Jump to content
gmaster

Vigastuste ennetamine, taastusravi jm

Recommended Posts

Ma olen sarnase asjaga töötanud nö adminn olles, ainult jalatoetust ei olnud. Päris mugav variant oli.

standing-task-chair.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuidas käte kõrgus oli? Kahtlustan, et tööpind oli äkki liiga kõrge. Ise töötasin seistes u. aasta.

Mis puutub ühe jala eelistamisse toetamisel.. ideaalis võiks seda muidugi mitte teha - aga samas vaata, kuidas inimesed istudes on - tihti just üks jalg üle teise, keharaskus paremal puusal ja küünarnukil, ülaseljast kalle vasakule, tihti parem õlg kõrgemal. Mina ütleks, et selline asend on palju hullem kui seistes ühele jalale toetumine.

Mõtlen, et võib-olla oli asi selles, et mul on sülearvuti. Öeldakse, et ekraani ülemine serv peaks olema silmade kõrgusel. Sülearvutiga on raske seda reeglit järgida. Ilmselt oli kael liiga suures paindes. Järelikult pidanuks laud veelgi kõrgem olema, kuid sellisel juhul jäävad vist käed liiga kõrgele (kirjutan palju ja suvalisel kõrgusel on seda päris keeruline läbi viia). Peab veel katsetama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mõtlen, et võib-olla oli asi selles, et mul on sülearvuti. Öeldakse, et ekraani ülemine serv peaks olema silmade kõrgusel. Sülearvutiga on raske seda reeglit järgida. Ilmselt oli kael liiga suures paindes. Järelikult pidanuks laud veelgi kõrgem olema, kuid sellisel juhul jäävad vist käed liiga kõrgele (kirjutan palju ja suvalisel kõrgusel on seda päris keeruline läbi viia). Peab veel katsetama.

Tegelikult on kaks varianti: sirge kuvar silmade kõrgusel või nurga all kuvar veidi allpool, niiet vaatad kuvarisse ülevalt alla, veidi nagu lkv pildil, väga hea on selleks kasutada dokki (see on muidugi väga kole ja kobakas, on palju paremaid):

laptop-docking-station-02.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tervist,



Väike tagasiside siis toimuvast ja muutustest.



Õhtul sinu juurest lahkudes kruttisin oma auto seljatoe kohe paika. Siiamaani olen istunud sirgelt ja kindlalt roolitaga, mitte suvaliselt lösutanud. Sõiduajavalud on mul täielikult kadunud. Ei väsi ka selg enam ära ja mured on läinud. Muidugi autosse ronimisega ja tõusmisega kaasneb rooli edasi-tagasi kolistamine. Seljahüvanguks võib natuke ennast lisaks liigutada küll.



Voodikohapealt seda, et madrats sai põrandale lohistatud. Nagu uuestisündinud. Uskumatu vahe on ikka, kas magada kartulipõllul või kindlal sirgel pinnal. Une kvaliteet on ka natuke paranenud. Kas see on nüüd tingitud aseme liigutamisest heale pinnale või sellest, et korteris enam ei köeta ja seetõttu õhk on parem. Igatahes uni on parem.



Tööjuures istudes ei väsi enam selg ära. Vahe oligi selles, et ennem sirutasin rinna üles, aga nüüd surun puusa taha. Vahe on tuntav ja pinge on nüüd ka õiges kohas. Seda seljapinget, just seal kus vaja, olen hakanud kogu aeg otsima, ehk harjutama keha sealt painduma. Olen ka reielihast hakanud iga trenni lõpus venitama ja rullima õhtuti.



Trennist ka väheke. Muutsin oma kava. Ehk rinnapäevale jäi ainult kaks harjutust. Selle asemele võtsin seljakeskosa ja õlataguse.



Lõpetuseks tahan sind tänada. Tänu sinule on minul parem elada ;). Proovin ka saata oma naise sinu juurde Mai kuu jooksul. Usun, et saad ka teda aidata.



