Jump to content
Sign in to follow this  
siim58

treening korvpalliks(hüppe võime)

Recommended Posts

pikkust mul on ja vahest käin sõpradega tänaval mängimas. jõusaalis käin ka nüüd ja tahaks järgmine aasta pealt panna. preagu hüppan näpuotstega korvi rõnga ära, kuid sellest hüpe võimest on natukene vähe. kohe lähen kaheks jaotatud kavale üle, algajate kavalt(http://www.fitness.ee/main.php?main=tooriistad/treeningkavad/draw_exercise&nr=13). kas ma peaksin sinna kavasse midagi lisama, et ma järgmine aasta saaksin pealt panna, või on heal juba kõik vajalik olemas?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuskilt ma lugesin , et Ott pidi kõva kossukäpp olema. Ennast huvitab ka see teema. Jääb loota , et Kiivikas satub selle teema peale ja oskab mingit nõu anda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Air Alert III programm on selliste asjade jaoks loodud lausa :)

Omast kogemusest tean... seda tehes muutusin päris lennukaks ikka ja suutsin oma nõrgema jalagagi (vasak) tonki panna.. Pikkust on 184,5 cm mul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Justnimelt - liigne koormus liigestele, iseäranis põlvedele on tõepoolest sedatüüpi treeningu üks negatiivne pool. Olen lugenud mitmeid artikleid, kus räägitakse nii üht kui teist. Ühed väidavad, et sellise trenniga võiks alustada üldse siis kui puberteet läbi, teised annavad juba metoodikaid kuidas treenida 9 - 10 aastaste hüpet. Võta nüüd kinni, samas meenub, et selliste 9 - 10 aastaste puhul räägiti minu meelest ainult 1 - st sellisest spetsiifilisemast hüppetrennist nädalas - aga võin ka valesti mäletada.

Samas, minu viidatud artiklis punkti alla Safety Consideration räägitakse, et jalg peaks olema sedavõrd tugev, et suudetakse 1 täiskükk teha 1.5 oma keharaskusega, peaks suutma seista 30 sekundit ühel jalal ja tõsisemate harjutustega ning suurema sagedusega harjutamiseks peaks suutma seista ühel jalal poolkükis vähemalt 30 sekundit. Päris karm, kui nii võtta - ise proovisin, teen selle ära - aga see on tõsine tükk. Samas, proovisin seda ka koolis oma kasvandike peal (10. klass) ja selleks ei olnud keegi suuteline, seega siit võikski ehk ka järeldada, et selline tõsiselt hüppevõime arendamisele suunitletud plüomeetriline trenn võiks alles postpuberteedijärgselt kõne alla tulla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kusjuures leidsin üles selle Air Alert III programmi eesti keelse juhendi.

Kuna ise mängin korvpalli samuti, siis pakub täitsa huvi selle kava läbi tegemine.

Kevadel hakkan kehakultuuri bakalaureuse õpet lõpetama - lisan selle programmi oma võimalike lõputööde teemade nimekirja.

Eks vaatame, mida mu juhendaja järgmine nädal soovitab - äkki sobib.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Air alert III - juhend on siin. www.streetball.ee/downloads/airalert.doc

Seal ei olnud täpselt ära seletatud kui tihti seda tegema peaks. Mina sain nii aru, 3 korda nädalas või siiski 6 korda nädalas? Ehk keegi targem viskab pilgu peale.

Ette tänades

T.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kusagil artiklis räägiti, et tehakse 1..2 korda aastas ja siis 2..4 nädalane tsükkel. Seal mainiti kah veel, et kui sa nagu kõvasti tegeled korvpalliga, kus juba niigi pead palju hüppana, et siis pole mõtet keha rohkem koormata selle plüomeetriliseks treeninguga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enda kogemustest lähtudes soovitaks sügavushüppeid(trennipingilt alla hüpates teed 3-4 ülespõrget, kangikettaid käes hoides), pingile ast, koos järgneva üleshüppega - kangiga, kangiga kükist üleshüpped, tõketest ülehüpped - 5-10 tõket reas. Eks muidugi liigesed saavad kõvast vatti, aga 35 aasta jooksul pole veel vaevusi tunda olnud.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Enda kogemustest lähtudes soovitaks sügavushüppeid(trennipingilt alla hüpates teed 3-4 ülespõrget, kangikettaid käes hoides), pingile ast, koos järgneva üleshüppega - kangiga, kangiga kükist üleshüpped, tõketest ülehüpped - 5-10 tõket reas. Eks muidugi liigesed saavad kõvast vatti, aga 35 aasta jooksul pole veel vaevusi tunda olnud.

