Jump to content
Sign in to follow this  
smackthat

Treening , kehakaal jne

Recommended Posts

Tere foorumlased,

Alustan siis sellest, et sain just hiljuti 18. Kehakaaluks on keskmiselt 58-60 kg, ning pikkust on 180 cm.

Rääkides toitumisest, siis see on ka päris paigast ära. (toon ühe näite).

Hommik

Tass piimaga kohvi, 1tl suhkrut

4-5 võileiba vorsti, tomati, kurgiga vms. (oleneb hommikust)

Lõuna

Kooliajal oli koolilõuna. Aga nüüd suvel lõunaajal ostan poest mõne saiakese ja joogi kõrvale.

Õhtul

Kas praad/supp/puder

Hommikuti ärkan tavaliselt väga erinevatel aegadel. Nädalavahetustel hiljemalt kell 12. Argipäevadel kell 9 kuskil.

Trenninga on selline lugu, et paar aastat sai vabamaadluses käidud, aga ajapuudus tekkis, ning siis tulin ära sealt.

Mingi periood käisin ka jõusaalis.

Nüüd siis täpsemalt minu probleemist:

Vaadates minu vanust , pikkust ja kehakaalu, saab igaüks aru, et olen alakaaluline. Seega oleks minu eesmärk lihasmassi kasvatada. (esialgne soov aasta pärast vähemalt 70kg). Siis selline probleem on veel, et kunagi ammu olin endaarust äge ja tegin hästi palju kõhulihaseid, samas seljalihased ja rinnalihaseid ma üldse ei teinud. Nüüd on tulemus käes. = Selg on nõrk ja kõhulihased on küllaltki suured ja eespool, kuid rinnalihaseid pole ollagi. :D väga imelik on vaadata kõhtu. Aga see selleks.

Ühesõnaga sooviksin saada igasuguseid nõuandeid toitumisest, treeningkavadest, toidulisanditest jne.

Ahjaa, kunas ma sügisest lähen tartusse kooli/elama, siis sooviksin saada infot sealsetest jõusaalidest (hind, klubikaart jne).

Tervitades, Sander

Päikest (#)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tere. 10kg aastaga on väga hea ja rahulik eesmärk, 100% saavutatav.

Toitumine on sul praegu suur null. Esiteks kõige tähtsam - selleks, et kaalus juurde võtta, tuleb tarbida rohkem energiat, kui kulutad. Praeguse toitumisega sa seda küll ei saavuta. Toidukordi võiks ideaalis olla rohkem, minimaalselt 5 toidukorda päevas. St. et 3 sellist suuremat sööki (hommik, lõuna, õhtu) ja vahepeal paar väiksemat vahepala/snäkki. Palju sa täpselt sööma sööma pead, seda on mul praegu keeruline öelda. Kindlasti saad tööriistade all välja arvutada oma BAV ning sinna otsa liita kehalised tegevused, siis saad ligikaudse päevase kaloraaži. Kõige tähtsam on oma keha tunda ning kaalu jälgida, vastavalt sellele tee ka muudatused toitumises.

Kindlasti peaks tarbima piisavas koguses valku, umbes 1.5g kehakaalu kg kohta. Sinu puhul oleks see umbes 100-110g, mida pole kindlati palju. Üks selline 200g kohupiima pakk annab juba ca. 30g valku. Kindlasti tuleks tarbida ka teisi kasulikke valguallikaid - erinevad lihatooted (kana, kala), munad kindlasti, piimatooted (kohupiim, kodujuust) jne..Ei tohi ära unustada ka süsivesikuid ning kasulikke rasve. Ega väga odav lõbu see toitumine pole.

Peale trenni üldjuhul paarkümmend g valku ning umbes 30-40 süsivesikuid, seda kas tavatoidu (kohupiim + banaan) või toidulisandi näol. Toidulisandidest kui tahad, siis mingisugune massilisaja, näiteks Fit Mass või ükskõik missugune massilisaja. Tuula netipoes ringi.

Treeningkava võid saada siit samalt leheküljelt TÖÖRIISTADE alt ülevalt menüüst. Samas võib neid leida ka artiklite all.

Ühesõnaga kõige lihtsam on sul kasutada otsingu võimalust. Trüki sisse toitumine, treening või mis iganes - leiad kindlasti head lugemist.

Kõike paremat.

V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänud kiire vastuse eest :D

Üritan toitumist parandada, kuid tekkis selline küsimus, et kaalu langetamisel on selline reegel, et magusat ei tohi eriti süüa , kuid kas kehakaalus juurde võtmisel tohib magusat veidike tarvitada. Nt üle päeva üks šokolaad vms ?

Aga sooviks ka infot tartus olevate jõusaalidest jne `? (klubikaardid, hinnad , asukoht jne ? )

Tänud ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tänud kiire vastuse eest :D

Üritan toitumist parandada, kuid tekkis selline küsimus, et kaalu langetamisel on selline reegel, et magusat ei tohi eriti süüa , kuid kas kehakaalus juurde võtmisel tohib magusat veidike tarvitada. Nt üle päeva üks šokolaad vms ?

Oleneb ainevahtusest. Kui sul on väga kiire ainevahetus ja üldse raske "puhastest" toitudest vajaliku kalorihulga kättesaamisega, siis võid endale lubada veidi rohkem, kui inimene, kellel aeglane ainevahtus ja rasv palju kergem tekkima.

Kui palju rämpsu endale lubada oleneb muidugi sellest, kui kõrged on eesmärgid jne. Eks ikka võid endale aeg-ajalt üht-teist lubada, kuigi ega keegi taha lisada kaalu rasva arvelt. Mina nt massi ajal väga rämpsu ei tahagi, sest kõht on korralikest toitudest niigi täis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×