Jump to content
Sign in to follow this  
4Qlimax

Õlgadele väikse koormusega rinna harjutused .

Recommended Posts

Üldiselt ühtegi tõsisemat harjutust polegi rinnale, mis õlad (ja triitsepsi) välja jätaks. Võibolla siis hantlitega lendamine. Masinaharjutustest muud polegi, kui pec-tec ja trossidega ristivedu.

Samas surumiste puhul, mida negatiivsem kalle, seda vähem on koormuse all õlad. Ehk siis sobiks surumistest kõige paremini rööbaspuudel surumine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ettekallutatud dip on "rööbaspuudel surumine", kus asend pole nii püstine.

Teen rööbaspuid triitsepsit silmas pidades, ja selle tõttu võtab õla kergelt kangeks/koormatuks küll.

Kui teen ülalt tõmbeid lõuatõmbe mingi variatsioonine (kitsas-, lai-, neutraalne-, pealt -haare), või ka ületõmmet, siis tundub, et rinna ülaosa aktiveerub küll mõneti, õlg aga mitte.

Kui õlad on tundlikud*, siis soovitan nii, et õlgadele eraldi trenni nädala sees ei teegi. Tüüpilised trennipäevad "õ+tri", "r+õ", "õ+tra", vms, tuleks tunde järgi ära jätta, kui näed ,et rinnatrennist õlg sai niigi koormust, ja tunned, et üks eraldi õlapäev otsa teha teeks õla olukorra ohtlikuks. Nii olen ise eraldi õlapäeva ära jätnud tunde alusel mõnikord, ja nii soovitangi teha. Lisamõttena lisaks selle, et tihtipeale on ju nii, et "lihas mida kõige vähem treenid, areneb kõige jõudsamalt". Seega ei maksa karta, et õlg nüüd nii maha jääb arengust. Kui tunned, et õlg on kahtlane, siis eraldi õlatrenni teha ma ei soovitagi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tegin lendamist kaldpingil, jubedalt tundsin, et mõjus õlgadele, kuid samas ka rinnale. Kuidas seda seletada? Varem oli ikka nii, et tundsin rinnas seda venitust, kui tegin seda harjutust.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tegin lendamist kaldpingil, jubedalt tundsin, et mõjus õlgadele, kuid samas ka rinnale. Kuidas seda seletada? Varem oli ikka nii, et tundsin rinnas seda venitust, kui tegin seda harjutust.

Oled ehk liiga teinud õlale, mul endal sama ja põhimõtteliselt pean lendamist väga väiksete raskustega tegema ilma et õlale hakkaks..

Kui flat poosis lendamist tehes hakkab valu õlga on tegemist tõenäoliselt veaga mis asetseb õla tagumises osas, ehk siis kas on:

A ) Liiga nõrk õlataga osa ja selle tõttu ei suuda 'raskust' ära stabiliseerida..

B ) On liiges või lihas viga saanud ja vajab puhkust

Edited by Goleteral

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mul mõjub see lendamine õla esiosale just..

Huvitav millest see tuleneb. Olen ise tähele pannud, et surumiste puhul (hantlitega), kui hoida käed niimoodi, et põidlad suunata rohkem allapoole (jalgade poole), siis rinnale koormus suurem ja õlale vähem. Ühesõnaga küünarnukid rohkem laiali.

Lendamise puhul on jälle nii, et kui põidlad lõppfaasis suunata välja ja algfaasis vastupidi, on tunda rinda paremini.

Olen näinud seda tehnikat ka Lee Haney treeningul, nt: video, 2:46

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×