Jump to content
Sign in to follow this  
Sadist2

Svung ja vigastused

Recommended Posts

Tervist!

Mul on hetkel väikesed probleemid õlgadega (vahest pitsuv effekt) ja ma tunnen, et selles on süüdi svung.

Kunagi varem tegin ma ka svungi ja ühel päeval algasid mul probleemid õlgadega ning siis ma lõpetasin selle harjutuse sooritamise.

Mõni aeg olid õlad enam-vähem korras ja ma otsustasin uuesti svungida ning tulemuseks oli 2 nädala pärast uuesti valusad õlad

Võimalik, et süüdi on trapetsi tegemine kangiga, sest just peale seda algas see pitsumine svungi tegemisel.

Mis te arvate, kas süüdi võivad olla need harjutused ?

Kuidas võiks leevendada õlgade vigastusi või parem neid ära hoida ?

Ma üldse imestan, et nt rammumehed teevad palgiga surumisi suurte raskustega ja neil neid vigastusi nagu polegi. (vähemalt pole kuulnud)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eks kõigil tuleb vigastusi ette, neist ei pääse keegi. Kuid võiksid välja ka tuua, et milles see probleem õlgadega seisneb, kas lihtsalt valutavad trenni tehes või ei saa käsi tõsta mingile kõrgusele vms. Hea ravi on lihtsalt puhkuse andmine ning mingi aja pärast vaikselt trenni peale tegemine väiksemate raskustega.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tervist!

Mul on hetkel väikesed probleemid õlgadega (vahest pitsuv effekt) ja ma tunnen, et selles on süüdi svung.

Kunagi varem tegin ma ka svungi ja ühel päeval algasid mul probleemid õlgadega ning siis ma lõpetasin selle harjutuse sooritamise.

Mõni aeg olid õlad enam-vähem korras ja ma otsustasin uuesti svungida ning tulemuseks oli 2 nädala pärast uuesti valusad õlad

Võimalik, et süüdi on trapetsi tegemine kangiga, sest just peale seda algas see pitsumine svungi tegemisel.

Mis te arvate, kas süüdi võivad olla need harjutused ?

Kuidas võiks leevendada õlgade vigastusi või parem neid ära hoida ?

Ma üldse imestan, et nt rammumehed teevad palgiga surumisi suurte raskustega ja neil neid vigastusi nagu polegi. (vähemalt pole kuulnud)

Guugelda "rotator cuff exercises"

Saad murest lahti <_<

Aga jah, olen nõus ka Jarmoga ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Võib olla saavad eest õlad liialt koormust, kuid trapets ning tagumised õlalihased jäävad tagaplaanile. Igatahes svungimisest pead esialgu loobuma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tervist!

Mul on hetkel väikesed probleemid õlgadega (vahest pitsuv effekt) ja ma tunnen, et selles on süüdi svung.

Kunagi varem tegin ma ka svungi ja ühel päeval algasid mul probleemid õlgadega ning siis ma lõpetasin selle harjutuse sooritamise.

Mõni aeg olid õlad enam-vähem korras ja ma otsustasin uuesti svungida ning tulemuseks oli 2 nädala pärast uuesti valusad õlad

Võimalik, et süüdi on trapetsi tegemine kangiga, sest just peale seda algas see pitsumine svungi tegemisel.

Mis te arvate, kas süüdi võivad olla need harjutused ?

Kuidas võiks leevendada õlgade vigastusi või parem neid ära hoida ?

Ma üldse imestan, et nt rammumehed teevad palgiga surumisi suurte raskustega ja neil neid vigastusi nagu polegi. (vähemalt pole kuulnud)

Ma olen sulle blogis kirjutanud, milline su praeguse treeningu tulemus võib olla. Täpselt selline ta sul hetkel ongi - laguned ja tulemusi pole. Aeg on mõistus pähe võtta enne, kui hilja on.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tervist!

Mul on hetkel väikesed probleemid õlgadega (vahest pitsuv effekt) ja ma tunnen, et selles on süüdi svung.

Kunagi varem tegin ma ka svungi ja ühel päeval algasid mul probleemid õlgadega ning siis ma lõpetasin selle harjutuse sooritamise.

Mõni aeg olid õlad enam-vähem korras ja ma otsustasin uuesti svungida ning tulemuseks oli 2 nädala pärast uuesti valusad õlad

Võimalik, et süüdi on trapetsi tegemine kangiga, sest just peale seda algas see pitsumine svungi tegemisel.

