Jump to content
kristen.

Valk ja areng

Recommended Posts

Tere, olen 18 aastane noormees ja käinud juba jõusaalis u. 8 kuud.(praegune kaal 82kg, pikkust 182cm)

Algul kui käima hakkasin võtsin ka toidulisandit mass2 mida tarbis 200g päevas mis andis umbes 70g proteiini puhtalt lisandi pealt juba kätte, lisaks sellele veel toidust kätte saadav mis teeb üpriski suure hulga lihase kasvatamiseks.Mäletan et jaanuari kuu lõpus lõpetasin selle tarbimise ja need viimased kuud kuni praeguseni pole midagi juurde tulnud, ei kaalu ega jõudu. Käin jõusaalis mingi 4-5 korda nädalas.Söön muidu päevas ikka kõvasti, kuskil 5 korda. Kiire ainevahetuse tõttu on raske midagi juurde saada.Arvan et puudust jääb proteiinidst sest nagu ennem mainisin pole mingit arengut olnud.Siit siis küsimus et palju peaksin päevas tarbima proteiine et jääks midagi ka lihase kasvatamiseks? (olen tüdinud juba jõusaalis tühjalaskmisest ja niisama lihast lõhkumas käimisest). Olen lugenud et minuvanusel peaks see kuskil 74g olema minimaalne päevas, tundub et saan sellegi vaevu vaeu kätte ilma lisandite kasutamisest.Kindlasti hakate kohe plärama munadest ja kohupiimast kuid mina ei ole see kes koju süüa ostab nii et asi läheks kulukamaks lõpuks kätte kui lisand. Nii et ootan huviga mis kellelgi öelda on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proovi päevas 1,5g valku * kehakaal. Ja tulebki mune, kodujuustu, kohupiima ja liha sööma hakata - muidu lihas ei kasva. Ega siin midagi muud soovitada polegi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ma olen seda arvutanud, kohupiim annab 200g pakist 36g valku, ja sa kohe mitte ei saa üheski lisandist seda kätte nii 65 sendi eest! 300g kodujuust annab 16g 100g kohta ja maksab ka euro. Nii et heaga muule jamale kulub raha tervislikuks toiduks ja kui aitab, siis las vanemad ostavad, äkki hakkab neilegi tervislik toitumine külge!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja ma olen seda arvutanud, kohupiim annab 200g pakist 36g valku, ja sa kohe mitte ei saa üheski lisandist seda kätte nii 65 sendi eest!

Saab. Ikka saab. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja ma olen seda arvutanud, kohupiim annab 200g pakist 36g valku, ja sa kohe mitte ei saa üheski lisandist seda kätte nii 65 sendi eest! 300g kodujuust annab 16g 100g kohta ja maksab ka euro. Nii et heaga muule jamale kulub raha tervislikuks toiduks ja kui aitab, siis las vanemad ostavad, äkki hakkab neilegi tervislik toitumine külge!

nojah eks siis tuleks igapäev lasta 2 pakki kohupiima , saaks 72g kätte isegi pluss veel toit, kuigi kui igapäev 2 pakki lasta siis ta väga odavam ei tule kui massijook

Share this post


Link to post
Share on other sites

See on huvitav jah, et need pulbrid on ju tehtud tavatoidust ja kuidas nad siis selgelt kallimad ei ole? Tooraine sedavõrd odavam? Kvaliteet sama, ütleme Hera 80 / Whey+ vs Tere kohupiim / Farmi kodujuust ?

Mind ennast huvitab kuna ma ei ole siiani ühtegi toidulisandit tarbinud kuna olen eeldanud, et nad lähevad kallimaks, ei anna mulle mingit arvestatavat eelist tavatoidule ja mulle lihtsalt meeldib süüa tavatoitu. Samas on mõnedel pisut kitsama eelarvega tegelastel siiski pulbrid menüüs. Järelikult "po4ku" kaupa ostes mingi võit ikka tuleb, sest vastasel juhul oleks tegemist nö moevärgiga?

