Jump to content
Sweetness

Lihaste lagunemine

Recommended Posts

Suvel lähen Soome tööle maasikaid korjama, pikad päevad ja söögikordade vahe ikka nii 8-10 tundi vähemalt. Enamjaolt toiduks makaronid, nuudlid, riis ja maasikad, herned, vähem proteiine. Olen käinud 9 kuud jõusaalis, areng on olnud küll üsna hea, kardan aga et seal läheb nüüd suur osa kaotsi. Äkki peaks ostma mingi toote sinna tarvitamiseks, muidugi suurt kogust ei saa kaasa vedada. Oskate soovitada äkki midagi?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Suvel lähen Soome tööle maasikaid korjama, pikad päevad ja söögikordade vahe ikka nii 8-10 tundi vähemalt. Enamjaolt toiduks makaronid, nuudlid, riis ja maasikad, herned, vähem proteiine. Olen käinud 9 kuud jõusaalis, areng on olnud küll üsna hea, kardan aga et seal läheb nüüd suur osa kaotsi. Äkki peaks ostma mingi toote sinna tarvitamiseks, muidugi suurt kogust ei saa kaasa vedada. Oskate soovitada äkki midagi?

Kuidas sul 8..10h ilma toiduta lastakse olla, sul on õigused.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kuidas sul 8..10h ilma toiduta lastakse olla, sul on õigused.

Oma asi tegelikult kuidas seal toitun, võtan küll toitu põllule kaasa, aga ikkagi tavaliselt juhtub nii, et kui vara hommikult tööle siis juba lõuna mingi 8 hommikul. Siis sööb seal vahepeal veel maasikaid ja herneid, kuid neidgi pole aega süüa ja ega ei viitsi ka koguaeg vetsuvahet joosta. Maasikas enamjaolt ainult vesi ongi ju

Share this post


Link to post
Share on other sites

No kui jõutrenni ei tee, lähevad lihased niikuinii "kaotsi". Igatahes pole vist ühtegi tööd, kus ei saaks vahepeal kiirelt mingi eine võtta, kasvõi liitri keefirit sisse libistada, valgusheigi võtta vms. Kui aulle antakse paus vetsus käimiseks või veel absurdsem: suitsetamiseks, siis kuidas ei saa sa kiiresti midagi põske pista.

Pealegi kas töötajal pole õigus iga 2 tunni tagant 10 min paus teha?

Kui on vaja mingit pulbrit keset päeva tarbimiseks, siis ikka aeglast valku nt FASTi Prode90.

Share this post


Link to post
Share on other sites
No kui jõutrenni ei tee, lähevad lihased niikuinii "kaotsi". Igatahes pole vist ühtegi tööd, kus ei saaks vahepeal kiirelt mingi eine võtta, kasvõi liitri keefirit sisse libistada, valgusheigi võtta vms. Kui aulle antakse paus vetsus käimiseks või veel absurdsem: suitsetamiseks, siis kuidas ei saa sa kiiresti midagi põske pista.

Pealegi kas töötajal pole õigus iga 2 tunni tagant 10 min paus teha?

Kui on vaja mingit pulbrit keset päeva tarbimiseks, siis ikka aeglast valku nt FASTi Prode90.

Keegi ei sunnigi tööle seal, makstakse ju koguse pealt. Kuu ajaga lähevadki lihased kaotsi? palju kaotab siis nii? Kõige parem siis valku võtta ja valgushake juua iga 3 tunni tagant? läheb nagu kulukaks ja kogus ka suureks et kaasa vedada. Müüakse ju neid anti-katabolismi tooteid, kas neid poleks mõtet tarvitada seal et lihas nii hullult ei kuluks?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa ei pea ju tünnide kaupa pulbreid kaasa vedama, võta kohapealt põllule süüa kaasa.. Võileivad, jogurtid, puuviljad, pähklid jms "tavaline" söök, tee paar korda nädalas õhtul kogu keha läbi (kätekad, lõuatõmbed, kükid maasikakorvidega etc) ja ei kao see muskulatuur kuhugi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Keegi ei sunnigi tööle seal, makstakse ju koguse pealt. Kuu ajaga lähevadki lihased kaotsi? palju kaotab siis nii? Kõige parem siis valku võtta ja valgushake juua iga 3 tunni tagant? läheb nagu kulukaks ja kogus ka suureks et kaasa vedada. Müüakse ju neid anti-katabolismi tooteid, kas neid poleks mõtet tarvitada seal et lihas nii hullult ei kuluks?

