Jump to content
Elavhõbe

Toitumiskava, Toit, ajubiokeemia ja rasvapõletus-mõned küsimused

Recommended Posts

Tere

1. Mitu toidukorda näeb ette selline toitumine, kas 5 on ok. Mis vahekordades tuleb valk/süsivesik/rasv päeva jooksul. Kas seda saab yldse järgida kui tahab lihasmassi kasvatada, või see on rohkem rasvapõletuse(kaalu langetamise) jaoks.

2. Endal selline toituminekava plaanis. Mis väga valesti? kaalun 90kg/rasva % 10-13 Hommikusöök 07.30- 200g kana hakkliha(18g valk 13rasv)+10-20g oliiviõli +100g tomtit+100 kurki. Kas midagi sellist on ok või tuleks lisada süsivesikuid. 11.00 200g rasvata kohupiima+10g oliivi õli. 14.00 lõuna- kanakoib või mingit liha(mingi 200g)+ salat+ väheses koguses kartulit või riisi. +200g keefiri 17.00 trenn, peale trenni olen tarbinud mass2, aga nagu olen põhimõtetest aru saanud, siis see on jama. Mida siis süüa? 21.00 õhtusöök siis jälle mingi valk+süsivesik.+kalaõli

3.Kas vabadel päevadel siis süsivesik yldse 0 lähedane. Eluviis(töö) on istuv. Kas väheste süsivesikutega suudab lihas järgmiseks trenniks ära taastuda?

4. Vastavad ainult kes seda teemat jagavad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Rohkem rasvu ja vähe süsivesikuid sisaldav toiduratsioon määrab ära söömissageduse, milleks on 3 korda päevas.

Ära arvuta mingeid vahekordi, lihtsalt hommikul ja päeval vähe ja õhtul, kui oled need välja teeninud, rohkem süsivesikuid.

Kui teed massi, siis rohkem kaloreid nii rasva kui õhtuse süsivesiku arvelt ja rasva põletades vastupidi.

2. Selline lõuna sobib õhtusöögiks; kahe, mitte kolme treeningueelse toidukorraga söö koguseliselt rohkem eelpooltoodud põhimõtete järgi. Kui umbes 5-tunnist pausi ei ole võimalik pidada, siis kas ei olnud eelnev toidukord piisava rasvasisaldusega, piisava toidukogusega, oli liigse süsivesikusisaldusaga või kui eelnev ikka ei aita, siis su hormonaalsüsteem ei tööta nii, nagu ta peaks ehk oled selle sagedase rasvavaese/süsivesiku- ja valgurikka toitumisega käesolevaks hetkeks ära rikkunud.

Treeningujärgselt võib võtta BCAA-d või essentsiaalseid aminohappeid.

3. Jäävad juur- ja köögivilja, pähklite ja koore süsivesikud. Treeningujärgse toidukorraga ju taastad varud ja kui keha oskab kasutada rasvadest tulevat energiat, siis kulub glükogeeni treeninguvabal ajal väga vähe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1. Rohkem rasvu ja vähe süsivesikuid sisaldav toiduratsioon määrab ära söömissageduse, milleks on 3 korda päevas.

Ära arvuta mingeid vahekordi, lihtsalt hommikul ja päeval vähe ja õhtul, kui oled need välja teeninud, rohkem süsivesikuid.

Kui teed massi, siis rohkem kaloreid nii rasva kui õhtuse süsivesiku arvelt ja rasva põletades vastupidi.

2. Selline lõuna sobib õhtusöögiks; kahe, mitte kolme treeningueelse toidukorraga söö koguseliselt rohkem eelpooltoodud põhimõtete järgi. Kui umbes 5-tunnist pausi ei ole võimalik pidada, siis kas ei olnud eelnev toidukord piisava rasvasisaldusega, piisava toidukogusega, oli liigse süsivesikusisaldusaga või kui eelnev ikka ei aita, siis su hormonaalsüsteem ei tööta nii, nagu ta peaks ehk oled selle sagedase rasvavaese/süsivesiku- ja valgurikka toitumisega käesolevaks hetkeks ära rikkunud.

Treeningujärgselt võib võtta BCAA-d või essentsiaalseid aminohappeid.

3. Jäävad juur- ja köögivilja, pähklite ja koore süsivesikud. Treeningujärgse toidukorraga ju taastad varud ja kui keha oskab kasutada rasvadest tulevat energiat, siis kulub glükogeeni treeninguvabal ajal väga vähe.

1. Kui süüa 3 korda päevas, kas pean ka järgima, et 2-2.5g valku kehakaalu kohta. Arvutuse järgi ka kaloreid 3200kcal(kaalu juurde võttes), see teeb ju toidukorra kohta 65-80g valku ja 1070kcal. :)?? Või mis on õige?

