Jump to content
haamer

Kopsuharjutused

Recommended Posts

Ei tea kas on just kõige õigem koht kuhu pööruda... aga probleem on kopsuga, kuna olen allergik siis kops on suhteliselt nõrk koht ja ka seekord leidis gripp selle nõrga koha ülesse. Keegi oskab soovitada mingeid häid harjutusi veel lisaks vette puhumisele mida igapäevaselt saaks teha.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ei tea kas on just kõige õigem koht kuhu pööruda... aga probleem on kopsuga, kuna olen allergik siis kops on suhteliselt nõrk koht ja ka seekord leidis gripp selle nõrga koha ülesse. Keegi oskab soovitada mingeid häid harjutusi veel lisaks vette puhumisele mida igapäevaselt saaks teha.

Äkki kõik spordialad mis surendavad kopsumahtu, nt. ujumine, jooksmine, aerutamine, rattagasõit. Huvitav oleks teada jah ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soolaputka peaks kopsudele midagi head tegema. Allergiatega on probleem ikka immuunsüsteemis, natuke aitab rämpsu vältimine, kalaõli ja korralikult D-vitamiini.

Kõhu-ussid pidid immuunsüsteemiga imet tegema. Päris kõik ussid muidugi ei sobi. Üks ussiäri oli sunnitud USAst Mehhikosse kolima, sealt saad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soolaravi tõesti väidetavalt hea ka kopsudele, aga esimestel kordadel võib olla veidi negatiivne tulemus, mis peaks pärast paranema.

Harjutuste kohta nii palju et vette puhumine stimuleerib väljahingamist;

Sisse hingamiseks kasuta fantaasiat, näiteks suurde pudelisse pisike auk sisse ja imema.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Äkki kõik spordialad mis surendavad kopsumahtu, nt. ujumine, jooksmine, aerutamine, rattagasõit. Huvitav oleks teada jah ;)

Nii ongi... ja ülepäeva ei juhtu mitte midagi.

Olen põdenud bronhiaalastmat alates 2 eluaastast, 14 aastaselt pakuti lapsinvaliidsust. Allergia on kodutolmule, padjasulgedele, koera ja kassikarvad, lambavillasele, raamatutolmule...külmale ja füüsilisele koormusele ka.

Arengut ei toimu, kui sa enda piire ületada ei püüa.

Mida parem vastupidavus, seda vähem probleeme kopsudega.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nii ongi... ja ülepäeva ei juhtu mitte midagi.

Olen põdenud bronhiaalastmat alates 2 eluaastast, 14 aastaselt pakuti lapsinvaliidsust. Allergia on kodutolmule, padjasulgedele, koera ja kassikarvad, lambavillasele, raamatutolmule...külmale ja füüsilisele koormusele ka.

Arengut ei toimu, kui sa enda piire ületada ei püüa.

Mida parem vastupidavus, seda vähem probleeme kopsudega.

Mis sul tolmust läheb nina kinni ja aevastad palju ning kui suu kaudu hingata, siis kurgus selline kibe tunne ja mingi aja pärast raske hingata?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mis sul tolmust läheb nina kinni ja aevastad palju ning kui suu kaudu hingata, siis kurgus selline kibe tunne ja mingi aja pärast raske hingata?

Jah, umbes nii. Minu rekordiks on kolm kiirabi päeva jooksul. Piipudest ei olnud abi. Reanimatsioonis ei ole olnud. Mõned minu kaaskannatajad on trahheotoomia üle elanud, mul vedas.

Oleneb olukorrast, st kui tugev ma hetkel ise olen.

Kui mingi viirus tahab kallala tulla, siis on ka allergia tugevama kraadiga.

Näiteks haige olles tuli allergeenile reaktsiooniks astmahoog (ei ole juba pikka aega haige olnud).

Kõige "pehmem" reaktsioon on lihtne aevastus. Mingil perioodil kandsin maski, kui tuba koristasin, siis tabasin, et pikemas perspektiivis on parem olla maskita jnö "karastada" ennast tasahilju.

Immuunsüsteemi tugevdamine käib seestpoolt väljapoole. Organism rahustatakse maha, tasakaalustatakse ja tugevdatakse. Elustiil on määrava tähtsusega.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ei tea kas on just kõige õigem koht kuhu pööruda... aga probleem on kopsuga, kuna olen allergik siis kops on suhteliselt nõrk koht ja ka seekord leidis gripp selle nõrga koha ülesse. Keegi oskab soovitada mingeid häid harjutusi veel lisaks vette puhumisele mida igapäevaselt saaks teha.

Hingamislihased ei ole mitte kopsude, vaid ainult rindkere seinte küljes kinni.

Sissehingamislihased on vahelihas e. diafragma ja välimised roietevahelihased ja väljahingamislihased on sisemised roietevahelihased ning kõhulihased.

Rahulikul hingamisel toimivad ainult sissehingamislihased, sagedamal hingamisel ka väljahingamislihased. Hingeldamisel lisanduvad veel mõned lihased.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jah, umbes nii. Minu rekordiks on kolm kiirabi päeva jooksul. Piipudest ei olnud abi. Reanimatsioonis ei ole olnud. Mõned minu kaaskannatajad on trahheotoomia üle elanud, mul vedas.

Oleneb olukorrast, st kui tugev ma hetkel ise olen.

Kui mingi viirus tahab kallala tulla, siis on ka allergia tugevama kraadiga.

Näiteks haige olles tuli allergeenile reaktsiooniks astmahoog (ei ole juba pikka aega haige olnud).

Kõige "pehmem" reaktsioon on lihtne aevastus. Mingil perioodil kandsin maski, kui tuba koristasin, siis tabasin, et pikemas perspektiivis on parem olla maskita jnö "karastada" ennast tasahilju.