Ja millest need "antikatabolismi tooted" siis on kui mitte valgust. Lihase ehitamine ja hoidmine ongi kulukas hobi <_< Selleks sa ju maasikaid korjama lähedki et raha saada:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Keegi ei sunnigi tööle seal, makstakse ju koguse pealt. Kuu ajaga lähevadki lihased kaotsi? palju kaotab siis nii? Kõige parem siis valku võtta ja valgushake juua iga 3 tunni tagant? läheb nagu kulukaks ja kogus ka suureks et kaasa vedada. Müüakse ju neid anti-katabolismi tooteid, kas neid poleks mõtet tarvitada seal et lihas nii hullult ei kuluks?

No oleks ju tore, kui leiduks hästi odav toode, mis kohustaks ainult korra päevas sööma aga samas annaks metsikult lihast. Ja treeningkava, mis kohustaks ainult korras kuus treenima, aga nii kahjuks keha ei tööta. Toit ise ongi antikataboolne. Ma loodan, et sa seal soomes ikka jõusaali saad teha?

Eks sul kuu ajaga mass natukene ikka taandub ja jõudu kaob, aga no ütleme et v-o kuu ajaga on see tagasi ka.

Sööma peaks piisavalt, aga sa ei viitsi ju suurt kogust tassida. Valgupulber on kiire lahendus, aga ilmselt mitte kõige soodsam. Toit on odavam lahendus, aga see on sulle ju ebamugav. Kui tööpäev on 10 tunnine, siis kas 2x selle aja jooksul süüa võtab tõesti tüki küljest?

Igatahes midagi annab välja mõelda, aga imelahendusi ei ole. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soovitan ka kohalikes suuremates poodides ringi vaadata, leidub täitsa adekvaatseid valgu-süsika batoone, mida hõlpsalt põllule kaasa võtta. Kuigi jah, tikuvad sulama sooja ilmaga <_< .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miks peaks eestist kallist valgupulbrit kaasa vedama, olen ise soomes siin on igas suuremas toidupoeski valgupulbrid letis olemas Kuiaga leiad mingi odavama poe Tarjoustalo või" robin hoodi " saab veel soodsamalt. Olen siit leidnud kunagi toote 750 g maksis 10 EUR. Ameerikas valmistatud- valku oli pulbris 70%. Niiet ära eestist kallist pulbrit kaasa vea. Kui teed tükitööd siis ära rabele niipalju et süüa ka ei ole aega, eriti sihukest haiget tööd tehes nagu maasikate korjamine ma ei tea peaks just tihedamini pause tegema ja sirutama ma kujutan ette. Kui kasvõi kambas on kellelgi auto minge lähimasse linna, siin jõusaale küll- paar kolm korda nädalas käija pole ju väga kulukas, tavaline maks on 4 euri kord- ostad 10 korra pileti maksab 23 euri nii et seegi pole nii kallis. Kõik on enda otsustada kuidas asju planeerida. Ei ole olemas niisugust asja et töötan ja süüa ei saa või ei tohi. Aga edu igaljuhul ja ära ennast ribadeks tõmba tööga, elus on muutki kui ainult tükitööga raha "rabamine" niimoodi kaugele niikuinii ei jõua-

Edited by ville1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kle olen 5/6 aastat soomes juba elanud/töötanud, vahet pole kus seal töötad, seadusega on ette nähtud iga 2 tunnitagant paus 15minutit... Ning sommid on väga innukad seda ära kasutama, kohvi ja suits siis tavaliselt....

Ning alati on mingi putka/konteiner/tuba töötajatele kus külmkapp, uun ning toidulaud toolidega olemas... Kui sa natukenegi vaeva viitsid näha siis 500g maitsestamatta lahjat kohupiima nt (50g valku) maksab 1€, tuunikala konserv mingi 0,55€

Jne jne.... Harjud ära võtad toitu karbiga kaasa ja olemas, söö rohkem toiduga häid rasvu, siis ka seedmine aeglasem.