Suured tänud veelkord,


Martin

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tartu seljavalutajad, osalege uuringus - aitate füsioterapeuti ja saate ka ise oma selja suhtes targemaks (edastan Tartu füsioterapeudi Timo Müüri kuulutuse):

"Inimesed, keda mul uuringusse oleks vaja on:

*mees 20-40 a
*krooniline mitte-spetsiifiline alaseljavalu kestusega >3 kuud (diagnoos soovitatavalt kinnitatud perearsti poolt)
*neuroloogiliste ja traumaatiliste haiguste puudumine
*skolioos < 10 kraadi
*ortopeediliste haiguste puudumine, mis ei võimaldaks uuringus olevat testi teostada.

Uuring sisaldab toengpõlvituses vastaskäe vastasjala sirutust (bird-dog).
*Uuring on ühekordne, kestab ligikaudu 1 tund.

Peale uuringutulemuste analüüsimist saadan osalejatele infot selle kohta, kuidas nad kasutavad oma süvalihaseid, kuidas on nende lihasväsimus võrreldes teistega jne.
Kontaktandmed: timo.myyr@hotmail.com"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veidi aega tagasi lõppesid mul siis 2 eksperimenti:

Esimene oli seotud kolesterooliga. Kuna kooli lõpupoole oli koolis üritus, kus õe eriala tudengid mõõtsid erinevaid tervisenäitajaid, mh kolesterooli (see oli mul 4,5), siis tekkis mõte - Kolesteroolieksperiment! Asi oli lihtne - peaaegu aasta jagu sõin päevas kuni 8 tervet muna, keskmine ilmselt 6. Poolteist kuud tagasi lõppenud eksperimendi lõppu (ja uue algust) tähistava mõõtmise tulemus oli... 4,5!

Ehk siis minu tagasihoidlik n=1 mõõtmine näitas, et vähemalt minu puhul ei muutnud ligi 40 muna söömine nädalas üldkolesterooliväärtust.

Teine eksperiment algas siis kolesteroolieksperimendi lõpuga. Sai mõõdetud testosteroon ja tarbitud karp seda:

1820_thumb.jpg

Toode on siis loodud meie enda staariseisuses oleva biokeemiku Alan B'stardi poolt ja on üks väheseid tõenduspõhiseid testosterooniboostereid. Ehk siis koostis ei põhine "naised saunas rääkisid" teooriatel, vaid reaalselt uuringute tulemustel.

418667e5310bd0bd710681fcea3b4eb683108935

Tulemused siis sellised: Näitajad enne ja peale 1 potikunni LH 4,55 / 3,85 testo 11,8 / 13,3. Tulemuseks testo tõus 12%. Seda u nädal peale toote tarbimise lõpetamist. Kui keegi soovib toetada, siis võin korrata ja rohkem mõõtmisi teha. Toodet saab ka minu käest.

Mis siis muud. Ajan vaikselt ikka oma füsio-asja, võtan vastu erakliente ja treenin oma jalkapoisse, käin koolitustel :)

3-4 päeval nädalas satun ka jõutrenni, aga kaamera ette ei õnnestu kuidagi jääda. Eks kui kellegagi ühistreeningu teen, siis ehk saab materjali.

Seniks olge terved!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tere lugejad!

Lubasin vahepeal koolitustest kirjutada, aga need hoopis lükkusid edasi. Sellegipoolest jõudis nende aeg taas kätte.

Nii saigi käidud Tartus Lauri Rannama koolitusel, et end täiendada alajäsemete probleemide ravi osas.

Koolitus oli väga põnev, peamisteks teemadeks põlvede ja hüppeliigeste ning jalgade uurimine, mobiliseerimine ning nende mõjutamine Stecco manipulatsioonidega.