Mis te arvate, kas süüdi võivad olla need harjutused ?

Kuidas võiks leevendada õlgade vigastusi või parem neid ära hoida ?

Ma üldse imestan, et nt rammumehed teevad palgiga surumisi suurte raskustega ja neil neid vigastusi nagu polegi. (vähemalt pole kuulnud)

Lisaks ka seda, et olen jälginud viimasel ajal su blogi ja postitusi. Jääb selline mulje, et pead ennast targemaks kui tegelikult oled. Seda mitte halvas mõttes , kuid tegelikult nii on. Üritad asja võtta väga proffesionaalselt, samas igas asjas jääb ka vajaka. Tundub, et kipud sageli üle mõtlema, sellepärast sa ka ei arene. Võta natukene vabamalt, sul ei pea olema igasugu vigureid täis treeningkava a´la pakult tõmme, pakult surumine jne. Võta normaalne kava, mis on ennast tõestanud ja treeni selle järgi. Oled noor poiss veel ja aega trenni teha veel kõvasti.

Ära võta seda juttu kui targutamisena, vaid tee sellest omad järeldused! Edu!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tervist!

Mul on hetkel väikesed probleemid õlgadega (vahest pitsuv effekt) ja ma tunnen, et selles on süüdi svung.

Kunagi varem tegin ma ka svungi ja ühel päeval algasid mul probleemid õlgadega ning siis ma lõpetasin selle harjutuse sooritamise.

Mõni aeg olid õlad enam-vähem korras ja ma otsustasin uuesti svungida ning tulemuseks oli 2 nädala pärast uuesti valusad õlad

Võimalik, et süüdi on trapetsi tegemine kangiga, sest just peale seda algas see pitsumine svungi tegemisel.

Mis te arvate, kas süüdi võivad olla need harjutused ?

Kuidas võiks leevendada õlgade vigastusi või parem neid ära hoida ?

Ma üldse imestan, et nt rammumehed teevad palgiga surumisi suurte raskustega ja neil neid vigastusi nagu polegi. (vähemalt pole kuulnud)

Kas sa hoiad ikka käsi ÕIGES asendis? Kõverdad ikka korralikult, mitte ei loobikangi sirge käega ja ei lase alla kukkuda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ausalt öeldes ma ei näe mingit põhjust, miks algaja peaks svungimisega tegema. Svung paigutab väga suure koormuse õlgadele. Mõetakam on algul püsti surumist arenda ja siis kui baasjõudu piisavalt, siis vast üle minna rohkem plahvatuslikumale harjutusele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selles mõttes, et kava olen ma muutnud nüüd natuke vaiksemaks, võtsin 5x5 kava ja jätsin igasugused vigurid välja

Olen juba pool kuud järjepidevalt rotator cuff harjutust teinud ja tundub, et paremaks ei lähe

Õlg valutab väga harva ja tavaelu ei sega, kuid mingi ebamugavus õlgades on ikkagi

Õla pitsumine on selline värk, mis teeb haiget ja mida saaks iseloomustada nõela torkena (õlas)

Siiani on õla pitsumine avaldunud ainult ühes suunas: näiteks kui võtan kangi, et hakata rinnalt kükkima ja kui ma olen lõpetanud ning panen kangi tagasi, siis just peale seda käib pitsumise moment läbi

Veel oli väga kergelt tunda svungi ajal paar korda

Ausalt öeldes ma ei näe mingit põhjust, miks algaja peaks svungimisega tegema. Svung paigutab väga suure koormuse õlgadele. Mõetakam on algul püsti surumist arenda ja siis kui baasjõudu piisavalt, siis vast üle minna rohkem plahvatuslikumale harjutusele.

kas svung polegi püsti surumine ?

sellisel juhul teen ma püsti surumist ja rahulikult

Lisaks ka seda, et olen jälginud viimasel ajal su blogi ja postitusi. Jääb selline mulje, et pead ennast targemaks kui tegelikult oled. Seda mitte halvas mõttes , kuid tegelikult nii on. Üritad asja võtta väga proffesionaalselt, samas igas asjas jääb ka vajaka. Tundub, et kipud sageli üle mõtlema, sellepärast sa ka ei arene. Võta natukene vabamalt, sul ei pea olema igasugu vigureid täis treeningkava a´la pakult tõmme, pakult surumine jne. Võta normaalne kava, mis on ennast tõestanud ja treeni selle järgi. Oled noor poiss veel ja aega trenni teha veel kõvasti.

