Jump to content
Sign in to follow this  
Vincent

Kordused

Recommended Posts

Tere , kava viimaseks harjutuseks on mul biitseps , kas korduseid võib teha nii palju kui jaksu on , või on targem teha kõigest 3x10-12 ?

1. Küünarvarte kõverdamine seistes 3x10-12

2.Küünarvarte kõverdamine scottil 3x10-12

3.Küünarvarte kõverdamine istudes 3x10-12

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei näe väga mõtet teha nii palju, kui jaksu on. 3x10-12 kordust on piisav, soovitan vali raskus selline, et 10nda korduse pealt tulevad 11 ja 12nes kordus raskelt, et lihas ikka väsiks. Ise hetkel teen sama süsteemi, aind seeriaid on 4.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tee parem püramiidseerjaid 10,8,6. Esimeses kahes seerias varu sees(1-2 kordust) viimases max pingutus.

Edited by samuil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mõttetu on hakata siin sleetama stiilis "tee parem 5x5", "tee parem superseeriaid" jne.

Kuna küsimus oli konkreetse kava kohta, siis vastus oleks järgmine: sa pead kasutama sellist raskust, mille puhul väsid ära umbes 10nda kuni 12nda korduse vahel. Ära väsimine tähendab seda, et sa ei suuda korrektse tehnikaga enam ühtegi kordust teha. Õige raskus leitakse katse-eksituse meetodil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tee parem püramiidseerjaid 10,8,6. Esimeses kahes seerias varu sees(1-2 kordust) viimases max pingutus.

Miks?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miks?

Püramiidi kasutades soojendad ja valmistad end ette raskemateks kordusteks. Püramiid on kõige ohutum ja efektiivseim viis kasvatada jõudu ja massi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

See on üsna julge väide.

Ärge ajage segamini soojendusseeriaid ja tööseeriaid.

Üks püramiidi näide oleks selline: 12 - 10 - 8 - 6 - 8 -10 - 12 (need siis kordused, raskus siis vastavalt tõuseb-langeb). Nii, ja nüüd küsiks kuidas treenivad eesti kõvemad jõutõstjad (renku oskad ehk vastata?), kulturistid?

Tahan öelda seda, et kui hakata mingit konkreetset süsteemi kiitma/propageerima siis on pusse panek kindel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Püramiidi kasutades soojendad ja valmistad end ette raskemateks kordusteks. Püramiid on kõige ohutum ja efektiivseim viis kasvatada jõudu ja massi.

Arusaadav, et sooja teen üles minemisega, aga neid ma tööseeriaks küll ei loe ja tööseeriates pole elus mingit kasu näinud püramiidist. Ehk vaidlen vastu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

See on üsna julge väide.

Ärge ajage segamini soojendusseeriaid ja tööseeriaid.

Üks püramiidi näide oleks selline: 12 - 10 - 8 - 6 - 8 -10 - 12 (need siis kordused, raskus siis vastavalt tõuseb-langeb). Nii, ja nüüd küsiks kuidas treenivad eesti kõvemad jõutõstjad (renku oskad ehk vastata?), kulturistid?

Tahan öelda seda, et kui hakata mingit konkreetset süsteemi kiitma/propageerima siis on pusse panek kindel.

10,8,6 ongi tööseeriad enne tehakse loomuliklt soojaks(15,12). Samas ei ole mina näinud mingit konkreetset kasu kasutades koguaeg kordusi vahemikus 10-12.

Share this post


Link to post
Share on other sites

10,8,6 ongi tööseeriad enne tehakse loomuliklt soojaks(15,12). Samas ei ole mina näinud mingit konkreetset kasu kasutades koguaeg kordusi vahemikus 10-12.

