Jump to content
gmaster

Vigastuste ennetamine, taastusravi jm

Recommended Posts

Oleneb millest see on, kas jalapikkusest (jällegi, kas see on luuline või mingite lihaste põhjustatud) või siis omandatud.

Kõige efektiivsem on selle puusakõrguse puhul pehmete kudede töötlus ja piirkonda ümbritsevate lihaste ülevaatus (probleemi leidmine), ja sellele siis efektiivuselt järgneb treening.
Ainult treening ilma ülevaatuse või töötluseta ei pruugi väga efektiivne olla, kuna seal piirkonnas on väga jäikasid struktuure, aga loomulikult võid proovida. Sellisel juhul oleks rohkem rõhku venitustel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nii ja naa, aga ma ise ei ütleks, et need esimesed nii universaalsed on. Iliolumbaarligamendi probleemi korral näiteks niudeluu liigutamine üsna ebameeldiv.

Ma ise oleks spetsiifilisem - esimesed paar harjutust olid niudeluu ja häbemeliiduse manipulatsioonid - nende valu olen mina ise suhteliselt vähe näinud.

Ütleme nii, et kui inimene on tõesti EMOs käinud ja diskiteemat ei ole, siis võib lihaseid lõdvestada (video teine pool). Kui on diskiteema ja lihased ära lõdvestad, siis kaob ka see vähene liikumisvõime ja laualt või põrandalt enam ära ei liigu :D (vahest on lihaspasmil oma funktsioon)

Samas see hingamine on igal juhul hea, eriti liigutamisel - stabiliseerib lülisamba ära ja vähemalt hullemaks ei tee. Kui tegemist diskiteemaga siis taastab funktsionaalsuse päris hästi, ka tulevikus.

Mulle endale meeldib spetsiifilisem olla probleemide korral, aga eraldi võetuna ükski asi tal täiesti vale polnud, ainult see diski ja lõdvestamise teema on minu silmis küsimärkidega. Samas diskiprobleem seljavaludest 5% kandis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mul on ka diskiprobleem, aga ma ei usu, et see põhjustab valu. Diagnoosi saamisest 4 aastat möödas, sellest 3,5 ilma valuta elu, nüüd tuli sama valu järsku tagasi. Ma ei usu, et mul see disk 3,5 aastat mujal oli, kui praegu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mul on ka diskiprobleem, aga ma ei usu, et see põhjustab valu. Diagnoosi saamisest 4 aastat möödas, sellest 3,5 ilma valuta elu, nüüd tuli sama valu järsku tagasi. Ma ei usu, et mul see disk 3,5 aastat mujal oli, kui praegu.

Vabalt võib liikuda nii pos kui neg suunas, samas võib valu olla ka millestki muust.

Ise võib olla väga raske vahet teha diskivalul ja tugeval niude-ristluu valul näiteks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mul isiklikult on 4 korda olnud diski prolaps (diagnoositud loomulikult) ja iga kord ka korda saanud. nii et võib küll nii olla, et vahepeal on asi korras olnud.

ja iga kord ikka väga suur valu olnud (ega ma muidu poleks abi otsima läinud :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Põhimõtteliselt kõigega nõus - iga harjutus on mingi probleemi puhul vastunäidustatud, kukla tagant surumine vast kõige enam.

Lendamine ei sobi kapsliprobleemide puhul, kukla tagant surumine ka rotaatormanseti proble korral, kolmas ei sobi pitsumise korral, neljas minu silmis õigesti tehtuna okei, viiendas on ta põhjendused jällegi täiesti õiged, mis puutub turvalisusse ja koormuse jagunemisse.

Hope this helps :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

disk tagasi ja valu kadunud.

Ma just täna arsti käest küsisin ja tema sõnul ei tehta riigi raha eest ühtegi magnetuuringu pilti pärast kontrollimiseks, kas disk on nüüd tagasi läinud. Niiet kui sa 5x oma raha eest neid pilte pole teinud, siis ei saa ju kindel olla, et disk läks tagasi.

Samuti olen vaadanud youtubest neid videosid diskitüki eemaldamisest ja ei kujuta päris hästi ettegi seda tagasiminemist.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma just täna arsti käest küsisin ja tema sõnul ei tehta riigi raha eest ühtegi magnetuuringu pilti pärast kontrollimiseks, kas disk on nüüd tagasi läinud. Niiet kui sa 5x oma raha eest neid pilte pole teinud, siis ei saa ju kindel olla, et disk läks tagasi.

Samuti olen vaadanud youtubest neid videosid diskitüki eemaldamisest ja ei kujuta päris hästi ettegi seda tagasiminemist.