Nagu siin varem mainitud sai, siis Stecco manipulatsioon seisneb strateegiliste punktide aktiveerimisel. Need strateegilised punktid asuvad tavaliselt sidekoes ja tavaliselt on igal liigesel iga suuna kohta vähemalt üks strateegiline punkt, mis selle liikumist mõjutab. Olen seda ka päris edukalt juba kasutanud oma meeskonna peal ning ka eraklientidel, korduvalt näiteks tugevate puusavaludega inimeste puhul, kes said juba esimesel korral tuntavat leevendust. Üks tugevate puusavaludega tütarlaps jooksis peale 2 seanssi ja koduseid harjutusi hiljuti poolmaratoni :D

Väikse previewna võin öelda, et hüppeliigese külgmiste sidemete vigastusel tekivad probleemid pindluud ümbritsevates lihastes, ja selle puhul võibki aidata pindluu keskel asuva punkti tugev massaaž. Eesmisi põlvevalusid võib mõjutada reie esiosa keskel asuva punkti tugev mõjutamine.

Inimene ise ei pruugi neid punkte leida, kuna see vajab veidi käe tunnetuse harjutamist. Küll aga sobib selleks foam roll. Niiet rullima ja kui kuidagi paremaks ei lähe eks siis peab juba lähemalt uurima :)

post-2813-0-97828000-1403626528_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mis ma oskan öelda, mulle tundub et selle artikli autor on jõudnud kõrgemale levelile.. paljude sündroomide ravis ongi väga hulgaliselt erinevaid variante, ja kindlasti on seal väga tähtis osa psühholoogial ja nõustamisel. Erinevatest teraapiatest elementide kasutamine on üsnagi kunstiline ja mida rohkem "värve" paletis on, seda parema tulemuse saada võib.

Aga nagu paljude asjadega, on alati vastuväiteid, ka näiteks peavalutablett ei garanteeri peavalu kadumist ja meniskioperatsioon põlvevalude kadumist, ka põlve eemaldamine ei garanteeri põlvevalude kadumist :D. Miks siis müüakse valuvaigisteid ja tehakse põlveoppe?

Mis puutub erinevatesse pehmekoeteraapiatesse siis võib kindlasti hea käega inimene olla parem kui mõni aastaid koolitatud massöör, aga mõtle kui hea käega inimene on end väga pikalt koolitanud... Oma lülisamba kaelaosa manipuleerima ma suvalist inimest ei laseks küll, isegi massööre mitte. Oma kaela "ragistama" julgen täpselt 3 inimest lasta :)

Olen enda peal manuaalteraapiat ikkagi üsna regulaarselt kasutanud ja ka väga tõsisest probleemist nii lahti saanud. Oma tütarlapse kaelamassaaž, erinevalt autori tütarlapse kaelamassaažist paraku mulle suurt midagi ei tee, niiet sinna kallale pean ikkagi vähe tugevamate sõrmedega tegelased laskma.

Et üldharivas mõttes huvitav lugemine, toob välja küll vastuväiteid, aga ei paku midagi asemele. Lisaks mõnede uuringute tulemused väga meelevaldselt tõlgendatud (uuring ütles et toimib, tema kasutas uuringut tõestamaks et ei toimi). Näiteks alaselja mobilisatsioonide uuringust tuleb ikkagi välja, et näiteks lülisamba alaosa mobilisatsioon vähendab valu rohkem kui ülaosa, kuigi kasutati mittespetsiifilist tehnikat. Seda alaseljamobilisatsiooni küll ilma mingi skillita ei tee:)

Loodan et vastasin su küsimusele :)

Edited by gmaster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisaks kipup nende evidence-based asjadega ka nii olema, et mingi periood uuringud toetavad, siis jälle ei toeta, siis jälle toetavad... nii paarikümne aastaste lainetena. Head näited elektriravi ja akupunktuur.

Olin just soomes haiglapraktikal, kui kesk-soome keskhaigla taastusravi arendamise eest vastutav Ylinen ütles ülesoomelisel ettekandel "Pühkige nüüd elektriravimasinatel tolm pealt ära, teadus jälle toetab elektriravi" :D

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kas sa ise ei ole mõelnud hakata elektriravi pakkuma, sinu juures oleks hea käia, igal pool mujal saatekirja vaja ja seda pole ma ikka veel viitsinud võtta. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen mõelnud, mul üks massin katsetamisel (ja teine meelel)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leidub ikka, sama palju kui mujal. Oleneb mis lihas või liigutus häda teeb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Demonstreerin foam rollimist ja näitan lülisamba rinnaosa liikuvuse parandamist. See on vajalik näiteks kükis õige asendi saavutamiseks.
Loomulikult võib kasutada ka niisama venitusena, näiteks pidevalt laua taga istuvate kontoritööliste puhul.

