Jump to content
Toonklaas

Alustaks treeninguga.

Recommended Posts

Nii olen 19a , 180cm pikk ja kaal juba 110-120 kg vahel. Ehk liig mis liig.

Mida otsiks , just toitumiskava. Ma ei hakka tellima , et just mida soovitate süüa. Et kasvatada lihasmass samas ka kaalu alla saada. Hetkel otsingi jõusaali , alguses kord nädalas , kui saan töö paika , siis kaks korda nädalas jõusaali. Muudel päevadel Kas jookseks/kõnniks metsas.

Just mida juua , kui joogijanu , mida süüa. Hommikuti ma ei saa. Eluaeg elanud friikartulitest mida pakutakse kuskil kohvikutes/kiirtoidu restoraanides jms.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jooksmine on üle 95 kilostel sisuliselt keelatud, kuna kahju, mis sa sellega oma liigestele teed, ületab kasu. Pigem soovitaksin kõndida, ujuda ja ellipsi peal kardiot teha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kas oled kunagi mõne spordialaga tegelenud?

Kuidas tervis? Oled tihti haige?

Liigesed ei valuta?

Mis linnas elad?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kas oled kunagi mõne spordialaga tegelenud?

Kuidas tervis? Oled tihti haige?

Liigesed ei valuta?

Mis linnas elad?

Käsipall phm. oli ammu tagasi.

Tervisel pole häda midagi. Kui välja arvata , minu kroonilist nohu.

Liigeseid ei valuta. Kuigi väga raskeid asju tõsta , siis alaselg oleks nõrgem lüli.

Antsla lähedal.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Käsipall phm. oli ammu tagasi.

Tervisel pole häda midagi. Kui välja arvata , minu kroonilist nohu.

Liigeseid ei valuta. Kuigi väga raskeid asju tõsta , siis alaselg oleks nõrgem lüli.

Antsla lähedal.

Antslas peaks olema päris korralik jõusaal ning isegi võistlevaid kulturiste. Ma kahjuks ei tea, kas seal ka palgaline treener on. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Antslas peaks olema päris korralik jõusaal ning isegi võistlevaid kulturiste. Ma kahjuks ei tea, kas seal ka palgaline treener on. ;)

Hetkel ongi suurem probleem toitumine. Toitumine on vale aga ma ei tea mis on ka õige jääbki kahevahele.

Foorumist lugenud. Kuidas kohupiimakreeme ja hommikuti müslisid süüakse aga kas on see õige siis?

Äitäh ette ära.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hetkel ongi suurem probleem toitumine. Toitumine on vale aga ma ei tea mis on ka õige jääbki kahevahele.

Foorumist lugenud. Kuidas kohupiimakreeme ja hommikuti müslisid süüakse aga kas on see õige siis?

Äitäh ette ära.

Ainult kohupiimast hakkab katus sõitma päris ruttu. Esmalt püüa ennast igal hommikul ja õhtul kaaluma hakata. Siis hakkad juba ise aja jooksul analüüsima, mis sa tegid päeval teisiti ja mida sõid kui peaks olema suuremaid kõikumisi. Kindlasti piira soolade tarbimist. Ma ei pea silmas seda, et sa kuhugi ise soola lusikaga paned, aga soolasid tavatoidus. Eestlased söövad tavaliselt päris palju soolast ja soolad seovad vett. Püüa arvestada välja, kui palju sa praegu keskmiselt päevas soola tarbid ja kas nii palju on vaja? Püüa vaikse üleminekuga muuta oma toitumisharjumusi. Lisa igapäevatoitudesse värsket puu- ja juurvilja, rohkem linnulihafileed, kodujuustu, kohupiima, jogurteid, tuunikala jne. Kui õhtul tahad hirmsasti süüa, siis ehk selline salat: kanafileesingikuubikud, kodujuust, värske tomat-kurk. Korralik valgupomm ja maitseb ka hästi. Usun, et leiad siit portaalist palju praktilisi nõuandeid!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ainult kohupiimast hakkab katus sõitma päris ruttu. Esmalt püüa ennast igal hommikul ja õhtul kaaluma hakata. Siis hakkad juba ise aja jooksul analüüsima, mis sa tegid päeval teisiti ja mida sõid kui peaks olema suuremaid kõikumisi. Kindlasti piira soolade tarbimist. Ma ei pea silmas seda, et sa kuhugi ise soola lusikaga paned, aga soolasid tavatoidus. Eestlased söövad tavaliselt päris palju soolast ja soolad seovad vett. Püüa arvestada välja, kui palju sa praegu keskmiselt päevas soola tarbid ja kas nii palju on vaja? Püüa vaikse üleminekuga muuta oma toitumisharjumusi. Lisa igapäevatoitudesse värsket puu- ja juurvilja, rohkem linnulihafileed, kodujuustu, kohupiima, jogurteid, tuunikala jne. Kui õhtul tahad hirmsasti süüa, siis ehk selline salat: kanafileesingikuubikud, kodujuust, värske tomat-kurk. Korralik valgupomm ja maitseb ka hästi. Usun, et leiad siit portaalist palju praktilisi nõuandeid!