Nimetatakse resorptsiooniks, loe näiteks siit

http://www.mc.vanderbilt.edu:8080/reporter/index.html?ID=1001

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tagasiside sportlasest kliendilt peale ühte 1,5h lihashooldust:

Mõtteid veel peale füsioterapeutilist massaaži:
-varem ei saanud korralikult joosta, kiirel sammul astuda kuna sääre esiossa ja labajala-sääre vahelisse ossa tekkis pinge, mis tekitas jubetat valu. Jalad liikusid, samas jalalaba osa nö lohises kaasa. Isegi kiirkõnd osutas raskusi. Nüüdseks saab korralikult joosta, käia ilma valuta, jalalaba ka rohkem kaasatud. Säär ei ole nõnda valulik-pinges kasvõi katsudes.

-olen teinud jalalabale erinevaid harjutusi, varvaste venitusi mõlemat pidi, erinevaid haaramisliigutusi jne. Kadunud on sagedased krambitamised, kuid tõsi, vahel harva ikka neid esineb veel.

-peale selle on jalad paremas toonuses, kogu liikumine on kergem ja värskem, sama ka ülejäänud keha kohta.

-päris problemaatiline tänu jõusaalitrennile on mul trapets-selg, selle sai ka lahti, kehahoiak või nö vabaolek on palju kergem, varem krambitas kehal küljelihas, nüüd esineb vähem. Kuid samas tuleb tõdeda, et trennis väga trapetsit ei taha teha, veidi teen, aga see kisub väga kiiresti pingesse-valusaks.

-trapets ja kael on seotud, seetõttu ka kael väga pinges olnud, sealhulgas lausa lõua liigutamisest on kiskunud nägu krampi.Nüüd oluliselt vähem.

Aitäh! Soovitan teiping.ee.

http://forum.bonsuna.com/treeningu-ja-toitumise-blogid/milvi-blogi/msg153964/#msg153964

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisaks uudiseid minu jalkameeskonna kohta (mille füsioterapeut ma olen)

FC Flora II kindlustas Esiliiga tiitli! 26.10.2014

Tallinna FC Flora II alistas täna Pärnu Linnameeskonna 7:2 ja kindlustas sellega endale ka Esiliiga võidu!

Palju õnne ka kaotajatele, kes kindlustasid endale pääsu Premium liigasse järgmiseks hooajaks.

10445676_1141134582569228_26168411_o.jpg

http://fcflora.ee/fc-flora-ii-kindlustas-esiliiga-tiitli/

Share this post


Link to post
Share on other sites

disk tagasi ja valu kadunud.

Kas sul on mingid kindlad harjutused, kuidas tagasi saab diski? Mul läheb 3 nädal, korraks oli juba parem, nüüd järsku jälle väga hull. Arvan, et teen mingi harjutuse valesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Füsio jah :D

Rääkides siis asjast, siis eile käis külas 2011.a. maailmameister klassikalises kulturismis, Taavi Koovit. Klapp oli päris hea.

Küsisin, kas võin teistele ka avaldada, et ta minu juures käis ja plaanib veel tulla, vastuseks tuli

14895235_XKEo55.jpeg

Niiet kui kõlbab maailmameistrile siis ehk kõlbab sinule ka :)

Ise võimlen muidu taas revalis, treeningkaaslane tuli varjusurmast välja.

Nägesh!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tahaksin ka tegijat kiita! B)

Käisin Georgi juures oma õla murega ning sain probleemile lahenduse, juba esimese korraga. Võin julgelt väita, et Georg on oma ala parim, kindlasti jätkan regulaarselt tema juures käimist, et tulevikus igasuguseid vigastusi ennetada :) .

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuidas sellesse juttu sobituvad kõik valuvabalt elavad inimesed, kellel kas kaasasündinud või mõne õnnetuse tagajärjel on keha täielikus düsbalansis?

Kui strateegilistes punktides siiski piisavalt jõudu on, et keha arust enamvähem ohutus seisus olla, siis võib see kompenseerida muu düsbilansi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

... " Aga minu hinnangul selle tagajärjena olid pidevad kaelavalud ja hingamisraskused. Valu rinna keskosas blokeeris selle kõrval olevad roided, mis mõjutas diafragma tööd, keha blokeeris liikumise välistamiseks ühe kõhu- ja seljalihaste poole. Selline kaskaad on tõsise valusündroomi puhul mitte just sage, aga arvestatav nähtus. See kõik leevendus füsioteraapia õpingute ajal "

ja kuidas saabub leevendus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×