Nagu kirp mainis siis kaseiini pulbrid on ka vahepalana täitsa mõeldavad, kuid eelistada võiks toitu. Igasugused proteiinibatoonid on mõtetult kirved, kuigi parem kui mitte midagi.

Soome on ka ses suhtes naljakas maa, kus toidu valik/sortiment eestiga on vähemalt 50% halvem, kuid proteiinibatoonid, fasti pulbrid, valmis p.sheigid on isegi väikestes kylapoodides saadaval.

-v-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui juba suve ja töötamise teemaks läks, siis kuidas muudaksite treeningkava, kui on teada et kelneritöö tähendab 8-10 tundi jalgadel olemist. Sisaldab ka treppidest käimist, et trenn missugune iseenesest.Kas jalgadele teha vähem, või siis rohkem, pigem mitte,kui jalad siiski töövahend, nii et väga lihasvaluga töötada pole ka lust.Sööks iga nii 3-4h tagant korralikku valgurikast toitu ja käiks ikkagi 4-5 korda nädalas jõusaalis, kui vähegi võimalik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kui juba suve ja töötamise teemaks läks, siis kuidas muudaksite treeningkava, kui on teada et kelneritöö tähendab 8-10 tundi jalgadel olemist. Sisaldab ka treppidest käimist, et trenn missugune iseenesest.Kas jalgadele teha vähem, või siis rohkem, pigem mitte,kui jalad siiski töövahend, nii et väga lihasvaluga töötada pole ka lust.Sööks iga nii 3-4h tagant korralikku valgurikast toitu ja käiks ikkagi 4-5 korda nädalas jõusaalis, kui vähegi võimalik.

Ma ei muudaks küll midagi. See "käin koeraga jalutamas/elan viiendal korrusel/käin jooksmas" jutt, et jalgade treenimist vähendada ei kõlba kuhugi. Kui on vahetustega töö, siis sätiks trenni nii, et pärast väga pikka päeva trenni ei läheks. Jalgu saab ka nii treenida, et nad järgmisel päeval just otseselt piimhappest ei nõretaks ja alt ära ei kaoks. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ma ei muudaks küll midagi. See "käin koeraga jalutamas/elan viiendal korrusel/käin jooksmas" jutt, et jalgade treenimist vähendada ei kõlba kuhugi. Kui on vahetustega töö, siis sätiks trenni nii, et pärast väga pikka päeva trenni ei läheks. Jalgu saab ka nii treenida, et nad järgmisel päeval just otseselt piimhappest ei nõretaks ja alt ära ei kaoks. <_<

Ma saan aru,et käin koeraga jalutamas,elan viiendal korrusel, aga 10h treppidest ülesse alla?Ja jah tõesti peaksin vist jalatrenni siis natuke kergemalt võtma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ma saan aru,et käin koeraga jalutamas,elan viiendal korrusel, aga 10h treppidest ülesse alla?Ja jah tõesti peaksin vist jalatrenni siis natuke kergemalt võtma.

No ideeliselt võid jalatrenni päris kavast välja lükata. Reaalselt mõne kuu pärast saali naastes tuleb vana jõud 2 nädalaga tagasi, arvatavasti järgmise kahega saavutad juba uued isiklikud tippmargid. Selles suhtes ongi kükk ja muud jalaharjutused head, neid võib nädalate või isegi kuude kaupa vahele jätta ja jõud ei kao kuhugi. Samas lamades surumises kaks nädalat pausi ja kang on jälle raske. <_<

Teine võimalus oleks kasutada lühikesi kordusvahemikke. Ehk jõukava, mis lihast nii väga ei lõhu. Raskustega ei soovita üle pingutada, muidu väsimust tunned ikka.