NB! kuulake oma keha ja tehke liigutusi kontrollitult, rahulikult ning koos hingamisega. Venitusele peaks eelnema korralik rullimine ning venitust teha mõistuse piires, see ei tohiks teravat valu tekitada. Väga terava valu puhul ära jõuga pressi, tee mugavas vahemikus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cyonara, on 26 Jun 2014 - 22:00, said:

Georg, kas käte peal ka neid strateegilisi punkte nn. leidub?

Bas Rutten ühes videos näitas neid punkte

Share this post


Link to post
Share on other sites

EIle juhtus selline asi, et sõrm jäi sõrmusekohast autoukse vahele.

Koheselt tõmbas tipmise lüli tuimaks, imekombel jäi luu terveks.

Mure selles, et siiamaani on sõrme ots tuim/surisev.

Kas närv sai kahjustada/läks katki?

Mida peaks tegema?

Kaua võib kesta?

Tänud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kõlab kyll veidi närviteema moodi, kõige kindlam oleks minna emosse v perearstile edasiseks konsultatsiooniks, nemad siis juba vaatavad kas teevad edasisi uuringuid v mitte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Üks suurimaid rõõme on tagasiside klientidelt:

"Kui ma Mai alguses lonagates lõpuks sinu juurde jõudsin olin ma oma paremat jalga järgi vedanud täpselt kuu ja 8 päeva. Jooksmine oli lõppenud päevapealt ja ortopeed ei andnud palju lootust enam selle hobi juurde naasmiseks, vähemalt selles tempos, mida mina ihkasin. Ortopeedi vastus oli lihtne: selg on kõver ja midagi enam väga teha ei saagi.

Aga Sina, vaatasid ja testisid ja siis tegid haiget nagu kurat! Tegelikult oli asi lihases või nagu selgus lihastes. Pärast esimest kohtumist ma kõndisin trepist üles naeratus näol. Kolmandale kohtumisele tulles suutsin ma jooksusammuga juba bussi püüda.

Nüüdseks olen läbinud oma elu pikeima distantsi 21,5 km ja tagasi treeninglainel! Suur Aitäh Selle töö eest, mille oled minu jalaga teinud ja nende nõuannete eest mille koju kaasa pakid! Ma ei ütle nägemist vaid kindlasti kohtumiseni! Sest keha vajab head hoolt ja ma tulen varsti jälle hooldusse.!"

L.H.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heihei!

Sai siis vahepeal jälle veidi oma arsenali täiendatud.. Seekord oli koolitus küll hiina meditsiini valdkonnast, kuid väga huvitaval kombel on just viimastel aastatel ida ja lääne meditsiini teed kohtunud..

Koolitus, kus mina käisin, oli gua sha, mis on siis traditsiooniline u 4000 a vana hiina meditsiini ravivorm, kus tegeldakse otse lihastega ning tegelikult ka fastsiatega. Ise olen igasuguse hookuspookuse suhtes skeptiline ja katsun kõike vaadata läbi tõenduspõhisuse. Siin tulebki mängu huvitav fakt: viimasel aastakümnel on lääne meditsiinis tuhinal tõustnud fastsiateema - ehk siis väga kokkuvõtvalt öeldud lihaste teineteise mõjutamine.. Keeruline?

