihtsalt oma päevase toitumise niimoodi paika saama, et oleks lai valik erinevaid toiduaineid.

Kui hakatakse paaniliselt igat mikro-toitainet taga ajama siis tulemus on pigem kesine. :P

Neljavilja puder on täiesti ok minu arust.

Ainukene põhjus vältida teraviljatooteid on gluteeni-talumatuse või tundlikkuse korral. Ning parimal juhul mõjutab see 1/10 inimest.

* Kui aga süsivesikute-rohked hommikusöögid põhjustavad hilisemat unisust ja väsimust siis on targem hommikusöök, kas vahele jätta (Kui nälga pole) või siis tarbida suurem kogus Valke ja Rasvu. Näiteks munad peekoniga vms.

Selline lahendus tagab üldiselt parema veresuhkru/insuliini taseme ning meel ja keha püsib paljudel erksam. (Kuid jah, osad töötavad hästi ka süskarite peal)

Edited by Archangel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma soovitan süüa seda, mis meeldib. Olgu selleks mistahes puder, munad, peekon või lihtsalt tass kohvi ja kogu lugu.

See "tervislikkus" mida sa taga ajad on pigem seotud mineraal-ainete vajadustega ning nende tarbimiseks ei pea ilmtingimata mingil teatud kella-ajal mingeid teatud asju sööma vaid pigem lihtsalt oma päevase toitumise niimoodi paika saama, et oleks lai valik erinevaid toiduaineid.

Kui hakatakse paaniliselt igat mikro-toitainet taga ajama siis tulemus on pigem kesine. :P

Neljavilja puder on täiesti ok minu arust.

Ainukene põhjus vältida teraviljatooteid on gluteeni-talumatuse või tundlikkuse korral. Ning parimal juhul mõjutab see 1/10 inimest.

* Kui aga süsivesikute-rohked hommikusöögid põhjustavad hilisemat unisust ja väsimust siis on targem hommikusöök, kas vahele jätta (Kui nälga pole) või siis tarbida suurem kogus Valke ja Rasvu. Näiteks munad peekoniga vms.

Selline lahendus tagab üldiselt parema veresuhkru/insuliini taseme ning meel ja keha püsib paljudel erksam. (Kuid jah, osad töötavad hästi ka süskarite peal)

Vata, kaalualandajal pole sinu soovitustega miskit peale hakata, B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viimane kaalule astumine näitas 98.1kg

Lähiajal hakkan ka naabruskonnas jooksma, muidu käin 6x nädalas jõusaalis ( 1 ratas, 2 aeroobset, 3 jõupäeva )

Edited by Acee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selline küsimus ka, et milline puder hommikul kõige kasulikum oleks? Viimasel ajal olen neljavilja putru söönud kuid ehk leidub sellest kasulikumatki?

Viimane kaalumine näitas 99,7kg

Viimane kaalule astumine näitas 98.1kg

Lähiajal hakkan ka naabruskonnas jooksma, muidu käin 6x nädalas jõusaalis ( 1 ratas, 2 aeroobset, 3 jõupäeva )

Kaal kukub suht õiges tempos (ehk isegi pisut kiirelt) :)

Edited by htilga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma soovitan süüa seda, mis meeldib. Olgu selleks mistahes puder, munad, peekon või lihtsalt tass kohvi ja kogu lugu.

Tass kohvi hommikusöögiks - tõesti hea soovitus!! :huh:

Ma saan aru et seal IIFYM-maailmas gastriiti, maohaavandeid ja ösofagiiti ei tunnistata nende soovituste järgi mis sa jagad?

Aga noh, what the hell, If It Fits Your Medicalbill..

Edited by gmaster
  • Upvote 2
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×