Ära võta seda juttu kui targutamisena, vaid tee sellest omad järeldused! Edu!

Selles mõttes on sul õigus, nüüd olen ma kaotanud selle lolli idee, et peab kõike väga kiiresti saama

Niikuinii minust mingit talenti ei saa, hea oleks seegi kui ma saaks natukenegi tugevamaks

Share this post


Link to post
Share on other sites
Selles mõttes on sul õigus, nüüd olen ma kaotanud selle lolli idee, et peab kõike väga kiiresti saama

Niikuinii minust mingit talenti ei saa, hea oleks seegi kui ma saaks natukenegi tugevamaks

Talendiks ei saadagi, talendina sünnitakse.

Kui sa tahad jõutõstmisega tegeleda siis kuula alessandro nõu ja alusta 10ste kordustega seerias. Tuleb põhja laduda, küll siis hiljem saad ka suuri raskuseid tõsta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Talendiks ei saadagi, talendina sünnitakse.

Kui sa tahad jõutõstmisega tegeleda siis kuula alessandro nõu ja alusta 10ste kordustega seerias. Tuleb põhja laduda, küll siis hiljem saad ka suuri raskuseid tõsta.

Aga 5x5 ei sobi ?

10-seid on mulle äärmiselt ebamugav sooritada, eriti kükis ja tõmbes

Share this post


Link to post
Share on other sites
kas svung polegi püsti surumine ?

sellisel juhul teen ma püsti surumist ja rahulikult

Annad õlale natukeseks rahu. Korrigeerid kava ja tehnikat. Alustad põhja ladumisega ja siis liigud suurtele raskustele.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aga 5x5 ei sobi ?

10-seid on mulle äärmiselt ebamugav sooritada, eriti kükis ja tõmbes

Mismõttes ebamugav? Kui mugavusi otsid ja ei taha pingutada siis võid kodus tugitoolis ka aega parajaks teha. <_<

Jarmo jõudis ette. ;)

Edited by inside14

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aga 5x5 ei sobi ?

10-seid on mulle äärmiselt ebamugav sooritada, eriti kükis ja tõmbes

Palun kuula mis sulle räägitakse. Ka minul on 10-seid väga raske sooritada samuti kükis ja tõmbes,aga ma ei vingu. Suudan oma suure kehakaaluga need ära saad sina poole kergemana ka hakkama. Pealegi on just pikemad kordused need mille pealt on võimalik tõsta oma max. tulemusi. Näiteks, on siiani kõik minu viimaste võistluste ettevalmistus tsüklid alanud kordustega 8-10 ja seda kõigis harjutustes. Alustad kergemalt ja iga nädal lisad raskust, oluline on see,et on mingi siht mille jaoks sa seda üldse teed. Sinul soovitan korduseid 8-10 hoida kuskil 8 nädalat ja siis vaikselt hakata alla tulema 6-8 peale. Miinimum milleni sul alguses mõtet minna on ongi ehk 3-5 ja siis mingi hetk proovida oma uued maxid ära ja alustada otsast peale. Peamine sellise pika tsükli puhul on tunnetada oma keha ja võtta mingid nädalad kergemalt ja peale 12 nädalat teha ka kuskil nädalane puhkus. Baasharjutused jäta sisse, tõmmet soovitan üle nädala teha, ehk siis ühel nädalal jõutõmme teisel nädalal nt good morning. Samuti vaheta abiharjutusi, mitte küll iganädal aga üle nädala oleks täiesti mõistlik.

Hetkel ravi oma õlg korda ja jäta svung kavast välja. Kui õlga hakkad tegema siis ära svungi, tee näiteks smithil surumisi. Hantlite erinevaid tõsteid jne.

Nüüd jõudis terve seltskond härraseid ennem mind juba asjast rääkida ;)

Edited by Tzaby

Share this post


Link to post
Share on other sites
Talendiks ei saadagi, talendina sünnitakse.

Kui sa tahad jõutõstmisega tegeleda siis kuula alessandro nõu ja alusta 10ste kordustega seerias. Tuleb põhja laduda, küll siis hiljem saad ka suuri raskuseid tõsta.

Miks peaks just 10 korduseliste seeriatega tegema?

Näiteks üks väga hea algajate jõutreeningu programm, Mark Rippetoe "Starting Strength" ütleb et harjutusi tuleks teha just 5-seeriatega, seda muidugi 3x5 mitte aga 5x5. Pikemat lugemist ja seletust siit: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=998224

Share this post


Link to post
Share on other sites
Miks peaks just 10 korduseliste seeriatega tegema?