Ps. Hetkel hakkasin mõtlema, et kas sa hoopis alaselja pärast muretsema ei peaks? Millegipärast kujutan ette, et kelnerina töötades peab alaselg tunduvalt rohkem pingeid taluma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
No ideeliselt võid jalatrenni päris kavast välja lükata. Reaalselt mõne kuu pärast saali naastes tuleb vana jõud 2 nädalaga tagasi, arvatavasti järgmise kahega saavutad juba uued isiklikud tippmargid. Selles suhtes ongi kükk ja muud jalaharjutused head, neid võib nädalate või isegi kuude kaupa vahele jätta ja jõud ei kao kuhugi. Samas lamades surumises kaks nädalat pausi ja kang on jälle raske. <_<

Teine võimalus oleks kasutada lühikesi kordusvahemikke. Ehk jõukava, mis lihast nii väga ei lõhu. Raskustega ei soovita üle pingutada, muidu väsimust tunned ikka.

Ps. Hetkel hakkasin mõtlema, et kas sa hoopis alaselja pärast muretsema ei peaks? Millegipärast kujutan ette, et kelnerina töötades peab alaselg tunduvalt rohkem pingeid taluma.

See nüüd küll ei ole hea uudis,kuna ma praegu määrin ennast hobusesalviga ja kannan nädal aega soojendavat vööd,sest rebestasin kükkides midagi alaseljast ära. Ei tea küll täpselt mille, aga arst ütles, et selgrooga on kõik korras.Et valu oli alaseljas selgroost 5 cm kaugusel umbes. Aga noh võtan teadmiseks.

Share this post


Link to post
Share on other sites
No ideeliselt võid jalatrenni päris kavast välja lükata. Reaalselt mõne kuu pärast saali naastes tuleb vana jõud 2 nädalaga tagasi, arvatavasti järgmise kahega saavutad juba uued isiklikud tippmargid. Selles suhtes ongi kükk ja muud jalaharjutused head, neid võib nädalate või isegi kuude kaupa vahele jätta ja jõud ei kao kuhugi. Samas lamades surumises kaks nädalat pausi ja kang on jälle raske. <_<

Teine võimalus oleks kasutada lühikesi kordusvahemikke. Ehk jõukava, mis lihast nii väga ei lõhu. Raskustega ei soovita üle pingutada, muidu väsimust tunned ikka.

Ps. Hetkel hakkasin mõtlema, et kas sa hoopis alaselja pärast muretsema ei peaks? Millegipärast kujutan ette, et kelnerina töötades peab alaselg tunduvalt rohkem pingeid taluma.

paar kuud jalatrennist pausi ja kahe nädalaga jõuad samale tasemele?

võibolla tõesti, kui oled algaja...

Share this post


Link to post
Share on other sites
paar kuud jalatrennist pausi ja kahe nädalaga jõuad samale tasemele?

võibolla tõesti, kui oled algaja...

Defineeri algaja.

Ei teinud jalgu peaaegu üldse eelmise aasta juunist selle aasta jaanuarini.

[Kuue kuu peale vb 5-6x jalapressi ja kolmel korral neist eelnevalt hästi kergelt kükki. Kergete raskustega taastavat jõutõmmet just jala treenimiseks ei nimetaks]

Jaanuariks olin selja enam-vähem vanasse seisu tagasi saanud ja hakkasin uuesti kükkima.

Nii, võrdlusmoment.

2010. aastal oli absoluutselt parim seeria 5x165kg@80kg põlvesidemetega. Seda kuskil kevadel tehtud, juunis vb suutsin sama asja 150 kiloga.

Selle aasta Jaanuaris hakkasin siis uuesti kükkima. Esimese kolme nädala seeriad olid sidemeteta sellised:

1. 5x5x130kg

2. 5x5x140kg

3. 5x5x150kg

Kõik kolm 5x5 trenni tundusid rasked, aga olid tehtavad. Siis edasi põlvesidemetega trennid.