Suurimad tänud.

Kindlasti ootan veel arvamusi ja just mida süüa , mida mitte ;)

Esmaspäev,Reede

8.00-9.00

leib 50g

juust 30g

herkulopuder 250g

mahl või vesi 250g

11.00-12.00

juurviljasupp 150g

rosinad 2sp.l

mahl või vesi 250g

banaan tk

14.00-15.00

kala 150g

leib 50g

maitsestamata jogurt 150g

keefir 250g

17.00-18.00

vesi või mahl 250g

kohupiim 100g

kuivat.ploomid 5tk

20.00-21.00

keefir 250g

munavalge 3tk

porgandisalat 150g'

Teisipäev,Laupäev

8.00-9.00

kohupiim 150g

datlid 5tk

leib 50g

vesi või mahl 250g

11.00-12.00

liha 150g

juurviljad 150g

mahl või vesi 250g

14.00-15.00

liha 150g

leib 50g

puuvili 150g

keefir 250g

17.00-18.00

vesi või mahl 250g

maitsestamata jogurt 150g

kuivat.ploomid 5tk

20.00-21.00

keefir 250g

munavalge 3tk

juurviljasalat 150g

Neljap,Pühapäev

8.00-9.00

munavalge 3tk

leib 50g

viigimarjad 3tk

herkulopudru 150g

vesi või mahl 250g

11.00-12.00

liha 150g

banaan 2tk

vesi või mahl 250g

14.00-15.00

liha 150g

leib 50g

juurviljad 150g

keefir 250g

17.00-18.00

vesi või mahl 250g

kohupiim 150g

pähklid 100g

20.00-21.00

keefir 250g

munavalge 3tk

juurviljasalat 150g

Kolmapäev

8.00-9.00

mahl või vesi 250g

herkulopudru 159g

leib 150g

munavalge 2tk

11.00-12.00

liha 150g

leib 50g

banaan 1tk

14.00-15.00

liha 200g

leib 50g

kodujuust 150g

vesi või mahl 250g

17.00-18.00

vesi või mahl 250g

kohupiim 150g

kuiv.ploom 5tk

20.00-21.00

keefir 250g

munavalge 3tk

juurviljasalat 150g

Siuke huvitav kava jäi silma? Tähtis on iga 2-3 midagi süüa? Või piisaks 3 korrast näiteks.?

Taavi

Edited by Toonklaas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kommentaariks niipalju, et pane ikka terve muna pintslisse ja saad kasulikke aineid ka rohkem, kuna kollane sisaldab tõsiselt palju vitamiine ja teisi häid asju ;)

Lisaks, kui tahad alla võtta, siis ära mahla joo, kuna see sisaldab ka suurel määral suhkrut; naturaalmahlaga, mida ise puuviljadest pigistad, on muidugi teised lood.

Kuna see kava on ilmselt kellelegi teisele mõeldud, siis enne muudatuste tegemist pane paika enda päevane kalorivajadus. Vastasel juhul võid lihtsalt üle süüa.

Edited by nightq

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kommentaariks niipalju, et pane ikka terve muna pintslisse ja saad kasulikke aineid ka rohkem, kuna kollane sisaldab tõsiselt palju vitamiine ja teisi häid asju ;)

Lisaks, kui tahad alla võtta, siis ära mahla joo, kuna see sisaldab ka suurel määral suhkrut; naturaalmahlaga, mida ise puuviljadest pigistad, on muidugi teised lood.

Kuna see kava on ilmselt kellelegi teisele mõeldud, siis enne muudatuste tegemist pane paika enda päevane kalorivajadus. Vastasel juhul võid lihtsalt üle süüa.

Kuidas ma saaksin paika enda kalorivajaduse?

Share this post


Link to post
Share on other sites

On selline asi nagu BAV mille saad tööriistade alt. Siis arvutad vähemalt 1g valku kilogrammi kehamassi kohta. Korrutad selle neljaga saad teada palju sellest kaloreid tuleb. Siis rasva 1 gramm iga kilogrammi kohta ja selle korrutad 9-saga. Ja lahutad mõlemad arvud oma bav ja saadud arvu jagad 4ga mis anab sulle palju süsivesikuid. Ja kui alla tahad võtta siis mõnisada kalorit vähem päevas kui on baV,AGA MITTE LIIGA PALJU VÄHEM!