Ma tean küll, et Arch jms on kindlasti kodutöö arvutustes ära teinud. Tulge aga infoga lagedale palun B)

E:

Hera80 pakist saab 1 euro eest ~31g valku

See siis kehvem variant, kuna 1 euro eest saan paki kodujuustu, mis teeb 40-45g valku (Farmi 4% "Esktra" = 44.1g v/12g r/5,7g sv ). Kohupiimast ~0,8 eurot saab näituseks 40g valku samuti käddeni (Farmi lahja kohup. "Vanilli" = 40,5g v/1g r/28,25g sv).

Edited by Killhoven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuldne reegel on ika valku 2 g kehakilogrammi kohta tarbida. Ehk siis 82x2=164g pävas. Kui asi on hinnas, siis munad on ühed odavamad valguallikad. Karp päevas annab 60-70g valku. Sinna veel 2 pakki kohupiima ja hakkaks looma. Muidugi oleks hea tarbida ka liha ja 1x toidulisandit pärast trenni.

Mis ma muidu oskan öelda: toit ei olegi odav. Lisandist saad vedelal kujul ja lihtsalt palju kaloreid kätte, aga üldiseks kaalutõusuks pead ikka päeva jooksul rohkem kaloreid tarbida kui kulutad, mitte ainult vajalik valku.

Süsivesikuid ütleme 3-6g per kg ja rasva 1-2 per kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisandid on üldiselt ikka kallimad kui tavatoit, aga kõige odavam vadakukontsentraat+dextro teeb isegi sama või odavama välja kui toit, samas on ikkagi eelised nagu imendumiskiirus, mugavus, kergem sama hulk kaloreid sisse ajada jne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Saab. Ikka saab. B)

Mina sain oma 920g paki, 75% valku kätte 16.50 ja sellisel juhul tean ma et sealt saab 30-31 toidukorda, millest igaüks sisaldab 22g valku ja maksab 55 senti.Ma arvan ,et ma olen päris hästi saanud,aga kohupiimast ja kodujuustust saan ikka rohkem sama raha eest. Lisaks on seda pulbrit ikka tükk aega töödeldud ja mitte lihtsate protsessidega, nii et see kohe mitte ei saa odavam või sama mis tooraine tulla. Elekter, vesi, transport..... elu maksab!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tere, olen 18 aastane noormees ja käinud juba jõusaalis u. 8 kuud.(praegune kaal 82kg, pikkust 182cm)

Algul kui käima hakkasin võtsin ka toidulisandit mass2 mida tarbis 200g päevas mis andis umbes 70g proteiini puhtalt lisandi pealt juba kätte, lisaks sellele veel toidust kätte saadav mis teeb üpriski suure hulga lihase kasvatamiseks.Mäletan et jaanuari kuu lõpus lõpetasin selle tarbimise ja need viimased kuud kuni praeguseni pole midagi juurde tulnud, ei kaalu ega jõudu. Käin jõusaalis mingi 4-5 korda nädalas.Söön muidu päevas ikka kõvasti, kuskil 5 korda. Kiire ainevahetuse tõttu on raske midagi juurde saada.Arvan et puudust jääb proteiinidst sest nagu ennem mainisin pole mingit arengut olnud.Siit siis küsimus et palju peaksin päevas tarbima proteiine et jääks midagi ka lihase kasvatamiseks? (olen tüdinud juba jõusaalis tühjalaskmisest ja niisama lihast lõhkumas käimisest). Olen lugenud et minuvanusel peaks see kuskil 74g olema minimaalne päevas, tundub et saan sellegi vaevu vaeu kätte ilma lisandite kasutamisest.Kindlasti hakate kohe plärama munadest ja kohupiimast kuid mina ei ole see kes koju süüa ostab nii et asi läheks kulukamaks lõpuks kätte kui lisand. Nii et ootan huviga mis kellelgi öelda on.

