Jump to content
Sign in to follow this  
Ka1c

TREENING!?

Recommended Posts

Tere, olen 170 cm pikk ja kaalun 59 kg. Plaanis oleks massi ja lihast kasvatada. Olen jõusaalis käinud juba 2 aastat vahelduva eduga, st. koolivaheaegadel igapäev või ülepäeva ja kooliajal 1 kord nädalas. Nüüd siis otsutasin asja kätte võtta ja hakata ka kooli ajal tihedamini saalis käima. Minu küsimus on see, et kas on targem teha vähem seeriaid ja rohkem kordusi või rohkem seeriaid ja vähem kordusi?!

Koostasin endale internetist ise ka 5 päeva treening kava. ( seal olid paljudel harjutustel kirjas 3x6-8), mina panin endale 4xMAX!. Kas nii on tark treenida või peaks siiski kordusi vähemaks võtma? + Kas on hea, kui ma 4 päeva teen jõutrenni 5. päev puhkan ja siis 2 päeva teen ainult kardiot?, või peaks laskma 3 päeva kehal puhata?

Selle põhjal koostasin!-->

http://www.myfit.ca/fitnessprograms/viewpr...mp;programid=41

Share this post


Link to post
Share on other sites

4x MAX on väga lai mõiste... ;) ... St kas teed rinnalt näiteks 50 kiloga 20 korda(max) või 70 kiloga 8 korda(max)...

See 3 x 6 - 8 näitabki, et max on 8, st raskuse pead sellise valima, et viimase seeriaga üle 8 ei jõua.

Aga mis ma soovitan on see, et võta siit lehelt tööriistad--->treeningkavad alt mõni sobiv kava :)

Ning 4 päeva järjest jõutrenni pole parim valik just, kui sellele järgneb mitme päevane puhkus, parem ikka võimalikult nädala peale laiali jaotada ning kardio nende vahele toppida...

Edited by Arx07

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tere, olen 170 cm pikk ja kaalun 59 kg. Plaanis oleks massi ja lihast kasvatada. Olen jõusaalis käinud juba 2 aastat vahelduva eduga, st. koolivaheaegadel igapäev või ülepäeva ja kooliajal 1 kord nädalas. Nüüd siis otsutasin asja kätte võtta ja hakata ka kooli ajal tihedamini saalis käima. Minu küsimus on see, et kas on targem teha vähem seeriaid ja rohkem kordusi või rohkem seeriaid ja vähem kordusi?!

Koostasin endale internetist ise ka 5 päeva treening kava. ( seal olid paljudel harjutustel kirjas 3x6-8), mina panin endale 4xMAX!. Kas nii on tark treenida või peaks siiski kordusi vähemaks võtma? + Kas on hea, kui ma 4 päeva teen jõutrenni 5. päev puhkan ja siis 2 päeva teen ainult kardiot?, või peaks laskma 3 päeva kehal puhata?

Selle põhjal koostasin!-->

http://www.myfit.ca/fitnessprograms/viewpr...mp;programid=41

Kui sa teed 5x nädalas ja 4xMAX siis võid kindel olla, et lõpptulemus on kehva. Puhkust on vähe ja vaevalt see toituminegi kõige parem on.

Ja ma ka ei saa täpselt mida sa mõtled 4xMAX all ? Kas siis võtad ühe raskuse ja teed sellega neli seeriat nii palju kui jõuad või kasutad püramiidi ja teed väiksemate raskustega rohkem korduseid.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4xMAX pidi tähendama seda, et 4 seeriat teen nii kaua, kuni enam ei jaksa. (4x kuni enam ei jaksa)

Valid suvalise raskuse ja keevitad 4 korda maxi?

Vali raskused selle järgi, et Su kordused jääksid vahemikku nagu näiteks Su viimane kava soovitas. Üle 15 korduse pole mõtet teha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, see oleks arvatavasti jah tark tegu ;)

Tegelt on mul veel selline küsimus, et kas mass2'e või muscle+'i joomine aitab nähtavalt? Sest mõtlen küll ,et võiks juua neid, või siis peaks lihtsalt enne ja pärast trenni rasvavaba kohupiima sööma :)

Edited by alessandro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tegelt on mul veel selline küsimus, et kas mass2'e või muscle+'i joomine aitab nähtavalt? Sest mõtlen küll ,et võiks juua neid, või siis peaks lihtsalt enne ja pärast trenni rasvavaba kohupiima sööma :)

Silmnähtavaid tulemusi vaevalt ta sulle annab. Toitumine on siiski kõige alus ja kui see pole korras ei aita sind Mass2 või Muscle+. Peale trenni oleks hea kui saaksid ka süsivesikuid, rasvavabas kohupiimas neid pole. Võid süüa näiteks rosinatega kohupiima või siis rasvatu kohupiima kõrvale mõned banaanid ära süüa.