Näiteks üks väga hea algajate jõutreeningu programm, Mark Rippetoe "Starting Strength" ütleb et harjutusi tuleks teha just 5-seeriatega, seda muidugi 3x5 mitte aga 5x5. Pikemat lugemist ja seletust siit: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=998224

Asi on pigem selles,et liigesed peavad ka selliste raskustega harjuma. Paratamatult saab 3x5 kasutada suuremaid raskuseid kui 3-4x10. See on nagu põhiline miks tuleks teha pikemaid seeriaid ning hiljem viia korduste arvu väiksemaks. Ei saa pidevalt jõutrenni teha suurte raskustega, sest vigastused on kerged tulema.

Edited by Tzaby

Share this post


Link to post
Share on other sites
Asi on pigem selles,et liigesed peavad ka selliste raskustega harjuma. Paratamatult saab 3x5 kasutada suuremaid raskuseid kui 3-4x10. See on nagu põhiline miks tuleks teha pikemaid seeriaid ning hiljem viia korduste arvu väiksemaks. Ei saa pidevalt jõutrenni teha suurte raskustega, sest vigastused on kerged tulema.

Keegi ei sunni sind seda 3x5 tegema kõige suuremate raskustega mida sa suudad. Samas aga see programm on pidevalt tootnud häid tulemusi nii jõu kui massi suhtes nii et töötab küll (ei ole mingi Rippetoe jünger, lihtsalt olen väga palju head lugenud selle kohta).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Miks peaks just 10 korduseliste seeriatega tegema?

Näiteks üks väga hea algajate jõutreeningu programm, Mark Rippetoe "Starting Strength" ütleb et harjutusi tuleks teha just 5-seeriatega, seda muidugi 3x5 mitte aga 5x5. Pikemat lugemist ja seletust siit: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=998224

Proovi aasta aega järjest 5x5 teha ja sa näed, et mingit arengut sul sellega ei tule. Ükski kava ei anna konstantseid tulemusi, selles periodiseerimise idee ongi. Selleks, et pidevalt areneda, ei ole olemas ühte kindlat kava - peab tegema nii 10-seid, 8-seid, 5-seid kui ka 1-seid seeriaid tsüklitena. Ainult see tagab pidevat arengut.

Ja kui algaja, kellel on kehv tehnika ja mingit põhja all ei ole, hakkab kohe 3-stega treenima, siis tulemus on see, et ta lõhub end ära ja arengut ei tule.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Keegi ei sunni sind seda 3x5 tegema kõige suuremate raskustega mida sa suudad. Samas aga see programm on pidevalt tootnud häid tulemusi nii jõu kui massi suhtes nii et töötab küll (ei ole mingi Rippetoe jünger, lihtsalt olen väga palju head lugenud selle kohta).

Noorte jaoks ongi 10X seeria parem seetõttu,et nii suure korduste arvuga ei ole võimalik liiga suuri raskusi peale laduda.Küll nähtud,kuidas kodanikud sõbrad tulevad koos trenni ;laotakse kangile pea max - sõbrast ei saa ju kehvem olla - ja krt teab millise tehnikaga hakatakse punnitama 2-3 kordusega seeriaid;et meil on jõukava ...

ja pärast ei saa aru,et miks siin ja seal valutab ja miks arengut ei ole, ;)

btw;

Kui rääkida liigeste harjumist raskustega,siis vanemaid kodanikke;no kes vanemas eas asjaga alustavad;puudutab see veel rohkem.

Eriti käib jutt neist,kes kunagi nooruses on midagi ja päris korralikul tasemel teinud ja kümme-kakskümmend aasat hiljem leiavad,et peaks jälle liigutama hakkama.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Proovi aasta aega järjest 5x5 teha ja sa näed, et mingit arengut sul sellega ei tule. Ükski kava ei anna konstantseid tulemusi, selles periodiseerimise idee ongi. Selleks, et pidevalt areneda, ei ole olemas ühte kindlat kava - peab tegema nii 10-seid, 8-seid, 5-seid kui ka 1-seid seeriaid tsüklitena. Ainult see tagab pidevat arengut.

Ja kui algaja, kellel on kehv tehnika ja mingit põhja all ei ole, hakkab kohe 3-stega treenima, siis tulemus on see, et ta lõhub end ära ja arengut ei tule.

See postitus tuleks jäädvustada ja kõigile (tulevastele) algajatele jõuhuvilistele lugemiseks üles panna ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×