Ei tahaks hästi uskuda, et sul valgust nüüd puudus on.See 4-5x jõusaali asenda kolme korraga ja kasuta rohkem baasharjutusi nagu kükk, surumine ja jõutõmme.

Argo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Saue Säästumarketist saab 38 sendi eest kohupiima, milles on 32g valku B)

Selveris kohupiim vabsee 52 senti või midagi sellist

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trennipäeval segasin kunagi seda 32g valguga kohupiima natukese moosiga, läks kiiremini alla. muidu liiga kuiv ja hapu. Aga duhhi tuli juurde B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mina sain oma 920g paki, 75% valku kätte 16.50 ja sellisel juhul tean ma et sealt saab 30-31 toidukorda, millest igaüks sisaldab 22g valku ja maksab 55 senti.Ma arvan ,et ma olen päris hästi saanud,aga kohupiimast ja kodujuustust saan ikka rohkem sama raha eest. Lisaks on seda pulbrit ikka tükk aega töödeldud ja mitte lihtsate protsessidega, nii et see kohe mitte ei saa odavam või sama mis tooraine tulla. Elekter, vesi, transport..... elu maksab!

Hera80 pole küll mingi supertoode selle raha eest, koguse ja kvaliteedi suhtes. Aga see selleks.

Valgul ja valgul on ka erinevusi. Kuid sööd niisama seda päeva jooksul ja trenni ei teegi, siis see vahe haihtub suures osas ning jääb ainult labane valgusisaldus enamasti mida võrrelda. Ning selles suhtes võid küll kohupiima ja munadega mõned sendid võita. :)

Kuid üldiselt peale trenni on valgusjoogid eelistatumad variandid. Nende eelis on kiire imendumine, mugavus. Ning siin on ka peamine koht, kus erinevad tooted omavahel konkureerivad. Vadakuvalk ongi selline, mis juba kiirelt imendub - kuid siiski on variente mis veelgi kiiremini sihtpunkti jõuavad.

Ütleme siis nii, et neid valgutooteid, mis tuleksid odavamad kui kohupiim/munad on väga vähe - ja üldiselt pead ostma suurtes kogustes või allahindlusega. Kuid kokkuvõttes löövad oma mugavuse ja kiire imenduvuskiirusega tavatoitu.

Samas sportlikule inimesele, kes väärtustab aega ja tulemusi, veidi rohkem kui sente lugeda - selle jaoks on valgupulbrid ikkagist suhteliselt asendamatud tooted.

Muidu ise söön ka päevas ikka pool resti mune ja paki või kaks Selveri/Maxima kohupiima. Lisaks pool kilo liha, jogurtit + sheik. Niiet valku tuleb mühinal. B)

Rahaline kulu siis selline:

Pakk kohupiima - 32g valku, 52s

400-500g liha - 80-110g valku, 1,5-2,5Eur

5 muna - 30-40g valku - 35s

25g valkupulbrit - 22,5g valku - 80-90s (kasutan väga kvaliteetset ja suhteliselt kallist valku)

Kokku valku ca. 200g (+veidi veel muudest toitudest) ja raha kulub ca. 4-5Euri ja pm suurt rohkem päevase toitumise täiendamiseks vaja polegi. Rasvad saab enamasti ka juba kätte neist toitainetest, lisaks veidi süskareid ja ongi toitumine paigas. Rahaline kulu tavaliselt üle 100kr vanas rahas ei lähe, mis meie praeguseid toiduhindu arvestades suhteliselt hea.

Kui vanemad tegelevad toidu ostmisega siis ma ei usu, et on raske neid veenda liha või muna, kohupiima ostma. Tegemist ju niivõrd tavaliste toitainetega, mida söövad pea-aegu kõik inimesed.

Edited by Archangel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hera80 pole küll mingi supertoode selle raha eest, koguse ja kvaliteedi suhtes. Aga see selleks.

