Jump to content
UFC

Põlved raksuvad.

Recommended Posts

et mul siuke küsimus ja mure..et kui teen raskustega kükki siis põlved ragisevad vms... :S

aga see on akkanud alles hiljuti!

et äkki oskab keegi öelda milles asi võib olla?

tänud!

Share this post


Link to post
Share on other sites

soojendus ei prugi olla piisav sest mul sama asi õlgadega oli kunagi kui ma ei teinud piisavalt pikka ja korralikku soojendust!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miks konkreetselt just need põlved ragisevad, seda võib täpsemalt öelda vaid arst. Saab ainult tõenäosust kasutades oletada.

Põhjuseid võib olla mitu. Üheks võib olla vale treeningmetoodika ja tehnika. Kahjuks pean tõdema, et algajatest ca 80% teevad jõusaalis endale ilmselt liiga. Nukker lugu on see, et suhteliselt vähe on neid, kes asjatundlikku nõu vahepeal küsida julgevad. Nii jätkataksegi vanaviisi.

Kükkimine on siin üks iseloomulikemaid, rääkimata jalapressist kus on valet sooritust väga palju.

Aga üks võimalik põhjus: lihaste jõudlus tuleb ruttu, sidemed on nõrgad, venivad välja, patella hakkab ees liigselt (eriti täisküki korral)sisse vajuma, liikuma ja loksuma.

Minu soovitus: põhjalik soojendus(jalgrattasõit jms), sidemed sooritustel, vältida täiskükki ja põrget ületõuke lõppfaasis (nn taskunoaefekti), glükoosamiin 2x 500 mg päevas(pikaaegselt) ja kui on raha ja järjepidevust siis gelenknährungit . Viimane on küll kallis aga tõesti tõhus. Paljureklaamitud UltraGel ei tee halba aga on nõrguke, rohkem naiste "küünte ja juustetugevdaja".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minu soovitus on teha enne igat trenni korralik soojendus vähemalt 10 min kardioseadmetel, peale seda soojenduseeriad sobivad hästi alustuseks säärte sirutused ette trenazööril 3 - 4 seeriat, alles seejärel hakata jalapresse ja kükke tegema, kasutada loomulikult soojendussidemeid ja suuremate raskuste puhul spetsiaalseid põlvesidemeid. Toidulisadest olen ise kasutanud aastaid Protein No1 see on aidanud nii lisavalgu vajadust kompenseerida kui liigesetoiduna toiminud, põhitoimeaine sama mis Glenkis ja Ultra Gelis ehk hüdrolüüsitud kollageen. Kükke võib üldse teha trenni lõpupoole kui jalad on väsinud, siis ei pea kasutama enam nii suuri raskusi ja põlved on soojad ehk vigastus oht minimaalne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mul käis ka mingi selline ragin, või selline plõks, arvatavasti sellest, et polnud korralikult soojaks tehtud! :D Nooo, seda juhtub harva, väikse soojendusega pole midagi peale hakata, seda teab igaüks ju :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

.Vb et on küsitud juba foorumis kuskil aga natuke laisk ja ei viitsi nii hoolega otsida.

Ehk trennis kükke tehes on põlved hakanud mõnusalt häälekalt raksuma,kuid valus ei ole aga natuke hirmutav küll,et siis kas äkki peaks sidemed ümber panema või midagi selle jaoks rohkem tarbima või kuidas edasi talitada. ohmy.gif

Ette Tänades Tann!

Edited by Try-It-Out

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tee rohkem sooja, sõida nii kaua kuni tunned, et põlved on soojad, venita põhjalikult ja tee kasvõi ilma raskuseta kükke, et need raksud ära raksuksid hetkel mil sul raskust turjal pole, samuti näiteks võid teha reie esiosa masinal sooja(e. sääre sirutus ette vms on nimi?) ja ega muud polegi, et pead põhjalikumalt sooja tegema.. Üks variant on osta need sidemed mis hoiavad sooja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kõik see sama, küki tehnika ja adekvaatne raskus.

Kui ei aita siis mingi glükosamiini-kondroitiini kombo, vbl ka kalaõli. Kohe ei toimi, aga pikapeale võib ragisemise ära võtta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Endal hakaksid põlves 14-aastaselt raksuma, nüüdseks 21 ja raksuvad kõik liigesed 10-ned arstid läbi käidud, selgusele jõutud, et arstidest eestis kasu pole kui ise ei oska diagnoosi ja ravi määrata, et nad licalt selle kirja saaksid panna ja siis rohud välja kirjutada. Kui sa kõverdad põlve ja mõlemal või ühel pool põlve on padjakesed, nö sülti meenutab, vetrub jne. , siis sul on vesi põlves ja suure tõenäosusega põlveartriit, sellega kaasneb ka valu mitte pidev aga mõnede liigutuste juures kindlasti, alguses valu ei pruugi olla, samuti võib olla tegemist põlvekedra kondromalaatsiaga. Kui need variandid arstile välja pakud siis ta peaks sind saatma magnetresonants uuringule, kõik testi tulemused proovi endale ka saada, sest 90% nad ei oska tulemustest midagi aru saada, seejärel head tööd tulemustega neti ja raamatutega:D Endal juba nii mõnigi asi niimoodi ravitud, kuid liigeseprobleemist pole veel jagu saanud, kükke ei saa ma üldse teha ja pooli teisi jalaharjutusi ning ka ülekeha harjutusi aga see pole mind küll takistanud lihast kasvatamast, kuna jalg on ülakehast, mis on tervemate liigestega seega ka väiksemate piirangutega, tükk maad ees, siis võib öelda et kükk on küll väga ületähtsustatud. Edu sulle põlveprobleemiga ja edu trennis!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kõik see sama, küki tehnika ja adekvaatne raskus.

