Jump to content
rudolf.

keefir või piim ?

Recommended Posts

N2ita mulle 2ra need toiduained ja hulgad, millest yrginimene sai 4 g vitamiini C...

Wiki ytleb et ainult 2,3 g, aga suurusjärk on sama:

"Stone[96] and Pauling[74] calculated, based on the diet of primates[73] (similar to what our common ancestors are likely to have consumed when the gene mutated), that the optimum daily requirement of vitamin C is around 2,300 milligrams for a human requiring 2,500 kcal a day."

Muud loomad sünteesivad megakoguseid.

Jälle üks teema kus pole selgeid vastuseid.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wiki ytleb et ainult 2,3 g, aga suurusjärk on sama:

"Stone[96] and Pauling[74] calculated, based on the diet of primates[73] (similar to what our common ancestors are likely to have consumed when the gene mutated), that the optimum daily requirement of vitamin C is around 2,300 milligrams for a human requiring 2,500 kcal a day."

Muud loomad sünteesivad megakoguseid.

Jälle üks teema kus pole selgeid vastuseid.

Ma usun, et siin on sama lugu, mis vit D ga... p2ikesevanniga saab 20,000 yhikut kuid

As of right now, the conventional RDAs are only:

400 IU for infants, children and adolescents

200 IU for adults up to age 50

400 IU for adults aged 51 to 70

600 IU for seniors over 70

Samas keegi ei soovita oraalselt tarbida p2ikesevanniga samas koguses...

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Stone[96] and Pauling[74] calculated, based on the diet of primates[73] (similar to what our common ancestors are likely to have consumed when the gene mutated), that the optimum daily requirement of vitamin C is around 2,300 milligrams for a human requiring 2,500 kcal a day."

Nojah, siis kui sõime sarnaselt teiste primaatidega, võis C-vitamiini kogus tõesti selline olla. See oli aga miljoneid aastaid tagasi ja ilmselgelt on inimeste dieet muutunud. Kui vaadata tänapäeva isoleeritud kultuuride vitamiin C tarbimist, siis on see suhteliselt väike. Võib arvata, et oleme kohanenud sellise dieediga, mida viimased sajad tuhanded aastad söönud oleme. Tõendid C-vitamiini megadooside kasulikkusest eriti veenvaid ei ole, samas arvatavasti halba see ka ei tee.

D vitamiiniga on teine lugu. Mitme tuhandese IU doosid on naturaalsed, nendega oleme kohanenud ja need on vajalikud. Tsiteerin: "A low dose (800 IU/day) not only reduced reported incidence, it abolished the seasonality of reported colds and flu. A higher dose (2000 IU/day), given during the last year of their trial, virtually eradicated all reports of colds or flu." Ehk siis D-vitamiin vähendab tunduvalt külmetushaiguste arvu. 104 naisel, kes võtsid aastaringselt 2000 IU päevas, oli terve aasta peale kokku ainult üks gripi ja külmetushaiguste juhtum. Platseebo grupis oli see arv ~30.

Samas leidis see uuring, et 1100 IU vitamiin D võtmine koos kaltsiumiga vähendas vähijuhtumite arvu peaaegu poole võrra võrreldes ainult kaltsiumi võtmisega.

Tõendid vitamiin D suurte (mina nimetaksin neid loomulikeks kogusteks) dooside kasulikest mõjudest on väga selged, jääb vaid üle loota, et ametlikud soovitused jõuavad peagi uusimatele uuringutele järgi ja hakkavad naturaalseid doose propageerima.

Share this post


Link to post
Share on other sites
"Stone[96] and Pauling[74] calculated, based on the diet of primates[73] (similar to what our common ancestors are likely to have consumed when the gene mutated), that the optimum daily requirement of vitamin C is around 2,300 milligrams for a human requiring 2,500 kcal a day."

Nojah, siis kui sõime sarnaselt teiste primaatidega, võis C-vitamiini kogus tõesti selline olla. See oli aga miljoneid aastaid tagasi ja ilmselgelt on inimeste dieet muutunud. Kui vaadata tänapäeva isoleeritud kultuuride vitamiin C tarbimist, siis on see suhteliselt väike. Võib arvata, et oleme kohanenud sellise dieediga, mida viimased sajad tuhanded aastad söönud oleme. Tõendid C-vitamiini megadooside kasulikkusest eriti veenvaid ei ole, samas arvatavasti halba see ka ei tee.

D vitamiiniga on teine lugu. Mitme tuhandese IU doosid on naturaalsed, nendega oleme kohanenud ja need on vajalikud. Tsiteerin: "A low dose (800 IU/day) not only reduced reported incidence, it abolished the seasonality of reported colds and flu. A higher dose (2000 IU/day), given during the last year of their trial, virtually eradicated all reports of colds or flu." Ehk siis D-vitamiin vähendab tunduvalt külmetushaiguste arvu. 104 naisel, kes võtsid aastaringselt 2000 IU päevas, oli terve aasta peale kokku ainult üks gripi ja külmetushaiguste juhtum. Platseebo grupis oli see arv ~30.

Samas leidis see uuring, et 1100 IU vitamiin D võtmine koos kaltsiumiga vähendas vähijuhtumite arvu peaaegu poole võrra võrreldes ainult kaltsiumi võtmisega.

Tõendid vitamiin D suurte (mina nimetaksin neid loomulikeks kogusteks) dooside kasulikest mõjudest on väga selged, jääb vaid üle loota, et ametlikud soovitused jõuavad peagi uusimatele uuringutele järgi ja hakkavad naturaalseid doose propageerima.

2000 ei ole 20 000

ja s6ltumata allikast, k6ik soovitavad ka 2000 puhul monitoorimist.

Mina tarbin 1000 juures, kui pean m6ne v2rskelt nakatunuga pikemalt jutlema, siis duubeldan korraks kogust ja elu on seniajani ilus olnud :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nojah, siis kui sõime sarnaselt teiste primaatidega, võis C-vitamiini kogus tõesti selline olla. See oli aga miljoneid aastaid tagasi ja ilmselgelt on inimeste dieet muutunud. Kui vaadata tänapäeva isoleeritud kultuuride vitamiin C tarbimist, siis on see suhteliselt väike. Võib arvata, et oleme kohanenud sellise dieediga, mida viimased sajad tuhanded aastad söönud oleme.

Mutatsiooni toimumise ajal sõime tõenäoliselt grammides. Siis mutatsioon saatuslikku negatiivset tagasilööki ei andnud. Praeguse C-vitamiinitarbimise puhul võib vahe olla tuntav. Teine oluline erinevus võib sisse tulla sellest, et tollal surid inimese eellased noorelt ja vanaduspõlve degenaratiivsed haigused evolutsioonis rolli ei mänginud. Linus Pauling nimelt arvab, et C-vitamiini asendajana võttis inimorganism kasutusele lipoproteiin a.

Aga teema on endiselt segane ja selgeid vastuseid ei ole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×