Valgul ja valgul on ka erinevusi. Kuid sööd niisama seda päeva jooksul ja trenni ei teegi, siis see vahe haihtub suures osas ning jääb ainult labane valgusisaldus enamasti mida võrrelda. Ning selles suhtes võid küll kohupiima ja munadega mõned sendid võita. B)

Kuid üldiselt peale trenni on valgusjoogid eelistatumad variandid. Nende eelis on kiire imendumine, mugavus. Ning siin on ka peamine koht, kus erinevad tooted omavahel konkureerivad. Vadakuvalk ongi selline, mis juba kiirelt imendub - kuid siiski on variente mis veelgi kiiremini sihtpunkti jõuavad.

Ütleme siis nii, et neid valgutooteid, mis tuleksid odavamad kui kohupiim/munad on väga vähe - ja üldiselt pead ostma suurtes kogustes või allahindlusega. Kuid kokkuvõttes löövad oma mugavuse ja kiire imenduvuskiirusega tavatoitu.

Samas sportlikule inimesele, kes väärtustab aega ja tulemusi, veidi rohkem kui sente lugeda - selle jaoks on valgupulbrid ikkagist suhteliselt asendamatud tooted.

Muidu ise söön ka päevas ikka pool resti mune ja paki või kaks Selveri/Maxima kohupiima. Lisaks pool kilo liha, jogurtit + sheik. Niiet valku tuleb mühinal. :D

Rahaline kulu siis selline:

Pakk kohupiima - 32g valku, 52s

400-500g liha - 80-110g valku, 1,5-2,5Eur

5 muna - 30-40g valku - 35s

25g valkupulbrit - 22,5g valku - 80-90s (kasutan väga kvaliteetset ja suhteliselt kallist valku)

Kokku valku ca. 200g (+veidi veel muudest toitudest) ja raha kulub ca. 4-5Euri ja pm suurt rohkem päevase toitumise täiendamiseks vaja polegi. Rasvad saab enamasti ka juba kätte neist toitainetest, lisaks veidi süskareid ja ongi toitumine paigas. Rahaline kulu tavaliselt üle 100kr vanas rahas ei lähe, mis meie praeguseid toiduhindu arvestades suhteliselt hea.

Kui vanemad tegelevad toidu ostmisega siis ma ei usu, et on raske neid veenda liha või muna, kohupiima ostma. Tegemist ju niivõrd tavaliste toitainetega, mida söövad pea-aegu kõik inimesed.

nojah eks ma nüüd söön siis 2 pakki kohupiima päevas, selveri oma 200g pakk

Share this post


Link to post
Share on other sites
nojah eks ma nüüd söön siis 2 pakki kohupiima päevas, selveri oma 200g pakk

Söö söö, kui meeldib. Aga korralikus menüüs on valkude jaoks ikka mitu erinevat allikat. Liha, kala, piimatooted üldse mitte ainult kohupiim, muna jne.

Liiga ühekülgselt süües võib sul lõpuks millestki muust puudu jääma hakata. Aga menüü valgurikkamaks muutmise koha pealt on kohupiim suurepärane valik - lihtsalt ära ainult selle peale ka asja üles ehita. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Üldiselt kui võimlik jäta üldse valgupulbrid kasutamata. Tavatoit on ikka parim.

Olen ka üle 10 aasta järjepidevalt trenni teinud, see aasta esimest korda proovisin kaalulangetuse ajal valgujoogi täiesti välja jätta, tõesti ei märka mitte ühtegi muutust taastumises. Tähtis on lihtsalt õigel ajal piisavalt süüa.

