Jump to content
Sign in to follow this  
estonia007

Trapets

Recommended Posts

Oleks tänulik kui keegi annaks mingisuguseid harjutusi trapetsi treenimiseks, sest ise tean ainult õlgade kehitamist.

Ja teine küssa oleks, et kuidas saada rinnalihast rinna keskelt ja äärtest suureks(kaelast allapoole liikudes), sest õlgade juurest ja alt on ka hakanud korralikuks minema kuid mujalt ei saa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oleks tänulik kui keegi annaks mingisuguseid harjutusi trapetsi treenimiseks, sest ise tean ainult õlgade kehitamist.

Ja teine küssa oleks, et kuidas saada rinnalihast rinna keskelt ja äärtest suureks(kaelast allapoole liikudes), sest õlgade juurest ja alt on ka hakanud korralikuks minema kuid mujalt ei saa.

Rinnalihase kuju tuleb sulle geneetikaga kaasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klassikaline Power Clean ehk rinnalevõtt - hea kiirete lihaskiudude aktiveerimiseks. Võid seda teha ilma kangi vahepeal maha asetamata (st from `hang` positsioonist). Kordusi keskmiselt 3 (pluss-miinus 2), võimalikult plahvatuslikult.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Peale õlgade kehituse treenib trapetsit jõutõmme hästi, väga valusaks tõmbab isegi trapetsi :ph34r:
Ju ma teen siis valesti, aga ma küll ei tunne, et valusaks tõmbaks ;) Mul tõmbab pigem selga ja jalgu :P Eks igaühe tunnetus erinev...aga trapetsit on kõige lihtsam vast õlakehitustega, nagu eelnevalt mainitud.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Klassikalise tõstmise harjutused ning nende erinevad variatsioonid nagu power clean, snatch, hang pull, jne (ei tea eestikeelseid vastandeid). Kõik on väga head trapetsi treenijad: http://exrx.net/Lists/PowerExercises.html

Word, kes ei usu, see vaadaku tõstjate trapetseid :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ju ma teen siis valesti, aga ma küll ei tunne, et valusaks tõmbaks ;) Mul tõmbab pigem selga ja jalgu :P Eks igaühe tunnetus erinev...aga trapetsit on kõige lihtsam vast õlakehitustega, nagu eelnevalt mainitud.

Ta teebki põhiliselt trapetsi seljapoolset osa, kuna enamus ajast oled kummargil ju. Aga proovi ikka õlad tahapoole hoida, siis treenib kindlasti trapetsit.

Võid ju teha ka mõned õlakehitused, et trapetsi päris ülaosa ka saaks suurema koormuse kui muidu valusaks ei saa :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Klassikalise tõstmise harjutused ning nende erinevad variatsioonid nagu power clean, snatch, hang pull, jne (ei tea eestikeelseid vastandeid). Kõik on väga head trapetsi treenijad: http://exrx.net/Lists/PowerExercises.html

Soovitad klassikalist tõstmist algajatele?

Teadsid, et aastaid kulub perfektse tehnika saavutamiseks. Väga kergelt võib sealt vigastusi saada.

Ülemist trapetsit saab treenida õlgade kehitusi tehes, kas hantltitega või kangiga, võid kangi kah selja taha panna.

Keskmist trapetsit ja alumist saab teha ette kallutades kangi tõmbamisega vastu rinda. Selga ära kõveraks lase ja raskus hoia väike....soovitan pikemalt selle tehnikat uurida.

Veel saad ette kallutades lendamist teha, see mõjutab kah keskmist trapetsit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Ta teebki põhiliselt trapetsi seljapoolset osa, kuna enamus ajast oled kummargil ju. Aga proovi ikka õlad tahapoole hoida, siis treenib kindlasti trapetsit.

Võid ju teha ka mõned õlakehitused, et trapetsi päris ülaosa ka saaks suurema koormuse kui muidu valusaks ei saa :ph34r:

Olengi teinud mõne seeria õlakehitusi peale veel...tunda on, et on väsinud natukene, aga õlakehitused võtavad ta rohkem läbi mul

Share this post


Link to post
Share on other sites
Soovitad klassikalist tõstmist algajatele?

Teadsid, et aastaid kulub perfektse tehnika saavutamiseks. Väga kergelt võib sealt vigastusi saada.

Kas keegi kes on mõnda aega jõusaalis juba pumpamas käinud peaks paremini oskama klassikalist tõstmist kuigi ta pole seda varem teinud kui keegi kes alles alustab oma jõusaalikarjääriga ning ka pole seda teinud?

