Jump to content
Shox72

Täiskükk vs sügavkükk

Recommended Posts

Tere!

Küsimus on selles, et kumb küki variant siis siiski põlvedele kahjulikum on? Olen kuulnud mõlema poolseid jutte. Algul arvasin, et sügavkükk, kuid siis räägiti, et just täiskükk on see mis lõhub, kuna sa pead suure raskuse poole peal seisma jätma ja põlvedel on seega raske. Sügavkükk tundub muidugi kasulikum. Arvan, et väikeste raskuste nt. kuni 100kg ei lõhu veel ükski kükk põlvi, pigem tugevdab neid liigeseid ja sidemeid. Parandage mind kui eksin.

Tänan!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Küsimus on selles, et kumb küki variant siis siiski põlvedele kahjulikum on?

Mul käskis traumatoloog sügavkükist loobuda, kui tahan oma põlvi veel kasutada. Argumentatsioon oli umbes selline, et põhja kükkides läheb liiges asendisse, kus piltlikult öeldes kahe liikuva osa vahel ei ole enam pehmendavat kudet ja liiges hakkab kuluma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ei tea kumb kahjulikum on aga toime on tiba erinev küll neil. Ise praktiseerin kitsa seisuga poolkükke, mõjub hästi just nelipea alumisele osale ja ei arenda liialt tuharalihaseid. Kuna tahan ka sprintida kiirelt, siis see annab paremaid tulemusi ja see nn. nullasend päris põhjas mõjub igatahes mu põlvedele halvemini, pean sellest alumisest faasist üles hakkama tulema.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Poolkükk 45 kraadi

Täiskükk 90 kraadi ehk täisnurk

Sügavkükk no kraade ei tea aga nii põhja kui kannatab

Ma olen nii arusaanud..

Sügavkükk ja täiskükk on ikka pigem sünonüümid.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sügavkükk ja täiskükk on ikka pigem sünonüümid.

Ma pooldan ka seda varianti ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oojaa muidugi vaidlme nüüd selle üle kumb ta on... no jõutõstjad on nii rääkinud ja loogiliselt võttes ka on nii.

Vastuse olen saand aint kahelt hetkel...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oojaa muidugi vaidlme nüüd selle üle kumb ta on... no jõutõstjad on nii rääkinud ja loogiliselt võttes ka on nii.

Vastuse olen saand aint kahelt hetkel...

...mis sa virised. Kingitud hobuse suhu ei vaadata!

Sidemete areng tuleb n8 viivisega. Raskus, mida lihas justkui suudab, kuid sidemed veel mitte. St ikka t2iskykki, kuid mitte maksimumraskusega sidemete arendamise eesm2rgil (eks see ole ka individuaalne, mina yle 80% ilma sidemeteta ....kui p6lved ei ole valulikud loomulikult...ei l2heks).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma usun, et siin on küll nii arukad inimesed, et saavad aru, kui postitajat huvitab erinevus sügava ja mitte nii sügava küki vahel.

Ise, kui hakkasin sügavate asemel paralleeli või natuke vähem kükkima, siis siiani pole kordagi põlv tunda andnud. Pepu maani kükkides aga andis põlv päris tihti tunda. Enamus lasevad pepu maani kükke põrkega ja ilmselgelt ei ole see just mitte kõige kasulikum. Samas see on nagu joomisega. Mõni joob ennast juba liitrist viinast teise ilma. Teine jällegi 30 aastat jutti iga päev, ilma, et kordagi kuskilt tunda annab. Kui tervis tugev ja liigesed korras, siis ei tohiks sügavkükke väga karta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

See ongi, et kui tagumik maani kükkida, siis kaob pinge põlvedelt ära ja kui üles hakkad tulema, siis on järsku kogu pinge põlvedel mingi hetk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
See ongi, et kui tagumik maani kükkida, siis kaob pinge põlvedelt ära ja kui üles hakkad tulema, siis on järsku kogu pinge põlvedel mingi hetk.

Vaata ise peeglist, kui "maani" sul kykkida v6imalik on. Ass to the grass...arvestatakse ka rohu k6rgusega. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vaata ise peeglist, kui "maani" sul kykkida v6imalik on. Ass to the grass...arvestatakse ka rohu k6rgusega. ;)

Jäidki jutumärgid lisamata. Aga jah... kui ma korralikult kükkida tahan, siis ma ei saagi varrastega kükkida. Panen vastu vardaid puuris. Ma olen muidu rängalt hüpomobiilne inimene, aga kogu keha painduvus on läinud vist mul puusadesse. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jäidki jutumärgid lisamata. Aga jah... kui ma korralikult kükkida tahan, siis ma ei saagi varrastega kükkida. Panen vastu vardaid puuris. Ma olen muidu rängalt hüpomobiilne inimene, aga kogu keha painduvus on läinud vist mul puusadesse. ;)

Vabandust OT...

St ka ilusat konnaasendit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Küsimus selline, et kükki tehes kui teen täis kükki ehk väga madalale aga vasak põlv hakkab alati jubedalt valutama päras trenni. Et ma mõtlen kas äkki teen pool kükki ehk et umbes 90 kraadi ainult ? Kas ta ikka arendab sama hästi jalgu edasi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mis seal vahet on, kumb arendab paremini, kui on valus, siis ära tee. Pead leidma harjutuse, kus pole valus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Ass to the grass"

Huvitav mis spordialas selline asend üldse sisse võetakse? St kuhu sellist liigutust reaalselt rakendada? Näiteks sprindis pole vaja kordagi põlvest alla 90 kraadi laskuda...

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Ass to the grass"

Huvitav mis spordialas selline asend üldse sisse võetakse? St kuhu sellist liigutust reaalselt rakendada? Näiteks sprindis pole vaja kordagi põlvest alla 90 kraadi laskuda...

Ma ise olen rakendanud kohapealt kaugushüppes. Mitmel korral on muidugi ette näidatud, et seda sooritatakse ~poolkükist, kuid ma leian, et sealt küll kaugele ei "plahvata".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×