Olen joonud igasugu erinevaid supervalke ja pole mina veel tundnud et mingit vahet oleks ka jood seda või teist pulbrit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

valgupulbri kasutamisest. ega teda jah vaja pole, kui suudad süüa filigraanselt ning magu on piisavalt mahukas, et mahutada ära korraga vastav kogus toitu. mina seda isiklikult ei suuda. parem löön sisse valgujppgi koos süsikatega peale trenni ja 50g valke ning 30 g süsikaid on kätte saadud. ekvivalent sellele on 50g kuivaines pruuni riisi ning 300g liha. no ei ole magu sedavõrd mahukas kahjuks. valgupulber on hea vahend saamaks igapäevaselt kätte vajalik kogus valke, et olemas oleks positiivne lämmastiku tasakaal. seda nüüd tavatreenija seisukohast. mida täpsemaks ja detailsemaks läheb dieet, seda suurem koht on erinevatel toidulisanditel inimese menüüs.

enda puhul on sedasi, et kui tänase menüüga ja lisanditega (vadakuvalk, traubenzucker ja vitamiinid) tuleb ette platoo, kus areng seiskub, tuleb anda juurde lisandeid, et uuesti arengut boostida.

Share this post


Link to post
Share on other sites
valgupulbri kasutamisest. ega teda jah vaja pole, kui suudad süüa filigraanselt ning magu on piisavalt mahukas, et mahutada ära korraga vastav kogus toitu. mina seda isiklikult ei suuda. parem löön sisse valgujppgi koos süsikatega peale trenni ja 50g valke ning 30 g süsikaid on kätte saadud. ekvivalent sellele on 50g kuivaines pruuni riisi ning 300g liha. no ei ole magu sedavõrd mahukas kahjuks. valgupulber on hea vahend saamaks igapäevaselt kätte vajalik kogus valke, et olemas oleks positiivne lämmastiku tasakaal. seda nüüd tavatreenija seisukohast. mida täpsemaks ja detailsemaks läheb dieet, seda suurem koht on erinevatel toidulisanditel inimese menüüs.

enda puhul on sedasi, et kui tänase menüüga ja lisanditega (vadakuvalk, traubenzucker ja vitamiinid) tuleb ette platoo, kus areng seiskub, tuleb anda juurde lisandeid, et uuesti arengut boostida.

Kes siis liha ja riisi vahetult peale trenni sööb? Ikka pool kohukest ~ 18g v, 0,125g r ja 14g sv + pool kohupiima 22g v, 6g r ja 3g sv + 1 puuviljapoiss ~15g sv ja voilaa, magus mõnus kerge eine peale trenni ~ 40g v, 6,x r ja 32g sv. Hullult maitsev kah veel :D

Aga eks see ole tegelikult ju mugavuse asi..

Edited by Killhoven

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kes siis liha ja riisi vahetult peale trenni sööb? Ikka pool kohukest ~ 18g v, 0,125g r ja 14g sv + pool kohupiima 22g v, 6g r ja 3g sv + 1 puuviljapoiss ~15g sv ja voilaa, magus mõnus kerge eine peale trenni ~ 40g v, 6,x r ja 32g sv. Hullult maitsev kah veel B)

Aga eks see ole tegelikult ju mugavuse asi..

tegelikult on asi peale trenni just mugavuses. joogina see kogus manustada on lihtsam ja mugavam, muud midagi. ning väga hea on minna peale trenni valgujoogiga sauna ja seal siis higistada ja koksi juua :D

aga - mõnikord teen päeval endale sellist jooki, et umbes 300ml piima, kohupiim ja külmutatud banaanid, blenderis segamini ja - mõnus smootie koos korraliku koguse valkudega.

Share this post


Link to post
Share on other sites
aga - mõnikord teen päeval endale sellist jooki, et umbes 300ml piima, kohupiim ja külmutatud banaanid, blenderis segamini ja - mõnus smootie koos korraliku koguse valkudega.

Ajab ila tilkuma küll. :D

Eile kuulsin veel ühte ahvatlust (sisuliselt sama): 200g kohupiima + klaas keefiiri + 2 puuvilja ja kogu krempel omavahel kokku blenderisse. KKrt, peab vist blenderi ikka ära ostma..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×