2. Päris täpselt ma ei tea mis on "BCAA-d ja essentsiaalsed aminohapped" aga arusaama järgi pole juttu süsivesikutest, kas peale trenni pole esmatähtis just valk+süsikas. Kas peale trenni söömist ei saa lugeda toidukorraks, siis tuleks ikkagi mul ju parima tahtmise juures neid 4. või ei tohi ma enam peale trennist toitumist õhtul süüa.

3. Kiudained? milla ma neid siis jõuan sisse süüa?

4. Sorry, kui lollid küsimused tunduvad, aga sellel teemal on nii vähe juttu, enamus on ju ikka hommikul süsivesikud ja mujal ka, aga mulle see ei sobi, kõhule hakkab liiga ruttu rasva kogunema. Või oskate mulle mingit kirjandust soovitada?

Edited by Elavhõbe

Share this post


Link to post
Share on other sites
1. Kui süüa 3 korda päevas, kas pean ka järgima, et 2-2.5g valku kehakaalu kohta. Arvutuse järgi ka kaloreid 3200kcal(kaalu juurde võttes), see teeb ju toidukorra kohta 65-80g valku ja 1070kcal. :huh:?? Või mis on õige?

2. Päris täpselt ma ei tea mis on "BCAA-d ja essentsiaalsed aminohapped" aga arusaama järgi pole juttu süsivesikutest, kas peale trenni pole esmatähtis just valk+süsikas. Kas peale trenni söömist ei saa lugeda toidukorraks, siis tuleks ikkagi mul ju parima tahtmise juures neid 4. või ei tohi ma enam peale trennist toitumist õhtul süüa.

3. Kiudained? milla ma neid siis jõuan sisse süüa?

4. Sorry, kui lollid küsimused tunduvad, aga sellel teemal on nii vähe juttu, enamus on ju ikka hommikul süsivesikud ja mujal ka, aga mulle see ei sobi, kõhule hakkab liiga ruttu rasva kogunema. Või oskate mulle mingit kirjandust soovitada?

Pole küll Fred, kuid proovin vastata :D Kui su eemärgiks on kasvatada lihaseid, siis treeningpäevadel peaksid sööma ikka 5 x. Ja vabadel päevadel, siis vähemalt 4 x. Sheik peale peale trenni on ka 1 toidukord, ehk siis koos sellega kokku 5. Bcaa võid siis kohe peale trenni võtta ja kuskil 30 min hiljem süsikad ja valk. Peale trenni õhtul mitte ei tohi, vaid pead sööma. Kiudaineid saad puu-, kaun- ja teraviljades. Hommikul nt. üks õun ja päeval mõned viilud leiba. Loodan, et oli abi :) Ja 3 x päevas söömine on mõeldud reeglina inimestele, kes tahavad lihtsalt kaalu langetada või normaalselt toituda ;)

Edited by undisputed

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pole küll Fred, kuid proovin vastata :huh: Kui su eemärgiks on kasvatada lihaseid, siis treeningpäevadel peaksid sööma ikka 5 x. Ja vabadel päevadel, siis vähemalt 4 x. Sheik peale peale trenni on ka 1 toidukord, ehk siis koos sellega kokku 5. Bcaa võid siis kohe peale trenni võtta ja kuskil 30 min hiljem süsikad ja valk. Peale trenni õhtul mitte ei tohi, vaid pead sööma. Kiudaineid saad puu-, kaun- ja teraviljades. Hommikul nt. üks õun ja päeval mõned viilud leiba. Loodan, et oli abi :) Ja 3 x päevas söömine on mõeldud reeglina inimestele, kes tahavad lihtsalt kaalu langetada või normaalselt toituda ;)

Vapustav - inimene ju ütles, et kogub tavasoovituste järgi kergesti rasva, kuid ikka seesama jutt, et vaja tihedalt süüa ja tarbida teravilju ning peale trenni süsivesikuid...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1. Kui süüa 3 korda päevas, kas pean ka järgima, et 2-2.5g valku kehakaalu kohta. Arvutuse järgi ka kaloreid 3200kcal(kaalu juurde võttes), see teeb ju toidukorra kohta 65-80g valku ja 1070kcal. :)?? Või mis on õige?

Ei pea - tegelikult kuni 1,5 g/kg kohta piisab, sest kui keha põhienergiaallikas on rasv, siis valku energiaks ei põle.

2. Päris täpselt ma ei tea mis on "BCAA-d ja essentsiaalsed aminohapped" aga arusaama järgi pole juttu süsivesikutest, kas peale trenni pole esmatähtis just valk+süsikas. Kas peale trenni söömist ei saa lugeda toidukorraks, siis tuleks ikkagi mul ju parima tahtmise juures neid 4. või ei tohi ma enam peale trennist toitumist õhtul süüa.