Kõik peavad ju kusagilt alustama, miks mitte ei võiks ka algaja treenija hakkama õppima klassikalist tõstmist.

Ning vigastusi on võimalik igasugustest harjutustest saada kui neid valesti teha.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kas keegi kes on mõnda aega jõusaalis juba pumpamas käinud peaks paremini oskama klassikalist tõstmist kuigi ta pole seda varem teinud kui keegi kes alles alustab oma jõusaalikarjääriga ning ka pole seda teinud?

Kõik peavad ju kusagilt alustama, miks mitte ei võiks ka algaja treenija hakkama õppima klassikalist tõstmist.

Ning vigastusi on võimalik igasugustest harjutustest saada kui neid valesti teha.

Isegi osad sportlased väldivad klassikalist tõstmist, kuna meisterdamine selles on liialt keeruline ja seega ei saada antud tulemust. Sealjuures ei saa riskida suure vigastuse ohuga. Ja miks peakski, kui on olemas alternatiivharjutused ja isegi paremad.

Ilma kellegi(oskaja) järelvaatajata katsu ära õppida klassikalist tõstmist. Ja kus sa leiad sellise? See et sa ise teed, ei tähenda, et sa teed õigesti ja kui teed, siis edu sulle:) Ta peab nii keerulise harjutuse ära õppima, et lihtsalt trapetsit teha!?

Pealegist kui sa tahad talle soovitada tapetsi harjutust klassikalisest tõstmisest, siis soovita talle power shrugi, mida ka klassikalised tõstjad on algfaasis harjutanud.

Edited by smack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trapetsi kesk ja ala-osa jaoks tundub mulle olema ülalt tõmbed paremad kui eest-tõmbed.

Kui käed ülalt tuuakse alla õlani, siis liiguvad abaluud kokku, kui käed üles liiguvad tagasi, siis abaluud kaugenevad, see motoorika treenibki.

Või on siiski eest-tõmme parem?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trapetsi kesk ja ala-osa jaoks tundub mulle olema ülalt tõmbed paremad kui eest-tõmbed.

Kui käed ülalt tuuakse alla õlani, siis liiguvad abaluud kokku, kui käed üles liiguvad tagasi, siis abaluud kaugenevad, see motoorika treenibki.

Või on siiski eest-tõmme parem?

Igasugused õlaharjutused mõjuvad ka trapetsile väga hästi, surumised ja lendamised.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mul ka rinnalihased suht jama kujuga ;) Aga olen ära harjunud ja ega siin muud üle ei jäägi ju :ph34r: Trapetsile mõjub mul istudes ploki tõmbed vasta kõhtu :P tõmbe lõpus töötad ka õlgadega kaasa viid taha poole vms...

Share this post


Link to post
Share on other sites
mul ka rinnalihased suht jama kujuga :P Aga olen ära harjunud ja ega siin muud üle ei jäägi ju ;) Trapetsile mõjub mul istudes ploki tõmbed vasta kõhtu :o tõmbe lõpus töötad ka õlgadega kaasa viid taha poole vms...

Õlad peaksid juba tõmbe alguses tahapooel liikuma hakkama ja pärast käed järgi :ph34r:

Aga vastu kõhtu tõmbed eelkõige mõjutavad lailihast, trapetsi(ülaselja) jaoks on rinnale tõmbed ja väga efektiivne on köitega näotõmbed plokil, see on ainus asi, mis minul ülaselja mõnusalt valusaks treenib.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Õlad peaksid juba tõmbe alguses tahapooel liikuma hakkama ja pärast käed järgi :ph34r:

Aga vastu kõhtu tõmbed eelkõige mõjutavad lailihast, trapetsi(ülaselja) jaoks on rinnale tõmbed ja väga efektiivne on köitega näotõmbed plokil, see on ainus asi, mis minul ülaselja mõnusalt valusaks treenib.

Jaa kas, kui tagasi lasta, kas tuleb õlad ka natuke küüru lasta samas alaselga hoian sirgelt...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah võid ettepoole küüru lasta end ülaseljast parema venituse saamiseks kuid jälgi, et viga ei tee ülaseljale, ära kasuta nii suuri raskusi, mis muudavad tehnika rapsimiseks. Alaseljast võib ka vabalt liikuda veits ettepoole kuid väga palju pole mõtet. Samas osad teevadki seda harjutust nagu teeks sõudmist, aga nii võib kergelt viga teha seljale..

Edited by emmimees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×