Share this post


Link to post
Share on other sites
On selline asi nagu BAV mille saad tööriistade alt. Siis arvutad vähemalt 1g valku kilogrammi kehamassi kohta. Korrutad selle neljaga saad teada palju sellest kaloreid tuleb. Siis rasva 1 gramm iga kilogrammi kohta ja selle korrutad 9-saga. Ja lahutad mõlemad arvud oma bav ja saadud arvu jagad 4ga mis anab sulle palju süsivesikuid. Ja kui alla tahad võtta siis mõnisada kalorit vähem päevas kui on baV,AGA MITTE LIIGA PALJU VÄHEM!

2510kcl näitab mulle.

Edited by Toonklaas

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jooksmine on üle 95 kilostel sisuliselt keelatud, kuna kahju, mis sa sellega oma liigestele teed, ületab kasu. Pigem soovitaksin kõndida, ujuda ja ellipsi peal kardiot teha

Kust kohast sa nüüd selle numbri võtsid? Kui kellelegi sellist asja ütled, siis selgita, et millistele inimestele täpsemalt. Puhtalt kaalu järgi ei saa lahterdama hakata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nonoo. Mis jutud. Kaloreid vähem kui "baasainevahetusele kuluv energiahulk"? BAV peaks korrutama veel 1,6 ga mehe puhul, kes tegeleb kulturismiga ja liitma sinna 10% BAVist, mis kulub seedimisele. See oleks lõppkaloraaz, milelst dieedi puhul peaks mingi hulga kärpima.

Teemaalgataja peaks lugema siinseid artikleid ja eelnevaid teemasid, mida on mustmiljon.

Kalorivajadus ja toitumsikava koostatakse vastavalt sinu parameetritele ja seda ei saa lihtsalt kellelti teiselt üle võtta. Sööma peab regulaarselt, iga 3 tunni tagant, sh hommikul! Iga toidukorraga oleks vaja saada normaalselt valku, rasvu, süsivesikuid, mitte et laksad hommikul ainult putru sisse.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kust kohast sa nüüd selle numbri võtsid? Kui kellelegi sellist asja ütled, siis selgita, et millistele inimestele täpsemalt. Puhtalt kaalu järgi ei saa lahterdama hakata.

Tegelikult saab, kuna luustik ja liigesed on siiski inimestel sarnased ja murdumispiir on enam-vähem samasugune. Raskematel inimestel langeb põlveliigestele meeletu koormus, mis pikemas perspektiivis viib suuremate hädadeni just liigeste osas ja pole vahet kas ülekaal on tingitud lihas- või rasvamassist.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jooksmine on üle 95 kilostel sisuliselt keelatud, kuna kahju, mis sa sellega oma liigestele teed, ületab kasu. Pigem soovitaksin kõndida, ujuda ja ellipsi peal kardiot teha

Kust selle numbri said?? :D Lugupeetud korvpallurid näiteks, palun lõpetage jooksmine, kuna paljud teist on üle 95 kg ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jooksmine on üle 95 kilostel sisuliselt keelatud, kuna kahju, mis sa sellega oma liigestele teed, ületab kasu. Pigem soovitaksin kõndida, ujuda ja ellipsi peal kardiot teha

Misasja? ;)

Kust pärineb see info?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keegi kunagi kuskil siin vb ütles jh midagi sellist, aga pigem tuleks 95 kg asemel tuua mängu hoopis kehamassiindeks.

Sest ega pikk (nt.198cm) ja tugev 95kg kaaluv mees ei tee endale jooksmisega suur midagi häda.

Pigem näiteks 170 cm pikk ja 95 kg kaaluv mees (naine) teeb endale (vb) jooksmisega liiga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma arvan, et siin ei ole ka indeks eriti oluline (kui ei ole just 40+ ?). Pigem keha rasvaprotsent ja siis võime piire seada juba väga mitmesugustele spordialadele ja kehakaalunumbritele. Ma ei näe probleemi 100+ jõumehel (sprinterid jne) joosta, kellel allpool vööd lihased tugevad ja liigesed korras. Lükkate ümber teadmistega?

Seni minu silmis mõttetu statement ehk tolmu keerutamine ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aga kust läheb piir ja kuidas on lood 100kg ja 1.87m pikkuse meesterahvaga? Seni olen jooksmist ise vältinud

Alati, kui treeningkava tehakse või treeninguga soovitusi antakse, siis võetaksegi arvesse konkreetse indiviidi iseärasusi. Igasugused piirid, kehamassiindeksid, muud soovitused jne jne...Pole vaja üldistama hakata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×