Immuunsüsteemi tugevdamine käib seestpoolt väljapoole. Organism rahustatakse maha, tasakaalustatakse ja tugevdatakse. Elustiil on määrava tähtsusega.

Sellele siis mingi otsesest ravi pole? Mul endal täpselt sama asi:S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tolmulest on levinud allergeen.

Hingamislihaste füsioterapeutilisi lähenemisi on erinevaid, Huffing, PEP-pudel nt.

Esimene ei vaja tarvikuid, pudelisse hingamist saad asendada vastupanuga elastsete esemetega nagu õhupallid jm. Vesi on samuti hea oma rinnakule surve tõttu, aga seda rohkem "päris patsientidega" tegeledes.

Edited by haubits

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sellele siis mingi otsesest ravi pole? Mul endal täpselt sama asi:S

Otsest ravi ei ole.

Mis aga ravimitesse puutub, siis siin on üks hästi süsteemi iseloomustav video ;)

Allergoloog tegi mulle naha alla süste...allergeene. See aitas.

...ja ise saab ennast väga palju aidata. Koormusastmat ei ole mul olnud aastat kaks vähemalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ma ei mõista mis sellel kopsul siis häda, ei jõua hingata?

vaata kui puutud kokku enda allergeeniga siis kopsud lähevad tursesse.kopsudes on palju selliseid väikeseid õhuauke ja need tõmmavad koomale.Ja siis ei saa piisavalt hapniku kätte.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mida sa siis tegid et nii läks ?

Piirini vastupidavustreeninguid.

Mul oli kaks eelistust... RevalSpordi Bodycombat ja sama klubi Fjodori poolt läbiviidud Bodyjam.

Kõigepealt informeerin treenerit, et mis diagnoos mul on....lepin kokku, et teen väikese pausi, mitte liikumatuks vaid lihtsalt tempo alla.

Siia tuleb rohkem kui paarikümneaastane paktika ette, kus ma õppisin hingamisega ja vee joomisega astmahoogu leevendama st loobusin igasugustest piipudest.

Üs:

1. Valid piisavalt raske ja intensiivse treeningu.

2. Teed korraks pausi, kui hoog hakkab peale tulema.

3. Hingad ennast lahti.

4. Jätkad treeningut.

Raskem on peale treeningu esimest hoogu. Tundub, et kõik on juba korras, kuid sama treeningu järgmine astmahoog tuleb kiiremini.

Enesetunnetus on vajalik. Tempo tuleb alla võtta enne, kui lõõrid täitsa kinni lähevad. ...ja samas pingutama peab oma maksimumini.

Seda kaks korda nädalas....ja kahe-kolme kuu pärast ei tunne te ennast enam ära ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piirini vastupidavustreeninguid.

Mul oli kaks eelistust... RevalSpordi Bodycombat ja sama klubi Fjodori poolt läbiviidud Bodyjam.

Kõigepealt informeerin treenerit, et mis diagnoos mul on....lepin kokku, et teen väikese pausi, mitte liikumatuks vaid lihtsalt tempo alla.

Siia tuleb rohkem kui paarikümneaastane paktika ette, kus ma õppisin hingamisega ja vee joomisega astmahoogu leevendama st loobusin igasugustest piipudest.

Üs:

1. Valid piisavalt raske ja intensiivse treeningu.

2. Teed korraks pausi, kui hoog hakkab peale tulema.

3. Hingad ennast lahti.

4. Jätkad treeningut.

Raskem on peale treeningu esimest hoogu. Tundub, et kõik on juba korras, kuid sama treeningu järgmine astmahoog tuleb kiiremini.

Enesetunnetus on vajalik. Tempo tuleb alla võtta enne, kui lõõrid täitsa kinni lähevad. ...ja samas pingutama peab oma maksimumini.

Seda kaks korda nädalas....ja kahe-kolme kuu pärast ei tunne te ennast enam ära ;)

minul on ka astma 20% hapniku jääb sisse hingamisel saamata.kolmapäev on mul aeroobne ja talv läbi olen teinud ujumist 1,5 h.

enne ujumist teen korralikult sooja ja siis ujun mingi 100m siis pean puhkama kuna lihased väsivad ära.Ja nii 30 min lasen ,et pean pause tegema(max15 sec.).Kuid ülejäänud 1h paneb juba järjest ja viimane pool h suudab juba maximaalselt pingutada ja endast maxi anda ja lihased nagu lootusetult ära ei väsi.Et astmaatikul peax nagu vastupidi olema ,et alguses jõuad ja pärast ei jõu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
minul on ka astma 20% hapniku jääb sisse hingamisel saamata.kolmapäev on mul aeroobne ja talv läbi olen teinud ujumist 1,5 h.

enne ujumist teen korralikult sooja ja siis ujun mingi 100m siis pean puhkama kuna lihased väsivad ära.Ja nii 30 min lasen ,et pean pause tegema(max15 sec.).Kuid ülejäänud 1h paneb juba järjest ja viimane pool h suudab juba maximaalselt pingutada ja endast maxi anda ja lihased nagu lootusetult ära ei väsi.Et astmaatikul peax nagu vastupidi olema ,et alguses jõuad ja pärast ei jõu.

Eks kõik inimesed on erinevad.

Mul ei ole kõigi oma diagnooside juures kunagi tunnet tekkinud, et mul midagi puudu jääks ;)

VO max i ei ole testimas käinud, küll ma tean, et minu lihaste glükolüütiline mahtuvus ja laktoositaluvus oli pea topelt võrreldes oma poole nooremate kursaõdedega kehakultuurist.

Max pingutuse oskust on vaja õppida...treenida.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×