4. 5x4x170kg [polnud ühtegi julgestajat võtta]

5. 3x5x175kg

6. 5x185kg ja 4x190kg [selle trenni parimad seeriad]

Kõike seda @83-85kg

[põlvesidemed annavad kuskil 20kg juurde mulle, esimene kord kasutasin Fasti pehmeid punaseid, edasi aga Titani THP]

Seega 6 nädalaga olin teinud 20kg parema vormi kui kunagi varem. Areng toimub puhates. :D

Ma ei ütleks algaja tüübi kohta, kes 2.5x keharaskuse trikoota ära kükib. Või tegelikult, kui ma olen algaja, siis võin sind ka ju algajaks nimetada! ;)

Hetkel on aega möödas (2 kuud ja enamgi), kükis meie vahe üle 20kg võrdsetes tingimustes olla ei tohiks. Kui sedagi on. [sinu kasuks] <_<

Läks natuke OT jutuks, vabandused teemaalgataja ees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mul oli 4 kuud trennist ja lausa 1a jõusaalist pausi (Selle pausi ajal sai ebaregulaarselt kodus pisikeste raskustega tehtud). Ning jõud ei langenud grammigi. Vbl 5% mitte rohkem. Seda siis positiivse kaloraaži juures.

Enne pausi sai jõusaalis 140kg rinnalt surutud ning peale 1a (mille sees tegin max 90kg rinnalt surumist - kodus suuremat raskust polnud) kui uuesti saali sattusin jõudsin esimese katsega 135kg ära surutud. 140kg ei proovinud - tegin seda nädal hiljem ja surusin ära.

Ehk seni kuni kaloraaž püsib positiivsena ei usu ma ealeski, et mingi 80-100kg mittevõistlev kulturist oma lihastest kuidagi märkimisväärselt ilma saaks jääda. Kergelt kindlasti suurus väheneb ning kui absull trenni ei tee, siis arvatavasti mingil määral ka jõud. Kuid see kõik tuleb ka mühinaga tagasi.

Vähemalt enda kogemustest rääkides on lihasmassi ja jõu kadu olnud minimaalne.

Kindlasti usun, et mida regulaarsemalt ja raskemalt trenni teha, seda suurem on ka kadu. Ehk kui sa teed 5-6x nädalas rasket trenni ning järsku lõpetad täiesti tegemise ära ja toitumise ajad sassi, siis tõesti - arvatavasti kaotad nii lihasmassis kui jõus omajagu. Kuid kes teeb mingi 3x nädalas trenni ning mitte alati max'iga ning toitumine pole ka viimseni ära timmitud siis tähendab, et jõusaalis käimise peatamisega ning lambi toitumisega ei ole ka kadu niivõrd suur - lihtsalt, kuna muutus pole nii mega drastiline.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mul oli 4 kuud trennist ja lausa 1a jõusaalist pausi (Selle pausi ajal sai ebaregulaarselt kodus pisikeste raskustega tehtud). Ning jõud ei langenud grammigi. Vbl 5% mitte rohkem. Seda siis positiivse kaloraaži juures.

Enne pausi sai jõusaalis 140kg rinnalt surutud ning peale 1a (mille sees tegin max 90kg rinnalt surumist - kodus suuremat raskust polnud) kui uuesti saali sattusin jõudsin esimese katsega 135kg ära surutud. 140kg ei proovinud - tegin seda nädal hiljem ja surusin ära.

Ehk seni kuni kaloraaž püsib positiivsena ei usu ma ealeski, et mingi 80-100kg mittevõistlev kulturist oma lihastest kuidagi märkimisväärselt ilma saaks jääda. Kergelt kindlasti suurus väheneb ning kui absull trenni ei tee, siis arvatavasti mingil määral ka jõud. Kuid see kõik tuleb ka mühinaga tagasi.

Vähemalt enda kogemustest rääkides on lihasmassi ja jõu kadu olnud minimaalne.

Kindlasti usun, et mida regulaarsemalt ja raskemalt trenni teha, seda suurem on ka kadu. Ehk kui sa teed 5-6x nädalas rasket trenni ning järsku lõpetad täiesti tegemise ära ja toitumise ajad sassi, siis tõesti - arvatavasti kaotad nii lihasmassis kui jõus omajagu. Kuid kes teeb mingi 3x nädalas trenni ning mitte alati max'iga ning toitumine pole ka viimseni ära timmitud siis tähendab, et jõusaalis käimise peatamisega ning lambi toitumisega ei ole ka kadu niivõrd suur - lihtsalt, kuna muutus pole nii mega drastiline.

Aga ma pole ka kuulnud et ükski kulturist soome maasikaid korjama läheks. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×