BCAA - hargnenud ahelaga 3 aminohapet ja essentsiaalsed on 8 aminohapet (BCAA-d koos 5 ülejäänuga); neid võid peale trenni võtta (kuid see pole kohustuslik), seejärel umbes tunni aja pärast söö õhtusööki, millega saad vajalikud süsivesikud. Kohe peale trenni on süsivesikuid vaja ainult vastupidavusalade sportlastel, seda võivad ka lubada need, kellele taljepiirkonda rasva ei kogune, kuid indiviidid, kes seda täheldavad (ja nad on enamuses!), neile on see kindlasti (samuti muudel toidukordadel rohke süsivesikute tarbimine) vastunäidustatud. Üleminekuks vähendatud süsivesikutega toitumisele on 4 korda võrreldes viiega ka edasiminek!

3. Kiudained? milla ma neid siis jõuan sisse süüa?

Saad juurviljadest ja pähklitest.

4. Sorry, kui lollid küsimused tunduvad, aga sellel teemal on nii vähe juttu, enamus on ju ikka hommikul süsivesikud ja mujal ka, aga mulle see ei sobi, kõhule hakkab liiga ruttu rasva kogunema. Või oskate mulle mingit kirjandust soovitada?

Saan murest aru, praegu valitsevad veel üleeelmisel sajandil aluse saanud süsivesikuterikkad toitumissoovitused. Selleteemalised raamatud eesti keeles kahjuks puuduvad.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vapustav - inimene ju ütles, et kogub tavasoovituste järgi kergesti rasva, kuid ikka seesama jutt, et vaja tihedalt süüa ja tarbida teravilju ning peale trenni süsivesikuid...

Mis on tavatoitumine, kui tarbitakse iga toidukorraga süsivesikuid. Ma pole soovitanudki tarbida iga toidukorraga süsivesikuid. Süsivesikuid soovitasin treeningjärgselt. Ja paar viilu leiba pole küll nüüd mingi meeletu kogus süsivesikuid :) Ma kahtlen tõesti, et ta hakkab paarist viilust ja peale trenni 2 spl süsikatest rämedalt rasva koguma ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täna vastuste eest, tundub, et olen liikunud õiges suunas. Aga teate, et kui olen yritanud seda 1-2 nädalat juurutada, siis mu keha reageerib sellele. Esiteks öösiti ajab higistama, päeval hakkab ka kergelt palav ja nahk läheb rasuseks, nagu pubekas tagasi tulnud. Kas see näitab et ainevahetus kiireneb, ja kas need on normaalsed nähud yldse, või on midagi valesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1. Rohkem rasvu ja vähe süsivesikuid sisaldav toiduratsioon määrab ära söömissageduse, milleks on 3 korda päevas.

Ära arvuta mingeid vahekordi, lihtsalt hommikul ja päeval vähe ja õhtul, kui oled need välja teeninud, rohkem süsivesikuid.

Kui teed massi, siis rohkem kaloreid nii rasva kui õhtuse süsivesiku arvelt ja rasva põletades vastupidi.

2. Selline lõuna sobib õhtusöögiks; kahe, mitte kolme treeningueelse toidukorraga söö koguseliselt rohkem eelpooltoodud põhimõtete järgi. Kui umbes 5-tunnist pausi ei ole võimalik pidada, siis kas ei olnud eelnev toidukord piisava rasvasisaldusega, piisava toidukogusega, oli liigse süsivesikusisaldusaga või kui eelnev ikka ei aita, siis su hormonaalsüsteem ei tööta nii, nagu ta peaks ehk oled selle sagedase rasvavaese/süsivesiku- ja valgurikka toitumisega käesolevaks hetkeks ära rikkunud.

Treeningujärgselt võib võtta BCAA-d või essentsiaalseid aminohappeid.

3. Jäävad juur- ja köögivilja, pähklite ja koore süsivesikud. Treeningujärgse toidukorraga ju taastad varud ja kui keha oskab kasutada rasvadest tulevat energiat, siis kulub glükogeeni treeninguvabal ajal väga vähe.

Kas massiperioodil piisab ka täiesti 3 toidukorrast ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Täna vastuste eest, tundub, et olen liikunud õiges suunas. Aga teate, et kui olen yritanud seda 1-2 nädalat juurutada, siis mu keha reageerib sellele. Esiteks öösiti ajab higistama, päeval hakkab ka kergelt palav ja nahk läheb rasuseks, nagu pubekas tagasi tulnud. Kas see näitab et ainevahetus kiireneb, ja kas need on normaalsed nähud yldse, või on midagi valesti.