Anatomy-Trains_image.jpg

Tegelikult mitte.. nimelt liigutust tegelikult ei tee ainult üks lihas, mis siis tõmbab luud.. see näib küll anatoomiaõpikus väga ilus ja loogiline välja, aga tegelikult ei kinnitu lihased ainult luudele, näiteks suur tuharalihas kinnitus luudele ühes allikas ainult 65% ulatuses... ülejäänud kinnitus - üllatus-üllatus - fastsiasse ehk sidekoesse. Niisiis mingit liigutust tehes loomulikult lihased pingestuvad, kuid pinge kandub pigem mööda sidekoelisi ahelaid, kuhu lihased on väga sujuvalt sisse põimitud. Ja probleemid selles samas sidekoes võivadki põhjustada igasuguseid probleeme alates lihastoonuse langusest kuni näiva põhjuseta valuni. (Anatomy Trains: Myofascial Meridians for Manual and Movement Therapists, 2e, Thomas W Myers)

Näiteks võib ka ideaalselt ja ideaalses vahekorras kerelihaseid treenival sportlasel olla torakolumbaarfastsiast tulenevaid seljavalusid. Sellisel juhul on raviks alaselja sidekoe (loomulikult ka seal olevate lihaste töötlus) ja kui pinge tuleneb liigkõrgest treeningintensiivsusest, siis hoopis puhkus.

Mõju: peale esimest töötlust märgatav valu vähenemine, u nädal hiljem valu kadunud, valu tõttu vahele jäetud treeninguid 0.

Kuhu ma jõuda tahtsin.. lääne meditsiin on hakanud sidekoe töötluseks kasutama Grastoni tehnikat, mis on väga sarnane gua shale, lääne meditsiini müofastsiaalsed ahelad ühilduvad väga suures plaanis hiina meditsiini meridiaanidega, triggerpunktid ja stecco punktid akupunktuuripunktidega. Seega tegin väikse hat-tricki, õppisid ida meetodit, mis on väga sarnane lääne meetodile - kaks kärbest ühe koolitusega.

Iseenesest on gua sha väga huvitav, näiteks mina tundsin vasaku talla-aluse töötluse all kuumamist parema talla all, parema oimukoha töötlusel kuumamist parema talla all, pea töötlemisel kuumamist õlgades jne, et väga huvitav.

Seega hakkan ka seda meetodit oma töötlusesse lisama. Võite seda ka varsti eraldi teraapiana nõudma hakata. Ise võin öelda, et see on organismi taastumise seisukohalt enesetunde järgi võimsamgi kui spordimassaaž... mina näiteks otsustasin et peale esimest kerget gua-sha teraapiat on ka vaip hea koht pikutamiseks :D Täna, teine teraapia oli juba täitsa talutav. Soovitatakse iseenesest kuurina teha ja kui ma endale treeningkoormuse jälle käima saan, siis teen tõenäoliselt ka ise ühe kuuri läbi. Gua-sha kuuri :)

Edited by gmaster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisasime uue video reie rullimise kohta, kohustuslik vaatamine kõigile :)!

http://www.erikorgu.ee/fusioterapeut-opetab-reie-rullimine/?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=reierullimine

Kõiki avaldatud videosid näed siit: http://www.teiping.ee/media/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Head uudised!

Nüüdsest pakun massaaži ja füsioteraapiat uuel aadressil Kunderi 24, CityPilatese ruumides! Kesklinnast jalutuskäigu kaugusel, 2 minuti kaugusel Jakobsoni 13 parkla.

post-2813-0-42678600-1412282059_thumb.pn

Spetsiaalsed personaaltreeningud jätkuvalt RevalSport või Fitness4u spordiklubis

Meeldiva kohtumiseni!

http://www.teiping.ee/kontakt/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greit njuus evribadii..

Viimase aja vaba aeg on kulunud koolituse valmistamisele...

Stoori üsna huvitav - nimelt potsatas mulle mõned kuud tagasi postkasti kiri mu ülikooli täienduskooli spetsialistilt.. tema tahtis teha mingit põnevat koolitust ja õpetajad olevat mind soovitanud... Esialgne soov oli, et ma teeks massaažikoolituse, aga see ei tundunud piisavalt põnev ja väljakutsuv..

Siin see siis on, minu esiklaps: kõik vajaliku info leiategi lingist!

trigger-point-image.jpg

Edited by gmaster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×