Samuti on hea variant kui peale trenni sööd korraliku (toekama) eine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otsustasin,et kohe pärast trenni teeks endale sellise "sheiki" --> Piim+0%kohupiim+banaan! <-- (äkki viskaks muna ka sisse? nagu Rocky :);) ).

Edited by Ka1c

Share this post


Link to post
Share on other sites
Otsustasin,et kohe pärast trenni teeks endale sellise "sheiki" --> Piim+0%kohupiim+banaan! <-- (äkki viskaks muna ka sisse? nagu Rocky ;):lol: ).

Muna võib sisse visata küll B) Ise peaaegu iga hommik viskan sheigi sisse... salmonella on küll oht mis selles variseb aga, kui mingit juttu laiali pole, et kuskil kellegil leitud, niikaua pole hullu loodan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Otsustasin,et kohe pärast trenni teeks endale sellise "sheiki" --> Piim+0%kohupiim+banaan! <-- (äkki viskaks muna ka sisse? nagu Rocky :);) ).

Muna pole mõtet ilmselt raiskama hakata, piimast ja kohupiimast saad juba piisava koguse valku, mis katab su valguvajaduse kindlasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sellel leheküljel olev kava on mõeldud edasijõudnud treenijatele ning seda ma kahtlustan et seda sa pole. Pluss midagi on väga kahtlast kavas mis soovitab teha 4 biitsepsi harjutust kokku 13 seeriat. Võta mingi lihtsam kava mis keskendub baasharjutustele.

Tegelt on mul veel selline küsimus, et kas mass2'e või muscle+'i joomine aitab nähtavalt?

Sama hästi võiksid küsida kas makaronide või keedumuna söömine aitab nähtavalt. Ei ole need lisandid mingid imeravimid, lihtsalt valgud ja süsivesikud nagu kõik teisedki aga kontsentreeritud kujul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tere, olen 170 cm pikk ja kaalun 59 kg. Plaanis oleks massi ja lihast kasvatada. Olen jõusaalis käinud juba 2 aastat vahelduva eduga, st. koolivaheaegadel igapäev või ülepäeva ja kooliajal 1 kord nädalas. Nüüd siis otsutasin asja kätte võtta ja hakata ka kooli ajal tihedamini saalis käima. Minu küsimus on see, et kas on targem teha vähem seeriaid ja rohkem kordusi või rohkem seeriaid ja vähem kordusi?!

Koostasin endale internetist ise ka 5 päeva treening kava. ( seal olid paljudel harjutustel kirjas 3x6-8), mina panin endale 4xMAX!. Kas nii on tark treenida või peaks siiski kordusi vähemaks võtma? + Kas on hea, kui ma 4 päeva teen jõutrenni 5. päev puhkan ja siis 2 päeva teen ainult kardiot?, või peaks laskma 3 päeva kehal puhata?

Selle põhjal koostasin!-->

http://www.myfit.ca/fitnessprograms/viewpr...mp;programid=41

Mina ei kasutaks seda kava. Võta siitsamast ekspertide koostatud kava ja tee selle järgi. Kui hakkad juba põhitõdedest aru saama, siis võid omale kavu koostama hakata. Nii võid endale viga ka veel teha.

Võta mu allkirjast I. Otsuse raamat ning loe sealt peatükke "Algajate treening" ja "Edasijõudnute treening". Soovitatav oleks üldse terve raamat läbi lugeda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui mul on selline kava ,et 2 päeva trenni 1 päev puhkus.. siis jälle 2 päeva trenni ja 1 päev puhkus. Kas siis "puhkepäevadel" võib ikka aeroobset trenni teha, nt. jooksmine või rattasõit, või see aeglustab vms.. lihase kasvu? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kui mul on selline kava ,et 2 päeva trenni 1 päev puhkus.. siis jälle 2 päeva trenni ja 1 päev puhkus. Kas siis "puhkepäevadel" võib ikka aeroobset trenni teha, nt. jooksmine või rattasõit, või see aeglustab vms.. lihase kasvu? :D

Jah, võid küll!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×