See on periodiseerimine ehk mingis ettevalmistuse etapis tehakse pikemaid seeriaid ja mingis ettevalmistuse etapis lühemaid seeriaid. Kui ma teen esimene seeria surimist 100 kg 10 korda, siis järgmine seeria jõuangi teha 8 korda (seda sama raskusega)- kui sa seda püramiidiks nimetad, siis küll jah, teen püramiidi vahetevahel :-), allapoole püramiidi kordustega ilma raskusi tõstmata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

See on periodiseerimine ehk mingis ettevalmistuse etapis tehakse pikemaid seeriaid ja mingis ettevalmistuse etapis lühemaid seeriaid. Kui ma teen esimene seeria surimist 100 kg 10 korda, siis järgmine seeria jõuangi teha 8 korda (seda sama raskusega)- kui sa seda püramiidiks nimetad, siis küll jah, teen püramiidi vahetevahel :-), allapoole püramiidi kordustega ilma raskusi tõstmata.

Püramiise kasutatakse jõu ja massi kasvatamise perioodil. Ma ei ole väitnud, et neid peaks aasta läbi kasutama. Kui vaadata püramiid seeriaid siis selle alumise osa moodustavad kordused mis arendavad energiatootmist (lihas- ja jõuvastupidavus) ja lihashüpertroofiat (põhijõud). Püramiidi tipu moodustavad närviinnervatsiooni kõrget taset nõudvad kordused (maksimaalne, kiire ja plahvatuslik jõud).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Püramiise kasutatakse jõu ja massi kasvatamise perioodil. Ma ei ole väitnud, et neid peaks aasta läbi kasutama. Kui vaadata püramiid seeriaid siis selle alumise osa moodustavad kordused mis arendavad energiatootmist (lihas- ja jõuvastupidavus) ja lihashüpertroofiat (põhijõud). Püramiidi tipu moodustavad närviinnervatsiooni kõrget taset nõudvad kordused (maksimaalne, kiire ja plahvatuslik jõud).

Jah, teoorias on asi ilus, aga praktikas ei leia mina vähemalt püramiidil mingit mõtet.

Sellega ei taha ma öelda, et püramiid mõttetu oleks, aga lihtsalt mina ei näe pointi seda teha.

Edited by renku

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehk mõtestad lahti?!...

Mis küsimuse sa nüüd siia kokku keevitasid (mitmest lausest paned ühe kokku)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehk mõtestad lahti?!...

Püramiidi all mõeldakse üldiselt seda, et tööseeriate tegemisel tõstetakse raskust ja vähendatakse kordusi seeriates (vahel ei vähendata isegi kordusi ja seega esimesed seeriad liigutatakse niisama raskusi üles-alla ilma pingutamata).

Ntx teed 30ga 10x, siis 40ga 8x ja 50ga ntx 6x. Mina ei näe selles mitte mingisugust mõtet. Kui selliselt raskust tõsta, siis esimesed seeriad on paras puhkus ja tuleb vaid 1 korralik tööseeria, see viimane. Kui juba esimene seeria pingutad täiega, siis ei ole võimalik järgmisteks seeriateks enam raskust tõsta ja mingist püramiidist jällegi juttu ei ole.

Pigem eelistan teha nii, et peale soojendusseeriaid panen sellise raskuse peale, millega jõuan teha 10x, teine seeria jõuan sama raskusega teha arvatavasti 8x, kolmas seeria vähendan vajadusel raskust ja teen jälle 8-9x (suvaline näide korduste ja raskustega, aga põhimõte pigem selline)

Share this post


Link to post
Share on other sites

3x10-12 on biitsepsile okei, aga ma ei näe mingi mõtet miks sul vaja 3 harjutust selleks?!:) Sul eraldi biitsepsi päev?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mis küsimuse sa nüüd siia kokku keevitasid (mitmest lausest paned ühe kokku)?

kle ei osanud ehk ei leidnud seda neetud nuppu üles kust postitust veel muuta saaks...

enivei - saan aru jah, tänan... Kuna teen iga 3 nädala tagant kõiki lihaseid püramiidi systeemi järgi pani su argument mõtlema...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah, teoorias on asi ilus, aga praktikas ei leia mina vähemalt püramiidil mingit mõtet.

Sellega ei taha ma öelda, et püramiid mõttetu oleks, aga lihtsalt mina ei näe pointi seda teha.

Kulturismi ja jõutõstmise treeningmetoodika ongi erinev sõltuvalt alade erinevatest eesmärkidest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×