tasakaalustamiseks võiks ka selliseid harjutusi juurde teha - olenevalt harjutusest ei koorma põlvi nii palju, aitab taastada ning treenib plahvatust

1. varbseina abiga (v millega iganes kust saab hüppele kaasa aidata jalgadelt koormust vähemaks võttes) üleshüpped pöia maksimaalse sirutamisega

2. täisamplituudiga pöiasirutused kummilindiga (http://members.cox.net/gunzel/bandpoint.jpg)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kunagi, kui keegi samuti küsis hüppevõime arendamise kohta, ma soovitasin k Air Alerti! Kasutaja argonaut pistis mu kallal see peale õiendama, et AA on ük mõtetu kommerts treening programm vms. Igatahes ta ei soovitnud seda. argonauti galerii all on igatahes pildid, kus ta on peaga peaaegu korvirõnga kohal, nii et ma arvan, et ta teadis, mida räägib, kui AA-d ei soovitand! Üldiselt kasuta foorum otsingut märksõna: "hüppevõime" saad hullult teemasid selle kohta!

Muide, ma tõmbasin huvi pärast mingi aeg AA III-e video ja see just samas stiilis tehtud nagu teleturu reklaamid :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kunagi, kui keegi samuti küsis hüppevõime arendamise kohta, ma soovitasin k Air Alerti! Kasutaja argonaut pistis mu kallal see peale õiendama, et AA on ük mõtetu kommerts treening programm vms. Igatahes ta ei soovitnud seda. argonauti galerii all on igatahes pildid, kus ta on peaga peaaegu korvirõnga kohal, nii et ma arvan, et ta teadis, mida räägib, kui AA-d ei soovitand! Üldiselt kasuta foorum otsingut märksõna: "hüppevõime" saad hullult teemasid selle kohta!

Muide, ma tõmbasin huvi pärast mingi aeg AA III-e video ja see just samas stiilis tehtud nagu teleturu reklaamid :P

See AA III on jah rohkem teleturu värk. Ei väida, et see kasutu oleks, aga on mitmeid paremaid programme vertikaalse hüppevõime treenimiseks. Näiteks VJB (Vertical Jump Bible).

Ei tea küll mida peale hakata, kui on 15 nädalat seda AA tehtud? Kas hüppevõime jääbki nii heaks või tuleb mingeid harjutusi teha?

Ma kusagilt kuulsin, et inimene peaks suutma kükkida 1.5x oma keharaskust, enne kui oleks mõtekas hakata plahvatuslikku jõudu treenima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toon selle teema uuesti üles.

Nimelt otsin endale treeningkava, kuidas oma väga väikest hüppevõimet suurendada. Hakkasin siis surfama netis ja leidsin, et hunniku papi eest on võimalik saada igasuguseid erinevaid kavasid (Air Alert, The Jump Manual, Vertical Jump Bible, The Vertical Project, Power Vertical jnejne). Kusjuures mõni neist on lausa nii küüniline, et garanteerib tulemusi raha tagasi garantiiga (küsimus jääb muidugi, kuidas sa tõestad, et sa ikka täpselt programmi järgisid, mitte kodus mune ei süganud treenimise asemel).

Foorumites surfates jääb mulje, et käib verine andmine kahe põhimõttelise lähenemise vahel: polümeetriline treening ja plahvatuslik jõud.

Esimene koolkond väidab, et kõrgele hüppamiseks peab tegema miljon väikest hüpet (nagu siin viimane postitus soovitab, et tee 1000 hüpet hüppenööriga).

Teine koolkond väidab, et kõrgele hüppamiseks peab treeningus tegema vähe kordusi, aga suure intensiivusega - iga kordusega hüpata maksimaalselt kõrgele või siis kasutada suuri raskusi (kükk, jõutõmme, rinnale võtt, kangiga üles hüpped jms.)

Ma ise olen näinud ainult AirAlert2hte, mis on tüüpiline vaid polümeetriline treening - väikese intensiivsusega kestvustreening. Kujutan ette, et minusugusele algajast hüppevõime arendale annaks see isegi tulemusi, kuna treeniks suunatult just hüppamiseks vajalikke lihaseid, aga laiemas ja pikemas perspektiivis ei saa ma loogikast aru. Sprinter treenib ju ikka põhiliselt 100m joostes ja maratoona treenib põhiliselt pikka maad joostes, mitte vastupidi.

