Jump to content
Sign in to follow this  
NowIKnow

Lihtsaid nippe kaalulangetamiseks?

Recommended Posts

Tsitaat lehelt:

Paljud inimesed ei söö piisavalt leiba, pastat, riisi ja teisi teraviljatooteid ning kartuleid. Peaaegu pooled kaloritest peaksid saama nendest toiduainetest.

Julgen selles põhitões kahelda.

Oma menüüsse toidu valimisel tuleks meeles pidada, et tärklis on keerukam glükoosi vorm, mistõttu selle seedimine kestab mõnevõrra kauem ja veresuhkru tase ei tõuse liiga järsult. See on oluline tegur juhul, kui sul on probleeme näljatunde kontrollimisega või põed hüpoglükeemiat.

Glükoosirikkaid toite tuleks süüa treeninguaja paiku, sest siis suunatakse glükoos eeskätt lihaskudedesse, mis on sel ajal vastuvõtlikumad. Enamikule sobib, kui nad söövad sel ajal süsivesiku- ja proteiinirikkaid toite (enne ja pärast treeningut) ning valivad ülejäänud päevaks rohkem proteiine ja rasva sisaldavaid toiduaineid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ära sa märgi :

Hoolitse selle eest, et põhilise koguse toiduenergiast pead saama süsivesikutest.

Paljud inimesed ei söö piisavalt leiba, pastat, riisi ja teisi teraviljatooteid ning kartuleid. Peaaegu pooled kaloritest peaksid saama nendest toiduainetest.

No ma kunagi hoolitsesin ...

'ästi hoolitsesin,kaal ronis >200kg ..., :)

See lehekülg tahab vist eesti rahva nuumsigadeks muuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ma olen selles asjas algaja, aga jh, mingeid häid nippe , mida süüa, mida mitte ja kui palju?

Tänud ette ära! :)

Tõsta valgusisaldust toidus. Juurviljad, puuviljad, rasva-vaene liha (kala, kana, veis) ja pähklid on päris head märksõnad mida kõrva taha panna. Kodujuust ja rasvavaene kohupiim on head valguallikad. Päris hästi mõikavad isulangetajana rohelised taimed, mida poodides pakutakse. Mulle endale meeldivad kõige enam piparmünt ja oregaano. Eestis aetakse nisujahu ja praetud toduõli liiga palju toiduga sisse, need minimaalseks. Uni korda. Minul aitab kaalus alla võtta väga hästi see, kui ma ca 4...5h enne magamaminekut ei söö. Lähen tavaliselt magama 11-12 vahel :D. Kohvi ei tasu tööl juua, sellega lihtsalt võimalik rohkem pingutada, et siis õhtul rohkem väsinud olla. Must kange tee on hea alternatiiv.

Hope it helps :D

Edited by eintsius

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oma menüüsse toidu valimisel tuleks meeles pidada, et tärklis on keerukam glükoosi vorm, mistõttu selle seedimine kestab mõnevõrra kauem ja veresuhkru tase ei tõuse liiga järsult. See on oluline tegur juhul, kui sul on probleeme näljatunde kontrollimisega või põed hüpoglükeemiat.

Glükoosirikkaid toite tuleks süüa treeninguaja paiku, sest siis suunatakse glükoos eeskätt lihaskudedesse, mis on sel ajal vastuvõtlikumad. Enamikule sobib, kui nad söövad sel ajal süsivesiku- ja proteiinirikkaid toite (enne ja pärast treeningut) ning valivad ülejäänud päevaks rohkem proteiine ja rasva sisaldavaid toiduaineid.

Tärklise mõju veresuhkru tõusule ei ole tõesti nii kiire, kui lihtsuhkrutel, kuid on olemas oluliselt eelistatavamaid alternatiive ja mõistlik oleks võrrelda tärklist ka nendega.

Pealegi: su kirjutatu tuleb sõnastuselt väga tuttav ette. Julgen siinkohal soovitada, et kui kusagilt midagi loed, siis otsi loetule kinnitust ka teistest allikatest, analüüsi loetut, loe veel ja vaata, kas ikka veel loetu põhjal samadele arusaamadele jõuad.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Palju vett joo kindlasti, liigu palju ja kuluta rohkem kui sööd. Lihtne ju

Mitte miski ei mõju hästi, kui seda on liiast. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tõsta valgusisaldust toidus. Juurviljad, puuviljad, rasva-vaene liha (kala, kana, veis) ja pähklid on päris head märksõnad mida kõrva taha panna. Kodujuust ja rasvavaene kohupiim on head valguallikad. Päris hästi mõikavad isulangetajana rohelised taimed, mida poodides pakutakse. Mulle endale meeldivad kõige enam piparmünt ja oregaano. Eestis aetakse nisujahu ja praetud toduõli liiga palju toiduga sisse, need minimaalseks. Uni korda. Minul aitab kaalus alla võtta väga hästi see, kui ma ca 4...5h enne magamaminekut ei söö. Lähen tavaliselt magama 11-12 vahel :D. Kohvi ei tasu tööl juua, sellega lihtsalt võimalik rohkem pingutada, et siis õhtul rohkem väsinud olla. Must kange tee on hea alternatiiv.

Hope it helps :D

Ma joon küll kohvi mõnuga, teinekord läheb isegi neli tassi päeva peale(vererõhk madal, ilma ei saakski) ja ega tee ju sellessuhtes parem pole, kofeiini sisaldab ikkagi... Sama väsinud olen õhtuks ikka, kui just väga hilja ei joo. ja 3 tundi enne magama minekut söön ka täitsa vabalt veel (sinki, kodujuustu, kana, kala...), muidu oleks hommikuks süda paha, need, kes õhtul ennast näljas hoiavad, tekitavad endale lihtsalt maohaavu :o ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vähem süüa ja rohkem liikuda... hmm, tglt tundub ju päris lihtne! :o Loodan, et saan hakkama.

Arvan, et keegi peaks natuke asja siluma. Teen sellega algust.

Ära käesoleva teema põhjal veel kindlaid otsuseid tee. Mulle näib, et oled valele teele sattumas. Võiksid kasutada otsingut ja lugeda erinevatest foorumiteemadest (ka artiklid) nt Fred Antsoni ja ROtteri postitusi. On palju teisigi, keda tasub uskuda, aga ma hetkel kirjutan vaid need nimed, et su jaoks mitte asja väga "kirjuks" ajada.

Ja võiksid pisukese uurimise järel taas ise foorumisse kirjutada ja avastatut kommenteerida ja täpsustavaid küsimusi esitada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×