Kui ei aita siis mingi glükosamiini-kondroitiini kombo, vbl ka kalaõli. Kohe ei toimi, aga pikapeale võib ragisemise ära võtta.

Kui mitu grammi glükosamiini päevas süüa siis mõjub päris kiiresti. Eestis siiski kallis ettevõtmine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niisiis ma panustan rohkem sooja tegemisele.

Küll muidu ma ikka teen korralikult jalgadele sõudes sooja ma arvan küll et piisavlt oma 15 min ja tunnen et jalalihased on soojad,kuid kükkides valu ei ole aga need raksud on nagu nii ebameeldivad nagu lähekski iga kordmidagi katki.

Ma otsustasin esialgu mitte täis kükki teha ning teen mõnda aega siis et jalad harjuksid uuesti pool kükki istudesse ja ülesse.

Tänud nõuannete eest.!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niisiis ma panustan rohkem sooja tegemisele.

Küll muidu ma ikka teen korralikult jalgadele sõudes sooja ma arvan küll et piisavlt oma 15 min ja tunnen et jalalihased on soojad,kuid kükkides valu ei ole aga need raksud on nagu nii ebameeldivad nagu lähekski iga kordmidagi katki.

Ma otsustasin esialgu mitte täis kükki teha ning teen mõnda aega siis et jalad harjuksid uuesti pool kükki istudesse ja ülesse.

Tänud nõuannete eest.!

Just. Sa pead laskma kükki täpselt nii madalale, kui tunned et sinu jaoks mugav on.

Usun et sinu puhul näitab tugev raksumine, et liiges pole valmis sellise nurga all sellist koormust taluma.

Reit venitad? Ka kõõlustel ja liigestel on võime kohaneda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pole mul see raksumine ära kadunud juba mitu head aastat, tee nii tugevasti sooja kui tahad. Kasutasin sõjaväes ka võimalust röntgenisse end põlvedega saata, absoluutselt mitte midagi. Valus pole, lepin sellega, et jäävadki ragisema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raksumistel meeletult võimalusi... vanad vigastused, vitamiinidest puudust, kõhre vigastused... lõputu jada, aga ilm pidavat ka paljudele inimestele mõjuma :(

Endal suutsin EKV's põlvi korralikult räsida, aga glükosamiin ja arstilt soovituslikud ,,harjutused,, on seni väga tõhusad olnud! Endale mingeid haigusi ei ole vaja välja mõelda ning iseseisvalt ravile määrata.. kindlasti tasub pöörduda mõne füsioterapeudi poole nt.

Jõudu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eks vaatab veel,kui valu tegema ei ole hakanud siis ma vist kohe terapeudi ülesse otsima ei hakka :(

Aga ega see väike uuring jah paha ei tee ja tükki küljest võta.

Ja suured tänud nõuandjatele!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Äkki leiad mõne arsti ikka, kes oskab öelda, millest see konkreetne raks tekib ja kas on kahjulik....

"Halb kui käib, aga hea kui ära käib"

50/50 arvatakse et kas süsihappegaasimulli vabanemine liigese sidemete vms pindade vahelt (minumeelest veidi absurd) või liigesesse ladestunud kaltsium, soolad jne. Näiteks vigastuse korral hakkabki toimuma kõhre pehmete struktuuride asendumine kas siis kõvematega või luustumine. (ossifikatsioon)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ise täheldasin ka paar päeva tagasi juhuslikult, et paremas põlves käivad kerged raksud läbi, kui nt. kükitada.

Ehmatas ära algul küll, pole varem tähele pannud sellist asja.

Nagu eelmistest postitustest järeldada tuleks ilmselt kindluse mõttes ikka spetsialisti juures ära käia. Ei tasu riskima hakata.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ise täheldasin ka paar päeva tagasi juhuslikult, et paremas põlves käivad kerged raksud läbi, kui nt. kükitada

Kui põletikku ja valusid pole siis ei tehta sul midagi. Kui on siis antakse diklofenaki tablette ja ilmselt ka ei tehta muud midagi. Ma eriline liigesespetsialist pole aga seda raginat vist nimetatakse healoomuliseks või mida iganes ja ei omistata sellele tähtsust. Võimalik, et sellepärast, et see eriti ohtlik pole, võimalik et sellepärast, et sellega ei saa midagi niikuinii ette võtta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×