Minu arust treenib hüppenööriga 1000 korda 5cm kõrgusele hüppamine (peamiselt) seda, et ma suudan 1000 korda 5 cm kõrgusele hüpata mitte seda, et suudaksin siis ühe korra 5000cm kõrgusele hüpata!?!? :huh:

usun, et tõde on hall ja kusagil vahepeal. Ja tõe kokku panek on juba treeningprogrammide koostajate ülesanne. Aga milline treeningprogramm võtta? Kas leidub kedagi, kes oleks mõnda neist proovinud ja oskab öelda, et vot see töötab? Võin muidugi silmad kinni suvalisele osutada ja selle ära osta ja nähtavasti algajale töötavad kõik mingil määral, aga olen niipalju maksimalist, et kui ma juba asja pihku võta, siis võiks ikka viimase välja pigistada :huh:

Parimat,

Mox

Share this post


Link to post
Share on other sites
Toon selle teema uuesti üles.

Nimelt otsin endale treeningkava, kuidas oma väga väikest hüppevõimet suurendada. Hakkasin siis surfama netis ja leidsin, et hunniku papi eest on võimalik saada igasuguseid erinevaid kavasid (Air Alert, The Jump Manual, Vertical Jump Bible, The Vertical Project, Power Vertical jnejne). Kusjuures mõni neist on lausa nii küüniline, et garanteerib tulemusi raha tagasi garantiiga (küsimus jääb muidugi, kuidas sa tõestad, et sa ikka täpselt programmi järgisid, mitte kodus mune ei süganud treenimise asemel).

Air Alert III kava saad tõmmata netist tasuta. Pane Goole otsingusse ja tõmba doc failina alla...

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.higher-faster-sports.com/articles.html

See on kindlasti üks kasulik link - Vertical jump bible´i looja tehtud, kui ei eksi. VJB peaks olema internetist samuti saadaval. Mõned nädalad tagasi oli siin isegi üks teema, kuhu oli vajaminev link postitatud. Ma ei leia seda enam üles kahjuks.

Põlvede teema kohta nii palju, et igasugune hüppeprogramm võib negatiivselt mõjuda. On neid, kes ütlevad, et Air Alert rikub põlvi ja on ka neid, kes vastupidist väidavad. Ei saa päris üksühele ka seda võtta. Tunnistan ka ise, et ka mulle hakkas see lõpuks põlvedele - jätsin peale kuuendat nädalat pooleli. Kui aus olla, siis ei näinud enam erilist mõtet sellega jätkata. Aga ise käisin veel jooksmas ja jõusaalis ka selle kõrvalt, st. koormus oli suur. Kui puhkad piisavalt, mis on kindlasti asja võti, siis võivad tulemused kindlasti head olla ning põlved jäävad terveks.

Edited by _T_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minu meelest air alert (III) on liiga vastupidavusele suunitletud. Kordused lähevad lõpuks nii metsikuks jne. Plahvatuslikkust ja kiiruslikku jõudu võiks rohkem teha.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Air Alert pidi põlved väga läbi võtma. :huh:

proovi läbi teha. eks see ole ka individuaalne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://forums.fitness.ee/index.php?showtop...mp;#entry204316

loe minu postitust , mis asub all

ise treenin VJB-st võetud Intermediate Strength Training + plyometrics routine guidelines kava järgi

kahjuks jätsin praegu asja pooleli , MASU + otsustasin kaalu kaotada enne kava lõpetamist

kaalun 93kg ja 176 pikk ning 4 nädalaga suutsin hüpata 80 cm kastile ning tunnen , et suudan ka kõrgemale hüpata

Edited by martin1333

Share this post


Link to post
Share on other sites
http://forums.fitness.ee/index.php?showtop...mp;#entry204316

loe minu postitust , mis asub all

ise treenin VJB-st võetud Intermediate Strength Training + plyometrics routine guidelines kava järgi

kahjuks jätsin praegu asja pooleli , MASU + otsustasin kaalu kaotada enne kava lõpetamist

kaalun 93kg ja 176 pikk ning 4 nädalaga suutsin hüpata 80 cm kastile ning tunnen , et suudan ka kõrgemale hüpata

tuli siis hüppevõimet juurde ka selle programmiga?

Edited by Bulletproof

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×