Oled muutused kiiresti läbi viinud ja tõenäoliselt treeningujärgse toidukorraga liiga vähe süsivesikuid saanud - tärklise allikatena soovitan kartulit ja eriti putru tatratangust (tatar ei ole teravili!).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kas massiperioodil piisab ka täiesti 3 toidukorrast ? :)

Loomulikult piisab, kui täiskõhutunnet ja stabiilset veresuhkru taset jätkub järgmise toidukorrani välja s.t. ei olda tühja kõhuga ja energiapuuduses.

Inimesed, kes peavad energiataseme languse vältimiseks pidevalt sööma, kuna toidukord sisaldab liigselt süsivesikuid (paljudel ka liigselt valku) ja vähe rasva, võivad end "treenida" lõpptulemusena diabeetikuteks. Toidukordade vähendamine kuuelt/viielt korralt neljale on küll progress, kuid siiski ainult vaheetapp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma lugesin, et iga kord kui midagi süüa tõuseb kortisool!? Enamusel muidugi ka insuliin, mille tulemusena väheneb suguhormoonide tootmine.

PS! Kas puurkaevu veest inimene midagi vajalikku(mineraalid) ka saab (nt Värska orig.)?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Loomulikult piisab, kui täiskõhutunnet ja stabiilset veresuhkru taset jätkub järgmise toidukorrani välja s.t. ei olda tühja kõhuga ja energiapuuduses.

Inimesed, kes peavad energiataseme languse vältimiseks pidevalt sööma, kuna toidukord sisaldab liigselt süsivesikuid (paljudel ka liigselt valku) ja vähe rasva, võivad end "treenida" lõpptulemusena diabeetikuteks. Toidukordade vähendamine kuuelt/viielt korralt neljale on küll progress, kuid siiski ainult vaheetapp.

No kui ma teen nii nagu te eespool ütlesite siis tuleb ilusti mul toidukorra vahe 5 tundi ära, ilma et kõht tühjaks läheks :)

Seega on vast kõik hästi, vahel jõuan 3 vahel 4 korda päevas söödud, oleneb mis kell tõusen ja kuna magama lähen.

Nii et kõige parem on siis 3 korda päevas süüa nagu ma aru saan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Et siis nagu lihast saab ka 3x toidukorraga kasvatada we :P Milles ma muidugi sügavalt kahtlen....?

Uuri Jokeri käest, ta vähemalt veel aasta tagasi tegi seda edukalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ma lugesin, et iga kord kui midagi süüa tõuseb kortisool!? Enamusel muidugi ka insuliin, mille tulemusena väheneb suguhormoonide tootmine.

PS! Kas puurkaevu veest inimene midagi vajalikku(mineraalid) ka saab (nt Värska orig.)?

Peale tüüpilist kulturisti hommikusööki pudru ja munavalgeid (või peaksin nüüd hoopis ütlema peale pudru ja pulbreid?) ning (kuivatatud) puuvilja läheb veresuhkur ruttu alla, energiataset turgutatakse kohvijoomisega, mille tulemusena tõuseb kortisool päris märgatavalt, mis annabki energialaksu, see ammendatakse varsti ja siis on jälle vaja süsivesikutega tankida jne. Tuleb tuttav ette?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Uuri Jokeri käest, ta vähemalt veel aasta tagasi tegi seda edukalt.

Küsime siis hr. Jokerilt. Kas 3 x päevas toitudes on võimalik lihast kasvatada. Ja kui on, siis milline nägi menüü välja ja kui pikad olid vahed toidukordadel. Ja palju 1 toidukord nt. valku sisaldas :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Küsime siis hr. Jokerilt. Kas 3 x päevas toitudes on võimalik lihast kasvatada. Ja kui on, siis milline nägi menüü välja ja kui pikad olid vahed toidukordadel. Ja palju 1 toidukord nt. valku sisaldas :P

Ma juba vastasin, et on. Täpne menüü sõltub igast konkreetsest treenijast.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ma juba vastasin, et on. Täpne menüü sõltub igast konkreetsest treenijast.

Sellisest vastusest mulle piisa, et ei või ja. Sellele oleks võinud ka vastata Fred. Tahaks ikka täpsemalt paluks. Kui nüüd arvestada koguseid ja aegu. Siis võtame nt. 100 kg mehe, kes vajab siis nt. 2 g valku 1kg kohta. Siis tehes selle kolmeks korraks, teeks see 1 toidukorraga umbes 70 g valku. Ajaliselt siis, 1 toidukord kell 08.00 2. 13.00 3. 18.00 ja edasi tuleks siis 14 h nälgimine we :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×